Olga Temonen - aivokasvain uusiutunut
Päivittänyt juuri Instaan kuulumisia. Niinhän täällä arveltiinkin, ettei hiljaisuus enteile hyvää.
Kommentit (2626)
Vierailija kirjoitti:
Mulla on Familonin flat-tyyny. Mukavan ohut tyyny. Noilla myös tyyny (en muista nimeä) josta saa täytettä pois tai lisättyä (mukana tuli täytettä), miehellä tämä. Tykännyt kun saa itse määritellä tyynyn korkeuden.
Oho, tuli hieman väärään paikkaan :D
Vierailija kirjoitti:
Mulla on Familonin flat-tyyny. Mukavan ohut tyyny. Noilla myös tyyny (en muista nimeä) josta saa täytettä pois tai lisättyä (mukana tuli täytettä), miehellä tämä. Tykännyt kun saa itse määritellä tyynyn korkeuden.
Ei taida tyynyt enää tässä tilanteessa auttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei taida tyynyt enää tässä tilanteessa auttaa.
Heh, oiski juttu jos auttais :D joo vitsi vitsi.
Vierailija kirjoitti:
Joo ei niillä lääkkeillä voi enää perua peruuttamatonta, valitettavasti. Tuskin Olga hyppää pyörätuolistaan enää ylös yms..
Uskoisin, että riittää sekin, että Olga on vielä elossa vaikka istuisikin pyörätuolissa.
Ei varmaan kukaan odota, että Olga entiselleen toipuisi koskaan, mutta lisäaika olisi arvokasta heille kaikille.
Ranskan lääkkeen vaikutuksen alkaminen on keskimäärin 8kk. Kun Olgan kunto on jo huono, en usko, että ehtii vaikuttaa. Tässä syövässä näyttää kuvissa, että on vain ripaus kasvainta jäljellä, mutta syöpäsoluja on kuitenkin aivojen sisällä näkymättöissä. Siksi ei leikkaamaankaan pystytty. Ja syöpä riehaantuu uudestaan. Sädehoito pienensi kasvaimen. En usko Saksan hoitojen vaikutuksiin. Voi tietysti oloa parantaa, muttei syöpää. Karitallahan ei ollut nykytermein G4 syöpää. Siksi on sairastanut niin kauan. Nyt pitäisi jo tunnustaa realiteetit. Ainoa on Jumala, joka voi hetkessä parantaa. Eli ns.ihmeparantuminen. Niitäkin tapahtuu kyllä. Itse paranin ykköstyypin diabeteksesta. Isäni sairastui samanikäisenä. Insuliinipistoshoito oli käytössä kaksi vuotta. Yksi aamu heräsin terveenä. Mitattiin sairaalassa ihonalaisella mittarilla verensokereita viikko. Ja terveen ihmisen ihannearvot. Kävin rukoiltavana. Ei ollut ansaittu paraneminen. En edes uskonut paranemiseen, vain Jumalaan. Miksi joku paranee ja joku ei? Silti itse voin saada uuden sairauden, josta en paranekaan. Voimia Tuukalle ja lapsille ja tietysti Olgalle.
Miksihän sitä kokeellista lääkettä ei aloitettu jo silloin, kun oli hyvä vaihe ja kävi Saksassa vaihtoehtohoidoissa? Jos kerran vaikutus alkaa vasta pitkän ajan ( kuukausien?) kuluttua, kun juuri tuohon syöpätyyppiin kehitetty ja tiedossa, että tuosta sairaudesta ei voi parantua.
Mikä tästä eukosta tekee niin merkittävän, että jaksatte viikkokausia jauhaa täällä?
Joku pari pikkuroolia salkkareissa tehnyt täysin turha julkkis. Rumakin. Ihailette vissiin sitä tuukkaa. Siitä tän täytyy johtua.
Vierailija kirjoitti:
Mikä tästä eukosta tekee niin merkittävän, että jaksatte viikkokausia jauhaa täällä?
Joku pari pikkuroolia salkkareissa tehnyt täysin turha julkkis. Rumakin. Ihailette vissiin sitä tuukkaa. Siitä tän täytyy johtua.
Kiva kun sinäkin Täällä pastalla Olgaa ihailet seuraat ja fanitat 💞
Ja miksi Tuukka jatkuvasti tiedottaa Olgan voinnista? Ei nainen voi kiinnostaa sentään koko Suomea.
Luulen, et eri syistä ihmiset on heistä kiinnostuneet. Osa eläintenpidosta, osa leffoista, osa pizzeriasta. Ja jo Olgan kotona ohjelma, jossa julkkikset vierailivat, toi heitä tunnetuksi. Ruoka/eläintyöt ohjelma. Nyt moni saa vertaistukea syöpään sairastumisessa. Heillä on aina ollut monta rautaa tulessa. Minäkin ihmettelen, miksi nyt vasta Ranskan lääke. Sädehoidon jälkeen olisi pitänyt jo aloittaa. Koska kemoterapiaa ei halunnut.
Aika erikoista tiedottamista Tuukalta. Eka käy monessa eri mediassa kertomassa miten huono on Olgan vointi. Käytännössä sanoo, ettei aikaa ole paljon kun tauti etenee vauhdilla.
Sitten seuraavana päivänä onkin postaus miten ranskan lääkettä saa nyt ilmaiseksi ja toivotaan, että se ehtii auttaa. Eikös tuo tuota lääkettä ole syönyt koko ajan ja vointi heikentyy. Aikamoinen ihmelääke on, jos tuossa vaiheessa tautia enää edes jarruttaa merkittävästi etenemistä. Jos siis ollaan jo siinä pisteessä että tarvitaan apua 24/7 niinkuin Tuukka sanoi.
Nyt sitten media kirjoittaa ilouutisista ja kommenttikentät täyttyvät viesteistä "tsemppiä paranemiseen"
Mitä ihmettä.
Vierailija kirjoitti:
Aika erikoista tiedottamista Tuukalta. Eka käy monessa eri mediassa kertomassa miten huono on Olgan vointi. Käytännössä sanoo, ettei aikaa ole paljon kun tauti etenee vauhdilla.
Sitten seuraavana päivänä onkin postaus miten ranskan lääkettä saa nyt ilmaiseksi ja toivotaan, että se ehtii auttaa. Eikös tuo tuota lääkettä ole syönyt koko ajan ja vointi heikentyy. Aikamoinen ihmelääke on, jos tuossa vaiheessa tautia enää edes jarruttaa merkittävästi etenemistä. Jos siis ollaan jo siinä pisteessä että tarvitaan apua 24/7 niinkuin Tuukka sanoi.
Nyt sitten media kirjoittaa ilouutisista ja kommenttikentät täyttyvät viesteistä "tsemppiä paranemiseen"
Mitä ihmettä.
Joo, eipä ole mitään tolkkua. Mutta luulen vian olevan toimittajissa, kyllä Tuukka tietää tilanteen, oli vain iloinen, että nyt on kaikilla mahdollisuus tuohon lääkkeeseen.
Vierailija kirjoitti:
Näinki vatipäitä ihmisiä on näköjään olemassa
Oliko jotain kasvisyönti-, luontaistuote- tms. taustaa
Toivoisin, että avattaisiin vähän syitä sille miksi tätä lääkettä ei ryhdytty kokeilemaan samantien, kun jossain Tuukka kertoi, että tästä keskusteltiin jo alussa ja sovittiin, että voidaan kokeilla jos muut hoidot eivät auta. Tämähän olisi pitänyt alkaa heti, kun tiedetään, että tautiin ei nykyhetkellä ole parannuskeinoa. Niin ihmettelen miksi tällaista uranuurtavaa uutta lääkettä ei aloitettu heti. Tämä olisi oikeasti tärkeä tieto muillekin sairastuneille niiden Saksan epämääräisten hoitojen sijaan.
Vierailija kirjoitti:
Onpas tunnekylmä kommentti.
Vain erityisen "merkittävien" ihmisten syöpäsairaudetko vain pitäisi meitä ihmisiä kiinnostaa? Itselle näiden julkisuuden henkilöiden syöpätarinat ym. sairaustiedotukset ovat hyvä muistutus siitä, kuinka särkyviä me ihmiset olemme ja haurasta kenen tahansa elämä, oli hän sitten julkkis, merkittävä joillakin maallisilla meriiteillä tai ihan tavallinen tallaaja. Sairaus, kuolemanvakavakin, tai onnettomuus, voi kohdata kenet tahansa meistä.
Muista, että sinäkään et ole kuolematon. Olen vakuuttunut, että jos syöpä tai jokin muu kuolemansairaus kohtaisi sinut, et toivoisi, että sinusta puhuttaisiin yhtä rumasti ja vähättelevästi kuin sinä itse puhut Olgasta.
Voisin kuvitella ettei kokeiltu mahdollisten haittojen vuoksi. Mikään vaste ei valitettavasti tule ilmaiseksi ja kaikilla näillä on omat sivuvaikutuksensa. Sen vuoksi lopetti Temodalitkin jo ekaan kierrokseen kun koki haitat liian suuriksi. Varmasti tässä tutkimuslääkkeessä on myös omat haittansa.
Niin se vaan Olga tämänkin selätti!
Kyllä Olgaa varmaan aika moni on ihaillut - minä ainakin. Ollaan käyty lasten kanssa Farmilla ja pitkään olen jo arvostanut sitä miten toimelias, aikaansaapa, idearikas ja positiivinen Olga on ollut. Hän on perustanut Farmin ja ravintolan, tehnyt keittokirjoja ja tv-ohjelmia, heillä omien lasten lisäksi sijaislapsikin jossain vaiheessa. Mä uuvun jo pelkästään ajatuksesta. Siinä on ihminen jolla olisi ollut vielä paljon annettavaa, erityisesti tietysti omalle perheelleen mutta myös meille muille. Kovin epäreilulta tuntuu Olgan tilanne. Hänellä on ymmärtääkseni ollut hyvin terveelliset elämäntavatkin.