Mitä miehet tuovat nykyään parisuhteeseen?
Nuoret naiset eivät halua seurustella. He eivät suostu ilmaisiksi kotiorjiksi, miesten passaajiksi ja lämmittämään miehen vuodetta vuosi tolkulla vain kuullakseen että mies ei ole valmis sitoutumaan eikä perustamaan perhettä. Miehet eivät vielä kolmevitosinakaan usein tiedä milloin haluavat ja haluavatko ylipäätään lapsia. Naiset haluavat pariutua ja perustaa perheen, eivätkä he halua tuhlata vuosia miehiin, jotka käyttävät heitä vain hyväkseen.
Kommentit (49)
Luulen että nuoret naiset ovat huomattavasti konservatiivisempia kuin vanhempansa. Nuorten miesten konservativismista on ollut mediassa puhetta, että haluaisivat naiset kotiin kotiäideiksi. Eivät varmaan ole ihan miettineet kuitenkaan asiaa loppuun saakka, sillä kuvittelevat tyttöystävän antavan kaikki vaimon edut.
En osaa vastata yleisesti. Omasta miehestäni voin mainita muutamia asioita; tukenut minua niin henkisesti ja taloudellisesti opiskellessani tutkintoni, opettanut minut ajamaan autoa, rakentanut meille kodin, pelastanut henkeni, hoitanut minua kun olen ollut sairas ja toipunut leikkauksesta, ollut loistava isä kahdelle lapsellemme. Mm mennyt töihin viideksi, että lapsilla on mahdollisimman lyhyet hoitopäivät.
Ylipäätään ollut täyden luottamukseni ja kunnioitukseni arvoinen 27 vuotta. On riittänyt rakkautta ja romantiikkaa sekä arki sujuu mukavasti. Hieno,miehekäs mies.
Vierailija kirjoitti:
Luulen että nuoret naiset ovat huomattavasti konservatiivisempia kuin vanhempansa. Nuorten miesten konservativismista on ollut mediassa puhetta, että haluaisivat naiset kotiin kotiäideiksi. Eivät varmaan ole ihan miettineet kuitenkaan asiaa loppuun saakka, sillä kuvittelevat tyttöystävän antavan kaikki vaimon edut.
Harvalla miehellä on varaa yksin elättää perheensä. Ne ajat on olleet ja menneet.
Vierailija kirjoitti:
Ihan samat asiat kuin naisetkin.
Niin kuin kotitöiden tekemisen. Jep, jep.
Hyvällä säällä 50-60 ja siis naisilla toi isompi luku
Vierailija kirjoitti:
Tämä plus lompakko, auto jne. monissa suhteissa. Ai niin, mutta nainen maksaa puolet ruoista ja vesimaksun, joten tasan ollaan!
En usko että mitään, mitä ilman en elämässä parjäisi. Kaksi avoliittoa koettu, kolmatta ei tule. Parisuhteet on sosiaalistettua pskaa jota hypetetään suotta. Onneksi järkiinnyin ajoissa.
Minä olen mies, joka on valmis sitoutumaan ja on aina tiennyt, ettei halua lapsia. En halua kotiorjaa, passaajaa enkä lämmittäjää. Suhteeseen tuon niitä samoja asioita, joita odotan naiseltakin: mielenkiintoisia keskusteluja, läheisyyttä ja leikkisyyttä, tukea, hyviä muistoja. Paitsi että kumppanilta en tukea niinkään odota, olen opetellut tukemaan itseäni.
Vierailija kirjoitti:
Minä toisin kikkelin.
Kikkeleistä on valtava ylitarjonta. Kikkeli on kokenut vakavan inflaation, koska markkina on saturoitunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin kuin kotitöiden tekemisen. Jep, jep.
Kyllä itse ainakin teen kotitöitä enemmän kuin kukaan naisystäväni on tehnyt.
Ongelma on ehkä siinä, kun naiset ovat uraorientoituneita. Ennen mies toi leivän pöytään, mutta nykyään ei ole mitään pelimerkkejä. Naisten arvot olivat ennen perhekeskeisemmät
Vierailija kirjoitti:
Miehet aina ihannoivat perinteisiä arvoja. Pitäisikö tässä asiassa palata perinteiseen malliin, jolloin seksi aloitetaan avioliitossa?
Tämä voisi olla hyvä asia
Mun mies kuuntelee mua ja antaa tukensa asiassa kuin asiassa, on maailman paras rakastaja, juttelee kaikesta maan ja taivaan väliltä (ihana, rauhoittava puheääni jota voisin kuunnella aina vaan), saa mut nauramaan, huolehtii ja huomioi, kotitöiden tekeminen on itsestään selvyys jne. Entinen mies oli muuten aivan päinvastainen ja siksi onkin entinen.
Naisten ja miesten intressit eivät enää kohtaa. Naiset haluavat vakiintua, perustaa perheen ja miehet haluavat seksiä ilman velvollisuuksia.
Miehet aina ihannoivat perinteisiä arvoja. Pitäisikö tässä asiassa palata perinteiseen malliin, jolloin seksi aloitetaan avioliitossa?