Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tämä helle on järjetön. Olen käynyt tänään jo kolmesti suihkussa. Ei tarvitse kuin kävellä toiseen huoneeseen niin hiki valuu

Vierailija
22.07.2025 |

Suihku helpottaa niin kauan kuin sieltä ei tule pois.

Kommentit (112)

Vierailija
41/112 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin juuri ulkotreenistä, kuminauhat ja köyttä ja leuanvetotankoa. Siellä oli 27C kännykän näytön mukaan, kiva hiki tuli, piti olla pyyhe mukana että säästyy silmien kirvelyltä, mutta hyvin treeni kulki. Tuulta oli sopivasti että pystyi tekemään ihan normaalisti. Työkaveri kävi koran kanssa juttelemassa, haastoin taas online shakkiin täksi illaksi. Koira ei jutellut. Oli varmaan liian kuumaa, hot dog.

Vierailija
42/112 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

itse kävelin just 2km lenkin ja meinasin pyörtyä

Ehdotan aamua klo 5-6. On vielä ok lämpötila mennä. Koiran kanssa käyn tuohon aikaan aamuisin. Ei voi kuumaan viedä mummelikoiraa, enkä itekään pysty.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/112 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehdotan aamua klo 5-6. On vielä ok lämpötila mennä. Koiran kanssa käyn tuohon aikaan aamuisin. Ei voi kuumaan viedä mummelikoiraa, enkä itekään pysty.

johonkin aikaa vuorokaudesta olisi hyvä myös nukkua..monesti vasta aamuyöstä saa unta kuin viilenee edes aavistuksen.

Vierailija
44/112 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntuuko teistä muista että aurinko on nykyään kuumempi?

On se. Ja lisäksi uv säteily vain voimistuu ja voimistuu joka kesä.

Vierailija
45/112 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä ihana, kun edes hetken on lämmintä! <3

Vierailija
46/112 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on yleinen vaiva ylipainoisilla ihmisillä.

Vierailija
47/112 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

30 astetta viikkotolkulla jo. Ja viileneminen vaan siirtyy ja siirtyy. Syksykkn o. Tosi kaukana vielä. Hyvässä kykyssä puolitoista kuukautta vielä tätä kärsimystä. Miten nää Suomen helleputket on vuosi vuodelta hikisempiä? Tää ei oo millään lailla normaalia. Ja jatkuu vaan

Vierailija
48/112 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vuosiin näkyny sääennusteissa näin rajuja hellelukemia. Pitää mennä sinne edelliseen superkesään 2018 asti. +32 astetta jopa torstaina Ouluunki =O Tällaiset lukemat Suomessa on käsittämätöntä!! Lapissa asti sama tukala pätsi. 

Vierailija
49/112 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä taas on liian kylmä tuuli joten olen käyttänyt ulkona hupparia. 

Vierailija
50/112 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy kyllä sanoa, että kun iltapäivällä piti työskennellä sadehousut jalassa, niin oli paikoitellen aika epämiellyttävää. Ei tainnut sentään 30 astetta mennä nyt rikki. Kun otin sadehousut pois, niiden alla olleet housut olivat kauttaaltaan märät.

Vierailija
51/112 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

eikä loppua näy..aluksi näytti jo perjantaille viileämpää..nyt näyttää koko seuraavalle 10 päivälle väh. +24..prkl, tästäkin tuli sitten "kesä, jolloin istuin sisällä"

Sama. En ole käynyt lenkillä tai kaupungilla yli kahteen viikkoon. Lähikaupasta olen käynyt ostamassa ruokaa, siinä minun ulkoillut.

Vierailija
52/112 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta. Kävin suihkussa,sitten kävelin viereisen  talon parkkipaikalle jätskiautolle. Taas hiki! Tai hiki on on liian lievä ilmaisu,tuntuu että iho kiehuu. Yöt nukun täysillä pöhisevän tuulettimen vieressä ja aamulla kurkku kipeä. Lapset nukkuu parvekkeella. Kukaan ei halua syödä muuta kuin jäätelöä.

Tulisi jo syksy..

"Lapset nukkuu parvekkeella ja kaikki syö vain jäätelöä." Tuohan kuulostaa kivalta. 🙂

Vierailija
53/112 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se kuumuus vaan tämä kosteus. Kosteus tekee olosta tukalan. Kuivan kuumuuden sietää paremmin. Minä ainakin.

No joo vaikka tämä kuumuuskin on aivan sairas niin kuivemmalla ilmalla sen sietäisi vähän paremmin. Yötkin olisi helpompia kun jäähtyvä ilma olisi kuivempaa.

Vierailija
54/112 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helle on välillä ollut pakahduttavampaa ja kosteampaa kuin ennen.

Kävin lapsuuden mökkiseudulla ja siellä tuuli tyyntyi jo iltapäivällä, mitä en ole nähnyt koskaan aiemmin. Aiemmin on ollut tyyntä vasta illalla, jolloin on ollut jo muutenkin vähän vilpoisampaa. Nyt helle jatkui myöhään yöhön saakka. 

Edes ulkona kuivumassa ollut rantapyyhe ei kuivunut yön aikana kun oli kosteaa, vaikka ei ollut satanut pitkään aikaan. 

Ensi viikolla on elokuu. Kostea helle lienee täysin normaalia tähän aikaan vuodesta. 

Vierailija
55/112 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

eikä loppua näy..aluksi näytti jo perjantaille viileämpää..nyt näyttää koko seuraavalle 10 päivälle väh. +24..prkl, tästäkin tuli sitten "kesä, jolloin istuin sisällä"

Sama. En ole käynyt lenkillä tai kaupungilla yli kahteen viikkoon. Lähikaupasta olen käynyt ostamassa ruokaa, siinä minun ulkoillut.

Itse pystyn kyllä käymään kävelyllä aamulla tai illalla mutta päivä menee siinä klo 10-17 sisällä koska tulee nopeasti auringossa huono olo. Illalla aurinkoa kuten aamulla sietää vähän.

Vierailija
56/112 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole vuosiin näkyny sääennusteissa näin rajuja hellelukemia. Pitää mennä sinne edelliseen superkesään 2018 asti. +32 astetta jopa torstaina Ouluunki =O Tällaiset lukemat Suomessa on käsittämätöntä!! Lapissa asti sama tukala pätsi. 

Elokuussa jatkuu tää sama. Tuleekohan vielä pisin helleputki Suomessa koskaan!!! Sekin ennätys saattaa rikkoutua. Syksykin on vielä kaukana. Parina viinevuonna vielä syyskuutkin ollu hellettä täynnä joten ei oo lopullista helpotusta luvassa välttämättä vielä aikoihin

Vierailija
57/112 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kävelin tänään kilometrin asiakkaalle kaksi tuuletinta kainaloissa ja meinasin pyörtyä kuumuuteen. Ne tuulettimet siis eivät auttaneet, kun eivät olleet päällä, vaan vein ne vaan asiakkaalle. 

Vierailija
58/112 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaupungillehan on hyvä lähteä helteellä. Kauppakeskuksissa on viileää. 

Vierailija
59/112 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä helle on järjetön. Olen käynyt tänään jo kolmesti suihkussa. Ei tarvitse kuin kävellä toiseen huoneeseen niin hiki valuu.

Kannattaa laihduttaa

Vierailija
60/112 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä taas on liian kylmä tuuli joten olen käyttänyt ulkona hupparia. 

Mullakin on pitkät housut jalassa. Tosin miesten ei muutenkaan ole sopivaa liikkua kaupungilla shortseissa tai sandaleissa, oli miten lämmintä tahansa.