Tämä helle on järjetön. Olen käynyt tänään jo kolmesti suihkussa. Ei tarvitse kuin kävellä toiseen huoneeseen niin hiki valuu
Suihku helpottaa niin kauan kuin sieltä ei tule pois.
Kommentit (112)
Vierailija kirjoitti:
Amme on ratkaisu. Istu kylvyssä. :)
Jos ei ole ammetta, laita pesuvatiin jääkylmää vettä, jalat ja kädet sinne likoamaan. Viilentää takuuvarmasti!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Amme on ratkaisu. Istu kylvyssä. :)
Jos ei ole ammetta, laita pesuvatiin jääkylmää vettä, jalat ja kädet sinne likoamaan. Viilentää takuuvarmasti!
Tein noin ja pomo sanoi seuraavasta voit lähteä.huomenna taas vitunnn kivaa ulko työskentelyä.ensi kesänä kyl olen työtön.
Vierailija kirjoitti:
Menisit välillä ulos. Tänään olisi voinut pitää ikkunoitakin auki, kun lämpötila ulkona laski 23 asteeseen
33 oli
Vierailija kirjoitti:
Menisit välillä ulos. Tänään olisi voinut pitää ikkunoitakin auki, kun lämpötila ulkona laski 23 asteeseen
meinaatko että se ulkona oleva 23 viilentää sisällä olevan 28 kuinka tehokkaasti kun ne betoniseinät toimii kiukaana..
Mä oon käyny purossa pulahtamassa. Lapset on käyny kolmesti vai neljästi tänään uimassa.
Täytyy kaivaa maakuoppa pihalle ja mennä sinne.
Kastele lakana tai pussilakana kosteaksi, mutta ei tippuvan kosteaksi. Vaatteet pois ja kkääriydy siihen. Sen jälkeen mene tuulettimen eteen tai vaikka parvekkeelle istumaan. Kun lakana kuivuu, se tuottaa sinulle viileyden tunteen. Samalla periaatteella voi sähköttömällä mökillä saada limupullon viilentymään: kastelee villasukan, laittaalimupullon sinne sisään ja koko hökötys vaikka puun oksalle kuivumaan. Jonkun ajan kuluttua pullon sisältö on selvästi viileää.
Kotona makaavat työttömät itkee helteestä.
Suuntaat tuulettimen paljaalle hikiselle iholle niin se viilentää valtavasti.
Suihkussa kannattaa kastella pää kunnolla kylmällä vedellä, pelkkä nopea vartalosuihu ei välttämättä riitä. Etenkin jos noin kiehuu. Itse olen nyt parina hellepäivänä takapihalla ottanut aurinkoa ja kuumahan siinä tulee,ei auta muu kuin kastella itsensä puutarhan kasteluletkulla. Siitä tuleva vesi on tarpeeksi viileää, ei ole järveä tai merta lähellä.
Ei se kuumuus vaan tämä kosteus. Kosteus tekee olosta tukalan. Kuivan kuumuuden sietää paremmin. Minä ainakin.
Vierailija kirjoitti:
Tuntuuko teistä muista että aurinko on nykyään kuumempi?
Helteellä se on ainakin kirkkaampi. Silmät tuntuvat palavan, vaikka katsoisi pois päin auringosta. Samaa ongelmaa ei ole parinkymmenen asteen lukemissa tai viileämmällä, vaikka aurinko paistaisi pilvettömältä taivaalta.
Pöytätuulettimet auttaa mukavasti. Ei ole tarvetta ostaa ilmastointilaitetta.
Just tulin saunasta, nyt tuntuu puhtaalle ja ei hiosta yhtään.
Osta tuuletin, mulla lattiatuuletin, oikein mukavasti vilvoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuntuuko teistä muista että aurinko on nykyään kuumempi?
Tuntuu. Vaikka olenkin parikymppinen niin se tuntuu mun iholla paljon kuumemmalta mitä aikaisempina vuosina. Vaikuttaako UV auringon kuumuuteen?
Kyllä se on ihan infrapunasäteily, joka lämmittää, ei2 UV.
Helle on välillä ollut pakahduttavampaa ja kosteampaa kuin ennen.
Kävin lapsuuden mökkiseudulla ja siellä tuuli tyyntyi jo iltapäivällä, mitä en ole nähnyt koskaan aiemmin. Aiemmin on ollut tyyntä vasta illalla, jolloin on ollut jo muutenkin vähän vilpoisampaa. Nyt helle jatkui myöhään yöhön saakka.
Edes ulkona kuivumassa ollut rantapyyhe ei kuivunut yön aikana kun oli kosteaa, vaikka ei ollut satanut pitkään aikaan.
Keksin viime yönä yllättävän keinon viilentyä - lämpöpatterin.
Asun kerrostalossa jossa on tavalliset, metalliset ikkunan alla seinässä kiinni olevat lämpöpatterit. Niissä on jonkinlainen kylmennystoiminto, joka on merkitty termostaatissa lumihiutaleella. Se on ihan yhtä tyhjän kanssa muuten, mutta sattumalta siirsin joustinpatjan sellaisen lämpöpatterin viereen lattialle, kun siirryin nukkumaan helpommin tuuletettavaan huoneeseen. Aamuyöllä kun tuskailin kuumuutta satuin nojaamaan vasten patteria, huomasin sen viileäksi ja nukahdin.
Eli pussilakana peittona välissä ja paina kylki tai selkä vasten lämpöpatteria, jossa on säädetty lumihiutale toiminto, niin se viilentää ihmeen hyvin vartaloa. Patterin sisällä taitaa kiertää kylmää vettä.
Aloittaja, laita kylpyammeeseen kylmää vettä ja nauti kylvystä, kuumuus lähtee kehosta pois.
Ei se taida olla. Itse epäilen, että kun on tuota painoa tullut reilusti lisää, niin se johtuu siitä.
Nytkään en jaksa tehdä mitään kunnollista ruokaa, vaan menossa on jo päivän kolmas sipsipussi ja kolmas Aino-jäätelö paketti.
Juomana toki ajan hengen mukaan dietti-kola.