Ozempicin lopetus. (Älkää lukeko, jos ette halua kuulla.) 😭😭😭 Kamala pettymys, hyvästi kevyt elämä... Jo 18 kg noussut paino.
Lopetin Ozempicin keväällä, koska sitä ei ole tarkoitettu pysyvään käyttöön.
No ette varmaan halua kuulla miten minullekin on käynyt Ozempicin lopetuksen jälkeen... 😢 Ja älkää huudelko onko pakko taas syödä itsensä läskiksi, kun ette tiedä miten huono olo ja miten hirveä nälkä taas jäytää 24/7. Siis oikeasti herään yölläkin syömään, koska muuten en saa unta ja kuitenkin kohta syön senkin edestä.
Puntari lähti tänään häkkivarastoon, koska en enää halua nähdä että painoni on noussut jo 18 kg. Huomasin kyllä pukiessani että kiloja taas tulee, mutta lukema masensi minut täysin.
Mutta surettaa jättää kevyt elämä, energisyys, hyvä mieliala, kivuttomuus, tuttavien kehut ja ihanat vaatteet. Ihan melkein itkettää. 😭
Ozempic oli minulle unelmatrippi.
Kommentit (261)
Laihduttamiseen ei ole pikaratkaisua. Mitä tulee jäytävään nälkään yöllä, sitä pitää vain oppia sietämään paremmin. Niin se mahalaukkukin pikkuhiljaa pienenee kun ei syö sitä täyteen heti kun nälkä hieman ilmoittaa itsestään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kuin minun kokemus.... lopetettuani ozempicin lihoin takaisin ja painan jo 10 kg enemmän kuin ennen laihdutusta... ja ylipainon tekemät vaivat pahempia kuin ennen.
Siitähän on alunalkaenkin tiedotettu että sen aloitus on loppuelämän ratkaisu. Ei se mikään kuuri ole. Kilot tulee takaisin kaksinverroin.
Paras tapa opetella terveellinen kasvisvoittoinen ruokavalio. Kaikki piilo- ja kovat rasvat pois. Samoin ylimääräiset sokerit. Tämän lisäksi liikunnallinen elämäntapa.
Toimii ja kun pysyy siinä, ei kilotkaan tule takaisin.
Luuletko, että lääke itsessään laihduttaa? Siinähän korjataan suolistohormonien toiminta niin, että järkevä ruokavalio on mahdollista. Ruokavaliolla siinäkin laihdutetaan.
En usko, ei kukaan ole niin tyhmä että jättäisi reagoimatta ja antaisi painonsa vaan nousta nopeasti.
Joko jatkat lääkkeen kanssa loppuelämäsi
tai kokeilet keto-, ketovore- tai jopa carnivoreruokavaliota. Ei tule nälkä ja laihtuu.
Syöt rasvaista lihaa ja kananmunia ja lisänä vihanneksia haluttaessa. Nälkä pysyy poissa koko loppupäivän ja yönkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selkärangaton turpea mato.
no mutta hei, kokeileppa lähteekö kusipäisyys lääkkeillä
Tulee entistä pahempana takaisin kun lopettaa lääkkeiden käytön.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole pakko syödä jos nälättää. Säännölliset ruoka-ajat ja muutoin sitten vaan puuhailee muuta, vaikka olisikin nälkä.
Kyllä se vaan on pakko syödä kun on nälkä.
Ruokailutottumukset. Ei liian isoja annoksia. Mahalaukkua ei tarvi saada täyteen. Herkut minimissä. Ruokavaliolla pääasiassa laihdutetaan. Liikuntaa jaksamisen mukaan tai tarpeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Japanilainen ohje hoikkana pysymiseen on, ettei koskaan pidä syödä itseään aivan kylläiseksi, vaan pieni nälkä täytyy jättää.
Tosi kiva elämänohje. Pelkkää nälkää kehdosta hautaan.
Nälkään voi liittyy pahoinvointia ja päänsärkyä. On se hauskaa elämä silloinkin sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
eikä ihmisten tarvitse liikkua itse mihinkään. Jopa herkut voi nykyään tilata kotiin, jos on liian vaivalloista kömpiä lähikauppaan tai ajaa autolla jättimarkettiin.
Tätähän on tutkittu ja tuloksena, että nykyihminen ei kuluta juurikaan vähempää kaloreita kuin metsästäjä-keräilijät. Liikunan osuus lahduttamisessa on todella marginaalinen.
Kolme juoksulenkkiä viikossa á 1500 kcal tekee 4500 kcal viikossa ja 234 000 kcal vuodessa. Se tarkoittaa vuodessa 33 kiloa rasvaa. Kolmessa vuodessa jo 100 kg rasvaa. Että kyllä liikkumalla saa rasvaa poltettua. No tietysti törmäämme muna-kanatilanteeseen; harva ylipainoinen on siinä kunnossa, että pystyisi kuluttamaan noin paljon liikkumalla. Onnistuu vain hoikilta hyväkuntoisilta.
Minä saan juosta noin kolme tunt
Mun pitäisi juosta viisi tuntia
Moni syö itsensä lihavaksi jo 25 vuotiaaksi mennessä, sitten menee koko loppuelämä sen painon kanssa tapellessa diettejä ja lääkkeitä toinen toisen perään?
Nythän nämä määrät ovat vielä kasvaneet, miksi kukaan ei kerro niille 18 vuotiaille, että jos jatkat tuota 2 pizzaa ja 4 määkärikäyntiä päivässä mässäilyä, niin kärsimys tulee jatkumaan 50 vuotta?
Vierailija kirjoitti:
Moni syö itsensä lihavaksi jo 25 vuotiaaksi mennessä, sitten menee koko loppuelämä sen painon kanssa tapellessa diettejä ja lääkkeitä toinen toisen perään?
Nythän nämä määrät ovat vielä kasvaneet, miksi kukaan ei kerro niille 18 vuotiaille, että jos jatkat tuota 2 pizzaa ja 4 määkärikäyntiä päivässä mässäilyä, niin kärsimys tulee jatkumaan 50 vuotta?
Syötiin siskoni kanssa samoja ruokia lapsuudenkodissa, ylimääräisten herkkujen ostamisessakaan ei hirveästi eroa ollut. Mäkkäreihin tai pitsalle ei päästy kuin harvoin. Teininä olin lievästi ylipainoinen, kun siskoni taas oli hoikka.
Laihdutin sitten hoikaksi, mutta melkolaista painon jojoilua ollut koko elämä, kun en tunnu löytävän sitä balanssia jossa paino pysyisi tasaisena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole pakko syödä jos nälättää. Säännölliset ruoka-ajat ja muutoin sitten vaan puuhailee muuta, vaikka olisikin nälkä.
Kyllä se vaan on pakko syödä kun on nälkä.
Ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syötiin siskoni kanssa samoja ruokia lapsuudenkodissa, ylimääräisten herkkujen ostamisessakaan ei hirveästi eroa ollut. Mäkkäreihin tai pitsalle ei päästy kuin harvoin. Teininä olin lievästi ylipainoinen, kun siskoni taas oli hoikka.
Laihdutin sitten hoikaksi, mutta melkolaista painon jojoilua ollut koko elämä, kun en tunnu löytävän sitä balanssia jossa paino pysyisi tasaisena.
Sama juttu, mutta toisinpäin. Minä olin aina laiha tikku, siskoni jo lapsena pullukka. Muuten sama ruokavalio, mutta sisko tykkäsi ranskanleivästä, minä söin ruisleipää.
Älä vaivu murheen alhoon. Kirjoitinkin johonkin toiseen ketjuun ja toisen laihdutuslääkkeen syömistä ylistävään ketjuun, mitä on odotettavissa, jos ei muuta ruokailuun ja elämäntapaan liittyviä asioita, vaan luottaa vain lääkkeeseen. Senkin ketjun kirjoittaja ylisti ns. itsekuriaan, joka on peräisin lääkityksestä.
Jos elämäntapaa ei harjoittele lääkkeen avulla, niin paino nousee takaisin ja ylemmäs eli tapahtuu sama kuin kaikissa muissakin ihmedieeteissä. Nyt kannattaisi osallistua Patrik Borgin Jäähyväiset jojoilulle -kurssille, jossa opit kaiken tarvittavan painon pudotuksesta ja saat oikeaa tietoa miten homma menee. Liikkeellä on väärää tietoa todella paljon, jopa lääkärit antavat väärää tietoa painon pudottamisen pelisäännöistä. En mene siihen tässä tarkemmin, koska asiaa on niin paljon, mutta itsekurilla ei pitkälle pötkitä. Nopeasti laihduttamalla saa kehon ns. nälkävelkatilaan, jota on mahdoton vastustaa. Laihduttaminen ei tapahdu syömällä vähemmän, vaan syömällä oikeassa rytmissä oikeanlaisia asioita. Ja tähän lääkitys on hyvänä tukena. (Patrik Borg on mm. Lihavuuden käypä hoito -suositusten laatija, kymmenien vuosien kokemus painon pudottajista ja syömishäiriöistä. Ei siis mikään poppamies, vaan tieteeseen perustuvista tiedoista kyse.)
Ozempic ei aiheuta verensokerin nousua, kolesterolin nousua ym. kun se lopetetaan, vaan nopea painonnousu aiheuttaa ne. Vain 10 prosenttia laihdutuslääkkeellä laihduttajista pystyy pitämään uuden painon, joten monen kohdalla lääkitys jää pysyväksi. Tätä prosenttia voitaisiin korottaa, jos annettaisiin kurssimuotoista tietoa painon hallinnasta.
Ap, voit ottaa lääkityksen uudelleen käyttöön ja tällä kertaa opiskella miten syödään oikein. Helpoin tapa on Patrik Borgin kurssi, jonka itse kävin pudottaen 5-7 kg pysyvästi ilman lääkettä. Uusi paino on jo useamman vuoden pysynyt. Ja vaikka ruokavalioni on ollut erittäin terveellinen, löytyi itseltänikin puutteita ruokarytmistä, mikä aiheutti painon hitaan nousun. Kun se pantiin järjestykseen, on ollut helppoa pitää painoa kurissa. Mutta monilla ihmisillä on vaikeuksia myös ruokasuhteessa eli niitäkin asioita pitää käsitellä. Kurssi oli kannustava ja erittäin hyvä, suosittelen vahvasti. Mielestäni voisit ottaa myös lihavuuteen erikoistuneen lääkärin etävastaanoton, jossa perehdyttäisiin tilanteeseesi tarkemmin ennen lääkkeen aloittamista uudelleen.
Osbournen leski ja tytär ovat esimerkkejä Ozempicin käytöstä, näyttävät nälkiintyneille.
Suosittelen ap:lle ravitsemusterapeuttia ja vähähiilihydraattista ruokavaliota, se kun jää päälle on suorastaan terveyttä edistävä, terveellinen, edullinen ja lääkkeetön painonpudotuskeino. Et ole toivoton tapaus. Ja liikunta, vaikkapa kävely harrastukseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kuin minun kokemus.... lopetettuani ozempicin lihoin takaisin ja painan jo 10 kg enemmän kuin ennen laihdutusta... ja ylipainon tekemät vaivat pahempia kuin ennen.
Siitähän on alunalkaenkin tiedotettu että sen aloitus on loppuelämän ratkaisu. Ei se mikään kuuri ole. Kilot tulee takaisin kaksinverroin.
Paras tapa opetella terveellinen kasvisvoittoinen ruokavalio. Kaikki piilo- ja kovat rasvat pois. Samoin ylimääräiset sokerit. Tämän lisäksi liikunnallinen elämäntapa.
Toimii ja kun pysyy siinä, ei kilotkaan tule takaisin.
Luuletko, että lääke itsessään laihduttaa? Siinähän korjataan suolistohormonien toiminta niin, että järkevä ruokavalio on mahdollista. Ruokavaliolla siinäkin laihdutetaan.
Se lääke itsessään nimenomaan laihduttaa. Se laihtuminen tapahtuu kuin itsestään kun mieliteot on pois. Siksihän se niin suosittua onkin. Ja siksi AP nyt lihoo, kun ei ole tehnyt työtä laihtumisen eteen
Tiedän kun käytän sitä itsekin,tosin diabetekseen, se on minulle parin muun lääkkeen kanssa yhdessä ainoa toimiva lääke. En saa edes korvattavuutta, en ymmärrä, miksi.
Kaikkia ozempic ei muuten laihduta, itse kuulun niihin, jotka ei sillä laihdu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et sinä tiedä mitä on reippaasti ylipainoisen nälkä. Se kourii ja kuristelee mahaa etkä voi keskittyä mihinkään. Ne eivät ikinä edes koe sitä, joilla ei painon kanssa ole ongelmia ollut. Heillä edes kova nälkä ei ole lähellekään sellainen. Se on suoliston hormonitoimintaan liittyvä juttu.
Höpöhöpö. Ei se silti tarkoita, että täytyy mättää maha täyteen. Olet vain opettanut elimistösi yösyömiseen. Kiinnitä huomiota iltasyömisiin, ja pidennä pikkuhiljaa aikaa, minkä olet yöllä syömättä, jos et kerralla voi mässytystä lopettaa.
Monikaan lihava ei silti syö yöllä, joten ei se lihavuudesta johdu.
mulla sama kohtalo vaikka eri lääke. paino nousee edelleen...
ihan turha koko laihdutuslääke tai siis hetken sain nauttia siitä minkäalaista on saada elää ilman kiloja...
Et kyllä tiedä meidän isojen tyttöjen elämästä ja fysiikasta yhtään mitään. Tottakai yölläkin tarvii syödä, onhan se kuitenkin jotain 10 tuntia pitkä aika ja syömättä ei enää saa unta ja aamulla väsyttää vielä enemmän ja on kuitenkin syötävä yönkin edestä.