Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ozempicin lopetus. (Älkää lukeko, jos ette halua kuulla.) 😭😭😭 Kamala pettymys, hyvästi kevyt elämä... Jo 18 kg noussut paino.

Vierailija
22.07.2025 |

Lopetin Ozempicin keväällä, koska sitä ei ole tarkoitettu pysyvään käyttöön.

No ette varmaan halua kuulla miten minullekin on käynyt Ozempicin lopetuksen jälkeen... 😢 Ja älkää huudelko onko pakko taas syödä itsensä läskiksi, kun ette tiedä miten huono olo ja miten hirveä nälkä taas jäytää 24/7. Siis oikeasti herään yölläkin syömään, koska muuten en saa unta ja kuitenkin kohta syön senkin edestä.

Puntari lähti tänään häkkivarastoon, koska en enää halua nähdä että painoni on noussut jo 18 kg. Huomasin kyllä pukiessani että kiloja taas tulee, mutta lukema masensi minut täysin.

Mutta surettaa jättää kevyt elämä, energisyys, hyvä mieliala, kivuttomuus, tuttavien kehut ja ihanat vaatteet. Ihan melkein itkettää. 😭

Ozempic oli minulle unelmatrippi.

Kommentit (261)

Vierailija
141/261 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmeellistä kun pelätään vääriä asioita niin kuin hedelmiä, vesimeloneita tai maustekurkkuja. Syön niitä niin paljon kuin huvittaa enkä liho. Kun syön suklaata, jäätelöä, leivonnaisia tai juon alkoholia niin heti paino pompsahtaa. Kumma juttu. 

Tutkimusten mukaan ihmiset jotka syövät suklaata ovat terveempiä kuin ne jotka eivät sitä koskaan syö. 

Vierailija
142/261 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä on aika vekkuleita ohjeita, että mitä pitäisi syödä tai juoda milläkin aterialla. Ihmiset ei kuitenkaan usein syö vain nälkäänsä, vaan ruoasta haetaan milloin mitäkin tunnekokemusta, tylsyyden poistoa tai ahdistuksen väliaikaista helpotusta. Moni tarvitsisi mielenterveyspuolen apua, eikä pelkästään ravinto-ohjeita. 

Esim työttömänä syö huomattavasti enemmän ja epäterveellisemmin kuin jos olisi 8 h toimistolla. Ja etätyöläiset syövät myös huonommin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/261 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä vaiheessa kun lihavuus on edennyt krooniseksi sairaudeksi (BMI yli 30 vuosia tai vuosikymmeniä) ja kehon kylläisyyshormonin säätelykyky pysyvästi alentunut, ozempic ja vastaavat valmisteet on paras vaihtoehto. Muu painonhallinta lihavuusleikkausta lukuunottamatta ei vaan ole riittävän tehokasta, ja lihavuusleikkaus on suurena toimenpiteenä aina riskialttiimpi kuin lääkitys. 

Olemme syyllistäneet kollektiivisesti lihavia ihmisiä jo vuosikymmeniä. Kukaan ei ole syyllistämällä laihtunut kuin korkeintaan hetkellisesti. Olisiko mahdollista, että yksilöiden pilkkaamisen sijaan siirtyisimme pohtimaan nykyajan ruokaympäristöä ja a) verottamaan kaloritiheitä ruokia tuntuvasti sekä b) rajoittamaan (roska)ruuan saatavuutta? Onko joka kylässä pakko olla mäkki ja hese? Onko rautakaupan kassalla pakko olla karkkia myynnissä? Onko roskaruoan ja karkkien mainostaminen lapsille oikeasti tarpeellista?

Aloittaja: ota vaan se ozempic tai vastaa

Ruokaympäristömme on sairas. Siinä on syy ylipainoon. Se on nykyään iso ongelma eri puolilla maailmaa. Eli miten ruokamme valmistetaan ja mitä se sisältää? Kuinka kaukana se on "luonnollisesta" ruoasta, johon ei ole pantu moneen kertaan käsiteltyjä (prosessoituja) aineita.

Vierailija
144/261 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut on ihan sokerikoukussa. Karkkia syödään joka päivä. Aikuiset...

Ajatelkaa mikä poru on noussut siitä, kun suklaalevyjen kokoa tai muita karkkipussien kokoa pienennettiin? Samoja reaktioita oli kuluttajilla monessa maassa...

Vierailija
145/261 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan ei oikein mikään näistä kommenteista lohduta. Itse käytin Ozempicia pari kuukautta mutta en halunnut että koko ajan on huono olo. Nyt paino pysynyt samana, nälän tunne on tullut takaisin. Olen koettanut jättää leivän, pastan ja hiilarit vähäiseksi  ja jättänyt makean melkein kokonaan pois. Hiilarit tuo sen näläntunteen. Syön kasviksia, lihaa ja ostan ihan uutena tuotteena proteiinijuomaa jolla pikkunälkä kaikkoaa. Ja kotiin ei kannata ostaa niitä yöherkkuja, itsellä sama vika että yöllä häviää syömisen kontrolli. Siksi kontrolloin kaikkea päivällä, ja esim en mene nälkäisenä kauppaan. Pähkinöitä menee öisin. Luulen että pärjään ilman lääkettä, nälkään en kuitenkaan kuole. Se helpottaa ajan kanssa ja vatsalaukkunkutistuu kun annoskoon pienenee myös. 

Voithan aloittaa lääkkeen uudelleen jos tarvitset sitä? Tsemppiä. 

Vierailija
146/261 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut on ihan sokerikoukussa. Karkkia syödään joka päivä. Aikuiset...

Ajatelkaa mikä poru on noussut siitä, kun suklaalevyjen kokoa tai muita karkkipussien kokoa pienennettiin? Samoja reaktioita oli kuluttajilla monessa maassa...

Ehkä siinä kuitenkin pääpointti on se hintahuijaus, kun hinnat pysyy kuitenkin samana.

Vierailija
147/261 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti sitä ozempicia on taas syötetty jollekin retardille. 

Vierailija
148/261 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole pakko syödä jos nälättää. Säännölliset ruoka-ajat ja muutoin sitten vaan puuhailee muuta, vaikka olisikin nälkä.

Et sinä tiedä mitä on reippaasti ylipainoisen nälkä. Se kourii ja kuristelee mahaa etkä voi keskittyä mihinkään. Ne eivät ikinä edes koe sitä, joilla ei painon kanssa ole ongelmia ollut. Heillä edes kova nälkä ei ole lähellekään sellainen. Se on suoliston hormonitoimintaan liittyvä juttu.

Ehkä raskaana oleville joillekin tuttua se pohjaton himo ja mieliteot. Kaikilla ei sitä tule, mutta moni lihoo raskaana ollessaan parikymmentäkin kiloa. Kyllä sitä himoa on oikeasti vaikea vastustaa koska se häiritsee koko elämää. Mulla Ozempic poisti nämä himot ja nyt vaan syön normaalisti ja terveellisesti ja silti laihdun koko ajan.

Vierailija
149/261 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan ei oikein mikään näistä kommenteista lohduta. Itse käytin Ozempicia pari kuukautta mutta en halunnut että koko ajan on huono olo. Nyt paino pysynyt samana, nälän tunne on tullut takaisin. Olen koettanut jättää leivän, pastan ja hiilarit vähäiseksi  ja jättänyt makean melkein kokonaan pois. Hiilarit tuo sen näläntunteen. Syön kasviksia, lihaa ja ostan ihan uutena tuotteena proteiinijuomaa jolla pikkunälkä kaikkoaa. Ja kotiin ei kannata ostaa niitä yöherkkuja, itsellä sama vika että yöllä häviää syömisen kontrolli. Siksi kontrolloin kaikkea päivällä, ja esim en mene nälkäisenä kauppaan. Pähkinöitä menee öisin. Luulen että pärjään ilman lääkettä, nälkään en kuitenkaan kuole. Se helpottaa ajan kanssa ja vatsalaukkunkutistuu kun annoskoon pienenee myös. 

Asia on juuri näin, että hiilarit tuo sen kourivan nälän selvästi ylipainoiselle. Täyttä myrkkyä ylipainoisen elimistölle.

Vierailija
150/261 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin siinä käy kun yrittää oikaista. Lääkkeillä kun hoitaa asioita niin lopputulos on tämmöinen. 

Kyseinen lääke onkin diabetes lääke, erittäin hyvä sellainen, johon voi kuulua "sivuvaikutuksena" laihtumista. 

Näin lääkettä tarvitsevansa diabeetikkona tympii,  että ozempic on niin suosittu laihdutukseen. 

Ja vastaus ei voi olla, että diabeetikoille on muita lääkkeitä. No on, mutta esimerkiksi minulle ne ei riitä. Ozempic on yhtä tehokas kuin insuliini, mutta helpompi

Ja se ennenkaikkea vie ne diabeeteksen liitännäisvaivat, kuten neuropatiakivut ja näön tarkkuuden vaihtelu/huonontuminen ja ripuli pois tai vähentää niitä. 

Siihen ei insuliini auta ihan niin hyvin, ozempichän auttaa myös joihinkin suolistosairauksiin, jollainen minullakin myös on

Miksei Ozempicia sais käyttää myös diabeteksen ehkäisyyn, eli laihdutukseen? Mitään saatavuusongelmaakaan ei enää ole.

Vierailija
151/261 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se etova olo menee ohi yleensä, kun käyttää pidempään. Mutta joo, tietysti kannattaa yrittää laihduttaa ilman lääkettä. Mulla vaan se ruokahimo oli niin älytön, ettei tullut mitään. Olisi ollut helpompaa olla vaan syömättä. Mutta kun pakko kuitenkin syödä, niin mulla se meni aina ahmimiseksi.

Terveellinen ruokavalio mulla oli alunperinkin, söin vaan ihan uskomattomia määriä. 

Vierailija
152/261 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä hele siinä oikein on, ettei kestetä yhtään nälän tunnetta?!?! 

Vierailija
153/261 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

hei te kaikenmaailman kituruokaehdottelijat ettekö yhtään tajua miten kipeäksi ja huonovointiseksi jotkut tulevat niistä?? melkeinpä vaarallista ehdotella tuntemattomille tuollaisia terveitä ruokia. kun aivot ja kroppa on kasvanut kiinni sokeriin ja kaloreihin ei siitä irti pääse sitten millään. aikansa voi kyllä pyristellä mutta kyllä sitkeinkin luovuttaa ja lihavat harvemmin ovat sitkeintä porukkaa.... esmes mun ystävä tulee todella kipeäksi jos se juo jotain missä ei ole sokeria. migreeni ja heikko olo tulee hetkessä.

Sokerikalorit kannattaa korvata rasvakaloreilla. Ja nimenomaan syödä niitä ihan reilusti. Ei kannata jättää hiilareita ja kituuttaa vähillä kaloreilla, kun voi vetää vaikka 3000kcal edestä rasvaruokia ja silti laihtuu. Moni sairaalloisen ylipainoinen tekee sen virheen, että yrittää kituuttaa vähärasvaisella ruoalla ja jollain 1500kcal, kun koomakulutuskin tosi isolla ihmisellä on reilusti yli sen. Been there done that.

Nykyään olen normaalipainoinen, teen fyysisesti raskasta työtä ja syön 2000-2500kcal päivässä normaalirasvaista vähähiilarista ruokaa. Sokeririippuvuudesta pääsin eroon hyvin pitkällisen ja raastavan prosessin jälkeen. Vaikka kroppa huusi sokeria, niin en antanut sille mitään, missä sokeria oli. Rajasin alkuun hiilarit niin, etten syönyt mitään, missä on imeytyvää hiilaria yli 10g per 100g. Siinä meni yhdet vuosilomat vituralleen, kun vieroitin itseäni "cold turkey" menetelmällä. Sokeririippuvuus on sairaus, en voi edelleenkään syödä sokerisia ruokia, koska pelkään retkahdusta. Ei alkoholistikaan voi parantua muuten, kuin jättämällä alkoholin kokonaan pois elämästään.

Vierailija
154/261 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikalihavuus voi aiheuttaa paljon erilaisia vaivoja, joista yksi on kakkostyypin diabetes. Sitä tulee ilman muuta hoitaa, mutta sen lisäksi lääkkeitä tulee käyttää lihavuuden ehkäisyyn, jotta kakkostyypin diabetes sekä muut sen aiheuttamat vaivat voidaan mahdollisesti ajoissa estää. Liikalihavuuden ennaltaehkäisyllä voidaan välttää paljon vaivoja, ja sillä säästetään myös yhteiskunnan varoja. Paljon tsemppiä kaikille laihduttajille!

Vierailija
155/261 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

hei te kaikenmaailman kituruokaehdottelijat ettekö yhtään tajua miten kipeäksi ja huonovointiseksi jotkut tulevat niistä?? melkeinpä vaarallista ehdotella tuntemattomille tuollaisia terveitä ruokia. kun aivot ja kroppa on kasvanut kiinni sokeriin ja kaloreihin ei siitä irti pääse sitten millään. aikansa voi kyllä pyristellä mutta kyllä sitkeinkin luovuttaa ja lihavat harvemmin ovat sitkeintä porukkaa.... esmes mun ystävä tulee todella kipeäksi jos se juo jotain missä ei ole sokeria. migreeni ja heikko olo tulee hetkessä.

Sokerikalorit kannattaa korvata rasvakaloreilla. Ja nimenomaan syödä niitä ihan reilusti. Ei kannata jättää hiilareita ja kituuttaa vähillä kaloreilla, kun voi vetää vaikka 3000kcal edestä rasvaruokia ja silti laihtuu. Moni sairaalloisen ylipainoinen tekee sen virheen, että yrittää kituuttaa vähärasvaisella ruoalla ja jollain 1500kcal, kun koomakulutuski

Kyllä kalorien pitää olla miinuksella, jos meinaa painoa pudottaa.

Jos päiväkalorit ovat OIKEASTI miinuksella 1000 kcal/päivä, paino putoaa kilon viikossa. Se on vuodessa jo 52 kiloa!

Vierailija
156/261 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee yöksi isoon pulloon valmiiksi hedelmä/vihannessmoothie, lisää vähän proteiinijauhoa. Toimi mulla. Tsemppiä!

Yöllä ei syödä. Lasi vettä, jos herää nälkään.

Vierailija
157/261 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasvisvoittinen ruokavalio on luonnollinen ozempic.

Kaikenlaiset pikakuurit yleensä epäonnistuvat. Ei ne kilot ole hetkessä tulleetkaan, pitää antaa itselleen aikaan sopeutua vähempään syömiseen.

Kilon kuukausipudotus on hyvä saavutus, vuodessa se on yli 10 kiloa.

Mitä tämmöisessä ruokavaliossa syödään? Pelkkää salaattia?

Vierailija
158/261 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sokerikalorit kannattaa korvata rasvakaloreilla. Ja nimenomaan syödä niitä ihan reilusti. Ei kannata jättää hiilareita ja kituuttaa vähillä kaloreilla, kun voi vetää vaikka 3000kcal edestä rasvaruokia ja silti laihtuu. Moni sairaalloisen ylipainoinen tekee sen virheen, että yrittää kituuttaa vähärasvaisella ruoalla ja jollain 1500kcal, kun koomakulutuski

Tekstissä luki, ettei alkoholisti voi parantua muuten kuin jättämällä alkoholin pois, totta, mutta mitä tulee tilalle, tunnen erään ihmisen, joka jätti alkoholin ja korvasi sen isolla määrällä karkkia, joka päivä. Alkoholismi on sairaus, riippuvuus, joillakin se on peliriippuvuus, alkoholi, sokeri, aivot tarvitsevat jonkun, josta tulee hyvä olo hetkeksi.

Vierailija
159/261 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

no onpa tosi ihana lukee tällaisii... kiitti vaan aapeelle mun tämänki päivän pilaamisest!! no oonpa ansainnut hyvitysherkut nyt ja ilmoitin tän ketjun asiattomaks, mun ei tarvitse lukee tällaisii!!! niin että ihan teidän vika että taas syön lisää herkkua...

Vierailija
160/261 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turha näitä kellon ympäri mässäileviä nor-su-ja on neuvoa.

MIKSI PUUTUT kun asia ei sulle kuulu!

Niin ja kusipäisyydestä ei pääse edes lääkkeillä!

Auttaako Curbisal kusipäisyyteen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kahdeksan