Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ozempicin lopetus. (Älkää lukeko, jos ette halua kuulla.) 😭😭😭 Kamala pettymys, hyvästi kevyt elämä... Jo 18 kg noussut paino.

Vierailija
22.07.2025 |

Lopetin Ozempicin keväällä, koska sitä ei ole tarkoitettu pysyvään käyttöön.

No ette varmaan halua kuulla miten minullekin on käynyt Ozempicin lopetuksen jälkeen... 😢 Ja älkää huudelko onko pakko taas syödä itsensä läskiksi, kun ette tiedä miten huono olo ja miten hirveä nälkä taas jäytää 24/7. Siis oikeasti herään yölläkin syömään, koska muuten en saa unta ja kuitenkin kohta syön senkin edestä.

Puntari lähti tänään häkkivarastoon, koska en enää halua nähdä että painoni on noussut jo 18 kg. Huomasin kyllä pukiessani että kiloja taas tulee, mutta lukema masensi minut täysin.

Mutta surettaa jättää kevyt elämä, energisyys, hyvä mieliala, kivuttomuus, tuttavien kehut ja ihanat vaatteet. Ihan melkein itkettää. 😭

Ozempic oli minulle unelmatrippi.

Kommentit (261)

Vierailija
201/261 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole pakko syödä jos nälättää. Säännölliset ruoka-ajat ja muutoin sitten vaan puuhailee muuta, vaikka olisikin nälkä.

Kyllä se vaan on pakko syödä kun on nälkä. 

Nämä jotka kehottaa kärvistelemään nälässä eivät oikeasti ikinä tiedä mistä puhuvat. Kun lopulta biologia ( nälkä) voittaa aina. Paitsi jos olet jo kroonisen tason anorektikko matkalla kuolemaan.

Tutkitusti kaikkein järkevin tapa hillitä nälkää on mahdollisimman tasainen ja riittävä syöminen. Jos ruokahalua riittää, kannattaa ruoasta tehdä todella kasvispainotteista. Se nykyinen 800g/pvä suositus on jo oikeasti valtava määrä täytettä vatsaan. Muttaharva sitä toteuttaa, varsinkaan harva lihava.

Terveen ihmisen nälkä pysyy poiss

Niin. Terveen ihmisen. Lihavalla ihmisellä syömiseen ja energiankulutukseen liittyvät toiminnot eivät ole enää terveitä.

Vierailija
202/261 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tekee terveydelle, jos muutaman vuoden välein ozempiccaa tervepainoiseksi ja sitten aina kuurin jälkeen lihottaa itsensä takaisin ylipainoiseksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/261 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tekee terveydelle, jos muutaman vuoden välein ozempiccaa tervepainoiseksi ja sitten aina kuurin jälkeen lihottaa itsensä takaisin ylipainoiseksi?

ihan sama, lääkefirmat takovat miljardeja!!

Vierailija
204/261 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole pakko syödä jos nälättää. Säännölliset ruoka-ajat ja muutoin sitten vaan puuhailee muuta, vaikka olisikin nälkä.

En syö koska jääkaappi on tyhjä, tilillä on 1,2 euroa ja seuraavat tuet tulee syyskuussa. Osa tuistakin menee huumevelkoihin.

Vierailija
205/261 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas hyvä syy olla osallistumatta tähän "kehopositiivisuusvillitykseen."

Vierailija
206/261 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä olet saanut päähäsi, ettei Ozempic ole pitkäaikaiseen käyttöön? Sehän on just päinvastoin:  sitä pitäisi käyttää loppuelämän. Se, onko näiden GLP-1 agonistien käyttö järkevää vai olisiko parempi laihtua elintaparemontin kautta, onkin sitten ihan eri juttu. 

Myrkky joka voi aiheuttaa luukatoa ja sokeuttaa. Ootte kyllä typeriä.

Vierailija
207/261 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisipa kiva nähdä sun ruoka ostokset ? 

Vierailija
208/261 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ozempic on useimmille loppuelämän lääke. Vähän niinkuin verenpaine- tai kolestetolilääkkeet.

Vierailija
209/261 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ozempic on useimmille loppuelämän lääke. Vähän niinkuin verenpaine- tai kolestetolilääkkeet.

Lyhyen loppuelämän.

Kaksi tuntemaa ozempiccaajaa on kuollut tämän vuoden aikana. Molemmat alle 55 v.

Vierailija
210/261 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ystävä ozempiccasi itselleen lisää ylipainoa. Ehti laihtua lääkekuurin aikana melkein terveisiin mittoihin ja innostui kävelystä, mutta lääkityksen loputtua (vasten kaikkia lupauksia ja vannomisia) alkoi hillitön itsensä lihottaminen ja huonon olon takia liikkuminenkin jäi. 

Nykyään siis isompi kuin koskaan ennen.

Vierailija
211/261 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sairasta että pääkopan sisällä jäytävää sairautta hoidetaan lääkkein ja leikkauksin. Sitten ihmetellään, kun ne eivät vaikuta kuin vain tilapäisesti.

Lihaville pitäisi järjestää terapiaa!

Vierailija
212/261 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan perus jojoilua, mulle tuttua jo noin 15 vuotiaasta asti. Jokaisen jojoilun jälkeen paino on kohonnut entiseen maksimiin verrattuna. 

Nyt olen lähes 50v ja toivoni on, että Ozempicin kanssa nimenomaan tuo jojoilu loppuu. 

Vierailija
213/261 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tee yöksi isoon pulloon valmiiksi hedelmä/vihannessmoothie, lisää vähän proteiinijauhoa. Toimi mulla. Tsemppiä!

siinä kunnon sokeripommi, ei ihme että paino nousee!

Ja sinä et ymmärrä yöllistä unettomuutta ollenkaan. Älä neuvo näissä jos ei ole omakohtaista kokemusta.

Vierailija
214/261 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin no noinhan ne lääkärit sanoo, että paino tulee takaisin korkojen kera.

Eli sitä pitäisi oikeasti pystyä jatkamaan pitkäaikaisesti.

Itse uskon, että Ozempicin vaikutusta voi jäljitellä syömällä runsaasti alhaisen energiatiheyden ruokia. Ei silti välttämättä toimi morbidin obeeseilla.

Minä pystyin hallitsemaan nälkää poistamalla hiilihydraatit pois ruokavaliosta. Ne korvautuivat sitten lihalla, maitoproteiinilla ja runsaalla rasvalla. Siinä ajautuu ketoosiin ja nälkä häviää. Tällä keinolla sain painoni alemmas kuin ikinä aikuisena. 

Sitten sitä pikkuhiljaa kokeili, että kestäisikö vähän hiilareita ja pian taas oli vanhat tavat ruokailussa ja ketoosin tuoma virkeys muisto vain. Tuo vanhaan ruokavalioon lipsuminen tapahtui monestakin syystä. En oikeastaan pidä lihasta 😅. Lisäksi perheessä on kaksi allergista, ruoanlaittoon vie muutenkin ihan hirveästi aikaa. 

Minut on siunattu lihavuusgeeneillä ja ne on herätetty jo lapsuudessa, olin ylipainoinen jo silloin.

Nyt minulla on Ozempic käytössä ja katsotaan miten käy. 7kg on tippunut "huomaamatta" viidessä kuukaudessa. 

Kiusaus olisi vetää joku dieetti päälle, mutta en usko, että se on vastaus. Yritän muuttaa elämääni pikkuhiljaa ja oppia löytämään oikeat annoskoot ym

Vierailija
215/261 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pätkäpaasto itellä, en syö iltaisin ollenkaan. Nälkä ei ole vaarallista ja puntarin mukaan en ole kuolemassa nälkään. Nykyään oon vaan että "jaa, nälkä. Moving on."

Ei varsinkaan näin lähes 4-kymppisenä naisena tarvi syödä jatkuvasti. Peruskulutus on luokkaa 1400 kaloria päivässä. Siinä on yksi ateria ja joku välipala. 

Ja syön kyllä kaikkea, kakkua ja pullaakin. Iltamässytys on vaan jäänyt pois. 

Vierailija
216/261 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sitten älynnyt muuttaa ruokailutottumuksiasi?

Vierailija
217/261 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä olet saanut päähäsi, ettei Ozempic ole pitkäaikaiseen käyttöön? Sehän on just päinvastoin:  sitä pitäisi käyttää loppuelämän. Se, onko näiden GLP-1 agonistien käyttö järkevää vai olisiko parempi laihtua elintaparemontin kautta, onkin sitten ihan eri juttu. 

Myrkky joka voi aiheuttaa luukatoa ja sokeuttaa. Ootte kyllä typeriä.

Mutta kun tärkeämpää olla laiha kuin Sanna Marin. 

Vierailija
218/261 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tee yöksi isoon pulloon valmiiksi hedelmä/vihannessmoothie, lisää vähän proteiinijauhoa. Toimi mulla. Tsemppiä!

Ja sinä et ymmärrä yöllistä unettomuutta ollenkaan. Älä neuvo näissä jos ei ole omakohtaista kokemusta.

minulla yölliseen unettomuuteen on vain yksi ainoa lääke ja se on kunnon ruokamättö. siihen menee tunti puolitoista että ehtii syödä riittävästi. muuten pyörin sängyssä ja aamulla kuitenkin syön senkin edestä plus olen vielä normaaliakin väsyneempi.

Vierailija
219/261 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

minulla yölliseen unettomuuteen on vain yksi ainoa lääke ja se on kunnon ruokamättö. siihen menee tunti puolitoista että ehtii syödä riittävästi. muuten pyörin sängyssä ja aamulla kuitenkin syön senkin edestä plus olen vielä normaaliakin väsyneempi.

Tosi-tv-sarjassa seurattiin todella lihavaa jenkkimiestä, joka söi 7000 kilokalorin iltapalan (mm. jäätelöä pari pakettia), mutta heräsi jo aikaisin aamuyöstä hirveään nälkään ja tilasi roskaruokaa järkkyannoksen. Tuohon sarjaan osallistuneista aika moni on jo kuollut.

Vierailija
220/261 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Lihavuusgeeni" = vanhemmilta opittu epäterveellinen elämäntapa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kaksi