Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko normaalia että 65-vuotiaat leikkii niin vannhuksia, että mitään ei voi enää tehdä?

Vierailija
22.07.2025 |

Ei voi matkustaa, ei voi mennä minnekään koska ollaan niin vanhoja?

Kommentit (110)

Vierailija
21/110 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on terve tai vaikka jotain pientäkin vaivaa mutta pystyy liikkumaan niin ei ole. 

Vierailija
22/110 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei siihen mennessä ole ollut kuin työ, eipä sitä äkkiä mitään lisähommia keksi. Ja jos on pariskunta, niin jos toinen on sellainen sohvaperuna, vaikea se on siinä ilman riitaa toisenkaan olla aktiivinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/110 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 64v ja mies on 70 v. Käytämme samanlaisia vaatteita kun nuorina eli normaaleja farkkuja, t-paitoja, huppareita, villaneuleita, collareita, minulla kukkahame kesällä niinkuin oli seitsentoistakesäisenäkin. Emme nuorinakaan käyttäneet revittyjä tai epämukavan tiukkoja vaatteita.

Mammuttikonserteissa ja festareilla emme käy, mutta muuten harrastamme kulttuuria monipuolisesti. Useamman ulkomaan matkan teemme vuodessa, osa järjestettyjä kiertomatkoja ja osa omatoimisia.

Vierailija
24/110 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse matkustella jos ei huvita.

Vierailija
25/110 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko normaalia että nykynuoret ja nuoret aikuiset vain valittavat kaikesta? 

Vierailija
26/110 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

MInä täytän loppuvuodesta 65.

Olen ihan täysillä työelämässä mukana (opiskelin uuden ammatin viiskymppisenä), perustin juuri myös firman ja aloittelen airbnb:n pyörittämistä.

Olen myös juuri aloittanut uuden kokkausharrastuksen ja ylipäätään hyvin on energinen olo.

Vierailija
27/110 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme noin kuuskymppisiä ja toiselle riittää, pädi, koira ja mökkeily. Teatterit, elokuvat, matkat ja ravintolailalliset ovat jääneet. Kärjistetysti voi sanoa, että ennen kävimme Malediiveilla ja Balilla nyt vain Pihtiputaalla.

Vierailija
28/110 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki jo nähty ja elämän aikana matkusteltu ympäri maata ja koettu myös rankat asiat ym. Viihdyn yksin kotona, vaikka on toki vieläkin niitä töitä, mitkä vain pakko tehdä. Ei kiinnosta enää, mitä muut ajattelevat minusta. Oma on elämäni ja elän siten kuin itse haluan. Mitä ihmettä se ap:lle kuuluu minkä näköistä elämää muut elävät. Olen itse täysin tyytyväinen omaan elämääni. Keskity ap vain omaan elämääsi, etkä muiden elämään puutu lainkaan. Vai haluatko, että vanhempasi ovat vain jokin viihdytys keskus sinulle? Hanki ap oma elämä. 

Vierailija
29/110 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykynuorten eläkeikä on Suomessa 68 vuotta, ja Tanskassa nostettiin kaikkien eläkeikä juuri 70:een. 

Eli ei ole ok eikä normaalia, että 65-vuotias ruikuttaa "vanhuudenvaivoja". Kyse on vain huonoista elintavoista.

Vierailija
30/110 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä heidän pitäis matkustaa yhtään mihinkään, jolleivat halua??!

Jättäkää, hyvänen aika ihmiset rauhaan! 

Vierailija
31/110 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki jo nähty ja elämän aikana matkusteltu ympäri maata ja koettu myös rankat asiat ym. Viihdyn yksin kotona, vaikka on toki vieläkin niitä töitä, mitkä vain pakko tehdä. Ei kiinnosta enää, mitä muut ajattelevat minusta. Oma on elämäni ja elän siten kuin itse haluan. Mitä ihmettä se ap:lle kuuluu minkä näköistä elämää muut elävät. Olen itse täysin tyytyväinen omaan elämääni. Keskity ap vain omaan elämääsi, etkä muiden elämään puutu lainkaan. Vai haluatko, että vanhempasi ovat vain jokin viihdytys keskus sinulle? Hanki ap oma elämä. 

Varmaan jos he valittaa koko ajan, että on tylsää ?

Vierailija
32/110 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika nopeasti elämässä tuoee eteen tilanne, jossa tuntuu, että kaikki on jo nähty.

Tällöin voi tehdä mieli keskittyä pieniin asioihin kotiympäristössä. Siinä ei ole mitään vikaa.

Vierailija
33/110 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän ikäisillä alkaa olla isoja eroja henkisen ja fyysisen kunnon kanssa. Ei kannata yleistää.

M65

Oikeassa olet.

Vierailija
34/110 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

leikkii?

oikeesti voi olla kipuja

sairauksia

pää ja jalat ei toimi kunnolla

ym.

Täällä yksi. Särkyjen kanssa on vaan elettävä, sairaus on tuhonnut hermoratoja.

Ei paljon tee mieli matkustaa, eikä kukaan ole työntämässä pyörätuolia minkä tarvitsisin, kun ei kävely suju. Lyhyt matka menee sauvan kanssa, kaupassa röhnötän kärryn päällä ja kerään ostoksia. Selkäkin on syntymästä saakka täysin rujosti väärin kasvanut. Kipuillut useita vuosia, puukkoa ei voi käyttää.

Vierailija
35/110 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole normaalia. Jäin pois töistä muutama kk sitten, olin vuoden ylimääräistä. Nyt on niin hemmetin kiire, ettei vauhdissa pysy. Pari kk ollut yhteensä ulkomailla tämän vuoden puolella. Kesä sukulaisten mökiltä toiselle (kutsuttuna). Lastenlasten hoitoa ja yhdet häät. Pihahommia, terassikutsuja, fillarointia...

Jollekin toiselle samanikäiselle sinun kuvauksessa omista eläkepäivistäsi näyttää  painajaiselta.

Vierailija
36/110 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimo alkanut jo tässä nelikymppisenä tuollaiseksi. Ei  oikein muuta tee kun kutoo villasukkia ja katsoo telkkaria. Haaveilee jostain pienestä mökistä maalla mihin pikkuhiljaa muumioitua.  Mitään ei voi tehdä kun kaikki on vähän liian vaivalloista tai vauhdikasta tai liikaa ihmisiä tai tai tai tai...

Vierailija
37/110 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykynuorten eläkeikä on Suomessa 68 vuotta, ja Tanskassa nostettiin kaikkien eläkeikä juuri 70:een. 

Eli ei ole ok eikä normaalia, että 65-vuotias ruikuttaa "vanhuudenvaivoja". Kyse on vain huonoista elintavoista.

Kyllä niitä vioi hyvälläkin elämäntavoilla tulla. Eräs työkaveri on nelikymppinen aktiiviliikkuja , on sivuhommana kuntosaliohjaaja. Molemmat lonkat on vaihdettu.

Vierailija
38/110 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MInä täytän loppuvuodesta 65.

Olen ihan täysillä työelämässä mukana (opiskelin uuden ammatin viiskymppisenä), perustin juuri myös firman ja aloittelen airbnb:n pyörittämistä.

Olen myös juuri aloittanut uuden kokkausharrastuksen ja ylipäätään hyvin on energinen olo.

Voit olla energinen,mutta lanka palaa!

Vierailija
39/110 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen 68 ja muuten hyvässä kunnossa, mutta harvemmin mikään huvittaa. Tein kyllä kylpyläreissun ja parissa konsertissa kävin, mutta minusta on ihanaa olla vain kotona, ilman ainaista pakkoa tehdä jotain. Eilen imuroin ja sitäkin suunnittelin pitkään.

Elän yksin ja siit olen kiitollinen ettei tarvitse seurustella kenenkään kanssa tai vetää perässään. Pitkä yksinhuoltajuus takana ja muiden asioiden järkkäily sekä silmätikkuna oleminen naapurustossa. Vieläkin epäillään yksinhuoltajuuden tarkoittavan löyhämoraalisuutta.

Joskus mietin et olis kiva olla joku on/off miesystävä ja matkustaa hänen kanssaan katselemaan paikkoja.

Onneksi aloitin matkailunkin jo 70-luvulla ja tunnen ettei juuri mitään tärkeää jäänyt välistä. 

Mun elämä pyörii väärinpäin. Se näkyy monessa. Lapset syntyivät kun olin melkein 40.

Vierailija
40/110 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole normaalia. Just systeri 65 vee laittoi  viestiä ja kertoi  fillaroineensa 612 km  lenkin kesälomallaan. MUn täytyy kohta kiivetä mökin katolle tarkistamaan vuotokohtaa ja tehtävä sille jotakin.

Kuolisin mieluummin kuin olisin tekemättä mitään

Nainen 62 vee

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä viisi