Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi palstalaisten on niin vaikea ymmärtää, että kotirouva voi myös olla itse varakas?

Vierailija
22.07.2025 |

Aina kun kotirouvaketju ilmestyy tänne, se on täynnä kommentteja, jossa puhutaan omasta rahasta, kotirouvan köyhyydestä, pienestä eläkkeestä jne.

Kuitenkin kotirouvalla voi olla takana lähes normaalin pituinen ja hyvätuloinen työura tai hän voi alkujaankin olla varakas.

Kommentit (187)

Vierailija
21/187 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kutsuisiko omien sijoitusten turvin aikaisin työelämästä pois jäänyt mies itseään kotiherraksi? Ei kutsuisi. Kotirouvalla yleensä tarkoitetaan ihmistä, joka on kotona ja jonka mies elättää. Kutsu itseäsi vaikka vapaaherrattareksi, niin ongelma poistuu. 

Mies elättää minua. En ole eläkkeellä eikä mulla ole muita tuloja kuin jonkin verran omia sijoitustuottoja, joilla en eläisi näin hyvää elämää. Mies maksaa myös mun kiinteistöjeni kulut. Ap

No mitä ihmettä sinä sitten uikutat, että ihmiset luulee että olet miehen rahojen varassa, jos kerta olet miehen rahojen varassa?

Eiköhän trolli paljastunut viimeistään tästä. 

Lue aloitus uudelleen. Vai etkö ymmärrä lukemaasi? Ilmeisesti et, silloin ei oikein mitään ole tehtävissä. Ap

Vierailija
22/187 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen työtön 61 vuotias nainen, en kotirouva kylläkään ja pärjään  mukavasti, en käy ruokajonoissa ja sekös naapureita vituttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/187 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vali vali vali ja vali

Vierailija
24/187 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisäistettyä naisvihaa nimitellä onnistunutta firettäjää tai pitkän työuran jälkeen eläkkeelle jäänyttä naista kotirouvaksi. Tai sijoittajaa, tai start upinsa onnistuneesti myynyttä miljonääriä. 

Siinä määritellään nainen miehen kautta, eli omista ansioistaan huolimatta jonkun (koti)rouvaksi, vaikka siihen ei ole mitään syytä.

Vierailija
25/187 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sisäistettyä naisvihaa nimitellä onnistunutta firettäjää tai pitkän työuran jälkeen eläkkeelle jäänyttä naista kotirouvaksi. Tai sijoittajaa, tai start upinsa onnistuneesti myynyttä miljonääriä. 

Siinä määritellään nainen miehen kautta, eli omista ansioistaan huolimatta jonkun (koti)rouvaksi, vaikka siihen ei ole mitään syytä.

Huumoria enemmänkin, niin omalla kuin tuon ystäväni kohdalla, jonka juuri äskettäin sain tietää suunnittelevan lähiaikoina samanlaista liikettä.

Kotirouvaksi tosiaan useimmiten nimitetään naista, joka on ollut suurimman osan elämästään kotirouvana. Mutta Suomessa kaltaiseni ovat varmaankin yleisempiä kuin sellaiset perinteiset kotirouvat. Mikä olisi tällaiselle naiselle hyvä nimitys? Ap

Vierailija
26/187 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isoäiti oli kotirouva tai oikeastaan rouva. Ei hoitanut lapsiaan (yksin) , heillä oli  lastenhoitaja ja sisäkkö, josta välillä käytettiin nimeä keittäjä.

Vierailija
27/187 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun isoäiti oli kotirouva tai oikeastaan rouva. Ei hoitanut lapsiaan (yksin) , heillä oli  lastenhoitaja ja sisäkkö, josta välillä käytettiin nimeä keittäjä.

Samoin, oli yleistä entisaikaan ja nykyäänkin, jos perhe asuu ulkomailla. Ap

Vierailija
28/187 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten kotirouvalla voi olla "takanaan normaalinpituinen työura"? Kun se työ on siellä kotona? Ja normaalit työurat on n. 40v pitkiä? 35v vähintään? Joista vielä näihin viime vuosiin saakka on paras eläke kertynyt vasta niistä työuran viimeisistä vuosista? Ja työvuosista alle 25 vuotiaana ei kertynyt mitään? Eli missä välissä se eläke kerrytettiin? Se on toki eri juttu jos "pappa betalar" sen kotona makoilun. 

25-40- vuotiaana voi vaikka tehdä kovapalkkaista työtä, kai siitä jo jotain kertyy sekä säästöön että eläkkeeseen. Nelikymppisenä voi vielä tulla äidiksi ja jäädä sitten pysyvästi kotiin. 

Itse jäin vasta viiskymppisenä, ensin 10v "downshiftattuani", ehti olla pitkään töissäkin mutta perinnöillä lähinnä tässä elelen, puolisolta en tarvitse "viikkorahaa". 

avainsana perintö, eli et ole tehnyt yhtään minkäänlaista uraa, varsinkaan jos olet downshiftaillut 10 vuotta

Vierailija
29/187 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kotirouvilla mitään työuraa ole takana, voi niillä jollain yhdellä promillella olla sattumalta jo nuorena tullutta perintöä ja sitä kautta varallisuutta.

Eli joku 45v down shiftaaja, jolla on varaa lopettaa työt, se ei ole se "kotirouva", sille voitte keksiä jonkun ihan oman nimen/termin.

Onhan kun hoitaa lapset ja muun!

Tunsin parikin vanhempaa äitiä, jotk ajäivät kotirouviksi, ei ollut tarvetta mennä työhön lapsen syntymän jälkeen.

Kotirouva ei ole synonyymi käyhälle ja aivottomalle.

Ja hei, kotirouva voi tehä jottain...diy ym

Kotirouvan työ on kodinhoito. Ero on tässä:

Jos nostaa työttömyysetuuksia, on työtön. 

Jos elää täysin miehensä siivellä, on kotirouva.

No mikä on sitten se joka ei nosta työttömyysetuutta, eikä elä miehensä siivellä vaan ihan omilla rahoillaan? Itse sanoisin tosiaan vapaaherratar koska kauheasti mitään vastuita ei ole kodinhoidollisestikaan, lapsia ei ole. 

Vierailija
30/187 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kotirouvilla mitään työuraa ole takana, voi niillä jollain yhdellä promillella olla sattumalta jo nuorena tullutta perintöä ja sitä kautta varallisuutta.

Eli joku 45v down shiftaaja, jolla on varaa lopettaa työt, se ei ole se "kotirouva", sille voitte keksiä jonkun ihan oman nimen/termin.

Onhan kun hoitaa lapset ja muun!

Tunsin parikin vanhempaa äitiä, jotk ajäivät kotirouviksi, ei ollut tarvetta mennä työhön lapsen syntymän jälkeen.

Kotirouva ei ole synonyymi käyhälle ja aivottomalle.

Ja hei, kotirouva voi tehä jottain...diy ym

Kotirouvan työ on kodinhoito. Ero on tässä:

Jos nostaa työttömyysetuuksia, on työtön. 

Jos elää täysin miehensä siivellä, on kotirouva.

Siivellä?

Kyse on perheyksiköstä.

Monelle rikkaalle miehelle on ok, että lapsi saa parhaat mahdolliset lähtökohdat elämään.

Ei tarvitse mennä päiväkotiin itkemään ja pakkonukkumaan, koska voi viettää pienenä ihanaa lapsuutta äidin kanssa.

Tunnet vaan köyhiä.

Vierailija
31/187 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sä elät edellisten sukupolvien työllä ja sönkötät urasta.

Keksit koko jutun, Pasi.

Teillä nat seil la on aina ollut ongelmana naisten työssäkäynti. Jostain syystä nasset itse ovat työttömiä lorveja. Teillä on harha, että pakottamalla koulutetut naiset kotiin kouluttamattomat miehet työllistyvät."

Te oikeat nat sit, eli kansallissosialistit olette, ylioistosta valmistuneita, etuoikeutettuja loisia suojatyöviroissa, joka ei ole työtä nähnytkään. Mene sinäkin oikeisiin töihin, niin ei tarvitse loisia verovaroin ylläpidetyssä suojatyössä, vi tun nat si huo ra.

Vierailija
32/187 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"avainsana perintö, eli et ole tehnyt yhtään minkäänlaista uraa, varsinkaan jos olet downshiftaillut 10 vuotta"

Nelikymppiseksi asti työssä, 40-50v. noin 50%. Eka perintö kuitenkin tuli vasta 43-vuotiaana.

Vierailija
33/187 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikkaat ihmiset nyt voivat elää lähes miten vain, olipa titteli nyt sitten kotiäiti, vapaaherra, sijoittaja, yrittäjä yms. Mua lähinnä huolestuttaa nämä persaukiset nuoret naiset jotka kotiäideiksi ryhtyvät. Se on riski taloudellisesti ja ennen kaikkea henkisesti, siellä kotona kun ei kehity yhtään miksikään. Joo, voi opiskella omaehtoisesti mutta mukavuusalueelta pois tuleminen on se, joka ihmistä kehittää.

Mutta mä olen itse kotiäidin tytär ja voin sanoa että se äidin henkinen nuivettuminen ja epäitsenäisen naisen mallin antaminen on se ongelma. Jos mun äidille ois tullu ero, hän ois voinu mennä vaikka siivoamaan ja ois pärjänny joten kuten. Mutta vuodet kotona tekevät jotenkin sen, ettei ihminen kehity täyteen mittaansa. En osaa selittää, teidän pitäisi tavata joku oikea kotiäiti.

Vierailija
34/187 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuo varakkuus ei ole issue, koska kotirouvan rahat ei selkeästi ole itse hankittuja, jos niillä elelee vielä vanhuudenpäivätkin. Sitä mietin, että miten kotirouva perustelee itselleen olemisensa merkityksen, kun ei tee mitään hyödyllistä? Kaikille meille, jotka elämme vanhoiksi koittaa joskus se vaihe, kun emme enää ole tuottavia kansalaisia. Silloin me työssäkäyneet voimme hyvillä mielin ottaa hoitoa ja palveluita vastaan ajatellen kaikkea sitä, mitä olemme yhteiskunnan eteen tehneet.

Vierailija
35/187 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rikkaat ihmiset nyt voivat elää lähes miten vain, olipa titteli nyt sitten kotiäiti, vapaaherra, sijoittaja, yrittäjä yms. Mua lähinnä huolestuttaa nämä persaukiset nuoret naiset jotka kotiäideiksi ryhtyvät. Se on riski taloudellisesti ja ennen kaikkea henkisesti, siellä kotona kun ei kehity yhtään miksikään. Joo, voi opiskella omaehtoisesti mutta mukavuusalueelta pois tuleminen on se, joka ihmistä kehittää.

Mutta mä olen itse kotiäidin tytär ja voin sanoa että se äidin henkinen nuivettuminen ja epäitsenäisen naisen mallin antaminen on se ongelma. Jos mun äidille ois tullu ero, hän ois voinu mennä vaikka siivoamaan ja ois pärjänny joten kuten. Mutta vuodet kotona tekevät jotenkin sen, ettei ihminen kehity täyteen mittaansa. En osaa selittää, teidän pitäisi tavata joku oikea kotiäiti.

Montako kotiäitiä tunnet läheisesti? Itse tunnen  kaksi sellaista, jotka ovat koko ajan olleet kotona. Aivan erilaisia kuin se mitä kerrot. 

Ihmetyttää tuollaiset yleistykset. Kukaan ei kuitenkaan niin montaa kotirouvaa tunne että siitä oikein voisi luonneanalyysin tehdä.

Luulisi että koko elämänsä työelämässä ollut pystyisi fiksumpaan ajatteluun, jos se niin kehittävää on. 

Vierailija
36/187 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Montako kotiäitiä tunnet läheisesti? Itse tunnen  kaksi sellaista, j

Tämä siis ap:n viesti.

Vierailija
37/187 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla tuo varakkuus ei ole issue, koska kotirouvan rahat ei selkeästi ole itse hankittuja, jos niillä elelee vielä vanhuudenpäivätkin. Sitä mietin, että miten kotirouva perustelee itselleen olemisensa merkityksen, kun ei tee mitään hyödyllistä? Kaikille meille, jotka elämme vanhoiksi koittaa joskus se vaihe, kun emme enää ole tuottavia kansalaisia. Silloin me työssäkäyneet voimme hyvillä mielin ottaa hoitoa ja palveluita vastaan ajatellen kaikkea sitä, mitä olemme yhteiskunnan eteen tehneet.

Ja mistähän sinä sen tiedät mitä kotirouvat tekevät, kun asiasta ei tutkimustakaan ole julkaistu. Tiedät senkin, ettei heidän olemisensa ole hyödyllistä? Sillä perusteella voisi suurimman osan ihmiskunnasta katsoa - ei vain hyödyttömiksi, vaan haitallisiksi - koska meitä on täällä aivan liikaa. Suurimman osan ammatitkin ovat turhia maapallon kantokyvyn näkökulmasta. Ihminen ei muutenkaan ole olemassa yhteiskuntaa varten vaan aivan påinvastoin. Kommunismissa toisin päin. Ap

Vierailija
38/187 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"No mikä on sitten se joka ei nosta työttömyysetuutta, eikä elä miehensä siivellä vaan ihan omilla rahoillaan? Itse sanoisin tosiaan vapaaherratar"

Vapaaherratar on aatelisarvonimi, joten ei oikein sovi tähän tilanteeseen. Ap

Vierailija
39/187 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pulleat rintalihakset, karvainen rinta, leveät hartiat, hoikka, pitkät paksut vaaleat latvoista luonnonkiharat hiukset, litteähkö masu, lihaksikkaat käsivarret, lihakset näkyvät ihon alta. Naisten päät kääntyvät kun liikun kaupungilla kireässä paidassa. Joo ihan tyytyväinen ulkonäkööni olen.

Mutta työtä se on vaatinut ihan älyttömästi, kymmeniä tunteja liikuntaa viikossa. Enkä ole ulkonäön vuoksi liikkunut vaan terveyden, kaunis kroppa tulee sivutuotteena.

Vierailija
40/187 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mistähän sinä sen tiedät mitä kotirouvat tekevät, kun asiasta ei tutkimustakaan ole julkaistu. Tiedät senkin, ettei heidän olemisensa ole hyödyllistä? Sillä perusteella voisi suurimman osan ihmiskunnasta katsoa - ei vain hyödyttömiksi, vaan haitallisiksi - koska meitä on täällä aivan liikaa. Suurimman osan ammatitkin ovat turhia maapallon kantokyvyn näkökulmasta. Ihminen ei muut

Veroa kai maksetaan paljosta muustakin kuin vain palkkatyöstä? Kulutuksesta, ja siitä kotirouvan eläkkeestäkin. Jos on omaa perittyä varallisuutta niin siitä vasta veroja on maksettukin, useampi sukupolvi, moneen kertaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yksi