Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko pakko luoda suhde seurustelukumppanin teini-ikäisiin lapsiin?

Vierailija
21.07.2025 |

Mitä mieltä te olette:

Jos te muistelette omaa teini-ikäänne, ja sä olisit nyt sellaisessa tilanteessa, että sä olet 14-vuotias ja sä asut vuoroviikoin sun vanhempien luona. Sun faija alkaisi seurustella ja viettää aikaa lapsettomina viikkoina naisystävänsä kanssa, niin haluaisitko sä tutustua, viettää yhteistä aikaa ja luoda suhteen sun faijan vaihtuvien naisystävien kanssa?

Minä nimittäin tutustuin deittisovelluksessa mieheen, jolla on teini-ikäiset kaksoset ja hän sanoi, että hän haluaa, että tuleva naisystävä viettää aikaa myös hänen lastensa kanssa ja luo jonkinlaisen suhteen heidän kanssaan. Hänelle ei käy se, että tavataan vain lapsettomina viikkoina/ilman hänen lapsiaan.

Tsori vaan, mutta mä haluan aikuisten välisen parisuhteen enkä näe syytä, miksi pitäisi tuppautua toisten perhe-elämään. Minä en ainakaan teininä yh-äidin kanssa asuessa tykännyt, kun mutsi esitteli vaihtuvia miesystäviään. 

Kommentit (88)

Vierailija
21/88 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

itse olen lapseton ja 9 vuotta miehestä nuorempi, ja jos minulla olisi vaikka 15-vuotias lapsi vuoroviikoin (tai harvemmin), niin en näkisi mitään syytä sille, että mun lapsen olisi pakko viettää aikaa mun miesystävän kanssa. Korkeintaan joskus voidaan yhdessä vaikka lounaalla käydä, thats it. Itse olen elänyt lapsuuden yh-mutsin kanssa, joka toi kotiin vaihtuvia miesystäviäja minulle olisi vallan mainiosti käynyt mieluummin se, että en olisi heidän kanssaan viettänyt aikaa. Luulisi sen olevan myös niille miehille mukavampi, että olisi ollut kahden mun mutsin kanssa. Tämä on toki ihan vain mun mielipide.

ap

Jotenkin tuntuu siltä että tuosta ei tule mitään. Ne lapset tulevat aina kuulumaan miehen elämään ja jos sinä haluat vain poimia miehen rusinana pullasta niin hankaluuksia tulee.

Olen er

Lapset eivät poistu miehen elämästä vaikka pois muuttavatkin. Jos ap ei halua olla heidän kanssaan tekemisissä niin ei se ihan hyvältä näytä.

Vierailija
22/88 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtuviin hoitoihin ei tietenkään kannata mitään suhdetta luoda. Mitta jos vanhempi ja lapset pvat on terveitä ihmisiä, he eivät poistu toistensa elämästä lasten aikuistuessakaan. Minä olen yli viidenkymmenen ja vietän aikaa leskiäitini kanssa paitsi jouluna ja juhannuksena myös muina viikonloppuina silloin tällöin. Kaikkien elämää helpottaa jos minä ja perheeni tulemme toimeen myös hänen miesystävänsä kanssa. Tiedän myös, että yhden miehen kanssa äitini pani poikki kun tämä ei halunnut hyväksyä sitä, että äitini tapaa säännöllisesti omia lapsiaan ja aikuisia lapsenlapsiaan ja odottaa innolla lapsenlapsenlapsia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/88 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, jos suhde mieheen jatkuu, sinulla tulee joka tapauksessa olemaan suhde myös hänen aikuistuviin ja aikuisiin lapsiinsa.

Kyse on vain siitä, oletko sinä sen suhteen proaktiivinen ja sinä osaltasi ohjaat sitä, vai muodostuuko se sinun ulkopuolellasi, sinusta huolimatta ja todennäköisesti sinun kannaltasi huonoksi.

Vierailija
24/88 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuon ikäisiä ei voi enää pakottaa luomaan suhdetta kehenkään. Aikuisena osapuolena voi kuitenkin pohtia miksi et haluaisi, jos lapset haluavat tutustua ja viettää aikaa kanssasi? 

En seurustele miehen lasten kanssa, vaan miehen kanssa. Jotenkin se dynamiikka olisi ihan outo. Jos kuvitellaan, ettö mun miesystvällä olisi vaikak läheiset välit siskon 15-vuotiaaseen poikaan ja löhtisi hänen kanssaan vaikka huvipuistoon, niin voisin mä sinne lähteä mukaan, mutta jotenkin se rooli "bonusmutsina" olisi erilainen kuin "enon tyttöystvänä".

ap

Vierailija
25/88 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies haluaa deitistään lastenvahdin. Muuta syytä ei esittelyyn ole lyhyiden tapailusuhteiden kohdalla. 

no tässä oli kyse teini-ikäisistä. Jos ne ovat ihan terveitä, ei sen ikäiset tarvitse lapsenvahtia. Sen ikäiset ovat mieluumin itsekseen.

Vierailija
26/88 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, jos suhde mieheen jatkuu, sinulla tulee joka tapauksessa olemaan suhde myös hänen aikuistuviin ja aikuisiin lapsiinsa.

Kyse on vain siitä, oletko sinä sen suhteen proaktiivinen ja sinä osaltasi ohjaat sitä, vai muodostuuko se sinun ulkopuolellasi, sinusta huolimatta ja todennäköisesti sinun kannaltasi huonoksi.

Niin, ap sanoo olevansa lapseton ja ilmeisesti tottunut lapsettomaan elämään. Nyt pitäisi astua sellaiseen, jossa lapsia on. Eikä se siihen pääty, kohta saattaa olla lapsenlapsiakin ja ne vasta kuvioissa ovatkin. 

Vierailija
27/88 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

silloin kun minä olen tapaillut lapsettomia miehiä, ollaan me nussittu jatkuvasti kuin kanit ja koko jankihenätty yhdessä, niin eihän sitä voi tehdä lasten edessä.

ap

Vierailija
28/88 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mies haluaa, että luot suhteen lapsiin? Mun miesystävä näkee mun teinejä esim. lautapelin ajan kerran kvartaalissa. Ei heitä kiinnosta tutustua mun miesystävään, ja se on erittäin ok. Mutta koska mies on mun elämän tärkein ihmiskontakti etäviikot, ja jos mulle sattuisi jotain, niin tämä mies ottaisi jonkinlaista koppia muksuista. Siksi on hyvä, että on jonkinlainen tottumus toimia yhdessä tarvittaessa, ei siihen mitään läheistä vanhempityylistä suhdetta tarvita.

Vierailija
29/88 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

silloin kun minä olen tapaillut lapsettomia miehiä, ollaan me nussittu jatkuvasti kuin kanit ja koko jankihenätty yhdessä, niin eihän sitä voi tehdä lasten edessä.

ap

No, tämä mies nyt ei ole lapseton. Menee vähän eri lailla silloin.

Vierailija
30/88 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu täysin niistä kahdesta toisensa löytyvästä aikuisesta. Jo heti siinä vaiheessa voi sanoa heipat jos ei kiinnosta. Saattaa se lasten vanhempikin olla sellainen,ettei uutta siippaa halua edes näyttää lapsille. Ihan miten vaan sopii. Yhtään suhdetta ei ole pakko edes alottaa.

Vierailija
31/88 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
32/88 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai haluaisin tutustua seurustelikkumppanini lapsiin! Millainen ihminen ei haluaisi?

Vierailija
33/88 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi mies haluaa, että luot suhteen lapsiin? Mun miesystävä näkee mun teinejä esim. lautapelin ajan kerran kvartaalissa. Ei heitä kiinnosta tutustua mun miesystävään, ja se on erittäin ok. Mutta koska mies on mun elämän tärkein ihmiskontakti etäviikot, ja jos mulle sattuisi jotain, niin tämä mies ottaisi jonkinlaista koppia muksuista. 

eikö sinulla sitten ole ketään sukulaisia, siskoa, veljeä, vanhempia, joka voisi huolehtia sun lapsista jos sinulle tapahtuisi jotain?

Vierailija
34/88 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ei tietenkään mitään vaihtuvia kumppaneita esitellä teineille vaan siinä vaiheessa tutustutaan kun suhde on vakaalla pohjalla oleva pysyvä suhde. Siinä kohtaa olisi outoa elää parisuhteessa niin että toisen läheisiin ja sukuun ei tutustuta. Toki jos ap haluat vain kevyen tapailusuhteen joka ei koskaan syvenny parisuhteeksi niin et tietenkään tutustua teineihin mutta jos suhde on ihan vakava parisuhde niin totta kai sinun on tutustuttava miehesi lapsiin. Jos et halua kuvioon puolison lapsia niin tuo mies ei ole sinua varten.

Vierailija
35/88 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pointti on kai siinä että ei ole vain yksi vaihtuvista hoidoista. Mutta ehkä sä koet olevasi vain sellainen? 

Kyllä mä halusin luoda suhteen mun miehen teiniin, ja halusin että mun mies tutustuu mun teineihin. Tässä on kuitenkin ajatuksena viettää loppuelämä yhdessä. Saman katon alla sitten kun lapset ovat maailmalla. Sellaiset suhteet on hyvä olla että jokainen kokee pystyvänsä tulemaan siihenkin kotiin luontevasti, perheenjäsenenä. 

Ehkä teillä on miehen kanssa erilainen käsitys parisuhteestanne. Sinä ajattelet olevasi "vaihtuva hoito", ja mies uskoo pysyvään parisuhteeseen sinun kanssasi. Tästä aiheesta on aloituksia ollut ennenkin ja vastaavan kommentin olen heittänyt ennenkin, mutta laitetaanpa taas. Mitään vaihtuvia tapailu kumppaneita ei tosiaan pidä tosiaankaan lapsille, edes teini-ikäisille esitellä. Pysyvä kumppani esitellään ja asiahan on niin, että jos valitsee kumppanin, jolla on ennestään lapsia, lapset kuuluu pakettiin. Jos ei toisen lapsia jaksa, kannattaa valita lapseton kumppani.

Vierailija
36/88 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta olisi, jos se mies etsisi itselleen kumppaniksi sinkkuäidin, jolla on samanikäisiä lapsia, jos kerta hänelle on niin kovin tärkeää se, että vietetään porukalla aikaa.

Vierailija
37/88 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai haluaisin tutustua seurustelikkumppanini lapsiin! Millainen ihminen ei haluaisi?

Samaa ihmettelen. Millaisin ajatuksin lienee liikkeellä tuollainen?!?!

Vierailija
38/88 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parasta olisi, jos se mies etsisi itselleen kumppaniksi sinkkuäidin, jolla on samanikäisiä lapsia, jos kerta hänelle on niin kovin tärkeää se, että vietetään porukalla aikaa.

Totta ihmeessä se on ilman muuta tärkeää eikä ansaitse ihmettelyä tyyliin "jos kerta on niin tärkeää".

Vierailija
39/88 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

jännä, kun yleensä nuo yh-faijat ja -mutsit alkuun kovasti vakuuttelevat,että ei tarvitse alkaa hoitaa ja elättää heidän lapsiaan, mutta sitten kuitenkaan se ei käy, että tavataan vain lapsivapailla viikoilla.

Vierailija
40/88 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pointti on kai siinä että ei ole vain yksi vaihtuvista hoidoista. Mutta ehkä sä koet olevasi vain sellainen? 

Kyllä mä halusin luoda suhteen mun miehen teiniin, ja halusin että mun mies tutustuu mun teineihin. Tässä on kuitenkin ajatuksena viettää loppuelämä yhdessä. Saman katon alla sitten kun lapset ovat maailmalla. Sellaiset suhteet on hyvä olla että jokainen kokee pystyvänsä tulemaan siihenkin kotiin luontevasti, perheenjäsenenä. 

Ehkä teillä on miehen kanssa erilainen käsitys parisuhteestanne. Sinä ajattelet olevasi "vaihtuva hoito", ja mies uskoo pysyvään parisuhteeseen sinun kanssasi. Tästä aiheesta on aloituksia ollut ennenkin ja vastaavan kommentin olen heittänyt ennenkin, mutta laitetaanpa taas. Mitään vaihtuvia tapailu kumppaneita ei tosiaan pidä tosiaankaan lapsille, edes teini-ikäisille esitellä. Pysyvä kumppani esitellään ja asiahan on n

Aika lailla näin. Vielä voisi lisätä että pakettiin kuuluvat myös lapsenlapset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yksi