Onko pakko luoda suhde seurustelukumppanin teini-ikäisiin lapsiin?
Mitä mieltä te olette:
Jos te muistelette omaa teini-ikäänne, ja sä olisit nyt sellaisessa tilanteessa, että sä olet 14-vuotias ja sä asut vuoroviikoin sun vanhempien luona. Sun faija alkaisi seurustella ja viettää aikaa lapsettomina viikkoina naisystävänsä kanssa, niin haluaisitko sä tutustua, viettää yhteistä aikaa ja luoda suhteen sun faijan vaihtuvien naisystävien kanssa?
Minä nimittäin tutustuin deittisovelluksessa mieheen, jolla on teini-ikäiset kaksoset ja hän sanoi, että hän haluaa, että tuleva naisystävä viettää aikaa myös hänen lastensa kanssa ja luo jonkinlaisen suhteen heidän kanssaan. Hänelle ei käy se, että tavataan vain lapsettomina viikkoina/ilman hänen lapsiaan.
Tsori vaan, mutta mä haluan aikuisten välisen parisuhteen enkä näe syytä, miksi pitäisi tuppautua toisten perhe-elämään. Minä en ainakaan teininä yh-äidin kanssa asuessa tykännyt, kun mutsi esitteli vaihtuvia miesystäviään.
Kommentit (88)
Vierailija kirjoitti:
jännä, kun yleensä nuo yh-faijat ja -mutsit alkuun kovasti vakuuttelevat,että ei tarvitse alkaa hoitaa ja elättää heidän lapsiaan, mutta sitten kuitenkaan se ei käy, että tavataan vain lapsivapailla viikoilla.
Miksi ette ihmiset usko, että jos ette jaksa toisen lapsia, teitä varten ei ole sellainen kumppani, jolla on lapsia. Lapset kuuluu aina pakettiin, jos niitä on. HANKKIKAA LAPSETON KUMPPANI!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pointti on kai siinä että ei ole vain yksi vaihtuvista hoidoista. Mutta ehkä sä koet olevasi vain sellainen?
No en tiedustellut mieheltä, että missä vaiheessa hänen mielestään pitää tutustua hänen lapsiin. Onko se 2kk, 6kk vai 12kk seurustelun jälkeen?
Ap
En ihan ymmärrä, mitä järkeä olisi tutustua, kun seurustelu on ohi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmisiä hekin ovat vaikka nuorempia. Voisin tutustua ihan kaveripohjalta.
No alkuun tietysti kaveripohjalta mutta onhan tuo nyt sen verran maukas tilaisuus että kannattaisi ehkä katsoa että voisiko siitä kehkeytyä jotain fyysisempää
Häiriintynyt ajattelutapa.
Ei ole pakko luoda "suhteita" teineihin, olet vaan asiallinen heidän seurassa.
Kyllä ne itse tulee sun luo, jos haluavat tutustua vaik vanhemmalla iällä.
Vierailija kirjoitti:
Pianhan nuo muuttavat pois.. Minua ei kiinnostanut tuossa iässä mikään vanhempiin liittyvä. En olisi halunnut tutustua.
Ja sittenkö lakkaavat olemasta? Sun kannattaisi ehkä vähän enemmän tutustua elämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuon ikäisiä ei voi enää pakottaa luomaan suhdetta kehenkään. Aikuisena osapuolena voi kuitenkin pohtia miksi et haluaisi, jos lapset haluavat tutustua ja viettää aikaa kanssasi?
En seurustele miehen lasten kanssa, vaan miehen kanssa. Jotenkin se dynamiikka olisi ihan outo. Jos kuvitellaan, ettö mun miesystvällä olisi vaikak läheiset välit siskon 15-vuotiaaseen poikaan ja löhtisi hänen kanssaan vaikka huvipuistoon, niin voisin mä sinne lähteä mukaan, mutta jotenkin se rooli "bonusmutsina" olisi erilainen kuin "enon tyttöystvänä".
ap
En ymmärrä ajatusta, että alkaisit äidiksi jonkun muun naisen lapsille. Kyseessä on sinun suhteesi mieheen, jolla on lapsia. Sinä olisit siten isän naisystävä tai avovaimo tai vaimo. TIlanne on erilainen silloin, jos on kyseessä leski, jolla on pieniä lapsia - nämä voivat kiintyä kovastikin vanhempansa uuteen puolisoon, joka parhaassa tapauksessa toimiim menetetyn vanhemman korvaajana. Niissä tapauksissa vaan joskus on taustalla edesmenneen puolison vanhemmat, jotka haluavat sabotoida uutta suhdetta. Lesken pitäisi viettää loppuelämä murehtien ja palvoen kuollutta eikä saisi ollamitään omaa elämää. Samanlaista elämää monet vauvapalstalla tuntuvat haluavan myös eronneille.
Vierailija kirjoitti:
Siis ei tietenkään mitään vaihtuvia kumppaneita esitellä teineille vaan siinä vaiheessa tutustutaan kun suhde on vakaalla pohjalla oleva pysyvä suhde. Siinä kohtaa olisi outoa elää parisuhteessa niin että toisen läheisiin ja sukuun ei tutustuta. Toki jos ap haluat vain kevyen tapailusuhteen joka ei koskaan syvenny parisuhteeksi niin et tietenkään tutustua teineihin mutta jos suhde on ihan vakava parisuhde niin totta kai sinun on tutustuttava miehesi lapsiin. Jos et halua kuvioon puolison lapsia niin tuo mies ei ole sinua varten.
Aloituksen täytyy olla provo. Jos se on aito, niin kummallista, että mies yleensä haluaa olla Ap:n kanssa.
Ei ole. Mutta sitten et mene myöskään rippi, valmistumis -tai hääjuhliinsa.
Se olisi kaikkien etu, jos tutustut nuoreen kaverina. Teette yhdessä asioita ja menet yöksi omaan kotiin, kun lapsi on isällä. Hän saa yhden turvallisen aikuisen elämäänsä lisää.
Mitään äitipuolta ei tarvitse leikkiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
jännä, kun yleensä nuo yh-faijat ja -mutsit alkuun kovasti vakuuttelevat,että ei tarvitse alkaa hoitaa ja elättää heidän lapsiaan, mutta sitten kuitenkaan se ei käy, että tavataan vain lapsivapailla viikoilla.
Miksi ette ihmiset usko, että jos ette jaksa toisen lapsia, teitä varten ei ole sellainen kumppani, jolla on lapsia. Lapset kuuluu aina pakettiin, jos niitä on. HANKKIKAA LAPSETON KUMPPANI!!
Se ei edes ole vaikeaa nykyisessä Suomessa, kun niin moni on päättänyt jäädä lapsettomaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuon ikäisiä ei voi enää pakottaa luomaan suhdetta kehenkään. Aikuisena osapuolena voi kuitenkin pohtia miksi et haluaisi, jos lapset haluavat tutustua ja viettää aikaa kanssasi?
En seurustele miehen lasten kanssa, vaan miehen kanssa. Jotenkin se dynamiikka olisi ihan outo. Jos kuvitellaan, ettö mun miesystvällä olisi vaikak läheiset välit siskon 15-vuotiaaseen poikaan ja löhtisi hänen kanssaan vaikka huvipuistoon, niin voisin mä sinne lähteä mukaan, mutta jotenkin se rooli "bonusmutsina" olisi erilainen kuin "enon tyttöystvänä".
ap
Kannattaneeko noita rooleja kauheasti miettiä. Lapset kyllä varsin nopeasti huomaavat onko kyseessä kiva vai vähemmän kiva tyyppi. Roolista tulee sitten sellainen kuin tulee. Tietysti, jos jo valmiiksi tietää itsestään ettei osaa olla lasten kanssa, niin sitten on ehkä syytä huoleen.
On. Jos teillä on pariskuntaa tulevaisuus,edessä voi olla noiden teinien häitä, lapsenlapsia yms. Kaikenlaisia sukujuttuja. Parempi olla. Joku suhde.
Kylläpä ihmiset on vaikeita ja epäsosiaalisia ja ottaa uudet ihmiset negatiivisuuden kautta. Minä olen äitinä erittäin kiinnostunut lasteni kumppaneista (jotka eivät nekään vaihdu vähän väliä) ja lapset minun. Tottakai haluamme ottaa kaikki mukaan elämäämme ja viettää kivaa aikaa myös silloin kun he ovat kanssamme. Ja kyllä silloin luonnollisesti teemme myös asioita yhdessä niiden kesken ketkä ovat paikalla tai ketkä johonkin reissuun vaikka pääsevät. Emme sen mukaan että minä en leiki tuon kanssa ja tuo ei ole minun kaveri. Mun lapset on niin fiksuja että ovat valinneet vain kivoja kumppaneita ja näin olen myös tehnyt itse. Mitä enemmän mukavia ihmisiä ympärillä sitä hauskempaa elämä voi olla. Suosittelen kokeilemaan. Ja nauttimaan elämästä ja etenkin ihmisistä.
Tuttava pariskunta erosi ja toinen löysi uuden puolison. Tämä uusi puoliso sanoi, ettei halua sen ex suhteen lapsia jalkoihinsa,mut ex sanoi ettei se niin toimi et lapset jää hänelle ja ex saisi nauttia elämästä vain uuden puolison kanssa ilman lapsia. Miksi ne lapset automaattisesti vaan toiselle jäisi? Mitä jos hänkin haluaa uuden suhteen ilman lapsia,mitä sit? Kannattaa uudessa suhteessa miettiä heti alkuun toimiiko uusi suhde ilman toisen lapsia. Siihen suhteeseen ei ole pakko alkaa. Sillon kannattaa aloittaa suhde sellaisen kanssa jonka lapset on jo aikuisia ja asuu omillaan. Sillon ei ole mikään pakko tavata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pianhan nuo muuttavat pois.. Minua ei kiinnostanut tuossa iässä mikään vanhempiin liittyvä. En olisi halunnut tutustua.
Kumppanin lapset ovat olemassa vielä senkin jälkeen, kun muuttavat pois lapsuudenkodista. Heidän kanssaan olla käytännössä tekemisissä paljonkin. Vai miten Ap luulee miesystävänsä haluavan viettää joulua ja muita juhlapäiviä sekä lomia tulevaisuudessa? Kumppanin lapset ja mahdolliset lapsenlapset tulevat "paketin" mukana. Se, joka ei hyväksy tätä, saa elää yksinään ja tyytyä tilapäisiin kontakteihin vastakkaisen sukupuolen kanssa.
Hyvin monessa perheessä lapset näkevät vanhempaansa kotoa muuttamisen jälkeen kahdesti vuodessa: käyvät kotipaikkakunnalla kesällä ja jouluna. Jossain kohdin saattavat jättää näistäkin toisen kerran välistä. Useimmissa tuntemistani suurperheissä aikuistunut lapsi muuttaa opiskelujen alkaessa toiselle paikkakunnalle ja tulee seuraavan kerran kotikotona käymään joululomalla.
Ei kaikilla ole lämpimät välit lapsiinsa ja vanhempiinsa. Olet nyt vähän taipuvainen käyttämään omaa kokemusmaailmasi mittatikkuna kaikille, mikä on tosin meille ihmisille hyvin tyypillistä.
Onkohan se sinulle AP oikea deittikumppani? Tulee tunne, että et kaipaa elämääsi lisää asioita/ihmisiä. Uuden ihmissuhteen ylläpitäminen jo itsessään vie aikaa, ja siihen jos tulee pari perheenjäsentä lisää, niin vaikuttaa hankalalta, jos aikaa ja kiinnostusta ei ole.
On ongelmallista molemmin puolin, että mies erityisesti painottaa suhteen kerassa lapsien kanssa vietetyn ajan tärkeyttä, ja että AP ei koe siihen pienintäkään halua. Joku välimuoto noista reaktiosta olisi normaali ilmiö teini-ikäisten vanhemman ja lapsettoman kumppanin suhteessa. Mies haluaa rakentaa uusperhettä, vaikka lapset ovat jo hieman yli-ikäisiä siihen, ja AP haluaa deittailla kuin lapsia ei olisikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumppanin lapset ovat olemassa vielä senkin jälkeen, kun muuttavat pois lapsuudenkodista. Heidän kanssaan olla käytännössä tekemisissä paljonkin. Vai miten Ap luulee miesystävänsä haluavan viettää joulua ja muita juhlapäiviä sekä lomia tulevaisuudessa? Kumppanin lapset ja mahdolliset lapsenlapset tulevat "paketin" mukana. Se, joka ei hyväksy tätä, saa elää yksinään ja tyytyä tilapäisiin kontakteihin vastakkaisen sukupuolen kanssa.
Otitko huomioon, että voi valita myös lapsettoman pitkäaikaisen kumppanin.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Mutta sitten et mene myöskään rippi, valmistumis -tai hääjuhliinsa.
Eiköhän 95 % mieluummin jättäisi menemättä johonkin rippijuhliin missä paikalla tyttiksen tai poikkiksen Ex-puoliso sukunsa kanssa. 🤣 Jos sinne mennään niin varmasti velvollisuudesta ja mieluummin oltaisiin jossain ihan muualla.
Vierailija kirjoitti:
Se olisi kaikkien etu, jos tutustut nuoreen kaverina. Teette yhdessä asioita ja menet yöksi omaan kotiin, kun lapsi on isällä. Hän saa yhden turvallisen aikuisen elämäänsä lisää.
Mitään äitipuolta ei tarvitse leikkiä.
Tuohan on äitipuolen leikkimistä, että alkaa yhdeksi turvalliseksi aikuiseksi lapsen elämässä.