Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Moukkamaista mennä kutsumatta toisten mökille tai loma-asunnolle

Vierailija
21.07.2025 |

Ettehän ole tunkeneet lomailemaan sukulaisten tai kavereiden mökille tai loma-asunnolle ilman että teitä on tänä vuonna kutsuttu ? 

Se että olette jonkun mökillä aiemmin lomailleet ei tarkoita että tämä toisten omistama loma-asunto olisi teidän käytössänne jatkuvasti.

Jos erillistä kutsua ei tänä vuonna ole tullut, tarkoittaa että teidän ei pitäisi lähteä edes kyselemään asiaa ja asettaa isäntiä kiusalliseen tilanteeseen. 

On todella moukkamaista pilata toisten lyhyt kesäloma ja pakottaa heidät pitämään jotain ilmaista hotellia vain ja ainoastaan teille. Osoittaa todella huonoa makua ja täydellistä käytöstapojen puutetta. 

Kommentit (116)

Vierailija
1/116 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on mökki, mutta en todellakaan kerro sen osoitetta kenellekään. Problem solved.

Vierailija
2/116 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kotiinkin tunkeminen mänttiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/116 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten isäntä voi tuosta kohteliaasti kieltäytyä ?

Vierailija
4/116 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä todellisuudessa näin tapahtuu? En ole kokenut tällaista.

Vierailija
5/116 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entisiä ystäviä.

Vierailija
6/116 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä olisi kohtelias tapa selittää ihan mukaville sukulaisille että ensi vuonna meidän mökille ei enää tulla ?

Vierailija
7/116 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mene minnekään mökille vaikka kuinka pyydettäisiin.

Vierailija
8/116 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suorastaan kotirauhan rikkomista. 

Vierailija
9/116 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku yrittää kutsua itsensä mökillenne, niin pitää senverran mielikuvitusta olla, että keksii syyn, miksi ei nyt sovi tulla.

Vierailija
10/116 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä todellisuudessa näin tapahtuu? En ole kokenut tällaista.

No meillä tämä on ollut ongelma jo vuosia. Nelihenkinen ihan mukava sukulaisperhe on jotenkin vaan ilmestynyt heinäkuussa meidän loma-asunnolle kokonaiseksi viikoksi. Muuten ei pidetä yhteyttä mutta jotenkin olettavat että heillä on joku oikeus odottaa minulta heinäkuussa lomahotellipalvelua vuodesta toiseen. Ikäänkuin meillä ei olisi muita sukulaisa tai ystäviä joita haluamme tavat tai ikäänkuin minun lyhyellä lomallani ei olisi mitään väliä.

Miehen sukulainen kyseessä. Omat sukulaiseni ovat paremmin kasvatettuja. Meidän perheessä odotetaan aina ensin kutsua ennen kuin mennään.

Vierailija
11/116 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten isäntä voi tuosta kohteliaasti kieltäytyä ?

Ihan vaan sanomalla että nyt ei sovi.

Vierailija
12/116 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ongelmaa. Ei ole mökkiä enkä tunne ketään jolla on mökki.

Vierailija
13/116 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä pyytänyt häipymään eikä ole näkynyt eikä kuulunut myöhemmin.

Vierailija
14/116 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pistin välit poikki. Mitään en ole hävinnyt vain voittanut.

Vierailija
15/116 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me osataan sanoa suoraan, että ei voi tulla. Onneksi monikaan tutuista ei edes tiedä tarkalleen missä mökki sijaitsee. Ne harvat jotka tietävät ovat autottomia, joten ei omin päin pääse sinne.

Vierailija
16/116 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen vanhemmilla on mökki, mutta ei sinne pääse kun joku muu luuhaa siellä aina. Joko appikset itse tai miehen sisarus puolisoineen. Viimeisten kymmenen vuoden aikana olen viettänyt siellä kaksi yötä, vuonna 2021 ja heti perään 2022. Yksittäisiä "tulkaa käymään kahvilla" -kutsuja on joskus tullut, viimeisin v. 2023. Ei tupata kun ei tykätä.

Vierailija
17/116 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotirauha koskee kotia, mökkiä, myös hyttiä ja hotellihuonetta silloin kun on sinne kirjautunut. Kotirauhan häirintä on rikos. 

Vierailija
18/116 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virtsapäisille pitää sanoa suoraan ja äänekkäästi.

Vierailija
19/116 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma on että ei haluta loukata näitä ihmisiä koska ovat muuten ihan kivoja, mutta ei vaan jakseta useamman päivän ajan vieraita lomalla.

Miten torjua kyläilyt loukkaamatta näitä ihmisiä ?

Vierailija
20/116 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen täysin samaa mieltä aloittajan kanssa.

Yks itsensä tyrkyttäjä oli tulossa, mutta kielsin jyrkästi. En pidä täysihoitolaa, lomamajoitusta eikä kiinnosta olla seuraneitinä ja palvelijana hänelle.

Se ei vaan sitä sisäistä edes vuosien kuluessa. Oon kieltänyt jo monta vuotta häntä.