Moukkamaista mennä kutsumatta toisten mökille tai loma-asunnolle
Ettehän ole tunkeneet lomailemaan sukulaisten tai kavereiden mökille tai loma-asunnolle ilman että teitä on tänä vuonna kutsuttu ?
Se että olette jonkun mökillä aiemmin lomailleet ei tarkoita että tämä toisten omistama loma-asunto olisi teidän käytössänne jatkuvasti.
Jos erillistä kutsua ei tänä vuonna ole tullut, tarkoittaa että teidän ei pitäisi lähteä edes kyselemään asiaa ja asettaa isäntiä kiusalliseen tilanteeseen.
On todella moukkamaista pilata toisten lyhyt kesäloma ja pakottaa heidät pitämään jotain ilmaista hotellia vain ja ainoastaan teille. Osoittaa todella huonoa makua ja täydellistä käytöstapojen puutetta.
Kommentit (116)
Vierailija kirjoitti:
Teette niin, että kun vieraat jäävät olemaan perheenne paras harratelijanäyttelijä tekeytyy kipeäksi. Oksennustauti ja paha ripuli luulisi karkottavan vieraat.
Kiitos, vihaisen norovirusepäilystä ensi vuonna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä todellisuudessa näin tapahtuu? En ole kokenut tällaista.
No meillä tämä on ollut ongelma jo vuosia. Nelihenkinen ihan mukava sukulaisperhe on jotenkin vaan ilmestynyt heinäkuussa meidän loma-asunnolle kokonaiseksi viikoksi. Muuten ei pidetä yhteyttä mutta jotenkin olettavat että heillä on joku oikeus odottaa minulta heinäkuussa lomahotellipalvelua vuodesta toiseen. Ikäänkuin meillä ei olisi muita sukulaisa tai ystäviä joita haluamme tavat tai ikäänkuin minun lyhyellä lomallani ei olisi mitään väliä.
Miehen sukulainen kyseessä. Omat sukulaiseni ovat paremmin kasvatettuja. Meidän perheessä odotetaan aina ensin kutsua ennen kuin mennään.
Mitä mukavaa tässä perheessä on, josnäin törkeästi toimii?
Sosiaalisia, muuten fiksuja ja hyvin käyttäytyviä ihmisiä. Tulkitsevat vaan meidän nurkissa asustamisen jotenkin saavutetuksi eduksi josta tulee pitää kiinni.
Kenelle ees tulee mieleen mennä toisten mökille? Ei toisten kotiinkaan noin vaan mennä. Jos ei nätti puhe auta, nii sitte vähä selkeemmin, että voisko rupusakki suksia helvttiin. Jos menee välit poikki nii eipä siinä mitää menetä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No meillä tämä on ollut ongelma jo vuosia. Nelihenkinen ihan mukava sukulaisperhe on jotenkin vaan ilmestynyt heinäkuussa meidän loma-asunnolle kokonaiseksi viikoksi. Muuten ei pidetä yhteyttä mutta jotenkin olettavat että heillä on joku oikeus odottaa minulta heinäkuussa lomahotellipalvelua vuodesta toiseen. Ikäänkuin meillä ei olisi muita sukulaisa tai ystäviä joita haluamme tavat tai ikäänkuin minun lyhyellä lomallani ei olisi mitään väliä.
Miehen sukulainen kyseessä. Omat sukulaiseni ovat paremmin kasvatettuja. Meidän perheessä odotetaan aina ensin kutsua ennen kuin mennään.
Mitä mukavaa tässä perheessä on, josnäin törkeästi toimii?
Sosiaalisia
Jos he ovat oikeasti fiksuja ja hyvinkäyttäytyviä ymmärtävät kyllä kiellon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko mies mielissään heidän tulostaan? Osallistuuko hän passaamiseen vai jääkö päävastuu sinulle?
Mies osallistuu, siivous jää minulle. En vaan kestä sitä kun aamiaispöydässä lomalla on joka aamu vieraita.
Vierailija kirjoitti:
Minä kävin kutsuttuna, mutta tahdikkaasti viivyin vain kaksi päivää, mistä kerroinkin etukäteen. Kutsuin myös vastavierailulle. Kyläily on kivaa, mutta kesä on kuitenkin sen verran lyhyt, että ei pidä viedä liikaa toisilta aikaa eikä tosiaankaan heittäytyä passattavaksi.
Jos on kutsuttu, on oikeasti haluttu vieras. Ja on kohteliastakin vierailla.
Ja pyytää vastavierailulle tai keksia jotain muuta kivaa vastineeksi. Vaikka teatteri-iltaa tai jotain.
Ihmiset on vaan röyhkeitä hyväksikäyttäjiä. Ei kannata suostua siihen.
Vierailija kirjoitti:
Minä kävin kutsuttuna, mutta tahdikkaasti viivyin vain kaksi päivää, mistä kerroinkin etukäteen. Kutsuin myös vastavierailulle. Kyläily on kivaa, mutta kesä on kuitenkin sen verran lyhyt, että ei pidä viedä liikaa toisilta aikaa eikä tosiaankaan heittäytyä passattavaksi.
Toi 2 päivää on ihan maksimi. Ei kukaan jaksa vieraita pitempään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En käsitä mikseivät nämä vieraat näe itse tilanteessa mitään outoa.
Jos yöksi jäädään niin aamulla sitten vaan työlistaa eteen että tämmöstä ja tämmöstä ruvetaan nyt tekemään. Risukkojen raivausta, kantojen ja juurakoiden poistoa, ojan kaivuuta ja muutakin kivaa. 😃
Vierailija kirjoitti:
Jos yöksi jäädään niin aamulla sitten vaan työlistaa eteen että tämmöstä ja tämmöstä ruvetaan nyt tekemään. Risukkojen raivausta, kantojen ja juurakoiden poistoa, ojan kaivuuta ja muutakin kivaa. 😃
Kiitos, kokeilen tätäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten isäntä voi tuosta kohteliaasti kieltäytyä ?
Ihan vaan sanomalla että nyt ei sovi.
Juuri näin. Vain totaalidorka alkaa vaatimaan selitystä, miksei sovi.
Kaikki ei näköjään osaa ollenkaan suojautua hyväksikäytöltä.
Jotain hyötyä siitäkin taustasta. Osaa sanoa EI. Siihen kyllä oppii, kun vedetään tarpeeksi monta kertaa naamalleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin vaan ilmestyy ja on siellä koko viikon?
Te tarjootte kaiken sapuskan ja ylläpidon?
Mitä ihmettä? Miten tähän on päädytty?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En käsitä mikseivät nämä vieraat näe itse tilanteessa mitään outoa.
On ihmisiä, jotka häikäilemättä käyttävät toisia hyväkseen. Toisten mökillä lokkeilu on saatettu oppia jo lapsena. Kerran kutsuin pariskunnan päiväkäynnille pienelle vuokramökille. Hepä tulivat sinne vene mukanaan eivätkä meinanneet suostua lähtemään. Olin äimistynyt. Väsytystaktiikka ei purrut vaan he joutuivat lähtemään puoliltaöin pilkkopimeässä. Tästä opin sen, etten ihmisiä enää mökille kutsu. Vasta mökki paljastaa todellisen luonteen. Kun hankin oman mökin, en kertonut sen osoitetta enkä kutsu sinne ketään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toi 2 päivää on ihan maksimi. Ei kukaan jaksa vieraita pitempään.
Ja kuka jaksaa vierailla pidempään? Erityisesti, jos tunnelmakin alkaa olla kireä.
Vierailija kirjoitti:
Miehen vanhemmilla on mökki, mutta ei sinne pääse kun joku muu luuhaa siellä aina. Joko appikset itse tai miehen sisarus puolisoineen. Viimeisten kymmenen vuoden aikana olen viettänyt siellä kaksi yötä, vuonna 2021 ja heti perään 2022. Yksittäisiä "tulkaa käymään kahvilla" -kutsuja on joskus tullut, viimeisin v. 2023. Ei tupata kun ei tykätä.
Hommatkaa oma.
Onpa röyhkeitä ihmisiä. En koskaan menisi mihinkään kylään ilman kutsua. Silloinkin pidän huolen ettei minusta koidu isäntäväelle kustannuksia. Vaivaa voi olla ruuanlaitosta tai jonkun huoneen valmistelusta, mutta autan niissä sen minkä voin.
Osaisin sanoa noin, mutta taitoa ja diplomaattisuutta vaatii tehdä tuo niin että hyvät suhteet säilyvät. Nämä ovat ihan kivoja sukulaisia, siitä parhaasta päästä. Halutaan vaan olla loma rauhassa.