Moukkamaista mennä kutsumatta toisten mökille tai loma-asunnolle
Ettehän ole tunkeneet lomailemaan sukulaisten tai kavereiden mökille tai loma-asunnolle ilman että teitä on tänä vuonna kutsuttu ?
Se että olette jonkun mökillä aiemmin lomailleet ei tarkoita että tämä toisten omistama loma-asunto olisi teidän käytössänne jatkuvasti.
Jos erillistä kutsua ei tänä vuonna ole tullut, tarkoittaa että teidän ei pitäisi lähteä edes kyselemään asiaa ja asettaa isäntiä kiusalliseen tilanteeseen.
On todella moukkamaista pilata toisten lyhyt kesäloma ja pakottaa heidät pitämään jotain ilmaista hotellia vain ja ainoastaan teille. Osoittaa todella huonoa makua ja täydellistä käytöstapojen puutetta.
Kommentit (116)
Tuolainen toisten omaisuuden omiminen omaan käyttöön on nimenomaan vasemmistolaisille tyypillinen piirre.
Se mikä on sinun on myös minun, mutta se mikä on minun ei ole sinun.
Porvarit taas ottaa verottamalla köyhien omaisuuden haltuunsa.
Vierailija kirjoitti:
Porvarit taas ottaa verottamalla köyhien omaisuuden haltuunsa.
Miten tämä liittyy siihen että joku tunkee perheineen kesällä ilmaiseksi asumaan toisen loma-asuntoon tai mökkiin ?
Vierailija kirjoitti:
No olen päättänyt että ensi kesänä mies saa valita minun tai tämän sukulaisperheen välillä.
Ainakin toiselle hänen on kyettävä sanomaan EI.
Mies? Onko sinun oma suusi jotenkin käyttökelvoton vai miksi piileskelet miehesi helmoissa?
Aikuisen ihmisen luulisi itse osaavan sanoa ääneen että _hänelle_ ei asia sovi.
Vierailija kirjoitti:
Ystävällä on järvenrantamökki. Joka Juhannus sinne kokoontuu sama porukka. Aina on todella stressaantunut ruokien, juomien ja vieraiden tulon kanssa. Höyryää ja vouhkaa pari viikkoa ja riitelevät miehen kanssa. Kait se sitten on kuitenkin iloinen, kun Juhannus koittaa ja vieraat saapuu. Samalla kaavalla toimineet 20 vuotta.
Meillä sama juttu!! Mökki on isämme omistuksessa, naisystävä vouhkannut 20 vuotta siitä, että käymme juhannuksena siellä isän kutsumana, tuomme omat ruoat ja juomat. Naisystävä stressaa 2 viikkoa etu ja jälkikäteen lähinnä sitä, että hänen lapsensa eivät juuri silloin pääse mökille lukuisine lapsineen.
Muutoin voivat olla siellä viikonkin verran naisystävän passattavana. Me teemme ollessamme itse itse ostamamme ruoat ja tarjoamme heillekin.
Vierailija kirjoitti:
Tästä tarvitaan uusi aloitus:Kuinka kieltäytyä kohtlaasti mökkikutsusta. Kaikki selitykset alkaa olla jo käytetty.
Täällä sama. Suorasta "eipä viitsitä vapaita haaskata autoiluun ja alkeelliseen epämukavuuteen"-kommentista joku kuitenkin pahoittaa mielensä verisesti.
Moukkamaista on hehkuttaa joka välissä ihanaa kesäpaikkaa ja sitten olla kutsumatta sinne.
Sulla on oma mökki? Onpa vaikea elämä. Tosi raskasta varmaan. Ja työpaikka mistä saat rahaa? Voi ei. Ja tunnet ihmisiä? Siis hitsi sentään.
Meillä samankaltaista myös vuodesta toiseen. Ja tämä sukulaisperhe pesiytyy kahdeksi lomaviikoksi meidän neljästä lomaviikosta. Sanomattakin selvää että ketuttaa aivan älyttömästi!!!
Moukkamaista on myös kutsua itsensä väkisin kylään.
Vierailija kirjoitti:
Miten isäntä voi tuosta kohteliaasti kieltäytyä ?
No jos toinen kehtaa olla niin epäkohtelias että kutsumatta vaan tulee ja asettuu taloksi, niin miksi edes pitäsi olla kohtelias? Meille ei kyllä koskaan kukaan ole mökille etukäteen sopimatta ilmaantunut. Jos tulisi, niin ei mulle tuottaisi ongelmia sanoa ettei meille sovi yökyläily. Kahvit voin keittää, jos ei ole juuri siinä hetkessä jokin homma pahasti kesken. Sitten saisivat jatkaa matkaansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä tarvitaan uusi aloitus:Kuinka kieltäytyä kohtlaasti mökkikutsusta. Kaikki selitykset alkaa olla jo käytetty.
Tää nyt on helppo! Sanoo vaan ei kiitos, en pidä mökkeilystä.
Mökkihullut ystävät saattavat loukkaantua. Etenkin jos heistä jommallakummalla on narsististisia piirteitä.
Haittaks se?
Onko kyseessä miehesi vsnhermmilta peritty mökki, jossa hänen sisaruksensa on lapsesta asti tottunut lomailemaan ja on siten myös hänelle tärkeä ja kodilta tuntuva paikka?
Kuulostaa nimittäin siltä, että kyseessä on vain sinun ongelmasi. Miehesi ilmeisesti haluaakin tavata sukulaisiaan kesäisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää nyt on helppo! Sanoo vaan ei kiitos, en pidä mökkeilystä.
Mökkihullut ystävät saattavat loukkaantua. Etenkin jos heistä jommallakummalla on narsististisia piirteitä.
Hah-hah, puhutko sukulaisestani kenties? Äijänkuvatus yrittää pakottaa lapsenlapset mökille eikä meinaa kestää sitä, että lasten vanhemmat eivät ole mukana pakottamisessa, vaan antavat teini-ikäisten lastensa valita itse. Melko hirveää on ollut seurata tätä touhua. Meinaa ottaa vanhalle despootille koville, kun valta on mennyt.
Kerrot vain, että ensi kesänä ei vieraita vastaanoteta ollenkaan. On se ihme jos ei saa suuta auki
No olen päättänyt että ensi kesänä mies saa valita minun tai tämän sukulaisperheen välillä.
Ainakin toiselle hänen on kyettävä sanomaan EI.