Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

annatteko naapurin lapselle ruokaa? lapsi on aina pyytämässä

Vierailija
31.03.2007 |

meillä ruokaa, esim oli ulkona lapseni kanssa ja huusin omani syömään, naapurin lapsi kysyi voinko tulla teille syömään? Eilen kävivät ovella ja pyysin omani syömään, naapurin lapsi sanoi, että mä voin kanssa tulla teille syömään, kysyin eikö äitisi tee sulle ruokaa, tekee, mutta mä voin silti tulla teille?

Mitä tilanteessa pitäisi tehdä? joskus toki voin naapurinkin lapselle ruokaa antaa, esim jos on ruoka-aikana meillä, mutta yleensä naapurin lapsi on se, joka tulee ruokaa pyytämään, ei omani.

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
31.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä jos lapsia ruoka-aikaan niin he odottavat lastenhuoneessa tai menevät kotiin. mulla ei ole velvollisuutta ruokkia ku oma perheeni, eriasia on jos asia on sovittu etukäteen. mä inhoon lapsia jotka notkuvat keittiössä vaikka sanois et meneppä takas sinne huoneeseen ku me syödään. juotavaa saa aina kun haluaa, ruokaa ei. menköön kotiin syömään niin tekee omat lapsenikin.

Vierailija
42/58 |
31.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

oottepa luusereita-Me pystytään ruokkimaan 100 lasta viikossa-todella köyhälistöä-YÄKS

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
31.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

9-22v. Kavereita piisaa. Nautin siitä kun porukalle maistuu pöperöt. Meidän vanhempien kavereita käy myös päivittäin. Meille tietää olevansa tervetullut,ei tarvitse erikseen soitella. Jos siivouspäivä menossa kaverit osallistuu ja kaupassakin voin pyytää käymään. Ja ruoka-aikana syömään kutsu on kaikille. En ymmärrä,että joku ostaa esim. 5 pihviä jos ruokailioita viisi.

Vierailija
44/58 |
31.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokaa piisaa

Vierailija
45/58 |
31.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ette voi väittää, että se KUULUU normaaliin kanssakäyntiin, että joka päivä on tarjottava ekstraruuat kymmenelle. Ja että se, joka ei halua syystä tai toisesta niin tehdä on jotenkin nipo ja hirveä ihminen.

Toinen tykkää leipoa pullaa joka päivä ja toinen tykkää imuroida kahdesti päivässä, mutta en silti sanoisi, että jos joku ei niin tee niin on aivan luuseri.

Sitä paitsi meidän lasten kaverit (3-7v) eivät TODELLAKAAN osallistu mihinkään perheemme siivoamisiin.

Vierailija
46/58 |
31.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset/nuoret rikkaus,nautin siitä kun porukkaa. Yhdessä juttelemme pitkät tovit ja pelaamme esim. monopolya. Tätä en vaihtaisi mihinkään :) T. 61

Vierailija
47/58 |
31.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta me sellaiset, joilla raha tai aika on tiukalla, ymmärrämme kyllä.

Vierailija
48/58 |
31.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisikohan jo aika ottaa ne lapset siivoukseen mukaan. Meillä 2v pyyhkii innoissaan pölyjä,siitä se lähtee.

Vierailija
49/58 |
31.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niinpä, no ymmärtänette, että meidän lapsivieraiden kanssa ei voi jutella henkeviä tai pelata monopolia. Meillä käy joskus yksi 10-vuotias, ja hän onkin tosi mukava, voi jutella, hän auttaa, " osaa käyttäytyä" eli ei kinu ruokaa ja juokse ja huuda jne. Mutta kun noista pienistä nyt ei mulle ole oikeen mitään iloa. Iloksi riittää omat lapseni, joita on riittävästi.

Vierailija
50/58 |
31.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta heidän kaverinsa eivät. Ei varmaan enää meille tuliskaan jotkut 5-vuotiaat jos heti joutusivat siivoushommiin. Toki he auttavat sitten lopuksi lastenhuoneen siivoamisessa mutta kyllä ne nyt lähinnä tulee meille leikkimään kaverinsa kanssa.

Vierailija
51/58 |
31.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka sattuisivatkin olemaan meillä ruokailun aikana, jokainen syököön kotonaan - myös meidän lapsemme - ellei ole muuta sovittu. Tämä järjestely sopii meille erittäin hyvin. Juotavaa tai esim keksejä tai pullaa voimme toki kohteliaisuuttamme tarjota.

Vierailija
52/58 |
31.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ostanpa nyt viiden pihvin sijasta kymmenen pihviä jos vaikka ne naapurin lapsoset sattuisivat olemaan meillä tänään ruoka-aikana, se olisi jo kyllä liian paksua!

Vierailija:

En ymmärrä,että joku ostaa esim. 5 pihviä jos ruokailioita viisi.

Vierailija
53/58 |
31.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pihalla leikkivät saavat odottaa ulkona.

Vierailija
54/58 |
31.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

niin en lämmintä ruokaa tarjoa vaikka meillä olisikin ruoka-aika. Eri asia sitten jos on sovitusti esim hoidossa pidempään. Ärsyttää kyllä kun muutamat lapset on heti kärttämässä saako mehua saako keksiä jne tai tulevat ruokapöytään istumaan ja katsomaan kun me syödään. Nykyisin tarjoan janoon vain vettä ja yllätys yllätys eipä sit kovin jano enää olekaan :DD Omista lapsistani tiedän varmasti etteivät kylässä mangu mitään.

Vierailija
55/58 |
31.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
56/58 |
31.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

mun mielestä on tosi ärsyttävää, kun olet vääntänyt kotona ruokaa ja lapsi tulee ja ilmoittaa, että söin naapurissa. .

No jos tuolla asenteella (että sitä _pitää vääntää_) ruokaa laittaa niin voin ymmärtää ärtymyksesi. Meillä ruokaa valmistetaan joka päivä riippuen siitä tiedänkö onko koko porukka ruokapöydän ääressä syömässä. Kyllä mä itse syön samaa ruokaa kun lapset eikä mua ärsytä jos lapsi ei tänään syökään kotona. Aina meillä ruoat tulee kuitenkin jonkun suuhun syötyä.

Vierailija
57/58 |
31.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä kun käy joka päivä kymmenkunta kaveria. Ei taitaisi riittää oman perheen ruoka vaikka antaisi kaiken ja olisimme itse syömättä. Itse en edelleenkään usko, että useimmilla on kyse pihiydestä tai jostain ihme periaatteesta, ettei toisille anneta. Itse ruokkisin mielelläni ihan kenet vaan, jos budjetti antaisi siihen myöten. Valitettavasti joillakin on tiukka talous, vaikka jotkut kieltäytyvät niin uskomasta. Jos meillä kävisi vaikka yksi tai kaksi lasta viikossa, niin olisin toista mieltä.

Vierailija
58/58 |
31.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikilla kun ei ole hyviä tuloja tai aina apuun rientäviä isovanhempia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yhdeksän