Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ylinopeuksiin tulossa nollatoleranssi

Vierailija
20.07.2025 |

Hieno maa, puututaan taas oikeisiin asioihin. Oikeiden rikosten selvitysprosentti laskee kuin lehmänhäntä mutta pääasia, että päästään sitä veronsa maksavaa perusmattia vähän vielä kepittämään.

Kommentit (158)

Vierailija
121/158 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nolla on nolla on nolla on nolla on nolla on nolla on nolla on nolla on nolla on nolla on nolla on nolla on nolla on nolla on nolla, jonka SDPn f-makko kukkahatut on meille langettaneet.

Kuten laulussa sanotaan: "Me ollaan rikollisia kaikki kun oikein tarkkaan katsotaan."

Vierailija
122/158 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti sakottavat samalla tavalla myös alinopeutta ajavia. Ajan paljon työkseni ja jatkuvasti on liikenteessä näitä vanhuksia, jotka eivät enää uskalla ajaa rajoitusten mukaan. Noilta pitäisi ottaa kortti pois. Aiheuttavat liikenteessä jo vaaratilanteita pelkästään sillä, että ajavat 70-80 satasen alueella, keräävät helvetillisen autojonon taakseen ja ennen pitkää joku hermostuu ja alkaa ohittelu turhan tiukoissa paikoissa.

Mitähän sä selität? Alinopeutta ajaminen on juurikin rajoitusten mukaan ajamista.

Jos joku hermostuu siitä että joutuu ajamaan toisen auton takana niin sen ei pitäisi edes ajaa autoa.

Vaaratilanteita aiheuttaa ohittajat,puskurissa roikkujat,kaaharit ja rattijuopot.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/158 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tuommoisella ole mitään tosiasiallista vaikutusta. Ei poliisilla ole resursseja kytätä jokaista parin kilometrin ylitystä nopeuksissa. Sen takiahan sitä sakkorajaa alunperin nostettiinkin. Eivät saa oikeita rikoksiakaan ratkotuksi, joten turhaa sanahelinää.

Vierailija
124/158 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoittaa sitä ettei saa ajaa 0km ylinopeutta, ei 0,0km ylinopeutta, ei edes 0,000km ylinopeutta.

Nolla on nolla ja seo jämpti!

t. Hesan autottomat citypoliitikot

Vierailija
125/158 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harva ajaa edes 50km työmatkaa jolla 10kmh ylinopeus voisi optimiolosuhteissa säästää kokonaiset 2 minuuttia. Todellisuudessa tuota kahta minuuttiakaan ei pääse lähellekään, koska keskinopus jää jonnekin 60-70kmh välimaastoon 110kmh sijaan.

Tätä harva tajuaa. Ajallinen säästö ylinopeudessa on hyvin mitätön. 

Kaupungeissa vielä on liikennevaloja, kun ajaa ylinopeutta niin saa pysähtyä joka valoon eli ylinopeudesta ei ole mitään "hyötyä".

Ihmisiä vaivaa yleinen kärsimättömyys.

Vierailija
126/158 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäminäminä, ja minähän saan ajaa kuten haluan, minähän osaan ajaa. Niinpä niin, osaanhan minä, mutta entäs ne muut, miksi ne änkeävät maanteille minun, minun, minun haitaksi. Miksi niitä kuolonkolareita sattuu, kuka ei osaa ajaa liikenteessä, jos siellä on muitakin? Ja valitettavasti liikenteessä on muitakin, tämä minä, minä, minä -kuski ei ole siellä yksin kaahailemassa, joku muukin kaahailee.

Se kahden kilsan ylinopeusko sitten aiheuttaa ne kuolon kolarit? Ei känni/huumekuskit, jotka räplää kännyköitään tai ne, jotka vetelee 150 km/h 80 km/h rajarilla. Taas yksi oman elämänsä rallikuski veteli pientareen kautta ohite, vaikka itsekin ajoin mittarin mukaan 6 yli. Noihinhan nämä kiristykset ei vaikuta mitenkään, mutta eipä kai niillä olisi enää mitään otettavaakaan.

Meinaatko että kun on rattijuoppoja niin sinä voit myös rikkoa lakia.

Vierailija
127/158 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti sakottavat samalla tavalla myös alinopeutta ajavia. Ajan paljon työkseni ja jatkuvasti on liikenteessä näitä vanhuksia, jotka eivät enää uskalla ajaa rajoitusten mukaan. Noilta pitäisi ottaa kortti pois. Aiheuttavat liikenteessä jo vaaratilanteita pelkästään sillä, että ajavat 70-80 satasen alueella, keräävät helvetillisen autojonon taakseen ja ennen pitkää joku hermostuu ja alkaa ohittelu turhan tiukoissa paikoissa.

Voi voi, ethän sinä reppana edes tiedä, mitä alinopeudella OIKEASTI tarkoitetaan. 

Vierailija
128/158 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitähän sä selität? Alinopeutta ajaminen on juurikin rajoitusten mukaan ajamista.

Jos joku hermostuu siitä että joutuu ajamaan toisen auton takana niin sen ei pitäisi edes ajaa autoa.

Vaaratilanteita aiheuttaa ohittajat,puskurissa roikkujat,kaaharit ja rattijuopot.

Mitähän itse selität? Se, että ajaa satasen alueella 70-80, ei ole mitään nopeusrajoituksien mukaan ajamista. Kenenkään mittari ei näytä noin päin helvettiä tai sitten ajelee sellaisella romulla, jonka ei pitäisi olla edes tieliikennekelpoinen.

Vierailija
129/158 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ihmettelen miksi nykyautoihin ei tule sellaisia ominaisuuksia mikä pitää automaattisesti turvavälin oikeana ja sellainen ominaisuus että se lukee nopeusrajoitukset liikennemerkeistä. 

Autot maksavat nykyään paljon eikä niihin edes tuollaisia ominaisuuksia olla saatu.

Nuo ominaisuudet kuuluvat jo niihin uusiin Toyotiinkin.

Vierailija
130/158 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uusi ylinopeuskäytäntö tulee tarkoittamaan sitä, että keskinopeudet laskee alaspäin 5-10kmh. Sama vaikutus oltaisiin saatu sillä, että kaikkiin nopeusrajoitusmerkkeihin oltaisiin vähennetty 5-10 kmh tunnissa niiden näyttämää sallittua nopeutta. Täysin idioottimainen ratkaisu alkaa puuttua 1kmh ylinopeuteen!!! Itse olen ajellut aina normaalisti valtatiellä 80kmh rajoituksella siten, että mittari näyttää 85-90 kmh, mikäli se on mahdollista liikennemäärien puolesta. Tällöin ei vielä tule sakkoja. 

Ja turvaväliä pidän aina vähintään kolme sekuntia edellä kulkevaan, eli lähes 100 m. Suuri osahan ajaa 20 metriä edelläajavan puskurista, ja sitten ihmettelee, kun tulikin peräänajo.

Hyvin harvinaisia ovat peräänajot maanteillä. Suomessa vieläpä on hyvät turvavälit muuhun maailmaan nähden. Peräänajoja tapahtuu eniten parkkipaikoilla ja liikennevaloissa. Kuolonkolareita tulee eniten kaahareille, ei niille jotka ajavat vähän yli nopeusrajoituksen. Kaahareihin nollatoleranssi ei vaikuta mitenkään.

Vierailija
131/158 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikkäs tästälähtien on ihan sama vaikka ajaisi kännissä ylinopeutta, kun kaikki ajaminen on defacto ylinopeutta. oppiipaha boliis.

Vierailija
132/158 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä ihmettelen miksi nykyautoihin ei tule sellaisia ominaisuuksia mikä pitää automaattisesti turvavälin oikeana ja sellainen ominaisuus että se lukee nopeusrajoitukset liikennemerkeistä. 

Autot maksavat nykyään paljon eikä niihin edes tuollaisia ominaisuuksia olla saatu.

No miksi sitten ihmiset ei osaa pitää riittäviä turvavälejä eikä ne osaa ajaa nopeusrajoitusten mukaan?

Vierailija
133/158 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi voi, ethän sinä reppana edes tiedä, mitä alinopeudella OIKEASTI tarkoitetaan. 

Autottomat aivot näyttävät käyvän alinopeudella. Sori not sori.

Vierailija
134/158 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei tuommoisella ole mitään tosiasiallista vaikutusta. Ei poliisilla ole resursseja kytätä jokaista parin kilometrin ylitystä nopeuksissa. Sen takiahan sitä sakkorajaa alunperin nostettiinkin. Eivät saa oikeita rikoksiakaan ratkotuksi, joten turhaa sanahelinää.

No jos alkaisivat valvoa edes niitä 10km/h ylityksiä niin sekin olisi selkeä parannus nykyiseen. 

Vierailija
135/158 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä että ylinopeuksiin tulee nollatorenassi. Nyt kun ajaa nopeusrajoutusten mukaan niin tollot ulisee että ajan alinopeutta. 

Ehdotan että 1 km/h ylitys antaa sakkoa 1000e ja 2km/h ylitys 2000e sakkoa jne..

Liian pienestä turvavälistä sakkoa 10 000e.

Auto valtion haltuun jos kolmesta sakosta ja samalla uudestaan autokouluun. 

Sinä pelle et edes aja autoa.

Vierailija
136/158 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uusi ylinopeuskäytäntö tulee tarkoittamaan sitä, että keskinopeudet laskee alaspäin 5-10kmh. Sama vaikutus oltaisiin saatu sillä, että kaikkiin nopeusrajoitusmerkkeihin oltaisiin vähennetty 5-10 kmh tunnissa niiden näyttämää sallittua nopeutta. Täysin idioottimainen ratkaisu alkaa puuttua 1kmh ylinopeuteen!!! Itse olen ajellut aina normaalisti valtatiellä 80kmh rajoituksella siten, että mittari näyttää 85-90 kmh, mikäli se on mahdollista liikennemäärien puolesta. Tällöin ei vielä tule sakkoja. 

Ja turvaväliä pidän aina vähintään kolme sekuntia edellä kulkevaan, eli lähes 100 m. Suuri osahan ajaa 20 metriä edelläajavan puskurista, ja sitten ihmettelee, kun tulikin peräänajo.

Hyvin harvinaisia ovat peräänajot maanteillä. Suomessa vieläpä on hyvät turvavälit muuhun maailmaan nähden. Peräänajoja tapahtuu eniten parkkipaikoilla ja liikennevaloiss

https://yle.fi/a/3-5639606

"Peräänajot ovat yleisin syy maanteillä tapahtuviin liikenneonnettomuuksiin, ilmenee liikennevakuutuskeskuksen tiedoista. "

Hyvin harvinaisia tosiaan.

Vierailija
137/158 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitähän itse selität? Se, että ajaa satasen alueella 70-80, ei ole mitään nopeusrajoituks

Satasen alueella saa ajaa maksimissaan 100km/h. Satasen alueella saa ajaa 70-80, raskasliikenne ajaa esim sitä vauhtia 100 alueella.

Sun pitäis ensin ottaa selvää että mitä nopeusrajoitus tarkoittaa, sen jälkeen voit tulla vinkumaan lisää.

Vierailija
138/158 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No miksi sitten ihmiset ei osaa pitää riittäviä turvavälejä eikä ne osaa ajaa nopeusrajoitusten mukaan?

Osta oma auto niin sittenpä tiedät.

Vierailija
139/158 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä joku mainitsi parkkipaikat.. Minun mielestä jokaisella parkkipaikailla pitäisi olla nopeusrajoitus vaikka 10 tai 20.

Monesti ihmiset suhaavat hurjaa kyytiä parkkipaikoilla ja eikö parkkipaikoilla tapahdu paljon kolareita?

Vierailija
140/158 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhuin uusista. Vielä on paljon vanhaa autokantaa joista puuttuu em. ominaisuus. Ja sitten on myös niitä, jotka eivät välitä moisista ominaisuuksista, tai eivät osaa niitä hyödyntää.