Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ylinopeuksiin tulossa nollatoleranssi

Vierailija
20.07.2025 |

Hieno maa, puututaan taas oikeisiin asioihin. Oikeiden rikosten selvitysprosentti laskee kuin lehmänhäntä mutta pääasia, että päästään sitä veronsa maksavaa perusmattia vähän vielä kepittämään.

Kommentit (158)

Vierailija
101/158 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä. Toivon aina että hirvi tai joku otus hyppäisi eteen, jotta voisin tehdä äkkijarrutuksen ja se perässäroikkuja olisi korvausvelvollinen. Parhaimillaan vammautuisi. Joskus joku on tehnyt vaarallisen ohituksen, mutta 20 kilometrin päässä ollut samoissa valoissa. Uhmannut ihmishenkiä saadakseen parin sekunnin edun. Varmaankin tekee sillä jotain hyödyllistä.

Vierailija
102/158 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Absurdia touhua. Nuoriso koheltaa skuuteilla päitään halki ennätystahtiin, mutta mitään ei kytät viitsi tälle tehdä. Jokainen kaksikymppinen eläkeläinen maksaa sen pari miljoonaa. 

Mua vituttaa valkoset setämiehet niin paljon, että en pidä tätä huonona asiana.

Onneksi noi skuuteilla päitään halkovat ei todellakaan ole sitä genreä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/158 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täysin mahdotonta, autojen mittarit eivät ole tarkkoja eikä tietkään ole aina tasaisia. Alamäessä kun vauhti nousee ihan itsestään.

Olet kyllä yksinkertainen ihminen :D

Itse olet, autojen mittarit saa heittää +/- 5%

Itse asiassa saavat näyttää enemmän, mutteivät vähempää todelliseen nopeuteen verrattuna

Itse asiassa saavat näyttää +5%, + +/-5%.

Vierailija
104/158 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla rahat oikeasti loppu kun pitää tämmöisiä piiloveroja suunnitella...

Vierailija
105/158 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä. Toivon aina että hirvi tai joku otus hyppäisi eteen, jotta voisin tehdä äkkijarrutuksen ja se perässäroikkuja olisi korvausvelvollinen. Parhaimillaan vammautuisi. Joskus joku on tehnyt vaarallisen ohituksen, mutta 20 kilometrin päässä ollut samoissa valoissa. Uhmannut ihmishenkiä saadakseen parin sekunnin edun. Varmaankin tekee sillä jotain hyödyllistä.

Sun pitäisi kulkea vain ja ainostaan kävelemällä. Muuten olet pelkkä pouseri emo.

Vierailija
106/158 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onhan se aika junttia ettei voida nopeusrajoituksissa ajaa.

No, nythän onkin ongelma, että ei saada tarpeeksi sakotettua ihmisiä, kun ihmiset ei aja tarpeeksi ylinopeutta. Sakotus kynnys on teknisen vähennyksen (3 km/h) jälkeen pari kilsaa, riippuen nopeusrajoituksesta, joten satasen rajarilla pitäisi ajaa yli 107 kilsaa tunnissa, että saisivat sakotettua. Eli puhutaan täysin mitättömistä ylinopeuksista, eikä todellakaan mistään kaahareista, joita olisi toki jo ennenkin saatu sakottaa nykyisilläkin rajoilla. 

Kysymyksessä ei siis ole yritys parantaa liikenneturvallisuutta vaan saada sakkotuloja. Uusilla rajoilla ei esim. riitä, että tiputat vakionopeuden säätimen nähdessäsi nopeusrajoitusmerkin, vaan vaatii aktiivista jarruttamista. 

Sen lisäksi vielä nykyisiä rajoituksia on hyvin hankala noudattaa, koska niitä muutellaan ja ne vaihtelee koko ajan. Ei

100 alueella saa ajaa maksimissaan 100.

Nopeusrajoutuksia on helppo noudattaa vaikka niitä muuteltaisiin, minä ainakin huomaan helposti ne nopeusrajoitus merkit tien sivussa. Saanko kysyä että miksi sinun on haastavaa noudattaa nopeusrajoituksia?

Vierailija
107/158 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täysin mahdotonta, autojen mittarit eivät ole tarkkoja eikä tietkään ole aina tasaisia. Alamäessä kun vauhti nousee ihan itsestään.

Olet kyllä yksinkertainen ihminen :D

Itse olet, autojen mittarit saa heittää +/- 5%

Itse asiassa saavat näyttää enemmän, mutteivät vähempää todelliseen nopeuteen verrattuna

Itse asiassa saavat näyttää +5%, + +/-5%.

Sulla ei tainut matikka ollu vahvin laji koulussa.

Vierailija
108/158 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harva ajaa edes 50km työmatkaa jolla 10kmh ylinopeus voisi optimiolosuhteissa säästää kokonaiset 2 minuuttia. Todellisuudessa tuota kahta minuuttiakaan ei pääse lähellekään, koska keskinopus jää jonnekin 60-70kmh välimaastoon 110kmh sijaan.

Matikka ei taida olla sun vahva alueesi?

Vierailija
109/158 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen lisäksi vielä nykyisiä rajoituksia on hyvin hankala noudattaa, koska niitä muutellaan ja ne vaihtelee koko ajan. Ei

Niin niin, että joutuu suorastaan vähän seuraamaan mitä ympäristössä tapahtuu ja mitä merkkejä siellä tienvarresa nököttää? Kohtuutonta, siinähän jää Netflixit kuskilta katsomatta!

Vierailija
110/158 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa sitten että edes ohittaessa ei saa ajaa kilometriäkään yli rajoituksen! Jos siirryt motarilla ohituskaistalle niin ajat siinä maksimissaan 120km/h.

Vierailija
111/158 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäminäminä, ja minähän saan ajaa kuten haluan, minähän osaan ajaa. Niinpä niin, osaanhan minä, mutta entäs ne muut, miksi ne änkeävät maanteille minun, minun, minun haitaksi. Miksi niitä kuolonkolareita sattuu, kuka ei osaa ajaa liikenteessä, jos siellä on muitakin? Ja valitettavasti liikenteessä on muitakin, tämä minä, minä, minä -kuski ei ole siellä yksin kaahailemassa, joku muukin kaahailee.

Se kahden kilsan ylinopeusko sitten aiheuttaa ne kuolon kolarit? Ei känni/huumekuskit, jotka räplää kännyköitään tai ne, jotka vetelee 150 km/h 80 km/h rajarilla. Taas yksi oman elämänsä rallikuski veteli pientareen kautta ohite, vaikka itsekin ajoin mittarin mukaan 6 yli. Noihinhan nämä kiristykset ei vaikuta mitenkään, mutta eipä kai niillä olisi enää mitään otettavaakaan.

Vierailija
112/158 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaiseen autoon voisi asentaa pakollisena lisävarusteena automaattisen tutkan ja kameran joka lähettäisi automaattisesti kuvat poliisille jos joku ajaa ylinopeutta. Näin kukaan ei voisi ajaa ylinopeutta muiden autoilijoiden läsnäollessa.

Vierailija
113/158 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistakaa sitten että edes ohittaessa ei saa ajaa kilometriäkään yli rajoituksen! Jos siirryt motarilla ohituskaistalle niin ajat siinä maksimissaan 120km/h.

Niin? Tämähän on ollut minun tiedossa siitä asti kun suoritin autokoulun.

Oletko sinä oikeasti luullut että motarilla ohituskaistalla saa ajaa ylinopeutta? Sun kannattaisi opetella liikennesäännöt jos olet luullut että ohituskaistalla saa ajaa yli suurimman sallitun nopeuden.

Vierailija
114/158 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei saa ajaa metriäkään yli, ei edes millimetriä.

Nolla on nolla jonka SDPn kukkahatut on meille langettaneet.

Kuten laulussa sanotaan: "Me ollaan rikollisia kaikki kun oikein tarkkaan katsotaan."

Vierailija
115/158 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti sakottavat samalla tavalla myös alinopeutta ajavia. Ajan paljon työkseni ja jatkuvasti on liikenteessä näitä vanhuksia, jotka eivät enää uskalla ajaa rajoitusten mukaan. Noilta pitäisi ottaa kortti pois. Aiheuttavat liikenteessä jo vaaratilanteita pelkästään sillä, että ajavat 70-80 satasen alueella, keräävät helvetillisen autojonon taakseen ja ennen pitkää joku hermostuu ja alkaa ohittelu turhan tiukoissa paikoissa.

Vierailija
116/158 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi ylinopeuskäytäntö tulee tarkoittamaan sitä, että keskinopeudet laskee alaspäin 5-10kmh. Sama vaikutus oltaisiin saatu sillä, että kaikkiin nopeusrajoitusmerkkeihin oltaisiin vähennetty 5-10 kmh tunnissa niiden näyttämää sallittua nopeutta. Täysin idioottimainen ratkaisu alkaa puuttua 1kmh ylinopeuteen!!! Itse olen ajellut aina normaalisti valtatiellä 80kmh rajoituksella siten, että mittari näyttää 85-90 kmh, mikäli se on mahdollista liikennemäärien puolesta. Tällöin ei vielä tule sakkoja. 

Ja turvaväliä pidän aina vähintään kolme sekuntia edellä kulkevaan, eli lähes 100 m. Suuri osahan ajaa 20 metriä edelläajavan puskurista, ja sitten ihmettelee, kun tulikin peräänajo.

Vierailija
117/158 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palstalaisten ihannevaltiossa Virossa on ollut jo kauan. Virolaiset kun on niin fiksuja, miksei oteta niistä mallia - no nyt otetaan, olkaa tyytyväisiä!

Virossa on jo nostettu sakkojen määrää, eräs some persoona itki kun sai 1800e sakkoa ylinopeudesta eikä kortti lähtenyt. 

Hyvä! Toivottavasti myös Suomessa. Viro kun kerta on niin ihana maa. Siellähän parkkikiekkokin pitää asettaa just siihen aikaan milloin pysäköinti alkaa, eikä niin lepsusti kuin Suomessa, että seuraavaan tasaan tai puolikkaaseen, jolloin ylimääräistä aikaa voi saada jopa 29 minuuttia, jos ei leikitä sekunneilla siihen päälle. 

Vierailija
118/158 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei saa ajaa metriäkään yli, ei edes millimetriä.

Nolla on nolla jonka SDPn kukkahatut on meille langettaneet.

Kuten laulussa sanotaan: "Me ollaan rikollisia kaikki kun oikein tarkkaan katsotaan."

Kaikki persut ja kokkarit kyllä.

Vierailija
119/158 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäminäminä, ja minähän saan ajaa kuten haluan, minähän osaan ajaa. Niinpä niin, osaanhan minä, mutta entäs ne muut, miksi ne änkeävät maanteille minun, minun, minun haitaksi. Miksi niitä kuolonkolareita sattuu, kuka ei osaa ajaa liikenteessä, jos siellä on muitakin? Ja valitettavasti liikenteessä on muitakin, tämä minä, minä, minä -kuski ei ole siellä yksin kaahailemassa, joku muukin kaahailee.

Se kahden kilsan ylinopeusko sitten aiheuttaa ne kuolon kolarit? Ei känni/huumekuskit, jotka räplää kännyköitään tai ne, jotka vetelee 150 km/h 80 km/h rajarilla. Taas yksi oman elämänsä rallikuski veteli pientareen kautta ohite, vaikka itsekin ajoin mittarin mukaan 6 yli. Noihinhan nämä kiristykset ei vaikuta mitenkään, mutta eipä kai niillä olisi enää mitään otettavaakaan.

Tällä on pyrkimyksenä siihen että ylinopeutta ei ajeta, nykyään se menee niin että ne jotka ajaa ylinopeutta vaikka sen 2 kilsaa niin ne valittaa jos joku ajaa 2 kilsaa alle suurimman ja sitten ne tulee puskuriin kiinni. Se 2 kilsan ylitys ei muulla tapaa aiheuta ongelmaa.

Liikenteessä pitää osata ottaa muut huomioon on ehkä myös tärkeä sanoma. 

Vierailija
120/158 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannnatan nollatoleranssia ihan kaikkeen ja kansalaisia tulisi minusta kannustaa toistensa ilmiantamiseen pienistäkin rikkeistä. Onneksi varmaaan lähitulevaisuudessa saadaan ajatusrikollisetkin kiinni, ennen kuin menevät ajattelemaan rikollisia asioita.