Ei ole yhtään mukavia nämä helteet
Aivan kurjaa kun näin pitkästi kuumia päiviä peräkkäin.
Mikä suomalaisten höpö sanonta se on ettei saa valittaa, on niitä vielä kylmiä ilmoja.
Kyllähän näille leveyksille, pohjolan perukoille on normaalimpaa viileämmät ilmat ja niitä kaipaa useampi kuin uskaltaa mainita:)
Kommentit (95)
Eihän nyt ole edes kuuma, alle 30c reilusti.
Suomalaiset maailman huonoin kansa mielyttää. Huono kesä kun kylmä ja sataa, nyt liian kuumaa kun aurinko paistaa, talvella lumi liian kuivaa kun pöllyää tai liian märkää kun kaikki kastuu... Taitaa kansalla olla liian hyvin asiat kun aina vaan kitistään joka jumalan asiasta!!
Helteiden loppu on näkyvillä, ennustaa Pekka Pouta.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/pekka-pouta-helteita-enaa-alle-viik…
Jo on aikakin.
Viikossa keho tottuu kuumempaankin säähän, odotelkaa rauhassa jos on kuuma.
Itse tykkään. Pihalla veden ääressä on ihana olla. Sisällä on viileää, kiitos ilmalämpöpumpun V.tuttaa kun tulee syksy ja talvi 🤬
Ulos varjoon tuuliseen paikkaan, veden ääressä paras.
Itse voin tosi huonosti kuumalla. On jo ikää ja sairauksia. Alkukesä oli mukavaa aikaa ja sää oli normaali kesäsää. Nyt tätä kärvennystä ei tahdo jaksaa. Asunto kuuma ja ei saa viilennettyä. Sairaat ja vanhat kärsivät.
Vierailija kirjoitti:
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/pekka-pouta-helteita-enaa-alle-viik…Jo on aikakin.
Loppuu jos loppuu. Viikko sitten ennustettiin, että helteet olisivat loppuneet tähän viikkoon ja nyt alkavasta viikosta ennustettiin normaalia tai jopa sitä kylmempää. Mutta nyt ensi viikkokin on helleviikko.
Vierailija kirjoitti:
saattaa saada lopputilin jos pomo huomaa. etten ole hallissa vaan rannalla.
Vierailija kirjoitti:
Itse tykkään. Pihalla veden ääressä on ihana olla. Sisällä on viileää, kiitos ilmalämpöpumpun V.tuttaa kun tulee syksy ja talvi 🤬
jännästi näillä tykkääjillä on aina se ilmanlämpöpumppu eli ei tarvitse nauttia siitä helteisestä 28c sisälämpötilasta ympäri vuorokauden pari viikkoa putkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
jännästi näillä tykkääjillä on aina se ilmanlämpöpumppu eli ei tarvitse nauttia siitä helteisestä 28c sisälämpötilasta ympäri vuorokauden pari viikkoa putkeen.
Ja auton ilmastointi on säädetty +19 eikä +30 vaikka +30 on ihanan lämmintä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen istunut koko helteen ajan tässä sohvalla pelaamassa, sisämittari näyttää 29c. Ei tämä pahalta vielä tunnu. Sitten kun aletaan lähestymään ruuminlämpöä alkaa ahdistamaan.
Vierailija kirjoitti:
Itse voin tosi huonosti kuumalla. On jo ikää ja sairauksia. Alkukesä oli mukavaa aikaa ja sää oli normaali kesäsää. Nyt tätä kärvennystä ei tahdo jaksaa. Asunto kuuma ja ei saa viilennettyä. Sairaat ja vanhat kärsivät.
Eläimet ja kasvit kärsii myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on ihan sama onko ilppiä vai ei, täällä hengaavilla menee kaikilla ihan päin helvettiä elämässä tavalla tai toisella. :D Eipä tule paljoa vauva.fi mieleen silloin kun kaikki on hyvin
-eri
Vierailija kirjoitti:
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/pekka-pouta-helteita-enaa-alle-viik…Jo on aikakin.
Niinhän se taas lupaa. 5 pvän päästä katot niin taas näyttää 27 :(
Vierailija kirjoitti:
Ei jaksa kun pitää ensin istua kuumassa dösässä puoli tuntia. Ja sama takas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin no elämä on valintoja. Itse pärjäisin kyllä ilman ilppiäkin, mutta seniori koira läkähtyisi.
Huomasin eilen illalla, että kun lämpötila oli laskenut 23 asteeseen ja taivaskin oli pilvessä, niin se tuntui oikeasti viileältä. Pitkähihainen paita oli pakko laittaa päälle ettei tule kylmä
Vierailija kirjoitti:
Huomasin eilen illalla, että kun lämpötila oli laskenut 23 asteeseen ja taivaskin oli pilvessä, niin se tuntui oikeasti viileältä. Pitkähihainen paita oli pakko laittaa päälle ettei tule kylmä
Keho toittuu nopeasti lämpimään, loppukesä tuntuu tämän jälkeen kylmältä.
Helteet on parhautta. Rakastan helteitä. Toivottavasti ilmastonmuutoksen myötä saadaan enemmän ja lämpimämpiä kelejä.