Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ei ole yhtään mukavia nämä helteet

Vierailija
20.07.2025 |

Aivan kurjaa kun näin pitkästi kuumia päiviä peräkkäin.

Mikä suomalaisten höpö sanonta se on ettei saa valittaa, on niitä vielä kylmiä ilmoja.

Kyllähän näille leveyksille, pohjolan perukoille on normaalimpaa viileämmät ilmat ja niitä kaipaa useampi kuin uskaltaa mainita:)

Kommentit (95)

Vierailija
61/95 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset maailman huonoin kansa mielyttää. Huono kesä kun kylmä ja sataa, nyt liian kuumaa kun aurinko paistaa, talvella lumi liian kuivaa kun pöllyää tai liian märkää kun kaikki kastuu... Taitaa kansalla olla liian hyvin asiat kun aina vaan kitistään joka jumalan asiasta!!

Mä en ymmärrä sunkaltaisia. Miksi luulet, että samat ihmiset valittaa kaikesta? Toki näitäkin löytyy, mutta iso osa tykkää joko lämpimästä TAI kylmästä. Itse en ikinä valita syksyllä ja talvella. Oikeasti alkaa olla niin väsynyttä väittää, että önnönnöö talvella sitten taas valitatte. E.N V.A.L.I.T.A meneeeeeekö perille??????

Vierailija
62/95 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minusta on mukavaa. Kesäkuun loppuun asti joutui palelemaan minun asuinseudullani. Joten kyllä nyt kelpaa.

Helteellä on vaan osattava toimia eri tavalla. Minäkin kävin pyörällä liikkujana jo aamupäivällä kaupassa, kun oli vielä vähän viileämpää. Ja jäätelön toin kotiin kylmäkassissa. Sitten vaatteet tuulettumaan ennen seuraavaa menoa. Ja verhot pidän kiinni, ettei aurinko paahda kotia kuumaksi. Hellehattu päähän ulos ovesta lähtiessä ja reppuun vesipullo mukaan. Päällä kevyt urheilupaita, joka kuivahtaa nopeasti, jos hikoilee. Pitkin aamua ja päivää olen myös siemaillut pikku sippejä vettä, että nestetasapaino pysyy kunnossa.

Naurattais jos ei itkettäis. Onko sulla lisää hyviä neuvoja myös ulkona töitä tekeville? Jäde ja pikku sippi vettä laitettu korvan taa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/95 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helteet on parhautta. Rakastan helteitä. Toivottavasti ilmastonmuutoksen myötä saadaan enemmän ja lämpimämpiä kelejä.

Minä minä minä. Ajattele vaikka kuumuudesta kärsiviä eläimiä. 

Eivät nuo hellehullut osaa ajatella muita kuin itseään. Paljastelevatkin itseään tuolla kaduilla ja rannoilla.

Enemmän mietin talvella miten eläinraukat pärjää pakkasissa!!?? Pari viikkoa lämpöä ei niitäkään taoa

Nukkuvat talviunta tai horrostavat, syövät syksyllä rasvakerroksen, kasvattavat talvi karvan, kaivautuvat hankeen. Onhan noita keinoja monia.

Nyt sun vuoro kertoa keinot pitkistä helteistä selviytymiseen, kun kyseessä kylmään sopeutuneet pohjolan eläimet? 

Vierailija
64/95 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helteet on parhautta. Rakastan helteitä. Toivottavasti ilmastonmuutoksen myötä saadaan enemmän ja lämpimämpiä kelejä.

Minä minä minä. Ajattele vaikka kuumuudesta kärsiviä eläimiä. 

En ajattele. Ei nekään ajattele minua kun kärsin pimeästä ja kylmästä talvesta.

Vierailija
65/95 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta. Enkä ymmärrä miksi joidenkin pitää mennä ääripäästä-ääripäähän.

Noin 20 astetta lämpöä ja pilvipouta olisi paras. Eli niin että se aurinko ei porota jatkuvalla syötöllä mutta että on kuitenkin valoisaa, ja leppeä kesätuuli. Se olisi se paras.

Terveisin juuri se joka valittaa helteistä, mutta tottakai myös jatkuvista sateista.

Vierailija
66/95 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan ihanaa kun kerrankin suomessa on tämmöinen keli että ei palele. Kun ei ole ylipainoa niin helteet ei ole tukala kun ei ole läskiä eristämässä.lämöä kehoon ja keho pääsee jäähtymään

Vierailija
67/95 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

rakastelen hellettä

Vierailija
68/95 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei näissä ole muuta ikävää kun ne loppuvat aina kun olet ehtinyt tottua lämpöön.

Vierailija
69/95 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan ihanaa kun kerrankin suomessa on tämmöinen keli että ei palele. Kun ei ole ylipainoa niin helteet ei ole tukala kun ei ole läskiä eristämässä.lämöä kehoon ja keho pääsee jäähtymään

Ei ne läskit haittaa. Olin aika reilusti obeesi ja olin taaskin 4 tuntia ulkona. Hikeä valui kuin sialla mutta lämmönsäätely toimi ihan hyvin.

Vierailija
70/95 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No nyt! 😂

Vierailija
71/95 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helteistä valittajat, muuttakaa Grönlantiin!

Muuta sinä  homo  pentu  afrikkaan.siellä sulla on samanlaista seuraa ja ihana helle jokpäivä

Olet muuten hauska, mutta se ei ole kiva, että käytät homo sanaa haukkumasanana. Ruskea apina on parempi. 

Vierailija
72/95 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuta sinä  homo  pentu  afrikkaan.siellä sulla on samanlaista seuraa ja ihana helle jokpäivä

Olet muuten hauska, mutta se ei ole kiva, että käytät homo sanaa haukkumasanana. Ruskea apina on parempi. 

Ruskea homo

Vierailija
73/95 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruskea homo

No jos et osaa paremmin...

Vierailija
74/95 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helteiden loppu on näkyvillä, ennustaa Pekka Pouta.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/pekka-pouta-helteita-enaa-alle-viik…

Jo on aikakin.

Niinhän se taas lupaa. 5 pvän päästä katot niin taas näyttää 27 :(

Vuonna 2021 yhtämittainen hellejakso kesti jopa kuukauden. Silloin se tosin alkoi jo kesäkuussa, mutta kyllä yhtä pitkä tai miksei jopa pidempi helleputki voisi ihan yhtä hyvin jatkua heinäkuun puolivälistä elokuuhun. Hellettähän voi olla vielä syyskuun alkupuolellakin.

https://www.ilmatieteenlaitos.fi/helletilastot

Vierailija
75/95 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruskea homo

No jos et osaa paremmin...

Pistä vähä jotai sää jankutusta apina ja kerro kun sinua palentaa +20 lämmössä.

Vierailija
76/95 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sä voit muuttaa aavikolle luiskaotsa 🤗

Vierailija
77/95 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helteet loppuvat ensi viikolla.

Kyllä loppuvat!

Vierailija
78/95 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

🌬🌬🌬🌬🌬🌧🌧🌧🌧🌧

Vierailija
79/95 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sen ymmärtää että sanotaan mitä nyt valitat, jos 90% vuodesta on koleaa. Kesä on lyhyt, talvi sen sijaan kestää puoli vuotta niin turha sitä on valittaa kesästä kun kohta se jo on mennyt.

Itse nautin että on vähän lämmin ja tarkenee käydä uimassa jne.

Vierailija
80/95 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset maailman huonoin kansa mielyttää. Huono kesä kun kylmä ja sataa, nyt liian kuumaa kun aurinko paistaa, talvella lumi liian kuivaa kun pöllyää tai liian märkää kun kaikki kastuu... Taitaa kansalla olla liian hyvin asiat kun aina vaan kitistään joka jumalan asiasta!!

Mä en ymmärrä sunkaltaisia. Miksi luulet, että samat ihmiset valittaa kaikesta? Toki näitäkin löytyy, mutta iso osa tykkää joko lämpimästä TAI kylmästä. Itse en ikinä valita syksyllä ja talvella. Oikeasti alkaa olla niin väsynyttä väittää, että önnönnöö talvella sitten taas valitatte. E.N V.A.L.I.T.A meneeeeeekö perille??????

Minä tykkään sekä kylmästä että lämpimästä. Kaikenlaiset välikelit sen sijaan on ärsyttäviä, ei ulkona ole kiva tehdä mitään jos on joku 0-15 astetta ja pahimmillaan satelee vettä.