Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei ole yhtään mukavia nämä helteet

Vierailija
20.07.2025 |

Aivan kurjaa kun näin pitkästi kuumia päiviä peräkkäin.

Mikä suomalaisten höpö sanonta se on ettei saa valittaa, on niitä vielä kylmiä ilmoja.

Kyllähän näille leveyksille, pohjolan perukoille on normaalimpaa viileämmät ilmat ja niitä kaipaa useampi kuin uskaltaa mainita:)

Kommentit (95)

Vierailija
41/95 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän nyt ole edes kuuma, alle 30c reilusti.

Näin se normaalin raja vähitellen siirtyy. Ennen oli ihmeellistä ja uutisoinnin arvoista, jos johonkin sattui hellepäivä (25 astetta). Jatkuvat 30 asteen helteet olivat hätätilanne, josta jokaisen olisi tullut olla huolissaan.

Nykyään ne ovat vain "kesä".

Vierailija
42/95 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seksihelteet. Vielä kun olisi seksiä... 

Itse harrastin eilen peppuseksiä ilmalämpöpumpun viileydessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/95 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minusta on mukavaa. Kesäkuun loppuun asti joutui palelemaan minun asuinseudullani. Joten kyllä nyt kelpaa.

Helteellä on vaan osattava toimia eri tavalla. Minäkin kävin pyörällä liikkujana jo aamupäivällä kaupassa, kun oli vielä vähän viileämpää. Ja jäätelön toin kotiin kylmäkassissa. Sitten vaatteet tuulettumaan ennen seuraavaa menoa. Ja verhot pidän kiinni, ettei aurinko paahda kotia kuumaksi. Hellehattu päähän ulos ovesta lähtiessä ja reppuun vesipullo mukaan. Päällä kevyt urheilupaita, joka kuivahtaa nopeasti, jos hikoilee. Pitkin aamua ja päivää olen myös siemaillut pikku sippejä vettä, että nestetasapaino pysyy kunnossa.

Vierailija
44/95 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse tykkään. Pihalla veden ääressä on ihana olla. Sisällä on viileää, kiitos ilmalämpöpumpun V.tuttaa kun tulee syksy ja talvi 🤬

jännästi näillä tykkääjillä on aina se ilmanlämpöpumppu eli ei tarvitse nauttia siitä helteisestä 28c sisälämpötilasta ympäri vuorokauden pari viikkoa putkeen. 

Tykkäjillä on ilppi ja järvi. En tykkää, kotona 31C liian pitkään. Yöllä 30C. 

Vierailija
45/95 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helteiden loppu on näkyvillä, ennustaa Pekka Pouta.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/pekka-pouta-helteita-enaa-alle-viik…

Jo on aikakin.

Osu sitten omaan lyhyeen lomaan kesän ainoa kuuma pari viikkoinen. Kerrankin näin. Itse tykkään kuumasta kunhan on meren äärellä et pääsee viilentymään ja sisällä ilppi viilentää just niin kylmäksi kuin haluaa.

Vierailija
46/95 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Helteiden loppu on näkyvillä, ennustaa Pekka Pouta."

Ei siihen kyllä jotain Poudan "ennustusta" olisi tarvittu. Ainahan ne jossain vaiheessa loppuu. 😆 Yleensä myös hyvin lyhyeen.

Vierailija
47/95 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helteistä valittajat, muuttakaa Grönlantiin!

Vierailija
48/95 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskaa ja kylmää säätä on suurimman osan vuodesta, joten nautin kyllä kun on edes hetken lämmin

Vierailija
49/95 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helteistä valittajat, muuttakaa Grönlantiin!

Muuta sinä  homo  pentu  afrikkaan.siellä sulla on samanlaista seuraa ja ihana helle jokpäivä

Vierailija
50/95 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse tykkään. Pihalla veden ääressä on ihana olla. Sisällä on viileää, kiitos ilmalämpöpumpun V.tuttaa kun tulee syksy ja talvi 🤬

jännästi näillä tykkääjillä on aina se ilmanlämpöpumppu eli ei tarvitse nauttia siitä helteisestä 28c sisälämpötilasta ympäri vuorokauden pari viikkoa putkeen. 

Ja auton ilmastointi on säädetty +19 eikä +30 vaikka  +30 on ihanan lämmintä.

No ei ole.

Jäähdytystä emme ole tarvinneet Suomessa ikinä ja etelänkofissakin vain illalla hetken jos sisälämpö 27-29.

Autossa käännän ilmastoinnin pois tai lämpimämmälle, inhoan kylmää viimaa. 

Kaverilla on sisällä kesällä 18-19 astetta ja saan aina kurkkuni kipeksi jos joudun olemaan sisällä. Inhoan sitä!

Olemme täällä erelänkodissa ulkona suunnilleen 07-22 jolloin lämpöö on 28-37. Juuri ihana lämpö.

Kaikki eivät ole sokerista

Vierailija
51/95 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paskaa ja kylmää säätä on suurimman osan vuodesta, joten nautin kyllä kun on edes hetken lämmin

mikä siinä hikoilussa on se nautinto?

Vierailija
52/95 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei ole.

Jäähdytystä emme ole tarvinneet Suomessa ikinä ja etelänkofissakin vain illalla hetken jos sisälämpö 27-29.

Kaverilla on sisällä kesällä 18-19 astetta ja saan aina kurkkuni kipeksi jos joudun olemaan sisällä.

Voin tunkea sut hullu uuniin niin saat nauttia lämmöstä 

Vierailija
53/95 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei ole.

Kaverilla on sisällä kesällä 18-19 astetta ja saan aina kurkkuni kipeksi jos joudun olemaan sisällä.

Sellanen hullu siellä.

Vierailija
54/95 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helteet on parhautta. Rakastan helteitä. Toivottavasti ilmastonmuutoksen myötä saadaan enemmän ja lämpimämpiä kelejä.

Minä minä minä. Ajattele vaikka kuumuudesta kärsiviä eläimiä. 

Eivät nuo hellehullut osaa ajatella muita kuin itseään. Paljastelevatkin itseään tuolla kaduilla ja rannoilla.

Enemmän mietin talvella miten eläinraukat pärjää pakkasissa!!?? Pari viikkoa lämpöä ei niitäkään taoa

Vierailija
55/95 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä palelussa on nautinto?

Vierailija
56/95 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mikään .en ole täällä jankuttanukkaan kuin hiton kivaa on -30 pakkasessa.

Vierailija
57/95 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
58/95 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hellejakso loppuu ensi viikolla:

https://www.iltalehti.fi/saauutiset/a/7734d788-e09c-44ac-935d-38ca2bfe9…

Ihan hyvin riittää se +20-22 astettakin.

Vierailija
59/95 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helteet loppuvat ensi viikolla.

Vierailija
60/95 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En palele, osaan pukeutua.