Pyöräilijöitä vihataan, koska he liikkuvat ja näyttävät onnellisilta
Heillä on "hullun hymy" kasvoillaan, kun taittavat matkaa pyörällä. Helteellä tuulenvire viilentää, vaikka keskipäivän poltteen aikana voi olla parempi siestata ja tehdä matkaa aamu-ilta-yöviileillä.
Miksi kadehdit? Sinäkin voisit vaihtaa auton polkupyörään ja päästä hyvään fyysiseen kuntoon.
Asfaltoitujen pientareiden tulisi olla leveämpiä (1 m?) ja autojen olisi ohitettava pyöräilijä vähintään 1,5 m etäisyydeltä. Autoilijoiden tulisi suhtautua kaksipyöräisiin liikkujiin tyyneydellä ja kohdattava heidät mahdollisimman turvalliselta etäisyydeltä.
Hangosta Nuorgamiin polkupyörällä <3
Kommentit (112)
Harvemmin pyöräilijöissä on mitään vikaa, spandex-intoilijat tuovat sitä negatiivisutta omahyväisyydellään. Valitettavan yleistä, että kun on rahaa pistää useampi satanen tai jopa tonni omaan polkupyörään niin ajatusmaailma menee siihen, että minä olen hieman parempi ihminen ja muut elävät täällä minua varten ei toisinpäin.
Kireitä minä olen nähnyt. Irvistys naamalla viuhtomassa keskellä tietä. Autoakin potkaisseet kaikkein rempseimmät päälletulijat (suojatiellä).
Vierailija kirjoitti:
Harvemmin pyöräilijöissä on mitään vikaa, spandex-intoilijat tuovat sitä negatiivisutta omahyväisyydellään. Valitettavan yleistä, että kun on rahaa pistää useampi satanen tai jopa tonni omaan polkupyörään niin ajatusmaailma menee siihen, että minä olen hieman parempi ihminen ja muut elävät täällä minua varten ei toisinpäin.
Normaalit pyöräilijät ajavat rauhallisesti jalkakäytävällä muun kevyen liikenteen joukossa. Poikkeuksena ovat nämä muutamat irvinaama spandexit jotka ajavat keskellä tietä ja yrittävät kilpailla nopeudessa autojen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Ei, vaan koska he eivät tunne liikennesääntöjä, ovat aina tiellä ja aiheuttavat onnettomuuksia.
Autoilija ei voi alkaa vihaamaan kakkia pyöräilijöitä, kostaa heille jonkun pyöräilijän virheitä liikenteessä. Autoilijoiden on ohitettava turvalliselta etäisyydeltä. Pientareet ovat vaikeita pyöräilijöille. Tärinämaalaukset haittaavat reunassa ja et sinäkään ajaisi turvallisesti pyörällä 20-30 cm levyisessä tilassa viivan ulkopuolella. On siis ajettava ajokaistalla.
Pyöräilijöitä vihattaisiin paljon vähemmän, jos he pysyisivät poissa jalkakäytäviltä. Väylä pitää olla merkitty pyöreällä sinipohjaisella merkillä, jossa on polkupyörän kuva. Jos sellaista ei ole, siinä ei saa ajaa polkupyörällä eikä sähköskuutilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Normaalit pyöräilijät ajavat rauhallisesti jalkakäytävällä muun kevyen liikenteen joukossa. Poikkeuksena ovat nämä muutamat irvinaama spandexit jotka ajavat keskellä tietä ja yrittävät kilpailla nopeudessa autojen kanssa.
POLKUPYÖRÄLLÄ EI SAA AJAA JALKAKÄYTÄVÄLLÄ! EI MYÖSKÄÄN SÄHKÖSKUUTILLA.
Vierailija kirjoitti:
Pyöräilijöitä vihattaisiin paljon vähemmän, jos he pysyisivät poissa jalkakäytäviltä. Väylä pitää olla merkitty pyöreällä sinipohjaisella merkillä, jossa on polkupyörän kuva. Jos sellaista ei ole, siinä ei saa ajaa polkupyörällä eikä sähköskuutilla.
Tarkoitat että pitää mennä autotielle toikkaroimaan muun liikenteen tukkeeksi? Suurimmalla osalla pyöräilijöistä ei edes ole ajokorttia eikä siten tietoa autotien liikennesäännöistä.
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitan siis ajoradasta erotettua väylää, esimerkiksi korotuksella tai viherkaistalla.
Miksi nämä speedojanarit huutavat ja tiuskivat muille tielläliikkujille jos kerta ovat niin onnellisia?
Espoo/Helsinki rantaraitilla ajetaan tuhatta ja sataa eikä väistetä jalankulkijoita. Pahimpia on nämä turistit, joita jotkut firmat rahastaa pyöräretkellä ja sitten poljetaan kymmenien henkilöiden laumoina. Pitäisi kieltää.
Mitä kalliimpi ja kevyempi pyörä, sitä itsekeskeisempi tapa ajaa. On huomattu.
Pyörällä pääsee monesti helpommin ja nopeammin kuin autolla tai bussilla paikasta a paikkaan b. Ei tarvitse maksaa kaupungissa pysäköintimaksuja.
Olen alkanut inhota pyöräilijöitä, koska he eivät noudata MITÄÄN LIIKENNESÄÄNTÖJÄ. Tämän olen huomannut Tampereella ja Pirkkalassa. Ajavat myös vierekkäin, niin että kävelijän pitää melkein hypätä ojaan mahtuakseen kävelytielle. En halua, että pyörä ajaa läheltä kehoani kun olen kävelylenkillä. Todella huonot käytöstavat pyöräilijöillä. Ennen ihmiset olivat paljon sivistyneempiä, nykyään on vain MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ JA MINUN HALUT.
Kun itse pyöräilen, väistän kävelijöitä, noudatan liikennesääntöjä, en aja suojatiellä vaan TALUTAN.
Nämä pyöräilijät ovat itse aiheuttaneet tämän inhon heitä kohtaan. Itse en kunnioita enää pätkääkään näitä pyöräilijöitä, jotka eivät noudata liikennesääntöjä eivätkä hyviä tapoja, ajan vaikka päälle autolla - kakkoseksi jäävät.
Minä pyöräilin just tromssasta norjan altaan ja sieltä hankoon fillarilla. Perillä olin torstaina. Aikaa meni 40 päivää. Olin hieno reissu. Muutenkin pyörällä kuljen kesät talvet.
Ja miksi nämä pienten lasten kanssa pyöräilevät vanhemmat luulevat, että hekin saavat ajaa jalkakäytävällä?? Vain alle 12v saa.
10 v sitten poljin nuorgamista helsinkiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
POLKUPYÖRÄLLÄ EI SAA AJAA JALKAKÄYTÄVÄLLÄ! EI MYÖSKÄÄN SÄHKÖSKUUTILLA.
EI AIVAN PIDÄ PAIKKAANSA!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitat että pitää mennä autotielle toikkaroimaan muun liikenteen tukkeeksi? Suurimmalla osalla pyöräilijöistä ei edes ole ajokorttia eikä siten tietoa autotien liikennesäännöistä.
Tarkoitan. Jos käytettävissä ei ole pyörätietä yhdistettynä jalkakäytävään tai jalkakäytävän vieressä viivalla erotettuna (merkitty liikennemerkillä), polkupyörällä on ajettava ajoradalla.
Miksi he sitten huutavat v1ttua kaikille mulle? Pyöräilijöitä, kuten muitakin itsekkäitä paskoja, vihataan itsekkään paskuutensa takia.
Ei, vaan koska he eivät tunne liikennesääntöjä, ovat aina tiellä ja aiheuttavat onnettomuuksia.