Uskotko, että sähköautot lyövät läpi?
Nyt kun alkuvaiheen buumi on hiipumassa, niin uskotko, että vielä tulevaisuudessa kaikki autoilu sähköistyy? Vai näemmekö jotain muuta teknologiaa tilalle?
Kommentit (2514)
Sähköautossa pitää olla vaikka mitä appeja kun menee latinkiin, sitten jos joku errori lukee niin soitella mekaanikolle ja sitä autoa sitten buutata. Kallis auto, mutta halvempaa ei tarvitse kuin näyttää korttia niin bensaa tulee ja toimii.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ollut sellainen kaksi vuotta. Tuhansien kilometrien autoreissuja on sillä tehty. Yhtään mitään ei tarvitse vatuloida kun matkaan lähtee.
Ei varmaan jos vatuloinniksi määrittelee sen että lähteekö vai ei eikä vaihtoehtoisia kulkuvälineitä ole käsillä.
Aika monikin sellainen jolla on sähköauto arkiajoissa mutta myös muita autoja, lähtee kuitenkin polttiksella kun on tarve ajaa pidemmlle. Reissaaminen kun nyt vaan ei oikeasti ole niin yksinkertaista kuin polttiksella. Miksi? Ihan vaan lataustapahtumien määrästä johtuen, ihan matemaattinen fakta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ollut sellainen kaksi vuotta. Tuhansien kilometrien autoreissuja on sillä tehty. Yhtään mitään ei tarvitse vatuloida kun matkaan lähtee.
Ei varmaan jos vatuloinniksi määrittelee sen että lähteekö vai ei eikä vaihtoehtoisia kulkuvälineitä ole käsillä.
Aika monikin sellainen jolla on sähköauto arkiajoissa mutta myös muita autoja, lähtee kuitenkin polttiksella kun on tarve ajaa pidemmlle. Reissaaminen kun nyt vaan ei oikeasti ole niin yksinkertaista kuin polttiksella. Miksi? Ihan vaan lataustapahtumien määrästä johtuen, ihan matemaattinen fakta.
No meillä on Tesla ja CLA Mersu Diesel. Ajetaan lähestulkoon kaikki ajot teslalla. Ollaan käyty Norjassa ja Saksassa ajelemassa. Ei tulis mieleenkäään lähteä mesellä ja maksaa 3* enemmän polttoaineista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai dieselautoilla aja nykyään kuin transvestiitit ja muut sukupuolenvaihtajat.
Tyypillinen sähköautoilijan kommentti. Mahtavaa porukkaa.
Tyypillinen Tiisselihomon(tm) kommennti. Mahtavaa porukkaa.
Tuntuu polttiskuskit olevan tässä ketjussa esillä positiivisessa valossa. Fiksuja argumentteja typerää pelonsekaista mussutusta jostain sukupuolivähemmistöistä. Miten modernin tekniikan kannattaja on tuollainen ahdistunut umpijäärä?
Okei. Jos fiksut ihmiset jauhaa 100 sivua ongelmista joita ollut v 2015. Niin varmaan näin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tämä sinun kokemuksesi on ainoa totuus?
Todennäköisesti kyllä. Veikkaan ettei sinulla sähköautoa ole. Tai sitten on joku Nissan leaf ymv jota ei todellakaan ole tehty matkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just ajelin 200km pienen pätkän teslalla, ihan hyvin meni.
eniten ongelmia on niillä joilla on vähiten kokemusta sähkäreistä.Harva sitä omaa investointiaan julkisesti haukkuu. Tosin yksityisesti lähes kaikki myöntävät että haasteita pidemmillä matkoilla on. Ne jotka ajavat poikkeuksellisen paljon, ovat niiden kanssa tottuneet elämään ja ei stressaa, mutta suurin osa jotka lataa lähes aina vain kotona, on melkein aina ns. jännän äärellä julkisilla latauspisteillä.
Niin mä kirjoitin tonne että olen ajanut +200tkm sähkärillä. Olen ladannut 3* muualla kuin kotona. Oli tosi jännää tarvitsi ladata appi puhelimeen. Meni aikaa ainakin 3min
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on totuus että jos se sujuu minultakin vatuloimatta se voi sujua kaikilta vatuloimatta. Jos taas tykkää vatuloimista se on eri asia, mutta se ei ole sähköautojen vika.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En usko että yleistyy, ellei löydetä täysin uutta akkuteknologiaa tai polttokennot kehity energiatehokkaammiksi. Nykyinen litium-ioniteknologia on täysin kestämätön.
Miksi tuo teknologia on kestämätön?
Varmaan piti kirjoittaa liian kestävä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hankin sähköauton erityisesti pitkiin ajoihin koska sillä kulkeminen on niin halpaa, eikä minulla ole tarvetta ajaa 1000km putkeen kusematta. 300km on ihan maksimi kun auto on täynnä muitakin ihmisiä, jotain aina kusettaa, jollain nälkä.
Vierailija kirjoitti:
Sähköautossa pitää olla vaikka mitä appeja kun menee latinkiin, sitten jos joku errori lukee niin soitella mekaanikolle ja sitä autoa sitten buutata. Kallis auto, mutta halvempaa ei tarvitse kuin näyttää korttia niin bensaa tulee ja toimii.
Ei tartte välttämättä mitään äppiä. Auto kiinni johtoon niin alkaa ladata. Toista vuotta on ollut jo pakollinen maksukortinlukijat uusissa latauskentissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tartte välttämättä mitään äppiä. Auto kiinni johtoon niin alkaa ladata. Toista vuotta on ollut jo pakollinen maksukortinlukijat uusissa latauskentissä.
Jep. Eipä nämä vastustajat paljon viitsi tietojaan päivittää. Muutenkin lähes kaikilla on appeja puhelimessa. Miksi siitä on tehty mörkö?
Heh.
Kiinassakin (aivan valtavan suuri markkina) jo uusista autoista on yli 50% sähköautoja ja yhä täällä puhutaan puhdasta paskaa niiden kelvottomuudesta...
Puten rahastuksen aika on ohi.
Miula halpa sähköauto,nissan leaffi 2014 vuosimalli ja pörssisähköllä mennään melkeimä ilmaiseksi,ei sillä minnekkään pitkälle voi lähteä mutta eipä ole tarviskaan.
Vierailija kirjoitti:
Miula halpa sähköauto,nissan leaffi 2014 vuosimalli ja pörssisähköllä mennään melkeimä ilmaiseksi,ei sillä minnekkään pitkälle voi lähteä mutta eipä ole tarviskaan.
OrggisLeaffeillä pääsee jo todella edullisesti kiinni sähköautoiluun. Luotettavia autoja, vara-osat halpoja ja käytettynä saa akkujakin edullisesti. Jos ei tosiaan pitkää matkaa tarvitse ajella vaan pärjää lähinnä kotilatauksella niin hyviä pelejä.
Ei tarvitse lyödä läpi pohjasta!
Riittää ihan pikku lommo tai naarmu romutukseen..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todennäköisesti kyllä. Veikkaan ettei sinulla sähköautoa ole. Tai sitten on joku Nissan leaf ymv jota ei todellakaan ole tehty matkaan.
Siinä kohtaa kun auton perustehtävä - kuljettajan ja matkustajien kuljettaminen paikasta A paikkaan B - on kiinni yksittäisistä automalleista, tunnustetaan sähköauton heikkous yleisellä tasolla. Millä tahansa polttiksella voi tehdä matkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep. Eipä nämä vastustajat paljon viitsi tietojaan päivittää. Muutenkin lähes kaikilla on appeja puhelimessa. Miksi siitä on tehty mörkö?
Varmaan se ottaa kupoliin kun pitää päivittää juuri sen firman appi minkä laturille saapuu, täyttää luottokorttitiedot uudestaan ja siltikään ei latausta saa alkaamaan? Nimim. kokemusta on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hankin sähköauton erityisesti pitkiin ajoihin koska sillä kulkeminen on niin halpaa, eikä minulla ole tarvetta ajaa 1000km putkeen kusematta. 300km on ihan maksimi kun auto on täynnä muitakin ihmisiä, jotain aina kusettaa, joll
Sen halpuuden tiedät vasta autoa vaihtaessasi. Toki jos kilsoja tulee useita kymmeniä tuhansia vuodessa, excel lienee puolellasi.
En ymmärrä tätä argumenttia siitä että ei ajeta kuin max 300km pysähtymättä. Tietenkin näin on. Mutta jos range esim. on tuo 300km, silloin joudut pysähtymään juurikin siellä missä on laturi, ei siellä mihin mahdollisesti itse olisit sattunut haluamaan. Ja vaikka olisikin niin että joka tapauksessa pysähtyisit myös polttiksella samoilla paikoilla, joudut silti sen lataamisen käynnistämään ja lopettamaan kolme-neljä kertaa useammin vrt. kertatankkaus koko reissun aikana.
Vierailija kirjoitti:
Heh.
Kiinassakin (aivan valtavan suuri markkina) jo uusista autoista on yli 50% sähköautoja ja yhä täällä puhutaan puhdasta paskaa niiden kelvottomuudesta...
Puten rahastuksen aika on ohi.
Meinaat että Kiinan valtiollisten lafkojen ja sitä kautta Venäjän sodan tukeminen on sitä parempaa Puten tukemista?
Kauheaa säätöä se on ja pelko että auto sammuu jonnekin kun akku loppuu.
Jatkuvaa lataa, syö, lataa, syö, ei lataa, miksi,ei lataa, error laturila, syö, lataa, ei lataa, error laturilla, lataa hitaasti, kuse, lataa, ei lataa, syö, lataa.