Uskotko, että sähköautot lyövät läpi?
Nyt kun alkuvaiheen buumi on hiipumassa, niin uskotko, että vielä tulevaisuudessa kaikki autoilu sähköistyy? Vai näemmekö jotain muuta teknologiaa tilalle?
Kommentit (2513)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nauran näille bensapettereille jotka pitää kotilatausta "liian vaivalloisena". Samat tyypit olisivat itse yöllä reinot jalassa kiinni kotitankkauspistoolissa vaikka koko yön jos siitä letkusta vain lirittäisi pensaa 20snt/L hinnalla. Sähkärillä se on 10s homma laittaa taas tankki täyteen 1€/100km juissia.
Ja voi myös junailla halvimman pörssisähkön hinnalla tyylii 3c/kWh ja alle.
500e/kk osarit niin säästöä ei tule vaikka sähkö olisi ilmaista.
Sama dieselautolla. Osarit. Suosin käteistä ja ajan bensa BMW:llä
Vierailija kirjoitti:
Olen Teppovatipää, inhoan sähköautoja, rakastan äitini nussimista.
Kerro lisää sähköautoilun kohentamasta mielenterveydestä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä sinäkin vammainen teet netissä? Pese hampaasi, käy iltapisulla ja hirt täy dy lähimpään koivuun.
Sähkövatkulihinurilla meni tunteisiiiiin. Osu ja uppos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen Teppovatipää, inhoan sähköautoja, rakastan äitini nussimista.
Saan myös itänaapurista vähän viikkorahaa mouhoamistani vastaan. Fanitan Kotroa, Turtiaista ja muita suurmiehiä. Inhoan persuja koska persut eivät kieltäneet sähköautoja.
Elämäni suurin saavutus on paskantaa housuun ajaessani 1000km halki Suomen pysähtymättä.
Joku saattoi vielä luulla että tällä palstalla on oikeasti joku sähköautoilija argumentoimassa näkemyksiään. Ei luule enää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tule yleistymään sähköautot kun tankista häviää puolet pakkasella ja et voi pitää lämmitystä päällä jos haluat päästä perille.
Ei kiitos.
Miksi jaksat toistaa tätä tuubaa?
Koska se on totta, kaikki sen tietää.
Mun auto ei ole saanut memoa. 10 asteen pakkasella rangesta lähtee ehkä 20%.
3 talven ja 200tkm kokemuksella. En keksi mitään järkevää tyyliä saada range puoleen. Itsellä talvi kesä kulutuksen ero ehkä 5kw. 15/20. Nää Suomen talvet kun on kaiken lisäksi melko lämpimiä.
Kyllä putoaa! Katsos kun se lämmitys laitetaan 50 asteeseen ja autolla ajetaan peruuttamalla ja ovet auki jotta lisää ilman vastusta. Dieselillä pystyisi! Niin!
Vierailija kirjoitti:
Totuushan on se, että auto ei ole auto jos pellin alla ei ole V8-moottoria jonka litratilavuus on vähintään viisi litraa. Ja tietenkin käyttövoima on bensiini.
Terveisin HEMI-miäs.
Harmi vaan että joku 5 litran hemi on nykyään melko lousku
Vierailija kirjoitti:
Nissa leaf😂🤣
Voiko hintimpää olla🤣
Patterisuristin, ei tuu ikinä lyömään kuin homoo suoleen.
Sähköautot maksaa edelleen liikaa. Uuden Corolla farmarin saa 35ke ja senkin ostaisin mieluummin vähän käytettynä alta 30ke. Mitä olen katsonut niin sähköautopuolella pitää laittaa 45-50ke tiskiin että löytyy suunnilleen samat tilat ja jotenkin järkevä kantama. Kiinalaiset ei ole vaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
Sähköautot maksaa edelleen liikaa. Uuden Corolla farmarin saa 35ke ja senkin ostaisin mieluummin vähän käytettynä alta 30ke. Mitä olen katsonut niin sähköautopuolella pitää laittaa 45-50ke tiskiin että löytyy suunnilleen samat tilat ja jotenkin järkevä kantama. Kiinalaiset ei ole vaihtoehto.
Uuden mg4 saa 25k€.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tule yleistymään sähköautot kun tankista häviää puolet pakkasella ja et voi pitää lämmitystä päällä jos haluat päästä perille.
Ei kiitos.
3 talven ja 200tkm kokemuksella. En keksi mitään järkevää tyyliä saada range puoleen. Itsellä talvi kesä kulutuksen ero ehkä 5kw. 15/20. Nää Suomen talvet kun on kaiken lisäksi melko lämpimiä.
Monilla on itseasiassa harha että auton kulutus olisi pienintä kun on 23 astetta kuten wltp-testissä. Testissä ajetaan ilmastointi pois päältä. Kukaan ei aja ilmastointi pois päältä 23 asteessa koska auto on hetkessä yli 30 asteinen kupla. Kaikkein pienin kulutus on jossain 5-15 asteen ikkunassa missä ei tarvitse viilennystä, ja lämmitystä korkeintaan sen verran kuin auton moottoreista tulee hukkalämpöä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uuden mg4 saa 25k€.
Se piti tietenkin sulkea pois että saa jatkaa valittamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uuden mg4 saa 25k€.
Ei v_ittu mitään kiinaromua. Mieti nyt vähä mitä kirjoittelet.
Vierailija kirjoitti:
Kiinalaiset ei ole vaihtoehto ja ostat tylsimmän auton mitä on koskaan valmistettu. Kyllä mä harkitsisin jos 35 laittaa autoon aika montaa eri sähköautoa jo vähän käytettynä.
Vierailija kirjoitti:
Patterisuristin, ei tuu ikinä lyömään kuin homoo suoleen.
FAKTA
Teslan halpis-Y tulee loppuvuodesta. Ehkäpä 40 000€.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kiitos.
Noilla kilsoilla omistaa sähköauton jossa talviominaisuudet onkin kunnossa ja ajoprofiili mahdollisesti sellainen että ei jatkuvasti lämmitetä jäähtynyttä autoa. Suunilleen puoleen tippuva range on ihan todellisuutta toisella ajoprofiililla ja toisenlaisella autolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uuden mg4 saa 25k€.
Ei v_ittu mitään kiinaromua. Mieti nyt vähä mitä kirjoittelet.
Tojotakuski intoilemassa "kiinaromusta". On tämä yksi comedy central.
Tepoista houriva mt-potilas toki ajelee lähinnä mielikuvitusteslalla ja tuntee korkeintaan hoitavan lääkärinsä.