Coldplayn keikan "pusukameran" paljastamat petturit. Miten eivät tajunneet, että on iso riski jäädä kiinni?
Nyt se äijä syyttää kaikkia muita kuin itseään. Tyhmä Tyhmä Tyhmä.
Kommentit (366)
Kuormasta ei periaatteessa ole soveliasta syödä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en puolusta pettämistä, mutta minkälainen ihminen JULKAISEE ja laittaa nettiin videon, jolla kohteet käyttäytyvät noin, kuin sillä videolla? Minusta pitää olla vähän sairaita sadistisia piirteitä. Itse ainakin hautaisin mielestäni ja haluaisin unohtaa samantien, jos kuvamateriaalillani joku ois noin ei ok sen kanssa, että kuvataan, enkä ikimaailmassa menisi laittelemaan heitä nettiin. Sairas, muiden tunteista piittaamaton sekopää se lataajakin.
Coldplayn keikalla jo porteilla on varoitusteksti että astumalla porteista sisään hyväksyt sen että konsertissa kuvataan ja nauhoitetaan ja voit joutua kuvatuksi ja osaksi keikan kulkua. Ja eihän kyseinen mies ollut edes ensimmäistä kertaa pettämässä. Hänen avioliittosakin (joka nyt ilmeisesti päättymässä) alkoi salasuhteesta. Mihinkäs sitä koira karvoistaan pääsee.
En mä tota keikalla kuvaamista moralisoinutkaan, vaan sitä, että joku jakoi sen nettiin. Aika törkeää, jos mulla ois kuvaa noin käyttäytyvistä ihmisistä, en ikinä julkaisis sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ootteko nähneet millainen missi tolla oli kotona vs. Tuo pyryharakka jonka kanssa h u o r a s i ?
Mitä voimme oppia tästä.
Sen, että pettävä mies pettää aina uudelleen. Kyseinen kotona oleva missi on myös salasuhteen tulosta.
Ei välttis oo, jos ovat olleet esim 30 vuotta yhdessä ja saaneet lapsia jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, mutta rasittavaa kun joka paikassa on joku kuvaamassa ja yhtäkkiä olet joku v*tun tiktok-ilmiö.
Kyllä ja ei. Olen ihan samaa mieltä siitä että kuvaaminen ja klikkien hakeminen on mennyt aivan överiksi - on todella törkeää yllättää tuntemattomia kadulla jollain Tiktok-pilalla ja kuvata heitä vasten tahtoaan pahimmassa tapauksessa miljoonien ihmisten katsottavaksi. Tämä on oikeasti ällöttävää ja kuvastaa millainen aivorappiotörkymateriaali on nykyään muka viihdettä. Ja tällä voi aiheuttaa harmia ja ahdistusta viattomalle ihmiselle.
Mutta. Konsertti on julkinen paikka jossa lähtökohtaisesti kuvataan ihan kaikki. Jos menet sinne vaikka vain nauttimaan musiikista, olet varmasti tuhannella videolla vähintäänkin takaapäin kun takanasi istuvat tekevät stoorejaan ja reelsejään. Tämä nyt vaan on näin ja ti
Kuvaajan puolustukseksi kerrottakoon, että ennen ja jälkeen tätä kohukohtausta näytettiin ja filmattiin muitakin ihmisiä - tämä kyseinen klippi oli keskellä videota. Ja eihän hän ainoa ollut kuka kuvasi ja latasi videon nettiin. Kyseinen kiertue on pyörinyt maailmalla jo niin kauan että keikalle menevälle ei pitäisi olla epäselvää missä kohdassa tuo kyseinen jumbotron tulee ja mitä se pitää sisällään
Kuvata toki voi, mutta aika törkeää ladata juuri toi kohta nettiin.
Vierailija kirjoitti:
Mä jäin lähinnä pohtimaan että onko työntekijän yksityiselämän tapahtuma tosiaan syy potkuilla USAssa? Kyseessä ei kuitenkaan ole rikos minkään lain mukaan. Moraalisesti toki väärin.
Itse asiassa USA:ssa avioliiton ulkopuolinen suhde tai pettäminen on edelleen rikos 16 osavaltiossa ja varsin monissa osavaltioissa se on peruste avioerolle.
Lupaustensa pettäminen kertoo huonosta moraalista ja ihmisen epäluotettavuudesta, vaikka pettäminen ei kohdistuisi suoraan työnantajaan tai yritykseen vaan "pelkästään vaimoon tai naisiin". Tässä olisi ajattelemisen aihetta myös monille suomalaisille.
Vierailija kirjoitti:
Coldplayn Music of the spheres kiertueen jokaisella sisäänmenoportilla lukee näin: Filming in progress - By entering this space you are consenting to being filmed and agree that your likeness in the film may be used for future promotional and commercial exploitation.
No eikä lukenut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, mutta rasittavaa kun joka paikassa on joku kuvaamassa ja yhtäkkiä olet joku v*tun tiktok-ilmiö.
Kyllä ja ei. Olen ihan samaa mieltä siitä että kuvaaminen ja klikkien hakeminen on mennyt aivan överiksi - on todella törkeää yllättää tuntemattomia kadulla jollain Tiktok-pilalla ja kuvata heitä vasten tahtoaan pahimmassa tapauksessa miljoonien ihmisten katsottavaksi. Tämä on oikeasti ällöttävää ja kuvastaa millainen aivorappiotörkymateriaali on nykyään muka viihdettä. Ja tällä voi aiheuttaa harmia ja ahdistusta viattomalle ihmiselle.
Mutta. Konsertti on julkinen paikka jossa lähtökohtaisesti kuvataan ihan kaikki. Jos menet sinne vaikka vain nauttimaan musiikista, olet varmasti tuhannella videolla vähintäänkin takaapäin kun takanasi istuvat tekevät stoore
Juuri näin. Ja kyseinen kohtaus näistä kahdesta ei kestänyt kuin pienen hetken, äkkiseltään siinä ei hoksaa mitä oikein tapahtui kunnes kamera siirtyi seuraaviin. Videon ladannut kuvaa jumbotronea kuten varmasti tuhannet muutkin. Turhaan te häntä syytätte.
Juuri näin. Ja kyseinen kohtaus näistä kahdesta ei kestänyt kuin pienen hetken, äkkiseltään siinä ei hoksaa mitä oikein tapahtui kunnes kamera siirtyi seuraaviin. Videon ladannut kuvaa jumbotronea kuten varmasti tuhannet muutkin. Turhaan te häntä syytätte.
Se, että laittoi sen nettiin oli häneltä törkeää. Luuletko, että se jotain saatanan tiktok-liveä sieltä piti??
Kylläpä täällä petturiurpot hikoilee ja puolustelee :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olisivat olleet normaalisti niin tästä ei ois tullut maailmanlaajuista kohua 😅 en ymmärrä miksi ei vaan erota.
Kyllä siitä olisi tullut, koska jenkit tunnisti tämän miehen heti.
Voi pöllö, koko video ei ois lähtenyt viraaliksi, jos olisivat olleet täysin normaalisti 🤦🤦
Vierailija kirjoitti:
Mä jäin lähinnä pohtimaan että onko työntekijän yksityiselämän tapahtuma tosiaan syy potkuilla USAssa? Kyseessä ei kuitenkaan ole rikos minkään lain mukaan. Moraalisesti toki väärin.
Ei lain rikkominen ole ainoa syy saada potkut. Todennäköisesti tässä on ensinnäkin rikottu firman sääntöjä (monessa firmassa suhteet alaisiin on kielletty). Lisäksi tuossa asemassa henkilökohtainen moraali alkaa myös vaikuttaa luotettavuuteen. Kuka haluaa uskoa firman sellaisen vastuulle, joka ei pysty vastuuseen yksityiselämässään? Sitten on myös asiakasyritysten arvot jotka on otettava huomioon.
Jenkeissähän on kunnon potkulaki anyway. Siellähän voi saada potkut ihan mistä vain.
Ja ne on tosi tiukkoja maineesta ja tommoset pettämiskuviot on ehdoton nounou, ollu aina niiden kulttuurissa noin. Saatikka sitten se, että toi äijä oli koko hiton yrityksen toimitusjohtaja ja sitten pelehtii konsertissa alaisensa kanssa rinnoista kiinni puristaen, kun vaimo ja teini-ikäiset lapset ovat kotona. Todella moraalisesti tuomittavaa toimitusjohtajalta ja taatusti saa potkut koko firmasta, sillä yrityksen maineen suojeleminen on niin tärkeää heille. Häneltähän heti otettiin jo pois toimitusjohtajan asema ja kohta tulee varmasti uutinen, että sai potkut tai että itse älysi irtisanoutua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa USA:ssa avioliiton ulkopuolinen suhde tai pettäminen on edelleen rikos 16 osavaltiossa ja varsin monissa osavaltioissa se on peruste avioerolle.
Lupaustensa pettäminen kertoo huonosta moraalista ja ihmisen epäluotettavuudesta, vaikka pettäminen ei kohdistuisi suoraan työnantajaan tai yritykseen vaan "pelkästään vaimoon tai naisiin". Tässä olisi ajattelemisen aihetta myös monille suomalaisille.
USAssa on ymmärtääkseni muutama osavaltio, jossa petetty aviopuoliso voi jopa vaatia korvauksia siltä pettämiseen osallistuneelta salakumppanilta.
USAssa on myös käytäntönä, että työpaikoilla ei suvaita kollegojen välisiä suhteita - suhteilut kielletään työsopimuksissa. Jos petetty puoliso ilmoittaa työpaikalle, että yrityksessä työskentelevä puoliso on pettänyt kollegan kanssa, potkut tulevat melko varmasti. Moni joutuu avioeron yhteydessä miettiä tarkoin, käräyttääkö pettävä puoliso työpaikalle, koska potkut vaikuttavat pettäjän elatusmaksukykyyn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei lain rikkominen ole ainoa syy saada potkut. Todennäköisesti tässä on ensinnäkin rikottu firman sääntöjä (monessa firmassa suhteet alaisiin on kielletty). Lisäksi tuossa asemassa henkilökohtainen moraali alkaa myös vaikuttaa luotettavuuteen. Kuka haluaa uskoa firman sellaisen vastuulle, joka ei pysty vastuuseen yksityiselämässään? Sitten on myös asiakasyritysten arvot jotka on otettava huomioon.
Suhde alaiseen ja tuo HR-aspekti on tässä oleellisena. Ei ketään kiinnostaisi jos miehellä olisi ollut salasuhde lähiravintolan tarjoilijan kanssa, mutta tässä on aika paha "conflict of interest" mukana.
Vierailija kirjoitti:
Juu kyllä. Fudut tulee myös jopa armeijasta jos naimisissa oleva jää kiinni pettämisestä. Amerikkalaiset ovat olevinaan niin kovin moraalisia (ja mm. alastomuus - etenkin telkkarissa - on edelleen valtava tabu), vaikka ihan samalla tavalla ne rietastelee kuin muutkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet yrittää vaan näyttää muille miehille olemattoman alfan merkkejä että "minä olen kova pitämään akat alistettuina" tajuamatta, että todelliset alfat on just niitä, jotka kohtelee kanssaeläjiään kunnioittaen, ei lyttää, ei hauku, ei nosta itseään olemattomalle jalustalle.
Jep. Ja se todellinen alfa on sen naisensa kanssa siellä keikalle, vaikka sitten vaaleanpunaisessa cowboy-hatussa jos niikseen tulee.
Tai tyttärensä kanssa Swiftin keikalla ranteet täynnä koruja joita vaihdeltu muiden kanssa. Rakastan tällaisia miehiä ja rakastan sitä miten vahvan jäljen ja roolimallin he antavat tyttärilleen ja muille nuorille tytöille keikkapaikoilla.
Niinpä 🥰. Eras Tourilta on aivan ihania klippejä isistä jotka olivat tyttäriensä kanssa siellä, ja jopa poliiseista jotka eivät
https://www.instagram.com/reel/DB5ELj7RKX7/?igsh=MWtoMWZubHVkZ2U1cQ==
Tässä juuri sellainen poliisi 😍😍😍
Vierailija kirjoitti:
Tämän johtajan entiset työntekijät kertovat, että ukko on hirveä pomo. Ei suvaitse yhtään eriävää mielipidettä, vaan uhkaa heti potkuilla. Hyvä, kun jäi kiinni pettämisestä ja maine meni.
On nyt lomautettuna kun firman arvoille ei sovi että kuormasta syödään 😁
Ei muuten ole ensimmäinen eikä viimeinen kerta kun pomo sekstailee alaisen kanssa.
Toimitusjohtajan potkujen syyksi riittää hallituksen epäluottamus toimaria kohtaan. Niin se on kaikkialla, meilläkin.
Se on ihan sama mistä se epäluottamus tulee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta. Konsertti on julkinen paikka jossa lähtökohtaisesti kuvataan ihan kaikki. Jos menet sinne vaikka vain nauttimaan musiikista, olet varmasti tuhannella videolla vähintäänkin takaapäin kun takanasi istuvat tekevät stoore
Ei kuvaaja ole ladannut ainoastaan juuri tota kohtaa nettiin vaan alkuperäisessä videossa oli pidempi klippi jonka ainakaan oli kuvattu lukuisia ihmisiä ennen tätä kohuparia, ja kuvattiin heidän jälkeenkin. Minä en sille mitään voi, että sinä olet katsellut vain lyhennettyä videokuvaa joita tuhannet ovat jakaneet nettiin. Kukaan ei ole käskenyt sinua imuttelemaan ja kähmimään salarakasta kymmenien tuhansien ihmisten keskellä stadionia ja ottamaan riskiä jäädä kiinni - oma valinta, josta ei voi syyttää kuin itseään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Coldplayn Music of the spheres kiertueen jokaisella sisäänmenoportilla lukee näin: Filming in progress - By entering this space you are consenting to being filmed and agree that your likeness in the film may be used for future promotional and commercial exploitation.
No eikä lukenut.
Käytä Googlea jos et usko. Tieto on kyllä kaikkien saatavilla, jos haluat sen etsiä.