Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helvetti maan päällä on kesä ja lapsiperheet hotelleissa

Vierailija
18.07.2025 |

Käytävillä juostaan ja kiljutaan, aamiaisella itketään, käplitään, sorkitaan, pyöritään jaloissa ja kiukutellaan.

Kommentit (122)

Vierailija
61/122 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on lapsivihamielinen maa ja kirsikkana kakussa VAUVApalstan velat jankkaa samaa tuubaa päivästä toiseen.

uistutus palstan säännöistä 5) Muista missä olet.

Vierailija
62/122 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helvetti maan päällä on saamattomat ja kyvyttömät vanhemmat. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/122 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä sanon, että helvetti maanpäällä on myös lapset kotonaan, jos satut asumaan naapurissa. Helteen takia annetaan pikku pilttien juosta ja huutaa yömyöhään asti ulkona. Ja kivointahan se on, että kaikilla meistä ei ole lomaa heinäkuussa niin yritä siinä sitten rauhoittua iltaa varten ja mennä nukkumaan, kun naapurit huutaa kurkku suorana. Ja pakko olisi myös pitää itse ikkunaa auki, että tulee raitista ilmaa niin ei voi ei...

Voi sua raukkaa, onnekasta. Mä asun ison puiston vieressä lentokentän lähellä:

Pidän öisin ikkunaa helteen takia auki ja kuulen seuraavaa: 

Läpi yön lentokoneiden meteli. Sinne Aasiaan on vain pakko lähteä keskellä yötä lentämään jostain syystä. 

Jotkut ryyppää puistossa ja kiljuvat. 

Jotkut ajavat mopoilla yli puoleen yöhön tai pidempäänkin. 

Lapset sentään lähtevät pihasta viimeistään kello 21. 

Vierailija
64/122 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itsekin äiti. Tyttöni on jo melkein 11 v. Hän oli pienenä kunnon raivotar ja sain raivareita millon missäkin. Noh, näissä tilanteissa aina lähdettiin pois tai yritn mennä jonnekin sivuun. Nyt kun katson vanhempia rannalla niin niiden lasten vaan annetaan huutaa ja huutaa, eikä tajuta ottaa muksua kainaloon ja mennä jonnekin sivummalle sen huutavan lapsen kanssa. Ihan pokkana vaan ollaan rannalla vaikka lapsi itkee selkeästi väsymyskiukkua. Välillä olen miettinyt et pitäiskö mennä sanomaan, et ehkä sen lapsen vois viedä kotiin päiväunille. Tänäänki mietin, että meniskö tannalle, ni enpä taida viittiä ku en jaksa kuunnella sitä rääkymistä. 

Hotellit on vähän niin ja näin. Perheilläkin on oikeus mennä hotelliin ja kyllähän lasten äänet kuuluu elämään. Mutta sitten taas, onko taaperon asiallista olla vielä hotellin terassilla klo 22 illalla. Tuli tällaistakin todistettua kun oltiin just kylpylässä. Itse en vanhempana k

Ei mukaan lasten itku ja kiukuttelu haittaa, kunhan siihen puututaan ja se loppuu. Eihän lapset opi jos eivät missään käy. Mutta just toi, että kiljutaan kamalalla kimeällä äänellä vaan huvikseen ja vanhemmat ei kiellä. Pahimmillaan niiden vanhempien mielestä kaikki mitä lapsi tekee on söpöä ja hauskaa. Muutama päivä sitten kaupan käytävää juoksi suoraa huutoa kiljuva lapsi äidin luo ja äiti vaan kikatti, kun lapsi oli niin hassu. Mutta se oli kauppa ja ympärillä muita ihmisiä. 

Vierailija
65/122 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä. Se Airbnb ja vastaavat on ihan kiva vaihtoehto :D

Vierailija
66/122 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikinä tajunnut miksi lapsettomat tunkee niihin hotelleihin samaan aikaan kun kaikki Suomen päiväkodit on kiinni eli heinäkuussa. Ja sit itketään, kun on lapsia ympärillä. Nyt kun oma lomailu ei ole enää mitenkään kiinni pkotien tai koulujen loma-ajoista, mua ei saisi kirveelläkään liikkeelle heinäkuussa. Tänä vuonna lomailin touko-kesäkuun taitteessa, ensi vuonna varmaan elokuussa. yleensä kelitkin on paremmat muulloin kuin heinäkuussa, tämä vuosi on iso poikkeus tuohon sääntöön. Viime vuonna kaunein ja lämpimin kesä oli toukokuussa. Yleensä se on elo-syyskuuun vaihde. Heinäkuu on paras aika olla töissä, kun mitään ei tapahdu, elokuussa taas ion jo täysi vauhti päällä yleensä

Ikinä en ole tajunnut miten joku kuvittelee että lapsettomien pitäisi vältellä hotelleja ja väistyä, jotta lapsiperheiden lapset saavat rauhassa käyttäytyä huonosti. Minulla on itsellä

Joo, mulla on itsellä kolme poikaa, ikinä ei ole tullut ikävää palautetta mistään, kun käytöstavat on tosiaan jo kotona opeteltu ja niitä sitten noissa paikoissa harjoitetaan ja lasten kanssa on matkusteltu paljon, muuallakin kuin Suomessa. En vaan oikeasti tajua miksi edes lomalaisena MAKSAA niitä heinäkuun hintoja, jos pakko ei ole? Ja mitä tulee bisnesmatkailuun, sitä varten on kyllä ihan omat hotellit, joihin lapsiperheet ei kyllä eksy. Ja jos tosiaan perhehotellin heinäkuussa itsensä buukkaa, sit ei pitäisi tulla yllätyksenä, että siellä on perheitä, jotka, käsitykseni mukaan, koostuu aikuisista ja kaiken ikäisistä lapsista?

Vierailija
67/122 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, sinähän et ole koskaan ollut lapsi eikä sinua ole viety minnekään etkä ole ikinä pilannut kenenkään hotelliyöpymistä.

En ole tuo jolle vastasit, mutta ei minun lapsuudessani olisi tullut kysymykseenkään huutaminen, juokseminen ja kiljuminen hotelleissa tai ravintoloissa. Sellaiset oli ulkoleikkejä, tosin ei sielläkään kiljuttu.

Sama juttu. Minä matkustin paljon perheeni kanssa, mutta en todellakaan saanut kiljua tai juosta hotelleissa. Minut kasvatettiin istumaan hiljaa ja puhumaan asiallisesti, mutta en lähtisi ihan näin järeälle linjalle. Pystyn muuten edelleen istumaan tunteja paikoillani ja täysin ilman älylaitteita, kirjaa tai muuta viihdykettä. Kaverit aina kysyy enkö kyllästy, mutta minulla on hyvät keskustelut itseni kanssa 😄

Vierailija
68/122 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, sinähän et ole koskaan ollut lapsi eikä sinua ole viety minnekään etkä ole ikinä pilannut kenenkään hotelliyöpymistä.

Jotkut lapset ei pilaa muiden oloa, vaikka ovat ja käyttäytyvät kuin lapset. Esim vanhemmat tajuaa poistua rääkyvän lapsen kanssa. Enkä puhu itkevistä vauvoista, vaan kiukuttelevista lapsista. Ja jokainen tajuaa, että lapsilla on rajallinen aika minkä pystyy olemaan rauhassa. Siksi ravintola-ajat pidetään niiden kanssa lyhyinä. 

Vierailija
69/122 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tykkään lapsista. Varsinkin kilteistä ja hyveellisistä. Kyllähän niitä villimpiäkin on, ettei kai ketään voi pois sulkea.

Vierailija
70/122 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja on se ihme, kun ei lapsia synny!!! On niin miellyttävä ja lapsiystävällinen ilmapiiri! Olet itsekin ollut lapsi. Istuitko itse koko lapsuutesi suu kiinni, hiljaa paikoillaan?? Niinpä.

Vierailija
71/122 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi on lapsivihamielinen maa ja kirsikkana kakussa VAUVApalstan velat jankkaa samaa tuubaa päivästä toiseen.

Ei oikeastaan ole. Mutta on olemassa häiriköintiä ja tavallista lapsiperheelämää. Jos jotain häiritsee kaikki kerrostalon pihalla leikkivät lapset, hän on lapsivihamielinen. Jos muita häiritsee yksi muista välttämätön perhe ravintolassa, niin silloin he ovat häirikköperhe. Sellaisia on olemassa. 

Vierailija
72/122 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa hotellia varatessa tarkistaa että siinä lukee Adults Only. 

Vierailija
73/122 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me käymme aamiaisella yleensä heti kun aukeaa. Ei ole kirkuvia lapsia tai muitakaan häiritseviä tekijöitä. Vain aikuisia ihmisiä. Lapsiperheet saapuvat aamiaiselle paljon myöhemmin. 

Vierailija
74/122 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja on se ihme, kun ei lapsia synny!!! On niin miellyttävä ja lapsiystävällinen ilmapiiri! Olet itsekin ollut lapsi. Istuitko itse koko lapsuutesi suu kiinni, hiljaa paikoillaan?? Niinpä.

Kyse ei ole koko ajan hiljaa istumisesta.  Lasten kanssa voi keskustella ruokapöydässä. Ja pienten lasten ei anneta sorkkia buffetpöytää. Hotellin käytävällä ei ole niitä, vaikka hissille saa juosta. Sekin on vaarallista, koska huoneet ovet aukeavat käytävään. Kiva sille, joka oven kahvaan lapsi juoksee silmänsä. 

Lapset ovat kivoja. Ne saa olla lapsia. Useimmilla on hyvät tavat. Toiset ei välitä. 

Vierailija
75/122 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut lapset ei pilaa muiden oloa, vaikka ovat ja käyttäytyvät kuin lapset. Esim vanhemmat tajuaa poistua rääkyvän lapsen kanssa. Enkä puhu itkevistä vauvoista, vaan kiukuttelevista lapsista. Ja jokainen tajuaa, että lapsilla on rajallinen aika minkä pystyy olemaan rauhassa. Siksi ravintola-ajat pidetään niiden kanssa lyhyinä. 

Näin on. Itseltäkin jäänyt pari kertaa aamiaiset syömättä, kun lapset ei vaan ole jaksanut sillä kertaa olla kunnolla. Samoin jäänyt joidenkin sukulaisten häät ja hautajaiset näkemättä, kun olen poistunut itkevän vauvan kanssa ulos. Toiset kuvittelee, että vanhemmalla on oikeus syödä aamiaisensa ja istua siinä kirkon penkissä, vaikka lapsen huuto pilaa sadan muun hetken. Meillä liikuttiin paljon ja mielestäni lapset lopulta oppivat hyvinkin nuorena käyttäytymään asiallisesti julkisilla paikoilla. 

Vierailija
76/122 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei oikeastaan ole. Mutta on olemassa häiriköintiä ja tavallista lapsiperheelämää. Jos jotain häiritsee kaikki kerrostalon pihalla leikkivät lapset, hän on lapsivihamielinen. Jos muita häiritsee yksi muista välttämätön perhe ravintolassa, niin silloin he ovat häirikköperhe. Sellaisia on olemassa. 

Ehkä ap olisi voinut rajata aloitustaan, nyt yleisti koskemaan kaikkia lapsiperheitä. Talossa, jossa asun, asuu ainakin 3 lapsiperhettä ja mitää häiriöitä ei ole ollut.

Vierailija
77/122 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ole lapsena rääkynyt missään enkä rääppinyt buffetpöytiä, vaikka olen kyllä yöpynyt hotelleissa. Neljävuotiaasta asti muistan hyvin, että olen tiennyt miten käyttäydytään eikä minua ole otettu hotellimatkoille ennen kuin 6 v. 

Vierailija
78/122 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri viime viikonloppuna hotelliaamiaisella päästiin näkemään tällainen kauhuperhe. Lapset huusivat, kiljuivat, juoksivat, vanhemmilla ei mitään kontrollia kakaroihin ja kännykät kiinnosti enemmän kuin lapset. Lisäksi perhe kommunikoi huutamalla aamiaistilan eri puolilta. Meidän lapsi istui tavalliseen tapaan syömässä kaikessa rauhassa ja katseli silmät pyöreinä muiden lapsien huonoa käytöstä. 

Vierailija
79/122 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No palstan nimi on "Aihe vapaa", joten voinemme keskustella myös sellaisista asioista, joista sinä et haluaisi kuulla omistasi eriäviä mielipiteitä.

Ja ei, en ole lapsivihamielinen, olen kasvatuskyvytön aikuinen -vihamielinen. Piti se tuokin kulunut kortti sinun sitten tähän vielä pelata.

Vierailija
80/122 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatan olla ammattikoulun kesken jättänyt,yksinkertainen adhd jun tti mutta silti olen aina sanonut lapsilleni hotellin käytävillä että ei huudeta eikä juosta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme neljä