Helvetti maan päällä on kesä ja lapsiperheet hotelleissa
Käytävillä juostaan ja kiljutaan, aamiaisella itketään, käplitään, sorkitaan, pyöritään jaloissa ja kiukutellaan.
Kommentit (122)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me ollaan jo kuusi vuotta sitten saatu perhehommat valmiiksi, mutta edelleen nautin siitä, ettei tarvitse reagoida mitenkään yhteenkään lapsen mankumiseen, koheltamiseen tai kiljuntaan, kun ei ole oma. Siinähän melskaavat vaikka maailman täydeltä. Tähänköhän se perustuu että pariskunnat ovat onnellisimmillaan lasten muutettua kotoa? :D
En tiedä. Mulla on nyt 11- ja 14-vuotiaat lapset ja mun mielestä on kiva, kun he asuvat kotona, koska he ovat mukavia ihmisiä.
Kiva! Mä voin näin aikuisen äitinä kertoa, että mukava ihminen on mukava myös asuessaan omassa kodissaan, mutta kasvatusvelvollisuuden poistuminen se vasta mukavaa onkin. Nyt saa nauttia tuloksista, hyvä tuli.
Sama juttu. Ja ihan luonnollista, että vielä 11 ja 14v vanhempana ei kaipaa kasvatusvelvollisuuden loppumista tai haaveile, että noin pienet muuttaisi kotoa pois. Mutta kyllä se sieltä tulee. Tai pitäisi tulla.
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole lapsia, mutta en yhtään ihmettele, että miksi niitä lapsia ei synny. Ensin valitetaan, että pitäisi olla enemmän lapsia. Sitten kun niitä tehdään, heidän tulisi pysyä pois julkisilta paikoilta, ettei kukaan vaan satu häiriintymään. Kuka aikuinen menee perheille tarkoitettuun hotelliin, ja ahdistuu kun siellä on perheitä? :D
Mikä on perheille tarkoitettu hotelli? En ole ikinä kuullutkaan.
Vierailija kirjoitti:
Ikinä tajunnut miksi lapsettomat tunkee niihin hotelleihin samaan aikaan kun kaikki Suomen päiväkodit on kiinni eli heinäkuussa. Ja sit itketään, kun on lapsia ympärillä. Nyt kun oma lomailu ei ole enää mitenkään kiinni pkotien tai koulujen loma-ajoista, mua ei saisi kirveelläkään liikkeelle heinäkuussa. Tänä vuonna lomailin touko-kesäkuun taitteessa, ensi vuonna varmaan elokuussa. yleensä kelitkin on paremmat muulloin kuin heinäkuussa, tämä vuosi on iso poikkeus tuohon sääntöön. Viime vuonna kaunein ja lämpimin kesä oli toukokuussa. Yleensä se on elo-syyskuuun vaihde. Heinäkuu on paras aika olla töissä, kun mitään ei tapahdu, elokuussa taas ion jo täysi vauhti päällä yleensä
Ikinä en ole tajunnut miten joku kuvittelee että lapsettomien pitäisi vältellä hotelleja ja väistyä, jotta lapsiperheiden lapset saavat rauhassa käyttäytyä huonosti. Minulla on itsellänikin lapsia, ja silti ärsyttää muiden huonosti käyttäytyvät lapset, ja ehkä juuri siksi ärsyttääkin koska en koskaan antanut omien lasteni juoksennella ja kiljua hotelleissa tai perseillä aamiaisbuffeteissa kun olivat pienempiä.
Ja onko sinulle tullut mieleen, että moni joutuu yöpymään hotelleissa työmatkojen vuoksi, myös kesällä heinäkuussakin? Pitäisikö työt lopettaa jotta lapsiperheet saavat tilaa rellestää hotelleissa kesällä?
Vierailija kirjoitti:
Niin, sinähän et ole koskaan ollut lapsi eikä sinua ole viety minnekään etkä ole ikinä pilannut kenenkään hotelliyöpymistä.
Kyllä lapsilla oli ennen jonkinlainen kuri vaikkei niitä hakata tarvinnutkaan ja vanhemmilla auktoriteettiä opettaa ettei muita ihmisiä häiriköidä.
Nykysin tuntuu että osa kakaroista koittaa hakea niitä vanhempiensa laiminlyömiä rajojen asettamisia ihan ventovierailta ihmisiltä käyttäytymällä provosoivasti ja ärsyttäen näitä kohtaan.
Me matkusteltiin paljon lasten ollessa pieniä joten olivat tottuneet käyttäytymään eri tilanteissa. En olisi katsonut hetkeäkään mitään riehumista. Tehtiin paljon juttuja lasten ehdoilla, joten saivat purkaa energiaansa. Nykyään osa vanhemmista ei katso yhtään lastensa perään (myös valitettavasti vesien äärellä) ja perseilyyn vaan naureskellaan.
Yksi fiksu hotelli oli pidentänyt aamiaisaikaa klo 12 saakka. Klo 11 lapsiperheet olivat jo häipyneet ja sai nauttia aamiaisen rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, sinähän et ole koskaan ollut lapsi eikä sinua ole viety minnekään etkä ole ikinä pilannut kenenkään hotelliyöpymistä.
Lapsuuden ihanat kesät vietettiin mummolassa maalla uiden, pyöräillen ja kalastaen eikä missään Scandicin aamiaisbuffeteissa.
Matka mummolaan voi olla 800 km, yövytään välillä jossain kun lapset eivät jaksa kertaheitolla autossa istua.
Ei ollut kasarilla ilmastoituja autoja eikä katsottu takapenkillä piirrettyjä matkan aikana. Älä sä tuu mulle kertomaan miten rankkaa lapsilla on istua autossa ilman yöpymistä. :D
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa viettää kesäloma hautausmaalla. Siellä on oikea tunnelma! Mitä nyt linnut metelöivät joskus häiritsevästi.
Hautausmaalla onkin ihana tunnelma ja sopivan hiljaista. Paljon mieluummin minä siellä kävelen kuin istun jossain wt-hotellin buffassa kuuntelemassa huonosti kasvatettujen pentujen rääkynää.
Btw, sinne haustausmaalle ne pennutkin jossain vaiheessa päätyvät, ja ovat viimeistään siellä hiljaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen syntynyt 70-luvulla ja silloin perseilyyn puututtiin. Myöskään jatkuva kiljuminen, möykkääminen yms ei ollut leikin ääntä/normaalia elämää, vaan aikuiset puuttuivat siihen.
Tuntuu, että monet nykyajan vanhemmat ovat totaalisen hukassa. Yritetään olla kaveria ja lähinnä naureskellaan huonolle käytökselle. Tänä päivänä olisi varmasti raskasta olla esim. päiväkodissa töissä. Paimennat sitten näitä rajattomia kiljukauloja.
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa, lapset tuo väriä vakavien aikuisten elämään.
Kaikki oomma olleet lapsia joskus.
Mutta miksi kaikki pakotetaan kärsimään, osa suorastaan vihaa lapsia, eikö näille voi olla omia paikkoja ja hotelleja, tai sitten jotkut vuorotellut ajankohdat tai vaikka joku "lapsivapaat viikot" tai jotain?
Miksei hotellliaamiaisella voisi olla vain aikuisille tarkoitettuja alueita, että saisi edes istua ja syödä rauhassa, vaikka ruokaa hakiessa hässäkkää joutuisikin sietämään?
Eikö ne reissut ja seikkailut kannata tehdä ennen kuin hankkii lapsia, sitten voi kaiken kokeneena istua rauhassa ihanassa kodissa, koska siihen se koko omaisuus on käytetty, niin turha sitä ihanaa kotia on tyhjänä pitää ja olla kaikki lomat poissa.
Matkailu lasten kanssa on sellaista, että siinä yhtälössä on vain kärsijöitä, loose-loose tilanne kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa, lapset tuo väriä vakavien aikuisten elämään.
Kaikki oomma olleet lapsia joskus.
Tajusin jo silloin, etten tule tekemään tätä samaa virhettä ja laita vahinkoa kiertoon.
Olen itsekin äiti. Tyttöni on jo melkein 11 v. Hän oli pienenä kunnon raivotar ja sain raivareita millon missäkin. Noh, näissä tilanteissa aina lähdettiin pois tai yritn mennä jonnekin sivuun. Nyt kun katson vanhempia rannalla niin niiden lasten vaan annetaan huutaa ja huutaa, eikä tajuta ottaa muksua kainaloon ja mennä jonnekin sivummalle sen huutavan lapsen kanssa. Ihan pokkana vaan ollaan rannalla vaikka lapsi itkee selkeästi väsymyskiukkua. Välillä olen miettinyt et pitäiskö mennä sanomaan, et ehkä sen lapsen vois viedä kotiin päiväunille. Tänäänki mietin, että meniskö tannalle, ni enpä taida viittiä ku en jaksa kuunnella sitä rääkymistä.
Hotellit on vähän niin ja näin. Perheilläkin on oikeus mennä hotelliin ja kyllähän lasten äänet kuuluu elämään. Mutta sitten taas, onko taaperon asiallista olla vielä hotellin terassilla klo 22 illalla. Tuli tällaistakin todistettua kun oltiin just kylpylässä. Itse en vanhempana kyllä pienen kanssa olis sinne kehdannut mennä ja vielä itse juoda tuopista kaljaa. Eli vanhemmat voisi huomioida kyllä muutkin ihmiset. Sanon tämän itse vanhempana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsuuden ihanat kesät vietettiin mummolassa maalla uiden, pyöräillen ja kalastaen eikä missään Scandicin aamiaisbuffeteissa.
🥰🥰🥰 IHANA!
Olen aina tykännyt reissata lasteni kanssa. Alusta asti on tullut kehuja, kuinka fiksuja, rauhallisia ja hyvinkäyttäytyviä he ovat. Kyse on kasvatuksesta ja toki myös lapsen persoonasta. Pääsääntöni on ollut "otetaan muutkin huomioon". Möykkäämistä en kestä. Sotkut siivotaan. Lapseni ovat kai "vanhoja sieluja". Eli en pidä aloitusten ja kommenttien yleistävästä sävystä. :)
Oon ap.n kanssa jokseenkin samaa mieltä. Lapset ja äänet kuuluu hotelleihin, mutta ruokien sörkkiminen, loputon kiukuttelu, huutaminen, jatkuva juokseminen käytävillä taas ei ole. Ja silloin syyttävä sormi näyttää siihen vanhempaan, joka ei tee mitään. Se on aivan kamalaa koittaa nauttia vaikka aamiaisesta, kun vieressä muksu huutaa täyttä kurkkua koko sen 30 min mitä aamiaisella menee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole lapsia, mutta en yhtään ihmettele, että miksi niitä lapsia ei synny. Ensin valitetaan, että pitäisi olla enemmän lapsia. Sitten kun niitä tehdään, heidän tulisi pysyä pois julkisilta paikoilta, ettei kukaan vaan satu häiriintymään. Kuka aikuinen menee perheille tarkoitettuun hotelliin, ja ahdistuu kun siellä on perheitä? :D
Mikä on perheille tarkoitettu hotelli? En ole ikinä kuullutkaan.
On olemassa ns. perhehotelleja ja k18 hotelleja. On myös homoseksuaaliystävällisiä hotelleja. En kyllä Suomessa tähän erittelyyn ole törmännyt.
Just eilen tultiin hotellireissusta ja oikein oli rauhallista vaikka perheitäkin liikkeellä. Sama huomio tehtiin lomareissulla että oli opetettu lapset.