Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vaikka lapsi osaisikin uida, tarvitsee häntä valvoa!

Vierailija
18.07.2025 |

Vaikka lapsi osaisikin uida, tarvitsee lasta valvoa veden lähettyvillä ja uidessa! Uimataitoinenkin lapsi saattaa hukkua ilman valvontaa!

Onko ihmiset niin laiskoja, ettei lasta jakseta enää vahtia? Vanhemmat ovat huoltajia, joka tuo vastuun siihen, että lapsen hyvinvointi ja kasvu on turvattu. Tätä ei vok sysätä koulun ym. yhteiskunnan kasvatuslaitoshenkilökunnan niskaan.

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään lapsi valvoo itse itseään,😀🤣😡voi juma lauta lapsia ei kannata, hankkia jos motivaati ja halu. lapsen kasvattamiseen ja huolehtimiseen, on tätä tasoa saata na.😡

Vierailija
42/48 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa antaa alle kouluikäisten liikkua yksin pihalla ja nuo lapset ovat muille perheille riesa. Ulkoistetaan lastenhoito muille. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uimavalvojat ovat Suomessa nimensä mukaisesti valvojia. Valvovat yleistä käyttäytymistä, siisteyttä, neuvovat ja opastavat ja pitävät silmällä vedessä olijoita. Ne eivät ole mitään amerikkalaisia hengenpelastajia, eivätkä ole vastuussa uimareista. Oma mieheni on nuorena ollut kesätöissä uimavalvojana ja on kertonut siitä mitä toimenkuvaan kuuluu.

Meidän kaupungissa on ollut työttömiä palkkatuella uimavalvojina uimahalleissa. 

Vierailija
44/48 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkähän ikäisen sitä uskaltaa antaa mennä uimaan yksin tai kaverin kanssa 🤔 mun 5v osasi uida uimahallin 25m päästä päähän. En silti anna edes 8v lapsen mennä yksin uimaan. Eihän siihen tarvitse kuin vähän säikähtää, jos menee vetää suuhun ja lapsi menee paniikkiin. Laiturilla vahdin koko ajan enkä 20m päässä terassilla, koska kauhea pelko jos ne iloiset äänet vedessä loppuukin ja on jäänyt laiturin alle jumiin 

Yläkouluikäisen.

Vierailija
45/48 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi voi olla hyväkin uimari, mutta aina voi myös tulla tilanteita, että tulee yllätyksiä. Meillä lapsi kulki talven uimakoulussa uimahallilla, ja keväällä oli hyvä uimari. Mutta kun ekan kerran mentiin järveen uimaan, menikin jotenkin paniikkiin ja lähti painumaan. Minä olin aikuisena vieressä lautan kanssa (eli valmiiksi jo vedessä juuri, että jos tulee tällainen tilanne, ei myöskään oltu niin syvällä, että jalat ei olisi yltäneet pohjaan), ja tyttö pääsi säikähdyksellä. Mutta lasten kanssa kaikki on mahdollista, jopa uimataitoisten. 

Lapsille aina muistutan, että uidaan rannan suuntaisesti. Ironista oli, että hetken päästä naapuri tuli uimaan, ja ui keskelle. Siinä lapset sitten katsoi kummissaan, että eikö setä tiedä, että tuolta keskeltä on vaikeampi pelastaa, jos tulee joku tilanne..

Vierailija
46/48 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt uutisissa oli tapaus jossa isällä oli 5 kai uimataidotonta lasta uimalassa.Mies itse oli pukuhuoneessa.

Ei mene läpi ettei olisi hyväksynyt jos osa hukkuu. Laiminlyönnistä heti syyte

Vierailija
47/48 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moniko vanhemoi veisi liikennesääntöjä osaamattomat lapsensa valtatien varteen ja menisi itse huoltoasemalle kahville?

Vierailija
48/48 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla 11v uimataitoinen ja en koe tarvetta pitää katsekontaktia koko aikaa.

Olisiko aloittajan mielestä mikä ikä turvallinen? 18v?