Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen niin kateellinen ihmisille joilla on sukunsa perityt tilat

Vierailija
18.07.2025 |

Juuri aamulla näin LinkedIn-postauksen, jossa joku kehui miten upeaa on viettää kesää paikassa jossa oma suku on ollut monta sukupolvea ja miten hän saa nyt siirtää tradition omalle lapselleen.

Käy kateeksi kun oma suku myi (toisella puolella) ja joutui jättämään (toisella puolella) suvun tilat jo vuosikymmeniä sitten ja on keskittynyt opiskelemaan ja tekemään uraa kansainvälisesti jo 100 vuotta. Asuvat kaikki ympäri maailmaa. Kesähuvilastakin luopuivat.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilan nuorelle siirtäminen pitäisi kieltää lailla. Ptyi!

Vierailija
2/25 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tule tänne vosu!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilan nuorelle siirtäminen pitäisi kieltää lailla. Ptyi!

Tämä LinkedIn -postauksen paikka oli kyllä ihan vain vapaa-ajan käytössä.

Vierailija
4/25 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä millaista tilannetta tarkoitat, mutta usein vanha, ei enää viljelykäytössä oleva -perintötila siirtyy seuraavalle sukupolvelle vasta kun edelliset ovat kuolleet. Mieluummin elävät isovanhemmat lapsilla kuin pelkkä perintötila. 

Vierailija
5/25 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siiinä ole mitään kadehtimista. Vanhoja rakennuksia ja tuotantolaitokset, jotka vaativat koko ajan huoltoa ja remontteihin uppoaa kaikki rahat. Lisäksi on tapauksia, missä lapsi on lähes pakotettu jatkamaan tilaa, vaikka ei olisi mitään mielenkiintoa. Voi olla suuri taakka ja rasite.

Vierailija
6/25 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutenkin tuntuu, että tämän ikäisenä monet ovat muuttaneet koronan aikana ja sen jälkeen perittyihin taloihin maalla, pikkukaupungeissa, ja yksi tuttavapariskunta suvun kartanoon.

Minulla ei ole mitään tuollaista. Serkutkin asuvat ympäri maailmaa.

Tuntuu yksinäiseltä ja eksyneeltä.

Vierailija
7/25 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ou jee! 😎🥸🥳

Vierailija
8/25 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se vain on, että kaikkea ei voi saada ja että aina tässä maailmassa on niitä, joilla on enemmän kuin itsellä.

Laita asiasi kuntoon Jumalan kanssa ja usko Jeesukseen, niin tulevaisuus tulee olemaan paljon loistavampi ja makoisampi kuin yhdelläkään tämän nykyisen maan päällä olevalla ihmisellä on nyt.

"Sillä mitä se hyödyttää ihmistä, vaikka hän voittaisi omaksensa koko maailman, mutta saattaisi itsensä kadotukseen tai turmioon?" sanoi Jeesus.

Vierailija
9/25 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään (maa)tilaa en haluaisi, mutta olen onnellinen ja onnekas, kun olen saanut omakseni vanhempieni 70-luvun saarimökin ja muut rakennukset sekä oman saaren. Tosin olen osittain ostanut sen, kun lunastin siskoni perintöosuuden siitä. 

Rakastan tätä paikkaa. 

Vierailija
10/25 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin se vain on, että kaikkea ei voi saada ja että aina tässä maailmassa on niitä, joilla on enemmän kuin itsellä.

Laita asiasi kuntoon Jumalan kanssa ja usko Jeesukseen, niin tulevaisuus tulee olemaan paljon loistavampi ja makoisampi kuin yhdelläkään tämän nykyisen maan päällä olevalla ihmisellä on nyt.

"Sillä mitä se hyödyttää ihmistä, vaikka hän voittaisi omaksensa koko maailman, mutta saattaisi itsensä kadotukseen tai turmioon?" sanoi Jeesus.

Minäkin odottelen jo Tempausta.

Vierailija
11/25 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitään (maa)tilaa en haluaisi, mutta olen onnellinen ja onnekas, kun olen saanut omakseni vanhempieni 70-luvun saarimökin ja muut rakennukset sekä oman saaren. Tosin olen osittain ostanut sen, kun lunastin siskoni perintöosuuden siitä. 

Rakastan tätä paikkaa. 

No olipa kiva että tulit kehumaan elämääsi! Toivottavasti nyt olet tyytyväinen itseesi.

Vierailija
12/25 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloita sinä teidän suvun perinne ostamalla kartano ja kutsumalla sinne koko suku.

Huomaat ettei mikään ole tullut ilmaiseksi.

Vierailija
13/25 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rakastan tätä paikkaa. 

No olipa kiva että tulit kehumaan elämääsi! Toivottavasti nyt olet tyytyväinen itseesi.

Vain luuserit ovat kateellisia.

T, eri

Vierailija
14/25 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloita sinä teidän suvun perinne ostamalla kartano ja kutsumalla sinne koko suku.

Eihän se olisi sama kuin se, että meillä olisi vielä suvun alkuperäinen kartano.

Vierailija
15/25 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi sukutilat/yhteisomistumökit on hyvin usein riitaisia. Rakennukset ja pihat ovat upeita, mutta se on vain rakenettua kulissia. Satun tietämään, koska olen itse mukana tuollaisessa.  

Vierailija
16/25 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän se olisi sama kuin se, että meillä olisi vielä suvun alkuperäinen kartano.

Ja kuka sinne edes tulisi kun sukulaiset asuvat ympäri maailmaa ja nekin jotka asuvat Suomessa haluavat viettää lomansa ulkomailla. Ihan samoin kuin vanhempani ja isovanhempani halusivat, ei mitään maatilaa tai kesähuvilaa heille vaan matkustelua ympäri maailmaa.

Vierailija
17/25 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noi sukutilat/yhteisomistumökit on hyvin usein riitaisia. Rakennukset ja pihat ovat upeita, mutta se on vain rakenettua kulissia. Satun tietämään, koska olen itse mukana tuollaisessa.  

Lopeta se riitely, k-pää!

Vierailija
18/25 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedoksi pari asiaa.

1. Sukutila (tai mikä tila hyvänsä) pitää ostaa vanhemmilta tai tilan kulloisestakin omistajalta. Esim. sukupolvenvaihdos.

2. Jos tilan perii vanhempien kuoltua, niin aikamoiset perintöverot joutuu maksamaan. Toki perintövero pienenee, mikäli perijöitä on useita.

Jos perikunta on riitainen, niin se on asia erikseen.

Sukutilan (ison rai pienen) hoito on kovaa hommaa, jossa tunteja ei lasketa. Varsinkin jos tilan saa kannattamaan ja elättämään asujansa.

Vierailija
19/25 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trollolloo🤣

Vierailija
20/25 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuollaiset raha ja aikareiät kiinnosta. Enemmän olen kateellinen ihmisille, joilla on juuria jonnekin ja jossa tuntevat olevansa tai palaavansa kotiin. Itse en ole kiintynyt minnekään paikkakunnalle tai tunne jotain kaupunkia kodikseni.