Huono Äiti bloggariyrittäjä kiistää kohdelleensa huonosti nuoria kesätyöntekijöitä
-omilla somekanavillaan, jutun ohessa kiva shelhvie yhdessä nuoremman miesystävän kanssa, joka keittiömestarina näissä kyseisissä rafloissa. Mutta anteeks, tän äijän hampaat!? Kilometrien päähän loistaa vuosien kerrostumat hammaskiveä, yöögh! Ei tulis mieleenkään mennä tuonne syömään jos hygieniataso työntekijällä tämä.
Kommentit (193)
Ote kommenttiketjusta FB:
"Minä olen nähnyt sinut Sari ilkeimillään, selkään puukottaja veljesi hyysääjänä ja tyyppi joka sai teidän kiusaamisen päällensä ei ollut tehnyt mitään sellaista ansaitakseen sitä,päinvastoin. Toivon että elämä on opettanut ja uskon nyt että ymmärrätte että tarvitsette näitä ihmisiä sinne töihin koska ilman heitä ei olisi työtäkään teillä, huolehtikaa työilmapiiristä.
ps. Tyylikkäämminkin voi sitä julkisuuden kaipuuta täyttää ja fiksuimmilla ulostuloilla."
toivoin et punkaharjun hotelli saisi hyvän jatkon uudesta omistajasta. uutisia odotellessa. toivottavasti jatko sujuu paremmin ja työntekijät saa parempaa kohtelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei savua ilman tulta, jotain siellä on tapahtunut. Toisaalta koeaikapurku on syystä olemassa ja nuorten työelämätaidot voivat olla aika olemattomat. Saivatpa oman 15 minuuttia julkisuudessa.
Sanottiinko kuka sen purun teki? Purkaminen on ihan yhtä lailla työntekijän oikeus.
Ei sanottu. "Kolme teiltä lähtenyttä työntekijää" - ei siis "irtisanottua". "nuorelle tapahtuu koeaikapurku" - ei siis "työnantaja purki nuoren työsuhteen koeajalla".
Vaikka kriisiviestintä ei hallussa olekaan, toimittajataustainen ihminen valitsee kyllä sanansa. Selvästi tässä on kyse siitä, että nuoret ovat purkaneet työsuhteensa koeajalla itse. Työntekijä ei tarvitse asiaan mitään syytä, hän voi vain lähteä.
Se eka lausehan on nimenomaan Iltalehden toimittajan sanomisista lainattu, loppuräntti on tuon muinaisen toimittelija-ravintoloitsijan. Ilmeisesti, vaikka puhuukin siinä itsestään kolmannessa persoonassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauhee puolustelu kyllä on huonon äidin someissa nyt. En ainakaan itse nuorena ois ottanut koeajalla lopareita kuin oikeasta liian kovasta paineesta, kaikkea tuli kestettyä ja kun ei edes tiennyt omista oikeuksistaan.
Nuorethan on itse jättäneet menemättä enää, jotain siellä on siis tapahtunut. En usko että kovin pienestä jättäisivät kesätyön.
Tulee mieleeni eräs McDonald'sin ravintola, missä tyttäreni oli toissa kesänä töissä. Työ oli kivaa ja työkaverit kivoja, mutta näille vuoropäälliköille oli noussut pissa pahasti päähän. Jatkuvaa huutoa ja raivoa. Syytettiin ettei ole tullut töihin, vaikka kyseinen pikkupomo oli huutanut korvaan viimeiset kolme tuntia jne. Muutama uusi työntekijä oli kestänyt kohtelua päivän, jotkut pari viikkoa. Tyttäreni oli töissä kaksi kuukautta, kunnes ei enää kestänyt kohtelua. Kyseisen pikaravintolan ovessa on k
En nyt viitsi mainita mikä ketju mutta eräskin laajeneva pikaruokaketju on täynnä näitä keski-ikäisiä naisia vuoropäälliköinä, ja sukulaistytön puheista päätellen ovat aika veemäisiä kaikki. Mikä näitä vaivaa, oikeastiko se "huikea" asema nousee päähän.
Voi hyvänen aika. Nyt nurkkaan häpeämään bloggariyrittäjä! Juuri kun oli se Kim Mikkola -kohu, ei kannattais lähteä tälle linjalle ja lynkata nuoria kesätyöntekijöitä. Teit itsestäsi pellen.
Nut olis hyvä veto iltalehdestä tehdä juttubsiitä kuinka julkaisematta jätetystä jutusta aletaan puolustella..
Vierailija kirjoitti:
Nut olis hyvä veto iltalehdestä tehdä juttubsiitä kuinka julkaisematta jätetystä jutusta aletaan puolustella..
Eiköhän kyse ole siitä, että jutunteon tiimoilta on oltu yhteydessä Sari Heliniin ja hän sitten päätti tuoda asian itse julki ennenkuin juttu julkaistaan
Vierailija kirjoitti:
Ote kommenttiketjusta FB:
"Minä olen nähnyt sinut Sari ilkeimillään, selkään puukottaja veljesi hyysääjänä ja tyyppi joka sai teidän kiusaamisen päällensä ei ollut tehnyt mitään sellaista ansaitakseen sitä,päinvastoin. Toivon että elämä on opettanut ja uskon nyt että ymmärrätte että tarvitsette näitä ihmisiä sinne töihin koska ilman heitä ei olisi työtäkään teillä, huolehtikaa työilmapiiristä.
ps. Tyylikkäämminkin voi sitä julkisuuden kaipuuta täyttää ja fiksuimmilla ulostuloilla."
Hahaa, tää oli jo sensuroitu pois ketjusta. Onneksi sait talteen tänne!!
Taitaa mennä kakemutsin ilta epämieluisia viestejä poistellessa.
Suomessa vaatii tietynlaisen...persoonan...että antaa tuotteelle kasvonsa. Esim. Salmela ja Hese. Harvoin kuka tahansa siihen rupeaa. Nää henkilöt on oman, joskin vaatimattoman, kokemukseni mukaan lähes aina ikäviä tai hankalia ihmisiä livenä. Olen siis työkseni tehnyt esillepanoa ja myyntiä, sitä kautta nähnyt näitä henkilöitä (en kylläkään just tätä).
T. "X tykkää halata jopa toimittajia" ei ihan pidä paikkaansa :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauhee puolustelu kyllä on huonon äidin someissa nyt. En ainakaan itse nuorena ois ottanut koeajalla lopareita kuin oikeasta liian kovasta paineesta, kaikkea tuli kestettyä ja kun ei edes tiennyt omista oikeuksistaan.
Nuorethan on itse jättäneet menemättä enää, jotain siellä on siis tapahtunut. En usko että kovin pienestä jättäisivät kesätyön.
Tulee mieleeni eräs McDonald'sin ravintola, missä tyttäreni oli toissa kesänä töissä. Työ oli kivaa ja työkaverit kivoja, mutta näille vuoropäälliköille oli noussut pissa pahasti päähän. Jatkuvaa huutoa ja raivoa. Syytettiin ettei ole tullut töihin, vaikka kyseinen pikkupomo oli huutanut korvaan viimeiset kolme tuntia jne. Muutama uusi työntekijä oli kestänyt kohtelua päivän, jotkut pari viikkoa. Tyttäreni oli töissä kaksi kuukautta, kunnes ei enää kes
Todellakin muuttuu kusiaisiksi nää naiset jotka pääsee keskijohtoon, sitten ollaan niin businessladya ja korkeeta tyyppiä. Ja nuollaan sikana johtoa, kuvitellaan että päästään sinne vielä lähemmäs. Oon kuullut miten nää esimiehet pilkkaa "hemmetin laskuri bimbot" jostain nuorista alaisista, kun pitäis päästä kieli ruskeana johonkin tavoitteisiin. Oksettavaa
Jos oot joku tiimipäällikkö pikaruokaketjussa niin ai että oot korkea-arvoinen tyyppi, se pitää tuoda esille kaikintavoin ja esitellä käyntikorttiaan joka paikassa.
Tuon mummelin tuijotus on aina ollut pelottavaa sannakiiski-tasoa!
Tympeää että nämä kaikista karmeimmat tapaukset sai koronatukeakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei nämä jutut tyhjästä synny.
Henkilöstön hyvä ja asianmukainen kohtelu on suorassa yhteydessä yhtiön menestykseen.
Tämä. Vaikea kuvitella että useampi nuori huvikseen keksisi tälläisiä juttuja täysin kivasta ja asiallisesta työpaikasta.
Täytyykö työpaikan nykyään olla täysin kiva, jotta nuori siellä viihtyisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei savua ilman tulta, jotain siellä on tapahtunut. Toisaalta koeaikapurku on syystä olemassa ja nuorten työelämätaidot voivat olla aika olemattomat. Saivatpa oman 15 minuuttia julkisuudessa.
Sanottiinko kuka sen purun teki? Purkaminen on ihan yhtä lailla työntekijän oikeus.
Ei sanottu. "Kolme teiltä lähtenyttä työntekijää" - ei siis "irtisanottua". "nuorelle tapahtuu koeaikapurku" - ei siis "työnantaja purki nuoren työsuhteen koeajalla".
Vaikka kriisiviestintä ei hallussa olekaan, toimittajataustainen ihminen valitsee kyllä sanansa. Selvästi tässä on kyse siitä, että nuoret ovat purkaneet työsuhteensa koeajalla itse. Työntekijä ei tarvitse asiaan mitään syytä, hän voi vain lähteä.
Se eka lausehan on nimenomaa
Kyllä, eli nuoret ovat päättäneet lähteä. Toimittaja olisi sanonut irtisanottua tai irtisanomaanne tai henkilöä, joiden työsuhteen puritte. Selvä kuin pläkki.
Tuki voisi olla tuon hammaskalusto-yök siippansa äiti! Kohta ne eroo ja sekin on jonkun muun syy!!! 😂 Väsähtäny vaihdevuosimamma, teiniangsti päällä. 🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei nämä jutut tyhjästä synny.
Henkilöstön hyvä ja asianmukainen kohtelu on suorassa yhteydessä yhtiön menestykseen.
Tämä. Vaikea kuvitella että useampi nuori huvikseen keksisi tälläisiä juttuja täysin kivasta ja asiallisesta työpaikasta.
Täytyykö työpaikan nykyään olla täysin kiva, jotta nuori siellä viihtyisi?
Tässä yhteydessä "täysin kiva" = ei sen suurempia virheitä tai ongelmia. Eli kyllä, vähintään työpaikan on oltava täysin kiva. Työntekijän iästä riippumatta.
Vierailija kirjoitti:
Tuki voisi olla tuon hammaskalusto-yök siippansa äiti! Kohta ne eroo ja sekin on jonkun muun syy!!! 😂 Väsähtäny vaihdevuosimamma, teiniangsti päällä. 🤣
Voisit kommentoida asiallisesti, vaikket kyseisestä henkilöstä pidäkään.
Vierailija kirjoitti:
Tuon mummelin tuijotus on aina ollut pelottavaa sannakiiski-tasoa!
Totta! Vauhti päällä kaikessa, kohta repee liitoksistaan.