Huono Äiti bloggariyrittäjä kiistää kohdelleensa huonosti nuoria kesätyöntekijöitä
-omilla somekanavillaan, jutun ohessa kiva shelhvie yhdessä nuoremman miesystävän kanssa, joka keittiömestarina näissä kyseisissä rafloissa. Mutta anteeks, tän äijän hampaat!? Kilometrien päähän loistaa vuosien kerrostumat hammaskiveä, yöögh! Ei tulis mieleenkään mennä tuonne syömään jos hygieniataso työntekijällä tämä.
Kommentit (193)
Pelastakaa nyt joku ne leegot!!!
Ja kohuttu kuva oli Sartsukan ihan omasta päivityksestä.
Hullua että ihmiset FB:saa kouhkaa kuinka törkeästi on taas Iltalehti vääntänyt klikkijutun vaikka edelleenkään iltalehti ei ole julkaissut mitään :D Vain Sartsuli itse. Ja sit Hesari hänen avautumisestaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ravintoloitsijan käytöstä paheksutaan täällä kovasti ja arvostellaan. Miten on, ovatko kaikki nämä kirjoitukset nyt sitten asiallisia ja esimerkillisiä? En ota kantaa tapahtumiin, mutta tottakai työntekijöitä ja varsinkin nuoria on kohdeltava hyvin joka ikisessä työpaikassa.
Itsehän hän sen asian toi voimallisesti mediaan ja someen. Kyllä siitä silloin saa keskustella - ja pitääkin keskustella.
Jos näinä päivinä KOLME nuorta purkaa työsopparinsa, niin mahdoton uskoa, että kaikki he olisivat väärässä. Ei siellä Etelä-Savossakaan uusia duuneja niin vain ole tarjolla.
Tottakai voi ja pitääkin keskustella. Kyse on tyylilajista. Ketään ei saa kiusata työpaikalla eikä käyttäytyä huonosti. Sehän nyt on sanomattakin selvää.
Minkä taakseen jättää sen edestään löytää. Kannattais toimia reilusti niin ei tartte selitellä sit suu vaahossa.
Hesarissa on tästä asiallinen juttu. Sen voi lukea, vaikkei olisi tilaaja.
Itkeminen kuuluu Helinin mukaan ravintola-alaan.
Onko uutinen, ettei just täysikään tulleet osaa työelämän sääntöjä ?
Bussi myöhästyi, joka aamu
Vierailija kirjoitti:
JUNA myöhästyi, mikä todellakin on totta monin paikoin.
Vierailija kirjoitti:
Juna. Ja kyseessä ei ollut joka aamu. Entäs mistä rouva tiesi tämän, kun ei paikalla ollut? Olisiko tunnollinen työntekijäparka kertonut asiasta itse ja sai sen sitten tuta nahoissaan. Onneksi nuoret ymmärsivät purkaa työsopimuksen.
Vierailija kirjoitti:
Siis tää vastine löytyy HuonoÄiti somekanavilta, ig: Ilkka lääveri, ja ne raflat Ravintola Metsä. Itse lehtijuttua en kyllä löydä Iltalehden sivuilta.
Ei ole mitään Iltalehden juttua. Yrittäjien postauksessa sanottiin, että entiset työntekijöt ovat ottaneet yhteyttä lehteen. Se ei ole sama kuin juttu. Ehkäpä lehdessäkin huomattiin ennen julkaisua, että journalismin perussäännön mukaan vahvoja syytöksiä esitettäessä jo samassa jutussa pitää olla myös toisen osapuolen näkemys.
Vierailija kirjoitti:
Siis Huonoäidin instassakin on erikseen osio Avautumiset. Josta tosin vissiin siivottu kaikki raivoomiset jälkeenpäin kun ei ollu ku yksi stoori. Mut vissiin hänen mielestä on normaalia kanssakäymistä _avautua_ asioista sen sijaan että keskustelisi asiallisesti ja kunnioittavasti.
toiset nyt on vielä viiskybäsenäkin teinix...vai minkä ikäinen se nyt onkaan.
Vierailija kirjoitti:
Hesarissa on tästä asiallinen juttu. Sen voi lukea, vaikkei olisi tilaaja.
Itkeminen kuuluu Helinin mukaan ravintola-alaan.
tosta luulisi jo työsuojeluviranomaisten heräävän, näillä taisi olla useampi rafla vielä.
Jotain outoa on, kun tämä sama nainen joutuu näihin kohuihin.
Uhriutuva ja muita syyttelevä asenne ei ole kiva.
Ilmeisesti tässä on ollut ajatuksena tehdä strateginen peliliike julkaista oma vastine ensin omalle yli 100 000 seuraajan alustalle, jota itse moderoi ja hallinnoi, ja täten saada yliote asiasta käytävästä julkisesta keskustelusta?
Vierailija kirjoitti:
Kauhee puolustelu kyllä on huonon äidin someissa nyt. En ainakaan itse nuorena ois ottanut koeajalla lopareita kuin oikeasta liian kovasta paineesta, kaikkea tuli kestettyä ja kun ei edes tiennyt omista oikeuksistaan.
Nuorethan on itse jättäneet menemättä enää, jotain siellä on siis tapahtunut. En usko että kovin pienestä jättäisivät kesätyön.
Tässä on se jutun juuri. Miten me toimittiin nuorena ja miten tänä päivänä nuoret toimii.
Helppo uskoa yrittäjää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauhee puolustelu kyllä on huonon äidin someissa nyt. En ainakaan itse nuorena ois ottanut koeajalla lopareita kuin oikeasta liian kovasta paineesta, kaikkea tuli kestettyä ja kun ei edes tiennyt omista oikeuksistaan.
Nuorethan on itse jättäneet menemättä enää, jotain siellä on siis tapahtunut. En usko että kovin pienestä jättäisivät kesätyön.
Tässä on se jutun juuri. Miten me toimittiin nuorena ja miten tänä päivänä nuoret toimii.
Helppo uskoa yrittäjää.
Jep, helppo uskoa yrittäjää, joka itse kertoo että hänen työpaikoilla itketään.
Se ei ole ok. Onnea ja menestystä nuorille, ansaitsevat parempaa!
No nyt tuli juttukin. Pikkasen eri vinkkelistä kuin "kesätyöntekijät inisee turhasta".
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/c3b4fdfd-a67d-45b9-a89b-ef1463070112
"Katastrofia koko ajan:
Julkkispari Ilkka Lääverin ja Sari Helinin kesäravintolassa työskennelleet kertovat useista epäkohdista työpaikalla. Epäkohtiin puuttumisesta hyökättiin heti päälle, yksi lopputilin ottaneista sanoo. Yrittäjäpariskunta kiistää ongelmat.
Useiden Iltalehden lähteiden mukaan Hotelli Punkaharjulla sijaitsevassa uudessa sesonkiravintola Metsässä henkilökunta vaihtuu jatkuvasti. Työntekijät kertovat lukuisista ongelmista työpaikalla. Osa lähtee itse saman tien, yksi työntekijöistä sanoo. Ravintoloitsijat kiistävät kaiken." IL
On kyllä kauheat hampaat. Mutta vielä kauheampaa on tuo uhriutuva ja syyttelevä viestintä, joka ennemminkin vahvistaa iltiksen väitteet työkulttuurista todeksi. Työntekijöiden itkettäminen ei ole osa työelämää.