Mikä näissä helteissä on oikeasti niin ihanaa?
Ystävän mielestä ihanaa rötköttää monta tuntia auringossa ihoa ruskettamassa. Kuulemma kotonakin on ihanaa nukkua, kun asunnon lämpötila yölläkin 29 astetta. Ainoa aika vuodesta, jolloin voi kuulemma kokea olevansa elossa.
Itse en tavoita yhtään tuota onnellisuutta. Jatkuvasti vain kurja ja tuskainen olo, liian kuuma.
Mikä näissä helteissä on oikeasti niin ihanaa?
Kommentit (357)
Vierailija kirjoitti:
Marjassa on tosiaan tympeä olla helteessä kun on kuitenkin oltava peittävät vaatteet. Täällä päin on myös paljon käärmeitä joten pakko olla saappaat. Minua ei haittaa kun täällä sisällä ei ole kuuma ja nyt lomalla voin pahimmat ajat olla sisällä. Lenkin ehtii tehdä aamulla. Mutta toivottavasti viilenee sillä ensi viikolla näyttää mustikka-aika alkavan. Vaikka en poimi myyntiin poimin kolmelle, jotka ei pääse itse onan tarpeen lisäksi.
Hui kamala sentään, tuli mieleen nuoruuden lakkareissut helteellä, äiti kun oli marjahullu viimeisen päälle. Pitkät hihat ranteisiin asti ja kumppareissa sellaiset sukat, jotka sattuivat löytymään eli monesti sellaiset, jotka rullautuivat kantapäästä varpaita kohti ja saattoi jopa varpaat tulla reiistä ulos. Arvatkaa vaan, olenko aikuisena kerännyt lakkoja. C-vitamiinit saa hyvin kasviksistakin ja yksi kaupan lakkahillopurkki kestää vuosia, joten ihan hyvin sen raaskii ostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kohta on taas marraskuu, kengät ja sukat märkinä loskasta, räntää sataa vaakatasossa ja töihin mennessä ja sieltä lähdettäessä on pimeää. Aloittaja ja muut mielenterveysongelmaiset nauttivat.
Tuskin nämä aloittajan kaltaiset mt-potilaat missään töissä käyvät. Saman koti-ikkunan kautta maailmaa seuraavat kesät talvet ja yhteiskunta antaa elannon.
Tämähän se on. Nämä naukumaijat on niitä kelan elätyksessä olevia talipalloja, jotka joutuu nakkelemaan tissejään olkiensa yli, ja kitisevät kun kelan kustantaman betonikorsunsa sisälämpö nousee, niin alkavat sen naukumisensa. Päivät pääksytysten aikaa kun töissä ei käydä ja muut maksaa sen lojumisen, niin on aikaa kitistä. Kunnon demaripiruja ovat. Kaiken saavat muilta eikä seKÄÄN riitä, v
Tehkää itse siivoustyötä helteillä. Niin tiedätte mitä se on. Olen tehnyt siivoustyötä vuosikymmeniä. Aloitin kun olin 19v.
Jaa, vai että selkainen uniikki lumihiutale sitten siellä. Kukaan muuhan varmaan ei koskaan ole tehnyt mitään yhtä "raskasta" tai raskaampaa?
Vierailija kirjoitti:
Ne joilla on ilmastoitu koti, auto ja työpaikka saavat olla helteessä juuri sen verran kuin hyvältä tuntuu ja siitä on helppo nauttia. Uimarantaretken jälkeen pääsee 20-asteiseen kotiin, tai viileässä vietetyn työpäivän jälkeen voi käydä hetken aurinkoisella terassilla istumassa.
Minä olen mökillä, ei ole kuin pöytätuuletin ja sisälämpötila on ollut nukkumaan mennessä 25-26. Silti nautin koska: illat on lämpimiä niin voi olla paitasillaan illalla vaikka kalalla, ei tarvitse istua kuoritakki päällä, pipa päässä, vaikka vähän tuulisikin. Ei ole sääskiä. Aamut aivan upeita aamukasteineen. Kukat kukkivat täydeltä terältä. Muutama viikko tätä, sitten on taas viileämpää ja jaksaa liikkua enemmän. Molemmat hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kohta on taas marraskuu, kengät ja sukat märkinä loskasta, räntää sataa vaakatasossa ja töihin mennessä ja sieltä lähdettäessä on pimeää. Aloittaja ja muut mielenterveysongelmaiset nauttivat.
Tuskin nämä aloittajan kaltaiset mt-potilaat missään töissä käyvät. Saman koti-ikkunan kautta maailmaa seuraavat kesät talvet ja yhteiskunta antaa elannon.
Tämähän se on. Nämä naukumaijat on niitä kelan elätyksessä olevia talipalloja, jotka joutuu nakkelemaan tissejään olkiensa yli, ja kitisevät kun kelan kustantaman betonikorsunsa sisälämpö nousee, niin alkavat sen naukumisensa. Päivät pääksytysten aikaa kun töissä ei käydä ja muut maksaa sen lojumisen, niin on aikaa kitistä. Kunnon demaripiruja
Pienestä se on itsetunto rakennettava.
Tiedätkö, että on meitä, jotka valitsevat olla laittamatta vuotuisia 150'000 euron tulojaan seiniin tai kodinkoneisiin :) Ei ole ILP:a kun ei ole saatu aikaiseksi asennuttaa. Pari viikkoa Suomen kesää kestää ilmankin. Ei muutenkaan ostella sitä ja tätä jotta tuntisimme olevamme muita parempia.
Samaa mieltä vasemmistolaisesta joutoväestä kyllä muuten.
Vierailija kirjoitti:
3 kesäkuukautta jolloin on jokunen viikko max lämmintä ja silti joku kyselee mikä on niissä on ihanaa? Hoh hoijaa mikä väsynyt trolli
viime vuonna sitä hellettä oli joku yli 80 päivää..ei hyvä kehitys ei. Tänä vuonna heräsi jo toivo paremmasta viileämmästä kesästä, nyt ollut viikko junttikeliä ja näyttää jatkuvan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämähän se on. Nämä naukumaijat on niitä kelan elätyksessä olevia talipalloja, jotka joutuu nakkelemaan tissejään olkiensa yli, ja kitisevät kun kelan kustantaman betonikorsunsa sisälämpö nousee, niin alkavat sen naukumisensa. Päivät pääksytysten aikaa kun töissä ei käydä ja muut maksaa sen lojumisen, niin on aikaa kitistä. Kunnon demaripiruja
ootko koskaan käväissyt pk-seudulla? täällä ei ole jokaisella omakotitaloa niin kuin ypäjällä...ja ihan työssäkäyvää porukkaa kerrostaloissa asuu, jopa niissä yksiöissä.
Vierailija kirjoitti:
+23-28C 👍👙
+28C < 🤮😵💫🤬
täällä on havaittu forecan sivuilla uusi ilmiö, mittarissa +26, mutta tuntuu kuin lukema 29c..ei hyvä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
3 kesäkuukautta jolloin on jokunen viikko max lämmintä ja silti joku kyselee mikä on niissä on ihanaa? Hoh hoijaa mikä väsynyt trolli
viime vuonna sitä hellettä oli joku yli 80 päivää..ei hyvä kehitys ei. Tänä vuonna heräsi jo toivo paremmasta viileämmästä kesästä, nyt ollut viikko junttikeliä ja näyttää jatkuvan.
Ei ole hyvä ei. Parempi olisi lämpötila siinä nollan tienoilla, vähän satelisi vettä, ehkä räntää. Saisi normaalisti vetää toppahousut jalkaan, lapaset päähän ja pipot käsiin. sitten olisi hyvä olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
+23-28C 👍👙
+28C < 🤮😵💫🤬
täällä on havaittu forecan sivuilla uusi ilmiö, mittarissa +26, mutta tuntuu kuin lukema 29c..ei hyvä
Jes! Mahtavaa!!
Kannattaa laihduttaa, niin ei tarvitse valittaa lämmöstä.
Samaa ihmettelen. Ei saa nukuttua,kämppä kuin tropiikissa olis, ei auta tuulettimet ei verhojen pitäminen kiinni. Teen vieläpä raskasta fyysistä työtä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"junttikeliä". Miten aivovammainen olet, jos ulkolämpötila on mielestäsi junttia? Se lämpötila on mikä on ja siitä joko pitää tai ei pidä. Siinä ei ole mitään junttia ja ei ole pätkääkään sinun asia, mitä mieltä muut ovat vallitsevasta lämpötilasta.
Noin lokakuun jälkeen sitten riittää taas kylmää sinne toukokuun paikkeille. Koittakaa nyt vain jaksaa, Suomessa nyt vain on 4 vuodenaikaa ja erottuvat säätilat. Kaikki viilennyskeinot käyttöön koteihin. Kyllä se siitä helpottaa.
Itse menen tänään myöhemmin rannalle.
Jos joku ei kestä muutamaa viikkoa lämpöä, niin hommatkaa nyt ihmeessä mökki ihan pohjoisesta, ehkä jopa Norjasta. Menette sinne kesäksi. Eikä tekosyitä, vaan menette sinne ja lopetatte kitinän.
Mulla on tarpeeksi lämmin ja minimivaatetis jo noin +22 asteen lämmössä, joten siitä ylöspäin kaikki plussa on miinusta
Vierailija kirjoitti:
Noin lokakuun jälkeen sitten riittää taas kylmää sinne toukokuun paikkeille. Koittakaa nyt vain jaksaa, Suomessa nyt vain on 4 vuodenaikaa ja erottuvat säätilat. Kaikki viilennyskeinot käyttöön koteihin. Kyllä se siitä helpottaa.
Itse menen tänään myöhemmin rannalle.
Minä käyn myöhäillasta uimassa koirien kanssa. Joessa mieluiten kun on kylmä vesi siellä aina. Mukavasti rentouttaa nukkumaan mennessä.
En tarvitse siihen virallista uimarantaa, en autoa, enkä kaveria. Mulla on tunne, että em puute on syy miksi moni ei toimi noin, tai oikeastaan tee paljon muutakaan. Kotona neljän seinän sisällä on epäilemättä tukalaa jos ei ole ilmastointia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän, että ihmisten kehot reagoivat eri tavalla lämpötiloihin ja säähän ylipäätään, on sitten terve tai on jokin sairaus.
Mutta vaikea ymmärtää, että joku palelee 24 - 25 asteessa. Että pitää helleraja ylittyä, ettei palele!
Mitä ongelmia tai sairauksia tällaisilla ihmisillä on? Ja kyse siis palelusta, ei esim. siitä, että kivut lievittyvät lämpimässä. Syömishäiriö?
Ei tarvitse kuin reumasta kärsia, kun kivut lieventyvät lämmöstä. Mutta eihän reumainen ihminen ole mielisairaan mielestä sairas ollenkaan
Ei hitto meitä suomalaisia...
"Mun sairaus onkin paljon pahempi kuin sun sairaus!" 🤣
Miksi pitää olla mielisairas (tai ylipainoinen) ettei tykkää helteestä?
Aina helteiden hehkujat on haukkumassa muita.
Ovat, oman kokemukseni mukaan myös erittäin kärkkäitä kiusaamaan helteistä kärsiviä. Menevät samaan kategoriaan kuin yli-innokkaat aamuvirkut (siis päivähän on pilalla jos ei kuudelta aamulla ole siivonnut, käynyt salilla ja kaupassa, leiponut tuoreet sämpylät ja siivonnut uudestaan!) ja himosiivoajat (siis miten sä voit elää jos sulla on kahvikuppi tiskipöydällä, hyi ei sellaisessa saastassa kukaan normaali oleskele).