Onko täällä joku asunut soluasunnossa opiskeluaikoina?
Itse en oo,mutta oli pari opiskelukaveria jotka asui.
Kommentit (95)
Kyllä, joskus 90-luvulla. Oli helvetilliset neljä vuotta mutta muuhun ei ollut varaa.
Onko solussa muuten omat pesukoneet?
Asuin ekan opiskeluvuoden eli noin kaksikymppisenä. Toinen asukas oli samassa koulussa, sama vuosikurssi mutta eri pääaine. Meistä tuli hyvät ystävät ja nähtiin säännöllisesti vielä opiskelujen jälkeenkin. Olin hänen häissäänkin. Mutta se kolmas asukas ...hänen takiaan asuin solussa vain vuoden. Hän oli meitä huomattavasti vanhempi nainen. Eikä siinä mitään, mutta hän koki että hänellä oli oikeus ja suorastaan velvollisuus puuttua elämäämme ja siihen miten vietimme aikaa. Hän myös kommentoi kriittisesti syömisiämme ja vaatetustamme. Itse hän pukeutui lievästi sanottuna erikoisesti. Isoja viittoja hapsuineen ja tupsuineen. Alla vain sukkahousut 😂
Todetaan nyt, että emme aiheuttaneet hänelle häiriötä, järjestäneet bileitä kämpillä tai metelöineet muuten ja siivosimme jälkemme. Hän sen sijaan poltti päivittäin voimakkaita suitsukkeita, keittiössä hänellä porisi joku pahanhajuinen liemi omituisessa koneessa, joku hapetuslaite tai vastaava. Hän opiskeli erittäin miesvaltaisen alan johtotehtäviin. Hän muistikin kertoa joka välissä, että on tottunut antamaan käskyjä ja odottaa myös, että häntä totellaan. Jopa isäni kysyi kerran oltuaan käymässä luonani, että mistä tämä rouva on karannut. Melkoinen tapaus.
Vierailija kirjoitti:
Asuin ekan opiskeluvuoden eli noin kaksikymppisenä. Toinen asukas oli samassa koulussa, sama vuosikurssi mutta eri pääaine. Meistä tuli hyvät ystävät ja nähtiin säännöllisesti vielä opiskelujen jälkeenkin. Olin hänen häissäänkin. Mutta se kolmas asukas ...hänen takiaan asuin solussa vain vuoden. Hän oli meitä huomattavasti vanhempi nainen. Eikä siinä mitään, mutta hän koki että hänellä oli oikeus ja suorastaan velvollisuus puuttua elämäämme ja siihen miten vietimme aikaa. Hän myös kommentoi kriittisesti syömisiämme ja vaatetustamme. Itse hän pukeutui lievästi sanottuna erikoisesti. Isoja viittoja hapsuineen ja tupsuineen. Alla vain sukkahousut 😂
Todetaan nyt, että emme aiheuttaneet hänelle häiriötä, järjestäneet bileitä kämpillä tai metelöineet muuten ja siivosimme jälkemme. Hän sen sijaan poltti päivittäin voimakkaita suitsukkeita, keittiössä hänellä porisi joku pahanhajuinen liemi omituisessa koneessa, joku hapet
Mikä hänestä sitten tuli?
Olen asunut. Oon vaikeasti mt- ongelmainen joten olin se kauhukämppis mistä aina kirjoitellaan. Mut ei ollut yksiöönkään varaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todetaan nyt, että emme aiheuttaneet hänelle häiriötä, järjestäneet bileitä kämpillä tai metelöineet muuten ja siivosimme jälkemme. Hän sen sijaan poltti päivittäin voimakkaita suitsukkeita, keittiössä hänellä porisi joku p
Merenkulun johtotehtäviin, sai kuulemma työskennellä myös kapteenina. Hän oli ollut merillä vuositolkulla jo ennen kapteenikoulutusta ja juurikin näiltä reissulta hän oli kuulemma viittoja keräillyt 😂
Olen asunut solu asunnoissa Espoossa,Riihimäellä ja Seinäjoella..
Kysy mitä haluat
Vierailija kirjoitti:
Kysy mitä haluat
Oliko seinät paperia ja kuuluiko paneminen toisen huoneeseen?
Kaverilla oli solussa kämppäkaverina huuumehörjö joka myi tämän kaikki tavarat tämän ollessa poissa viikonlopun..
Toisella kaverilla oli joku Afrikan baihtooppilas joka käytti kaverin ruokailu tarvikkeita kuten lautasia ja lusikoita tältä kysymättä..
Itsellä oli lämpimänä myös Afrikan kansalainen PK seudulla jolla oli kavereita yökylässä usein kymmenkunta samaa etnistä taustaa olevia..
Asuin solussa, mutta asuin yksin. Toinen huone oli lukittu ja mulla oli käytössä huone, olohuone, pieni keittiö ja kylppäri+wc. Vuokra oli jotain yli 200 euroa.
Vierailija kirjoitti: Miten paneminen sujuu soluasunnossa?
Mitä luulet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysy mitä haluat
Oliko seinät paperia ja kuuluiko paneminen toisen huoneeseen?
Meteliä toisinaan kuului mutta yllättävän vähän...Espoossa tosin oli aika levotonta jossa ajoittain kuului huutoa ja väkivaltaa naapurustossa ja kadulla ikkunan alla.
Riihimäellä asuin peltosaaressa joka on erittäin pahamaineinen paikka mutta se talo jossa asuin osoittautui rauhalliseksi.
Seinäjoella oli kuulemma meteliä
TV huusi ja stereot pauhasi ja muutenkin levotonta...mummot valitti minusta näistä asioista vaikka minulle ei siellä edes ollut TV eikä stereoita ja talossa kuulemma metelöitoiin jopa silloin kun en ollut paikalla...kummallista
Kimppakämpässä pari ekaa opiskeluvuotta. Hyvä ja edullinen ratkaisu, ja päästiin itse vaikuttamaan siihen, millaisia ihmisiä kimppaan tuli: rauhallisia ja omissa oloissaan viihtyviä. Varsinaisesta soluasumisesta ei ole kuin muutaman kuukauden kokemus, ja siellä meno oli kyllä turhan levotonta mulle.
Nuorisosäätiön solussa.
pari opiskelututtua asuin osakunnan soluissa.
Vierailija kirjoitti:
Kaverilla oli solussa kämppäkaverina huuumehörjö joka myi tämän kaikki tavarat tämän ollessa poissa viikonlopun..
Toisella kaverilla oli joku Afrikan baihtooppilas joka käytti kaverin ruokailu tarvikkeita kuten lautasia ja lusikoita tältä kysymättä..
Itsellä oli lämpimänä myös Afrikan kansalainen PK seudulla jolla oli kavereita yökylässä usein kymmenkunta samaa etnistä taustaa olevia..
eli ilmeisesti hajoitti myös lukot, koska soluissa on jokaisen omaan huoneeseen lukko. Ainoastaan yhteiset tilat esim keittiö ja vessa/suihku on kaikkien käytössä. Kaikissa soluissa kuten omassanikaa ei ollut olohuonetta.- vain keittiö ja eteinen (eteisestä vessaan/suihkuun). Oma mukavan kokoinen 12 neliön huone, josta pääsy suoraan keittiöön ja eteiseen. Lukolliset ovet.
Joo, lähes koko opiskeluajan. Tykkäsin, enimmäkseen. Rahatkin riittivät hyvin kun vuokra ei ollut kallis.
Asuin minulla tosin oli kauhujen kämppis ensimmäisessä soluasunnossa.
keittiössä oli aina hirveä tiskivuori (kämppis ei tiskannut koskaan omiaan astioitaan)
keittiöstä myös löytyi aina lääkkeitä ja epäilyttäviä neuloja. En ottanut asiaa puheeksi koska tämä kämppis oli aina huoneessaan ja ei halunnut sosialisoida. Enkä uskaltanut edes koputtaa hänen huoneen oveen ja kysellä mikä homma?
sen jälkeen muutin lapsuudenystäväni kanssa soluun asumaan yhteiselo sujui hyvin ja ei ollut ongelmia.
The only fears we have to fear is these fears itself.
Ammattikoulussa asuin asuntolassa ja siitä oli huonot kokemukset ja muistot..asuntola muistutti enemmän nykypäivän avovankilaa jossa asuttiin pienessä lukitussa huoneessa joka piti jakaa kämppikset kanssa..
Oli vain koko asu tolalle yhteinen avokeittio ja yhteiset WC tilat ja huoneet oli vankila tyyppisen käytävän varrella ja luonnollisesti asuntolaan ei saanut tulla vieraita ja ovet luokittain ilta aikaan ettei pääsyt ulos eikä sisään
Panitteko siellä solussa?