Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä joku asunut soluasunnossa opiskeluaikoina?

Vierailija
15.07.2025 |

Itse en oo,mutta oli pari opiskelukaveria jotka asui.

Kommentit (95)

Vierailija
21/95 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki mun opiskelukaverit asui kimppakämpissä tai soluissa. Itsekin. 

Vierailija
22/95 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Aluksi vuokrasin yksiön ja sitten nykyisen kumppanin kanssa kaksion.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/95 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin itse Jyväskylässä psykologiaa opiskellessani ensin kaksi vuotta Jyväskylän Opiskelija-asuntosäätiön toveriyksiössä, jossa siis 20 neliön kämppä jaettiin kahden 'toverin' kesken. Siellä systeemi silloin meni niin, että toveriyksiöstä sitten graduoiduttiin soluhuoneisiin ja lopulta omiin yksiöihin ilman tovereita myöhemmin opiskeluiden edettyä. Itse tosin parin vuoden jälkeen vuokrasin vapailta markkinoilta asunnon Jyväskylästä ja maksoin vuokrat viikonlopputöillä vanhainkodissa. Eivät soluissa asuneet tuttavani valittaneet olosuhteistaan paljonkaan silloin. Oma huone oli ja sen oven sai kiinni. Tärkeää oli sopia yhteisen keittiön ja vessan siisteydestä sekä vieraista. Kyllä sieltä erilaista kansantaloustieteen, liikuntatieteen, kasvatustieteen ja kirjallisuudentutkimuksen maisteria putkahti sitten soluasumisen kautta tuomaan lisäarvoa tähän todellisuuteen terveinä ja kutakuinkin selväjärkisinä, sanoisin..

Vierailija
24/95 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen asunut. Hän oli mua kymmenen vuotta vanhempi kieltten lukija - tulkiksi tai opettajaksi mielii. Itse opiskelin elintarvikeinsinööriksi. Ei meillä oikein mitään yhteistä ollut. MÄ ravasin vapaalla rokkikeikoilla ja hän istui nenä kirjassa.

Ihan semmoiset kohteliaat välit, että asuminen onnistui. Ei meistä kavereita tullut, mutta kahvit keitettiin aamuisin yhteisesti ja puurot. Puhuttiin lähinnä yhteiskunnallisista asioista. Parisen vuotta noin ja sitten mä muutin mieheni kanssa yhteen.

Vierailija
25/95 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdessa eri opiskelijasolussa asuin 90-luvun alussa. Mukavat kämppikset sattui molemmilla kerroilla. Nyt jälkikäteen kun miettii, niin olihan se aikamoista tuuripeliä, kun kaksi täysin ventovierasta ihmistä laitetaan saman katon alle (yhteinen keittiö ja wc). Toisen kämppiksen miesystävää siedin vain vaivoin, mutta onneksi hän asui toisessa kaupungissa eikä notkunut solussa alvariinsa.

Vierailija
26/95 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

1989-90 Helsingissä ja kahdesti ulkomailla ysärillä. 

Vierailija
27/95 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soluasunto oli yksityisyyttä arvostavalle paras kannustin valmistua työelämään nopeasti.

Minun opiskeluaikanani 1980-luvulla pidettiin tarpeeksi yksityisenä jo sitä, että sai oman huoneen, vaikka se olikin 6 hengen solussa.

Vierailija
28/95 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin solussa ja silloinen kämppikseni on vieläkin kaverini. Soluajoista on 15 vuotta :)

Vierailija
29/95 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampereen Hervannassa asuin 2 naisen kanssa ja täyttä hel vettiä oli. Nim. mieluummin vaikka 7 miehen kanssa kuin naisten;)

Vierailija
30/95 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Soluasunto oli yksityisyyttä arvostavalle paras kannustin valmistua työelämään nopeasti.

Minun opiskeluaikanani 1980-luvulla pidettiin tarpeeksi yksityisenä jo sitä, että sai oman huoneen, vaikka se olikin 6 hengen solussa.

Joo, olin ennen soluasumista kansanopistossa 2 hengen huoneessa vuoden kasarilla, joten solussa eläminen oli ok siihen verrattuna.

Vierailija
31/95 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu asuin. Meitä oli 4 tyttöä omakotitalossa, minä + ystäväni jaoimme makkarin, ja kahdella muulla oli omat. Oli aika kaaoottista ja yksi tytöistä oli ihan kamala sotkija joka ei siivonnut jälkiään, huoneensa haisi ihan kamalalta kun jätti sinne ruoantähteitä, pizzalaatikoita yms lojumaan ja menkkojen aikana sotki joskus vessan verellä ja jätti sen siivoamatta.

Ystäväni taasen roudasi bilettämään porukkaa ja imppasivat milloin mitäkin siinä ohessa.

Vähän yli vuoden sitä menoa jaksoin katsella ja sitten riitti.

Vierailija
32/95 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari vuotta asuin. Oli aluksi kivaakin kun tutustui ihmisiin sitä kautta. Mutta pari vuotta riitti.

Vierailija
33/95 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, vuodesta 2021 lähtien.

Vierailija
34/95 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo asuin, tumma naapuri tuhos soluhuoneiston ja aiheutti 500 + euron velan, kuluttajariitalautakunta auttoi. Se potki soluhuoneen oven rikki ja teki sulakekaappiin oikosulun.. hoas ei hyvä. 

Vierailija
35/95 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, ensimmäiset kolme yliopistovuotta. Vasta maisterivaiheessa pystyi hakemaan yksiötä.

Kuinka niin?

Vierailija
36/95 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soluasunnot ei hyviä jos huono naapuri

Vierailija
37/95 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin ysärillä ja nollarilla. Ensin solussa ja kimppakämpässä Suomessa, sitten kahdessa kimppakämpässä ulkomailla. Ne olivat hienoja vuosia. Suosittelen tämän päivän nuorille.

Vierailija
38/95 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seinäjoen Upassa kolmen huoneen soluasunnossa yhteisellä keittiöllä ja omalla kylpyhuone-WC:llä asuin 2000-luvun loppupuolella. Ei mitään valitettavaa noista ajoista.

Vierailija
39/95 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin joo, Relletissä Kemissä kasarilla. Meillä oli kaksio, jossa kolme ihmistä. Yhdellä oli allergiaa, niin hänellä oma huone. Jaoin huoneen toisen kanssa. Vietin tosi vähän aikaa asunnossa, koska seurustelin ja asuin poikaystävän luona suurimman osan ajasta. Kaksi muuta olivat samalla luokalla ja kaveruksia.

Maksattivat minulla mm. kolmanneksen televisioluvasta, vaikka en IKINÄ katsellut telkkaria. Koska en ollut juuri koskaan kämpillä ja koska televisionkatselut nyt vaan ei kiinnostanut muutenkaan. Olivat muutoinkin äärimmäisen ärsyttäviä ihmisiä.

Ensimmäinen ja viimeinen soluasuntokämppäni. Taisin jotain puoli vuotta siinä majailla

Vierailija
40/95 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asuin joo, Relletissä Kemissä kasarilla. Meillä oli kaksio, jossa kolme ihmistä. Yhdellä oli allergiaa, niin hänellä oma huone. Jaoin huoneen toisen kanssa. Vietin tosi vähän aikaa asunnossa, koska seurustelin ja asuin poikaystävän luona suurimman osan ajasta. Kaksi muuta olivat samalla luokalla ja kaveruksia.

Maksattivat minulla mm. kolmanneksen televisioluvasta, vaikka en IKINÄ katsellut telkkaria. Koska en ollut juuri koskaan kämpillä ja koska televisionkatselut nyt vaan ei kiinnostanut muutenkaan. Olivat muutoinkin äärimmäisen ärsyttäviä ihmisiä.

Ensimmäinen ja viimeinen soluasuntokämppäni. Taisin jotain puoli vuotta siinä majailla

Ja ne raahasivat keittiönlattialle yöpymään jotain hemmetin kavereitaan laumoittain. Olin ihan raivona. Pakko oli hillitä itseään ja lähteä pois. Ilmoitin kyllä vuokranantajalle asunnon väärinkäytöstä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yhdeksän