Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ymmärrä miten ihmiset uskaltavat ajaa autoa maantiellä

Vierailija
13.04.2023 |

Sellaisella tiellä jossa vastaan tulee autoja niin ettei kaistojen välissä ole aitaa. Miten luotatte vastaantulevaan? Miten luotatte itseenne? Eikö teitä kauhistuta ajatus, että pienikin ratinkääntö jommalta kummalta, niin se on henki pois.

En pysty ajaa enkä halua ajaa. Minulla taitaa olla muutenkin jonkinasteinen ahdistuneisuushäiriö, mutta välillä käy mielessä, että mitä jos minun ahdistuksen taso onkin oikeasti se "normaali". Muiden itsesuojeluvaisto on vaan heikko verrattuna minuun. Ei ihmisen oikeasti kuulu lukittautua metallikasan sisälle ja kulkea sillä tuhatta ja sataa. Jotenkin täysin luonnonvastaista.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei luota itseensä, niin on parempikin pysyä pois ratista.

Vierailija
2/32 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten uskallat kävellä tai ajaa pyörällä? Tai kulkea rappusia? Mieti miten monta vaaranpaikkaa ja ihan pienestä kiinni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mäkään uskalla. Siksi ajan autoani aina jalkakäytävällä.

Vierailija
4/32 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten uskallat kävellä tai ajaa pyörällä? Tai kulkea rappusia? Mieti miten monta vaaranpaikkaa ja ihan pienestä kiinni.

Vauhti on selvästi pienempi. Vauhti on kävellessä harvoin kuolettava.

Vierailija
5/32 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua taas aika usein vedetään ojasta...ja aika usein myös per§eeseen.

Vierailija
6/32 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luuletko itse olevasi täydellinen kuski? Sinunlaiset ovat niitä vaarallisimpia.

Vierailija
7/32 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pellollako ajat 😆

Vierailija
8/32 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua taas aika usein vedetään ojasta...ja aika usein myös per§eeseen.

Vtu oot typerä

Vierailija
9/32 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa onnettomuuksista tapahtuu kotona ja useimmiten ihminen kuolee nukkuessaan.

Jos haluat elää; älä nuku, ole poissa kotoa.

Baariin siis!

Vierailija
10/32 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten luotat tuntemattomaan vastaantulijaan? Vai elätkö mentaliteetilla: "voi olla että kuolen nyt, mutta ei se mitään, sitten kuolen". Itse en ainakaan ole noin itsetuhoinen ja välinpitämätön elämääni kohtaan.

Vierailija
11/32 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa onnettomuuksista tapahtuu kotona ja useimmiten ihminen kuolee nukkuessaan.

Jos haluat elää; älä nuku, ole poissa kotoa.

Baariin siis!

Te vedätte tämän vakavan aiheen täysin vitsiksi, syystä että ette edes ymmärrä mitä ap tarkoittaa. Surullista.

Vierailija
12/32 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekään en enää uskalla ajaa. Minulla on myös paniikkihäiriö ja lääkitys. Minun ajamiset on ajettu jo ajat sitten.

Vierailija
13/32 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pyöräillessä vastaan saattaa tulla joku joka lyö sinua pesäpallomailalla päin naamaa. Miten uskallat ajella tuolla pyörällä kun on tuollainenkin mahdollisuus olemassa?

Vierailija
14/32 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs maantiellä ajaessa. Minua aina vähän jännittää liittyminen, etenkin moottoritielle.

Vierailija
15/32 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pyöräillessä vastaan saattaa tulla joku joka lyö sinua pesäpallomailalla päin naamaa. Miten uskallat ajella tuolla pyörällä kun on tuollainenkin mahdollisuus olemassa?

Onko todennäköisyys sinulle ihan vieras käsite? 

Vierailija
16/32 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta auto voi ajaa päälle tai lentokone tai meteoriitti tippua taivaalta niskaan.

Vierailija
17/32 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten luotat tuntemattomaan vastaantulijaan? Vai elätkö mentaliteetilla: "voi olla että kuolen nyt, mutta ei se mitään, sitten kuolen". Itse en ainakaan ole noin itsetuhoinen ja välinpitämätön elämääni kohtaan.

Useimmissa tapauksissa muut autoilijat noudattavat liikennesääntöjä mutta jos eivät, silloin juuri on hyvä paikka olla auton ratissa, koska voi omilla toimillaan mahdollisesti väistää toisen virheen vuoksi onnettomuuden, tai ainakin minimoida vahingot. Jos taas itsekin nukkuu ratissa eikä ole valppaana, voi rysähtää kova kolari.

Tietenkin ajaessa on muuta liikennettä seurattava jatkuvasti ja oltava valmiina toimimaan.

Eihän tämä mikään uusi asia ole, autoja on ollut jo ainakin sata vuotta liikenteessä.

Vierailija
18/32 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskallatko olla auton kyydissä, ap? Liittyykö pelko sius omaan ajamiseen vai ulipäänsä autossa olemiseen?

Minulla on taas sellainen, että kun itse ajan, en pelkää mutta kyydissä ollessa vähän pelkään, kun olen toisten armoilla. Itseeni luotan eri lailla.

Vierailija
19/32 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän sinua, ap. Minulla oli pitkään samankaltainen pelko, mutta se on mennyt iän mukana suurimmaksi osaksi ohi. Ja se, että on isompi ja turvallisempi auto nykyään, auttaa myös.

Vierailija
20/32 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, vaan normaalilla ihmisellä on normaali riskinsietokyky, eikä potentiaalinen kuolemanvaara kummittele kokoajan mielessä. Ellei kyse ole trollista niin todella voimakkaasti suosittelen terapiaa koska tuollaisen taustalla on pakko olla jokin läheltä-piti-tilanne jota ei ole käsitelty ja joka häiritsee normaalia elämää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi viisi