Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko täällä joku asunut soluasunnossa opiskeluaikoina?

Vierailija
15.07.2025 |

Itse en oo,mutta oli pari opiskelukaveria jotka asui.

Kommentit (95)

Vierailija
1/95 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, asuin solussa. Kahdestikin.

Vierailija
2/95 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, pari vuotta asuin viiden hengen solussa. Muuten ihan jees, mut yks kämppis jätti paskansa siivoamatta pöntöstä. Eikä ollu mitään pikkurantuja vaan ihan kunnon räpäskät!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/95 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Mitä haluat tietää?

Vierailija
4/95 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä 1,5 vuotta 2008-2010. 

Vierailija
5/95 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samma täällä. Kerran Suomessa ja sitten Tukholmassa. Kivaa oli molemmilla kerroilla.

Vierailija
6/95 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon. Yleensä oli kireäluonteisia ne tyypit ja lopulta paheksuvia, pitkävihaisia. Ei tarvinnut oikein mitään tehdä edes. Kasvokkain tietysti osaksi mukavia olevinaan.

Vierailija
7/95 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Parhaimmillaan oli muistaakseni yhdeksän kämppistä. Kaikilla oma kylppäri ja jaoimme tuplakeittiön. Välillä jaoin myös kylpyhuoneen viiden muun kanssa. Oi niitä aikoja. 

Vierailija
8/95 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Hyviä aikoja :D 

Vierailija
9/95 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan olisi muuttanut semmoiseen kolhoosiin. Asuin isän omistamassa kaksiossa.

Vierailija
10/95 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, 80- ja 90-luvuilla.

Se oli ihan ok nuorelle opiskelijalle.

Vierailija
11/95 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasarin lopussa ysärin alussa. Hyvä meininki oli.

Vierailija
12/95 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ja pariin otteeseen opiskelijasoluasunnossa.

Vierailija
13/95 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, elämäni hauskimmat 2,5 vuotta.

Vierailija
14/95 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

90-loppupuolella suunnilleen kaikki opiskelijat asuivat solussa. Toisilla oli HOAS:n kämppiä, joissa seinät oli paperia.

Itselläni Otskissa onneksi ylioppilaskunnan kämppä; viihdyin oikein hyvin. Neliöitä ei juurikaan ollut, mutta sinne mahtui kaikki tarpeellinen mukaan lukien jääkaappi, mikro ja oma kylppäri. Jossain Turussa on kait vastaavalla konseptilla tehty nykyään kämppiä, joita kutsuvat kokonsa puolesta itsemurhayksiöiksi.

Mut itse viihdyin Jämeräntaipaleella hyvin. Yksitoista huonetta omilla kylppäreillään jakoi yhteisen keittiön. Keittiön tiskit piti tiskata itse, mutta lattian kävi puhdistamassa jokin kerrossiivoojan tapainen. 

Käytännössä monikaan teekkari ei käyttänyt keittiötä. Itse ja pari muuta ehkä toisinaan kokkaili siellä.

Toisaalta varsinkin alkuvuosina tuo solu oli kuitenkin melko aktiivinen ja sosiaalinen, oli solun sisäisiä bileitä, joissa ei ollut ketään ulkopuolisia. Tilattiin yhteistä paperi-hesaria, jolloin nokkaa kohden opiskelijahinnalla ei jäänyt paljon maksettavaa. Solun yhteinen TV:kin oli. TV-lupatarkastaja ei muistaakseni koskaan käynyt ovella, vaikka vuosia siellä asuin. Eikä se aparaatti kenenkään olisi ollutkaan. Olisi tarkastaja saanut viedä mukanaan, jos olisi jaksanut painavan kuvaputkivekottimen jaksanut kantaa.

Solun yhteisessä tilassa Hesaria lukiessa saattoi tavata muita Solun asukkaita, kun itse ei aluksi tuntenut paikkakunnalta ketään. Sain poimia soluelämän parhaat puolet.

Vierailija
15/95 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, opiskeluaikana yhteensä 5 vuotta kuuden hengen solussa, siitä 2,5 vuotta kahden hengen huoneessa ennestään tuntemattoman kämppiksen kanssa. Hyviä muistoja jäi. Tämä oli ihan normaalia teekkarielämää 1980-luvulla.

Vierailija
16/95 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on. Ei mulla ollu varaa yksiöön.

Vierailija
17/95 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme vuotta, en viihtynyt.

Vierailija
18/95 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin ysärin lopulla. Silloin se nähtiin mahdollisuutena, ei uhkana. 

Vierailija
19/95 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saanut soluasuntoa (2 opiskelijaa yksiössä), koska minulla oli tuloja opiskeluja edeltävältä ajalta. Jouduin tyytymään alivuokralaishuoneeseen perheessä.

Vierailija
20/95 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soluasunto oli yksityisyyttä arvostavalle paras kannustin valmistua työelämään nopeasti.