Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten varmistua ennen lapsen hankkimista, että mies tosiaan kantaa 50% hoitovastuusta?

Vierailija
14.07.2025 |

Sanotaan että miehet haluavat saada lapsia vähän kuten lapset haluavat saada koiranpentuja. Lupaillaan että kyllä minä sitä hoidan, mutta lopulta kuitenkin kyllästytään nopeasti ja sysätään vastuu toisille. 

Miten nainen voi ennen lapsen hankkimista siis varmistua, että mies todella aikoo pitää puolet perhevapaista, hoitaa puolet yöheräilyistä, jää joka toinen kerta kotiin kun lapsi on sairas eikä sitä voi viedä päiväkotiin jne. 

Kirjallinen sopimus? Islantilaisen tai ruotsalaisen miehen hankkiminen? 

Tämä on minulle oikeasti iso asia, en uskalla lisääntyä koska pelkään että miehestä tulisi lapsen synnyttyä sellainen "auttelija". Sellainen, joka hoitaa lasta vähän ja vain silloin kun hänelle itselleen sopii, ja kehtaa kutsua sitä "äidin auttamiseksi". 

N28

Kommentit (208)

Vierailija
61/208 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minä lapsia joskus saan niin mä voisin olla vaikka koti-isä jos nainen esim tienais enemmän ku minä tai tilanne vaan sitä vaatisi. Vastuuta otan kodista jo nyt jo koska olen koko ikäni asunut sinkkuna. 

Mutta ap:n kysymykseen sanoisin että ehkä sä saat sen selvyydelle ihan vaan katsomalla mitä mies tekee?

Toivottavasti joskus löydän naisen ja teen lapsia.

M34

Vierailija
62/208 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

miksi pitää lapsia edes hankkia? sotkevat, haisevat, huutavat, näyttävät perunalta tai vielä pahempaa: tulevat äitiinsä.

Näinkö sinulle on käynyt? Pahoittelut.

näin kävi. muistuttavat kovasti äitiään. onneksi ovat jo aikuisia, eikä tarvitse niille muistuttaa kuin kolme kertaa päivässä, että sulla on edelleen valtavan kokoinen pää, ja haiset pahalle. 

Kerro toki hieman myös omasta ja äitisi ulkonäöstä.

no toki. hyvin ikääntyneen adoniksen, eli hauisten ylipapin näköinen, upealla luonteella varustettu ainakin metri viiskytviis ja yhekskööt kiloa silkkaa rakkautta. (ei hiuksia, mutta valtava risuparta)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/208 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edellinen vastaava ketju poistui eilen. Joku otti nokkiinsa jostain. Säälittävää.

Tämäkin ketju on täynnä sekopäiden höpinää. Arvatenkin se edellinenkin oli. Ei 8hme, että poistuu.

Vierailija
64/208 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset etsii statusmiestä eli miestä joka on koulutettu ja hyvätuloinen mutta samalla naiset vaatii että mies on kotihiiri ja kantaa vastuun kodista. Eikö tässä ole ristiriita? 

Vierailija
65/208 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kyllähän kaikki siihen suostuu heti, kun nainen tuo 50% tuloista taloon. leikkaa nurmikot korjaa autot ym. se on sitä tasa-arvoa, jonka perään paljon huudellaan, ja silloinhan kaikki on 50-50, vai mitä?

Mä yritin, pyysin miestä moneen kertaan jakamaan vanhempainvapaan puoliksi, jotta mäkin olisin päässyt tienaamaan perheelle rahaa. Ei sopinut hänelle... Taitaa siellä töissä olla sittenkin lepposampaa (tiedän, että on).

Btw. Robotti leikkaa nurmikon. Auto on minun oma ja jos en osaa korjata, vien autokorjaamolle. Taidat olla se mies, joka on osuutensa tehnyt, kun vie kerran vuodessa auton katsastukseen...

Vierailija
66/208 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ainakaan vaatimalla. Vaatiminen tappaa kaiken hyväntahtoisuuden ja rakkauden vaikka sitä alussa olisikin.

Vierailija
67/208 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos minä lapsia joskus saan niin mä voisin olla vaikka koti-isä jos nainen esim tienais enemmän ku minä tai tilanne vaan sitä vaatisi. Vastuuta otan kodista jo nyt jo koska olen koko ikäni asunut sinkkuna. 

Mutta ap:n kysymykseen sanoisin että ehkä sä saat sen selvyydelle ihan vaan katsomalla mitä mies tekee?

M34

Eli oot sitä mieltä, että aina pienituloisempi jää kotiin, vaikka vanhempainvapaat on ansiosidonnaisia?

Vierailija
68/208 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässähän se syy matalaan syntyvyyteen on. Naiset muistavat omasta lapsuudestaan miten epätasa-arvoista paskaa perhe-elämä naisille oikeasti on. Ensin ollaan vauvan kanssa jumissa kotona ja kärsitään univajeesta, samalla kun lapsen isä elää normaalia elämää käyden töissä ja harrastuksissa (ja saa nukkua yöt). 

Sitten kun nainen on ollut kotona vuoden ja mies kaksi viikkoa, lapsi menee päiväkotiin. Ja kun lapsi sairastelee, niin äiti jää kotiin työnantajansa kustannuksella. Isä ja hänen työantajansa ovat lapsen sairasteluilta jostain syystä turvassa.

Tyhmähän sitä on, jos tuollaista elämää haluaa itselleen. Minäkin haluaisin lapsia, mutta vain jos vastuu jaettaisiin puoliksi. 6kk perhevapaa äidille, sitten 6kk isälle. Sairastelut jaettaisiin puoliksi ja yövalvomiset hoidettaisiin vuorotellen. Molemmille sama määrä lapsivapaata aikaa ja harrastuksia.

Harva mies tuollaiseen kuitenkaan suostuu, kun muistavat omasta lapsuudestaan miten helpolla isä pääsi ja haluavat samat edut itselleenkin.

Vierailija
69/208 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suosittele hankkimaan lapsia tuolla asenteella ollenkaan.

Vierailija
70/208 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se menee ihan luonnollisesti. Lapsia tulee ja äidit hoitaa niitä kotona. Isä käy töissä. Näin se luonto on suunnitellut ja tehnyt miehen ja naisen niin erilaiseksi. Vaikeudet alkaa siitä kun äidit yrittävät käydä töissä samalla kun on pieniä lapsia kotona. Pitäisi isille saada perheverotus käyttöön, niin äidit voisivat olla kotona hoitamassa lapsia.

Samaan aikaan sinkku miehet ovat työttöminä, kun äidit tekevät työt.

Vierailija
71/208 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M34

Eli oot sitä mieltä, että aina pienituloisempi jää kotiin, vaikka vanhempainvapaat on ansiosidonnaisia?

En ole sitä mieltä, toki tulot vaikuttaa asiaan mutta kuten sanoin niin se kuka jää kotiin riippuu monesta muustakin asiasta. Siihen vaikuttaa aika paljon työllisyystilanne, se mitä työtä tekee, halu jäädä kotiin yms. 

M34

Vierailija
72/208 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset etsii statusmiestä eli miestä joka on koulutettu ja hyvätuloinen mutta samalla naiset vaatii että mies on kotihiiri ja kantaa vastuun kodista. Eikö tässä ole ristiriita? 

Mikä tuossa on ristiriitaista? Ei niihin kotitöihin mene koko aikaa varsinkaan jos ne tekee tasapuolisesti yhdessä.

Vierailija
73/208 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika moni hankkii sen koulutuksen ennen perheen perustamista. Kodista ja lapsista kannetaan vastuu, jos niitä päätyy tekemään. Sitä vastuuta ei voi ulkoistaa kenellekkään. 

Vierailija
74/208 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä tuossa on ristiriitaista? Ei niihin kotitöihin mene koko aikaa varsinkaan jos ne tekee tasapuolisesti yhdessä.

Jos mies panostaa uraansa ja mies tekee vastuullista työtä niin ei sillä riitä aikaa leikkiä kotileikkejä tai hoitaa vauvaa. Luuletko sä että ihmiset jotka menestyy työurallaan saa sen menestyksen ilman lisäpanostuksia työuraan? 

Vierailija
75/208 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M34

En ole sitä mieltä, toki tulot vaikuttaa asiaan mutta kuten sanoin niin se kuka jää kotiin riippuu monesta muustakin asiasta. Siihen vaikuttaa aika paljon työllisyystilanne, se mitä työtä tekee, halu jäädä kotiin yms. 

M34

Kyllä se parempi on että äiti jää kotiin hoitamaan lapsia. Miehet voivat tehdä ne kevyet työt hyvällä palkalla. Vähintään kunnes lapsi on 12 vuotias.

Äiti töissä = Yksi mies enemmän työttömänä. Niille miehille joiden naiset on kotona, niin verotus minimiin!

Vierailija
76/208 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässähän se syy matalaan syntyvyyteen on. Naiset muistavat omasta lapsuudestaan miten epätasa-arvoista paskaa perhe-elämä naisille oikeasti on. Ensin ollaan vauvan kanssa jumissa kotona ja kärsitään univajeesta, samalla kun lapsen isä elää normaalia elämää käyden töissä ja harrastuksissa (ja saa nukkua yöt). 

Sitten kun nainen on ollut kotona vuoden ja mies kaksi viikkoa, lapsi menee päiväkotiin. Ja kun lapsi sairastelee, niin äiti jää kotiin työnantajansa kustannuksella. Isä ja hänen työantajansa ovat lapsen sairasteluilta jostain syystä turvassa.

Tyhmähän sitä on, jos tuollaista elämää haluaa itselleen. Minäkin haluaisin lapsia, mutta vain jos vastuu jaettaisiin puoliksi. 6kk perhevapaa äidille, sitten 6kk isälle. Sairastelut jaettaisiin puoliksi ja yövalvomiset hoidettaisiin vuorotellen. Molemmille sama määrä lapsivapaata aikaa ja harrastuksia.

Harva mies tuollaiseen kuitenkaan suostuu, kun muistavat oma

Osuit naulan kantaan. Oma muisto on lapsuuden lisäksi oman lapsen syntymästä. Vuosi siinä oli aika yksinäistä...

Vierailija
77/208 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se menee ihan luonnollisesti. Lapsia tulee ja äidit hoitaa niitä kotona. Isä käy töissä. Näin se luonto on suunnitellut ja tehnyt miehen ja naisen niin erilaiseksi. Vaikeudet alkaa siitä kun äidit yrittävät käydä töissä samalla kun on pieniä lapsia kotona. Pitäisi isille saada perheverotus käyttöön, niin äidit voisivat olla kotona hoitamassa lapsia.

Ok, en osta.

N

Vierailija
78/208 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mies panostaa uraansa ja mies tekee vastuullista työtä niin ei sillä riitä aikaa leikkiä kotileikkejä tai hoitaa vauvaa. Luuletko sä että ihmiset jotka menestyy työurallaan saa sen menestyksen ilman lisäpanostuksia työuraan? 

Nainen pystyy panostaa sekä perheeseen että uraan mutta mies ei kykene? Mielenkiintoista että sinulla on tuollainen tuttavapiiri. Mun tuttavissa lähes kaikki niin miehet kuin naiset pystyy tekemään molempia yhtä aikaa.

Vierailija
79/208 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu ja pienemmästä verotuksesta syntyneen potin mies pitää itsellään ja nainen ja lapset elää almuilla. 😂

Plus jäävät tyhjän päälle jos mies lähtee tai kuolee. 

Paska diili.

Vierailija
80/208 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies voi säästää naisen tilille ETUKÄTEEN rahaa korvaukseksi menetetystä ansiotulosta ja eläkkeestä. Vanhempainvapaat vaikuttavat vielä pitkälle tulevaisuuteen menetettyinä palkankorotuksina.

Mitä tulee kysymykseen, niin on vaikea olla varma. Onko mies kuinka itsenäisesti toimeentarttuva, fiksu, arvoiltaan moderni? Kavereita ja lähisukulaisia kannattaa katsoa tarkkaan, sekä näiden perhe- ja parisuhdedynamiikkaa. Se voi paljastaa paljon. Opitut mallit aktivoituvat, kun lapsi syntyy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan neljä