Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten varmistua ennen lapsen hankkimista, että mies tosiaan kantaa 50% hoitovastuusta?

Vierailija
14.07.2025 |

Sanotaan että miehet haluavat saada lapsia vähän kuten lapset haluavat saada koiranpentuja. Lupaillaan että kyllä minä sitä hoidan, mutta lopulta kuitenkin kyllästytään nopeasti ja sysätään vastuu toisille. 

Miten nainen voi ennen lapsen hankkimista siis varmistua, että mies todella aikoo pitää puolet perhevapaista, hoitaa puolet yöheräilyistä, jää joka toinen kerta kotiin kun lapsi on sairas eikä sitä voi viedä päiväkotiin jne. 

Kirjallinen sopimus? Islantilaisen tai ruotsalaisen miehen hankkiminen? 

Tämä on minulle oikeasti iso asia, en uskalla lisääntyä koska pelkään että miehestä tulisi lapsen synnyttyä sellainen "auttelija". Sellainen, joka hoitaa lasta vähän ja vain silloin kun hänelle itselleen sopii, ja kehtaa kutsua sitä "äidin auttamiseksi". 

N28

Kommentit (208)

Vierailija
21/208 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi haluat miehen hoitavan vauvaa ja lasta? Sama kuin pyytäisit puuta kokkaamaan sinulle.

Sinä olet nainen ja sinulla on hoivavaisto ja luontaiset taidot tähän.

Avioehtoon kirjaatte että mies elättää sinua 3-5v per lapsi kotona plus sijoittaa eläkkeisiisi, ja tietysti yhteinen talous muutenkin. Jos mie ei suostu naimisiin ja ehtoon niin on 100% varmuuella petturi ja hyväksikäyttäjä.

Vierailija
22/208 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montako kertaa viikossa mies tarttuu imuriin yhteisessä kodissanne? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/208 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mies ei tee edes osuuttaan kotitöistä niin ei varmasti tule lastakaan hoitamaan.

Tämä ei ole totta

Aivan eri asia

Niin, miehellä ei esim. ole lapsen hoitoon tarvittavia nisiä, toisin kuin kotitöihin tarvittavat kädet.

Vierailija
24/208 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kyllähän kaikki siihen suostuu heti, kun nainen tuo 50% tuloista taloon. leikkaa nurmikot korjaa autot ym. se on sitä tasa-arvoa, jonka perään paljon huudellaan, ja silloinhan kaikki on 50-50, vai mitä?

Minä tuon taloon 70% tuloista. Kerrostalossa ei ole nurmikkoa leikattavaksi eikä täällä keskellä kaupunkia tarvita autoa ollenkaan. 

Mikäs sitten on tekosyynä? Kun mies porasi taululle koukun seinään muuton yhteydessä ja ainakin kerran aikoi vaihtaa lampun mutta sekin piti tehdä itse kun toinen jatkuvasti unohti ja aikoi tehdä sen "huomenna".

Vierailija
25/208 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kyllähän kaikki siihen suostuu heti, kun nainen tuo 50% tuloista taloon. leikkaa nurmikot korjaa autot ym. se on sitä tasa-arvoa, jonka perään paljon huudellaan, ja silloinhan kaikki on 50-50, vai mitä?

Meillä on autot korjannut ja huoltanut jo pitkään autokorjaamo. Ruohon leikkaa robottileikkuri. Kotitöitä ja lastenhoitoa kyllä riittää ihan jokaiselle päivälle molemmille vanhemmille. Ja ihan vapaaehtoisesti.

Vierailija
26/208 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa a. Onhan naisiakin, jotka eivät sittenkään niin perhe-elämästä välitä ja mies hoitaa suurimman osan. En osaa sanoa onko tällaisia asioita mitenkään etukäteen havaittavissa, ELLEI ole jo ihan alusta alkaen saamaton laiska vätys. 

Minun mieheni/lasteni isä on kaikinpuolin mahtava mies ja isä. On juurikin se 50/50 isä, joka on halunnut pitää perhevapaat eikä ole koskaan nurissut mistään, kun lasten kanssa täytyy tehdä jotain.

Aivan helvetin outoa glorifioida transsukupuolisuutta "hyväksi isyydeksi". Lapsen kehitys häiriintyy, kun tämä vieroitetaan liian aikaisin, mistään pumppumaidoista tai lehmäntissimaidoista puhumattakaan.

Tuo ei ole hienoa vaan perversoitunutta.

Vierailija
27/208 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi pitää lapsia edes hankkia? sotkevat, haisevat, huutavat, näyttävät perunalta tai vielä pahempaa: tulevat äitiinsä.

Vierailija
28/208 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enimmäkseen kaupunkilaiset koulutetut miehet on innoissaan vauvaa hoitamassa. Olen töissä vastasyntyneillä.

Suomalaiset miehet siis.

Maalaisista huomaa että heistä osa vähän vetäytyy vastuusta

Vierailija
29/208 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjallinen sopimus ja sopimukseen kunnon sopimussakko, kuten 100% omaisuudesta ja tuloista siirtyy käyttöösi heti jos sopimuksesta livetään. Toinen vaihtoehto on löytää se hyvä ja luotettava mies, mikä ei nykyään ole lainkaan helppoa.

Kohtuuttomat, lainvaitaiset, hyvän tavan vastaiset ja vilpilliset sopimukset eivät ole suomessa pitäviä ja tämä menisi juurikin tuohon ekaan vaikka joku mies olisikin niin tyhmä että allekirjoittaisi tuommoisen.

Vierailija
30/208 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten joku täällä joitain päiviä sitten tiivisti. Ei tähän Ap:n avauksessa esittämään kysymykseen ole varmaa ja oikeaa vastausta.

Jos joku sen keksisi niin kyllä hänet vähintään Nobelin rauhanpalkinnolla tulisi palkita.

Tuon kommentin jälkeen tilanne on ollut vähintään yhtä epävarmaa, eikä oikeaa vastausta ole tiettävästi löydetty. - Valitettavasti.

Itse olen kuitenkin varmaan vähän konservatiivi kun ajattelen, että keskimäärin on kuitenkin parempi jos ensin yrittää löytää ja kohdata ja saada itselleen mieluisan kumppanin, jonka rinnalla itsellä on hyvä ja luonteva olla kuten hänellä vastaavalla tavalla ja jonka kanssa edetä yhdessä parisuhteeseen molempien halutessa jakaa ja kokea ja yrittää elää lapsihaaveen todeksi.

Sensijaan, että yrittäisi saada lapsen ensi-sijaisesti yksin; tai jos haluaakin niin toteuttaa halunsa vain jos ensin on itsellä enimmäkseen hyvä ja luonteva olla. Ja aina parempi, jos tämän lisäksi on rinnalla / lähellä sosiaalista turvaverkkoa, vaikka se yksi ja erityinen / tuleva toinen vanhempi mies (tai nainen) puuttuisi rinnalta

Uskovainen mies

Vierailija
31/208 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos hoitovastuu jakautuisi koko yhteiskunnassa 50-50, silloin naisilla olisi yhtäläinen mahdollisuus urakehitykseen ja samanlaisiin tuloihin kuin miehillä.

Nyt työnantajat syrjivät naisia ja suosivat miehiä, kun tietävät että nainen todennäköisesti pitää pitkät perhevapaat ja joutuu niiden jälkeenkin jäämään paljon kotiin lapsen sairasteluiden yms. takia. 

Auton korjaaminen tai ruohon leikkaaminen taas eivät ole mitään lapsen hoitamiseen rinnastettavissa olevaa työtä. Auton voi viedä korjaamolle, ja ruohon voi leikata robottileikkurilla. 

-ap

Vierailija
32/208 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epäironisesti monihan juurikin hankkii ensin koiranpennun. En nyt käyttäisi termiä "koelapsi" mutta kyllähän siitä saa vähän osviittaa kuinka mies jaksaa sitä että elämä rytmittyy jonkun muun mukaan ja välillä pitää se oma mukavuus laittaa taka-alalle. Nimenomaan puhun koiranpennusta, en aikuisesta kodinvaihtajasta joka on jo koulutettu ja opetettu sisäsiistiksi ja joka kestää yksinolemistakin. 

Silti. Ei tämäkään mikään idioottivarma tapa ole. Mun velipoika hoiti koiraa pennusta asti antaumuksella ja kun sitten tuli lapsi, niin sitä juostiinkin melkein kirjaimellisesti karkuun.

Jos ja kun miehen kanssa joutuu joka tapauksessa varautumaan siihen, että tästä kuoriutuu petturi, raivohullu tai muuta vastaavaa, niin sama valmistautua lapsen hoitoon 100% yksin. Siemen maksaa pari tonnia eikä kukaan r aiskaa sinua loppuelämääsi "tarpeidensa" vuoksi. Kannattaa harkita.

Vierailija
33/208 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa a. Onhan naisiakin, jotka eivät sittenkään niin perhe-elämästä välitä ja mies hoitaa suurimman osan. En osaa sanoa onko tällaisia asioita mitenkään etukäteen havaittavissa, ELLEI ole jo ihan alusta alkaen saamaton laiska vätys. 

Minun mieheni/lasteni isä on kaikinpuolin mahtava mies ja isä. On juurikin se 50/50 isä, joka on halunnut pitää perhevapaat eikä ole koskaan nurissut mistään, kun lasten kanssa täytyy tehdä jotain.

Aivan helvetin outoa glorifioida transsukupuolisuutta "hyväksi isyydeksi". Lapsen kehitys häiriintyy, kun tämä vieroitetaan liian aikaisin, mistään pumppumaidoista tai lehmäntissimaidoista puhumattakaan.

Mitä v ittua selität pervo? :D

Vierailija
34/208 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on autot korjannut ja huoltanut jo pitkään autokorjaamo. Ruohon leikkaa robottileikkuri. Kotitöitä ja lastenhoitoa kyllä riittää ihan jokaiselle päivälle molemmille vanhemmille. Ja ihan vapaaehtoisesti.

no te olettekin tätä mitään aikaan saamatonta sukupolvea. kyllä minä osaan itse autoni huoltaa kun ukkoni aikanaan opetti, ja pidän yksin talon pystyssä, kun mies on tienaamassa elannon meille molemmille. minä kasvatin lapset ja hoidin kotiaskareet. voisi sanoa, että helpompaa elämää ei taida olla olemassa. 

Vierailija
35/208 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

miksi pitää lapsia edes hankkia? sotkevat, haisevat, huutavat, näyttävät perunalta tai vielä pahempaa: tulevat äitiinsä.

Näinkö sinulle on käynyt? Pahoittelut.

Vierailija
36/208 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä v ittua selität pervo? :D

Sitä, että ihminen on nisäkäs ja nisäkkäillä on siittävä koiras ja emo. Ei kahta emoa, niin kuin linnuilla.

Vierailija
37/208 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

no te olettekin tätä mitään aikaan saamatonta sukupolvea. kyllä minä osaan itse autoni huoltaa kun ukkoni aikanaan opetti, ja pidän yksin talon pystyssä, kun mies on tienaamassa elannon meille molemmille. minä kasvatin lapset ja hoidin kotiaskareet. voisi sanoa, että helpompaa elämää ei taida olla olemassa. 

Voi taivas... Sinulla varmaan hyvä eläke? Ei tainnut vaan koulut maistua aikoinaan, niin etpä päässyt rakentamaan omaa uraa? :)

Vierailija
38/208 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehdottomasti näin. Lapsetkin voivat paremmin, kun ovat äitinsä kansas eivätkä jonkun sekopäisen miehen, joka luulee olevansa nainen.

Ihan niinkuin eläinpoikasetkaan, luonnollisesti äitinsä kanssa kasvavat lapset eivät edes itke. Länsimaalaisessa transsukupuolisess kulttuurissa itku on sen sijaan enemmän kuin normi lasten kasvatuksessa, sen katsotaa kuuluvan vauvan "kommunikaatioon". Kyllä, se kommunikoi sillä syvää ahdinkoa ja traumaa.

Vierailija
39/208 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä tuon taloon 70% tuloista. Kerrostalossa ei ole nurmikkoa leikattavaksi eikä täällä keskellä kaupunkia tarvita autoa ollenkaan. 

Mikäs sitten on tekosyynä? Kun mies porasi taululle koukun seinään muuton yhteydessä ja ainakin kerran aikoi vaihtaa lampun mutta sekin piti tehdä itse kun toinen jatkuvasti unohti ja aikoi tehdä sen "huomenna".

tämähän kertoo sen, että kyseessä ei ole mies, vaan feminiini vasemmiston äänestäjä. ja itsehän valintasi teit, vai kuinka?

Vierailija
40/208 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enimmäkseen kaupunkilaiset koulutetut miehet on innoissaan vauvaa hoitamassa. Olen töissä vastasyntyneillä.

Suomalaiset miehet siis.

Maalaisista huomaa että heistä osa vähän vetäytyy vastuusta

Tämä on totta. Fiksuus näkyy yleensä kaikilla elämän osa-alueilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan neljä