Miten varmistua ennen lapsen hankkimista, että mies tosiaan kantaa 50% hoitovastuusta?
Sanotaan että miehet haluavat saada lapsia vähän kuten lapset haluavat saada koiranpentuja. Lupaillaan että kyllä minä sitä hoidan, mutta lopulta kuitenkin kyllästytään nopeasti ja sysätään vastuu toisille.
Miten nainen voi ennen lapsen hankkimista siis varmistua, että mies todella aikoo pitää puolet perhevapaista, hoitaa puolet yöheräilyistä, jää joka toinen kerta kotiin kun lapsi on sairas eikä sitä voi viedä päiväkotiin jne.
Kirjallinen sopimus? Islantilaisen tai ruotsalaisen miehen hankkiminen?
Tämä on minulle oikeasti iso asia, en uskalla lisääntyä koska pelkään että miehestä tulisi lapsen synnyttyä sellainen "auttelija". Sellainen, joka hoitaa lasta vähän ja vain silloin kun hänelle itselleen sopii, ja kehtaa kutsua sitä "äidin auttamiseksi".
N28
Kommentit (208)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjallinen sopimus ja sopimukseen kunnon sopimussakko, kuten 100% omaisuudesta ja tuloista siirtyy käyttöösi heti jos sopimuksesta livetään. Toinen vaihtoehto on löytää se hyvä ja luotettava mies, mikä ei nykyään ole lainkaan helppoa.
Kohtuuttomat, lainvaitaiset, hyvän tavan vastaiset ja vilpilliset sopimukset eivät ole suomessa pitäviä ja tämä menisi juurikin tuohon ekaan vaikka joku mies olisikin niin tyhmä että allekirjoittaisi tuommoisen.
Ei ole hyvän tavan mukaista laittaa naita paksuksi ja viedä tämän lapsen omistajuus pettämällä ydniperheestä, mutta muuttamallakin mielensä ja alkamalla polygamiseksi.
Ainoa tapa varmistua lapsen vakaista kasvuolosuhteista ilman miehen sekoilua on tehdä lapsi 100% omaan huoltajuuteen eli ilman miestä. Ja miksi kukaan nainen sellaistakaan haluaisi? Homman nimi on se, että lapsi on aina sen saastaisen miehen jatke ja siitä ei vaan pääse yli eikä ympäri. Siksi ei lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Miksi haluat miehen hoitavan vauvaa ja lasta? Sama kuin pyytäisit puuta kokkaamaan sinulle.
Sinä olet nainen ja sinulla on hoivavaisto ja luontaiset taidot tähän.
Avioehtoon kirjaatte että mies elättää sinua 3-5v per lapsi kotona plus sijoittaa eläkkeisiisi, ja tietysti yhteinen talous muutenkin. Jos mie ei suostu naimisiin ja ehtoon niin on 100% varmuuella petturi ja hyväksikäyttäjä.
Mikä ihmeen hoivavaisto ja luontaiset taidot? :D Lapsenhoito on taito muiden joukossa, se opitaan tekemällä eikä sukupuolella ole asian kanssa mitään tekemistä.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kyllähän kaikki siihen suostuu heti, kun nainen tuo 50% tuloista taloon. leikkaa nurmikot korjaa autot ym. se on sitä tasa-arvoa, jonka perään paljon huudellaan, ja silloinhan kaikki on 50-50, vai mitä?
Meillä on autot korjannut ja huoltanut jo pitkään autokorjaamo. Ruohon leikkaa robottileikkuri. Kotitöitä ja lastenhoitoa kyllä riittää ihan jokaiselle päivälle molemmille vanhemmille. Ja ihan vapaaehtoisesti.
no te olettekin tätä mitään aikaan saamatonta sukupolvea. kyllä minä osaan itse autoni huoltaa kun ukkoni aikanaan opetti, ja pidän yksin talon pystyssä, kun mies on tienaamassa elannon meille molemmille. minä kasvatin lapset ja hoidin kotiaskareet. voisi sanoa, että helpompaa elämää ei taida olla olemassa.
Ehdottoma
Sinulla näyttäisi kyllä olevan järkyttävän pahoja traumoja.
Vierailija kirjoitti:
Tässähän kannatta erota heti kun lapset tehty ja siirtyi viikko-viikko malliin, siinähän se menee tasan ja kumpikin muuten hoitaa vaan omat juttunsa (plus lapsivapaalla voi viettää villiä sinkkuelämää ja matkustella)
Niin siis jos on narsistinen, polygaminen apina. Niinkuin ilmeisesti 100% suomimiehistä on. Juuri tämän vuoksi näille ei enää synnytetä yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
kyllähän kaikki siihen suostuu heti, kun nainen tuo 50% tuloista taloon. leikkaa nurmikot korjaa autot ym. se on sitä tasa-arvoa, jonka perään paljon huudellaan, ja silloinhan kaikki on 50-50, vai mitä?
Ei tuloista, vaan yhteiset menot maksetaan puoliksi. Tuloja ei kannata pitää yhteisinä. Autot hoitaa huoltoliike ja kun asumismuodoksi valitsee kerrostalon, ei ulkotöitäkään ole.
Itse olisin voinut maksaa siitä, että mies olisi hoitanut joskus lasten yöheräilyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on autot korjannut ja huoltanut jo pitkään autokorjaamo. Ruohon leikkaa robottileikkuri. Kotitöitä ja lastenhoitoa kyllä riittää ihan jokaiselle päivälle molemmille vanhemmille. Ja ihan vapaaehtoisesti.
no te olettekin tätä mitään aikaan saamatonta sukupolvea. kyllä minä osaan itse autoni huoltaa kun ukkoni aikanaan opetti, ja pidän yksin talon pystyssä, kun mies on tienaamassa elannon meille molemmille. minä kasvatin lapset ja hoidin kotiaskareet. voisi sanoa, että helpompaa elämää ei taida olla olemassa.
Sinä et ole uutta autoa nähnytkään.
Tuttavapiirissäni oli toki yksi nainen, joka oli itse sitä mieltä, että hän hoitaa yksin kotihommat ja lapsen. Miehensä ei kuulemma osaa yhtään mitään. Samainen nainen oli sitä mieltä että ei työllisty miesvaltaisella alalle siksi, koska on nainen. Muut saman vuosikurssin naiset kyllä työllistyivät.
Eli kannattaa tutustua kumppaninsa asenteisiin jo etukäteen ne ovat lujasti pinttyneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos mies ei tee edes osuuttaan kotitöistä niin ei varmasti tule lastakaan hoitamaan.
Tämä ei ole totta
Aivan eri asia
Niin, miehellä ei esim. ole lapsen hoitoon tarvittavia nisiä, toisin kuin kotitöihin tarvittavat kädet.
Ei lapsenhoitoon mitään nisiä tarvita. Ei edes vauvanhoitoon, koska korvike on keksitty.
Keksi joku muy tekosyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi haluat miehen hoitavan vauvaa ja lasta? Sama kuin pyytäisit puuta kokkaamaan sinulle.
Sinä olet nainen ja sinulla on hoivavaisto ja luontaiset taidot tähän.
Avioehtoon kirjaatte että mies elättää sinua 3-5v per lapsi kotona plus sijoittaa eläkkeisiisi, ja tietysti yhteinen talous muutenkin. Jos mie ei suostu naimisiin ja ehtoon niin on 100% varmuuella petturi ja hyväksikäyttäjä.
Mikä ihmeen hoivavaisto ja luontaiset taidot? :D Lapsenhoito on taito muiden joukossa, se opitaan tekemällä eikä sukupuolella ole asian kanssa mitään tekemistä.
-ap
Ihan se sama mikä laittaa eläimetkin synnyttämään oikein, imettämään oikein ja hoivaamaan oikein ilman mitään luentoja ja oppitunteja.
Ihminen on nisäkäs. Ei mikään robotti. Jos et ymmärrä tätä, niin lapset eivät ole sinun juttusi muuenkaan, sillä se lapsi on vielä 100000% enemmän eläin kuin mitä aikuinen. Et pysty vastaamaan tämän tarpeisiin yhtäkään kirjaa lukemalla. Jos et omaa vaistoja niin pysyttele vaan erossa kaikista lapsiin liittyvistä asioista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
miksi pitää lapsia edes hankkia? sotkevat, haisevat, huutavat, näyttävät perunalta tai vielä pahempaa: tulevat äitiinsä.
Näinkö sinulle on käynyt? Pahoittelut.
näin kävi. muistuttavat kovasti äitiään. onneksi ovat jo aikuisia, eikä tarvitse niille muistuttaa kuin kolme kertaa päivässä, että sulla on edelleen valtavan kokoinen pää, ja haiset pahalle.
Ensin pitää löytää ihminen, johon rakastuu ja joka rakastuu sinuun. Rakastamalleen ihmiselle tahtoo yleensä hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tuloista, vaan yhteiset menot maksetaan puoliksi. Tuloja ei kannata pitää yhteisinä. Autot hoitaa huoltoliike ja kun asumismuodoksi valitsee kerrostalon, ei ulkotöitäkään ole.
Itse olisin voinut maksaa siitä, että mies olisi hoitanut joskus lasten yöheräilyt.
Maksoiko mies sinulle yöheräilyjen hoidosta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä et
Hän oli sielultaan nainen ilmeisesti, toisin kuin nämä vuosikurssilaisensa. Aika moni nainen ei omaa naisen sielua enää, vaan pikkumiehen. Naiseus on pyritty tappaamaan kulttuurista, ihan niinkuin äitiyskin. Jopa lainsäädännöllisesti pakottamalla IMEVÄISIKÄINEN siittäjän hoitoon.
Edellinen vastaava ketju poistui eilen. Joku otti nokkiinsa jostain. Säälittävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksoiko mies sinulle yöheräilyjen hoidosta?
Yöheräilyt eivät kuormita ketään, kun vauva nukkuu luonnollisesti äidin kanssa ja mies jossain, missä nukkuukaan. Ongelmat syntyvät siitä, että luonnon järjestys rikotaan ja vauva pakoetaan muuttamaan jonnekin kilometrin päähän emostaan vastasyntyneenä, herra isä. Mutta mieslapsi kyllä nukkuu naisen tissillä... Valoja päälle, ei yhtään vauvoja tällaiseen kulttuuriin.
Vierailija kirjoitti:
Ihan satavarma ei voi koskaan olla, mutta miehen suhtautuminen omaan perheeseen ja lähipiirin lapsiin paljastaa paljon. Oma mieheni nukutti jo teininä siskonsa lapsia ja on huolehtinut heistä tähänkin saakka, ja se on näkynyt myös siinä miten hän hoitaa omia lapsiaan. Oma isänsä ei ollut kummoinen vanhempi, mutta muuten hänen suvussaan miehillä on tapana ottaa paljon vastuuta perheestään. Samoin se kaveripiiri, jonka mieheni on itselleen valinnut, suhtautuu lapsiin tosi hyvin ja vastuullisesti. Eli kyllä mennyt käyttäytyminen yleensä ennustaa hyvin tulevaa käyttäytymistä.
Näihin tulee aina joku kommentoimaan seuraavia:
- en minäkään viettänyt aikaa lähipiirin lasten kanssa ennen kun sain omia, miksei mieskin voisi kasvaa siihen?
- mieheni oli tosi lapsirakas ennen omia lapsiaan, mutta sitten alkoi laiskotella kun lapsiluku oli täynnä
Juu, po
Ryhdistyy? Eihän lähipiirin lapsiin ole mitään velvollisuuksia, eli ei se tarkoita, että henkilö ei olisi ryhdistynyt, jos ei jaksa tai halua hoitaa lähipiirin lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
miksi pitää lapsia edes hankkia? sotkevat, haisevat, huutavat, näyttävät perunalta tai vielä pahempaa: tulevat äitiinsä.
Näinkö sinulle on käynyt? Pahoittelut.
näin kävi. muistuttavat kovasti äitiään. onneksi ovat jo aikuisia, eikä tarvitse niille muistuttaa kuin kolme kertaa päivässä, että sulla on edelleen valtavan kokoinen pää, ja haiset pahalle.
Kerro toki hieman myös omasta ja äitisi ulkonäöstä.
Vierailija kirjoitti:
Edellinen vastaava ketju poistui eilen. Joku otti nokkiinsa jostain. Säälittävää.
Tämä ketju lähti myrkyllisemmille urille ja saa jäädä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Nykyään myös naiset käyvät töissä.
Vierailija kirjoitti:
ei nykyään kannata lapsia tehdä. ainakaan suomalaisen naisen kanssa. esim. aasian suunnalta löytää upeita, hoikkia, konservatiivisia naisia vaikka kuinka paljon. ja mikä upeinta, heillä harvoin tapahtuu elintaso lihomista.
Uskaltaudun väittämään, että monelle suomalaiselle, Suomessa asuvalle ja elävälle miehelle on mutkattomampaa (yrittää) elää lapsiperhe arkea tasa-arvoisemmassa parisuhteessa kuiin Aasian suunnalta kotoisin olevan "upean,hoikan konservatiivi"- naisen rinnalla.
Esimerkiksi vaikka jo siksi, että Suomessa lapsiperhe arki on paljossa rakennettu sen nallin pohjalle, että on kaksi samaa kieltä puhuvaa tulonsaajaa.
Ja se, että 2 on vain kotona lapsien kans toisen ollessa ainoa leiväntuoja voi onnistua hetkellisesti mutta pidemmän päälle voi olla raskasta. Myös se millaiset sosiaaliset (ja taloudelliset) turvaverkot on olemassa kannattaa selvittää, jos ainoalke tulonsaajalle sattuu jotain odottamatonta.
Niin ja miehen tiedostaa jo ennen yrittämistä, ettei se "upea hoikka aasialainen" nainen ole ja elä ilman omia haluja ja toiveita jne.
Uskovainen mies
Tässähän kannatta erota heti kun lapset tehty ja siirtyi viikko-viikko malliin, siinähän se menee tasan ja kumpikin muuten hoitaa vaan omat juttunsa (plus lapsivapaalla voi viettää villiä sinkkuelämää ja matkustella)