Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poistettu keskustelu: "Loma pilalla puolison lapsen takia"

Vierailija
14.07.2025 |

Eilen täällä oli herkullinen keskustelu, joka keräsi ainakin 13 sivua, kunnes se poistettiin.

Sen oli aloittanut lapseton nainen, joka oli ollut jo n. 5 vuotta naimisissa/yhdessä miehen kanssa, jolla on tällä hetkellä 12-vuotias lapsi vuoroviikoin. AP:lla ja miehellä oli alkamassa kolmen viikon kesäloma samaan aikaan ja mies oli ihan vaan ilmoitusluontoisesti ilmoittanut, että lapsi onkin sitten koko loman eli kolme viikkoa putkeen heillä kotona. Tämä oli kyrsinyt ap:a siksi, koska hän oli suunnitellut, että voisivat osan lomasta viettää ihan vaan kahdestaan ja lisäksi tämä 12-vuotias lapsi on ikäänsä nähden omatoimisen vastakohta ja on liimautuneena kiinni isässään koko ajan eikä yhtään viiohdy itsekseen.

Suurin osa kommentoijista oli sitä mieltä, että "sellaista se on" ja sinällään hyvä, että isä on oman lapsensa kanssa koko lomansa ja osa taasen sitä mieltä, että edelleen pitäisi lomasta huolimatta jatkaa vuoroviikkosysteemiä, koska lapsen äidilläkin on itse asiassa loma samaan aikaan, eli lapsi ei kuitenkaan olisi yksin kotona vaikka olisikin äidin asunnossa.

Kommentit (340)

Vierailija
1/340 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se tuota puolisoa kohtaan ole ollenkaan oikein. 

Vierailija
2/340 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun minä haluan. Minä minä minä.  Lapsen edun pitäs olla ykkösenä, mutta kun..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/340 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaista se on kun menee yksiin epäonnistuneen vanhemman kanssa. Oma valinta.  

Vierailija
4/340 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö siitä pitää jankata.

Vierailija
5/340 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellaista se on kun menee yksiin epäonnistuneen vanhemman kanssa. Oma valinta.  

Näin. Luuseri on aina luuseri...

Vierailija
6/340 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset kuuluvat perheeseen. Lapsi ei tule kylään tai vierailulle, vaan toiseen kotiinsa. Älkää lapsettomat sekaantuko parisuhteisiin sellaisten kanssa joilla lapsia, jos ette lapsista välitä.

Vierailija
7/340 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas joku lapseton itsekeskeinen henkilö. Kyllä se saa sen miehen kabssa taatusti olla kahdestaankin.

Vierailija
8/340 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli harvinaisen ilkeä ketju. Miten ihminen voikaan olla niin pahansuopa antaessaan kommentteja? Ap ainoastaan valitti, että on väsynyt kuvioon, ja siitä syystä av-mammat lynkkasivat hänet elävältä. Ihan kuin ihminen ei saisi sanoa olevansa väsynyt. 

Vierailija
9/340 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä on aina surullisia lukea. Inhottavaa että joku ajattelee lapsen pilaavan yhtään mitään. Lapset ovat aina vanhemmilleen (normaaleille) ykkösiä ja kuka ei sitä tajua on tunneälykkyydeltään etanan tasoa.

Ihmisellä on yksi lapsuus, ja jokaisella lapsella on oikeus kasvaa tuntien olevansa rakastettu ja haluttu ja tietenkin osa perhettä.

Vierailija
10/340 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli harvinaisen ilkeä ketju. Miten ihminen voikaan olla niin pahansuopa antaessaan kommentteja? Ap ainoastaan valitti, että on väsynyt kuvioon, ja siitä syystä av-mammat lynkkasivat hänet elävältä. Ihan kuin ihminen ei saisi sanoa olevansa väsynyt. 

Se on sitä tunneälyä se. Naisten vahvuuksia :D

Vierailija
11/340 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapset kuuluvat perheeseen. Lapsi ei tule kylään tai vierailulle, vaan toiseen kotiinsa. Älkää lapsettomat sekaantuko parisuhteisiin sellaisten kanssa joilla lapsia, jos ette lapsista välitä.

Juuri näin. Lapsettomien ei kannata sekaantua ihmisiin jotka ovat epäonnistuneet vanhempina ja ihmisinä. Lapsettoman kanattaa ehdottomasti pariutua vain toisen lapsettoman kanssa. 

Vierailija
12/340 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä on aina surullisia lukea. Inhottavaa että joku ajattelee lapsen pilaavan yhtään mitään. Lapset ovat aina vanhemmilleen (normaaleille) ykkösiä ja kuka ei sitä tajua on tunneälykkyydeltään etanan tasoa.

Ihmisellä on yksi lapsuus, ja jokaisella lapsella on oikeus kasvaa tuntien olevansa rakastettu ja haluttu ja tietenkin osa perhettä.

Niin, siksi eroja on niin paljon: koska lapsi on ykkönen. Jos perheen haluaa pitää kasassa, niin puolison pitää olla ykkönen. Totta kai lapsista pidetään huolta, ja tietyissä elämänvaiheissa lapsi pitää nostaa tärkeimmäksi, mutta isossa kuvassa puolison pitää olla ykkönen - jos haluaa elää ydinperheessä (tai perustetussa uusperheessä).

Kun puoliso on uusperheessä ykkönen, niin ap:n tapauksessa se olisi tarkoittanut sitä, että mies olisi etukäteen keskustellut ap:n kanssa, miten molemmat haluavat ja näkevät kesäloman menevän. Sitten lapsi olisi istutettu tähän kuvioon. 

Vierailija
13/340 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä lapsihan ei ollut ykkönen kenellekään. Kukaan ei häntä halunnut, ja siksi häntä riepoteltiin paikasta toiseen. Hänellä ei ollut selkeästi omaa kotia, vaan hän oli vieras kaikkialla. Siksi hän pilasi aikuisten lomat. Joku kirjoitti siihen ketjuun (ironisesti?) että lapsista täytyy aina tarvittaessa voida hankkiutua eroon ja että he eivät kuulu vanhempiensa uusiin parisuhteeseen. Kysymys: mihin he sitten kuuluvat? Vastaus: entiseen elämään. Really?

Jokainen lapsi vaistoaa kun aikuiset riitelevät keskenään siitä kuka hänet huolii.

Vierailija
14/340 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoliso ei ole ykkönen uusperhekuviossa. Näillä ykkönen onnima muna/ pilde jonka halujen mukaan on menty. Ei pitäisi lisääntyä näiden. 

Vierailija
15/340 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tarkkoja ollaan, lapsella ei kuuluisi olla kahta kotia, vaan yksi koti, jossa vanhemmat vuorottelevat. Näin jotkut viisaammat osaavat nykyään jo toimia. 

Vierailija
16/340 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta kun minä haluan. Minä minä minä.  Lapsen edun pitäs olla ykkösenä, mutta kun..

Niin. Silloinhan lapsi on osan lomastaan äidin kanssa, äitihän tässä sysää vastuun kokonaan isälle!

Vierailija
17/340 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö lapsi kuulu äidin perheeseen? 

Vierailija
18/340 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi en ole sekaantunut eroisään. Ei koskaan eronnutta vanhempaa. 

Vierailija
19/340 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tarkkoja ollaan, lapsella ei kuuluisi olla kahta kotia, vaan yksi koti, jossa vanhemmat vuorottelevat. Näin jotkut viisaammat osaavat nykyään jo toimia. 

Kerran eräs kertoi av:lla tehneensä näin. Kuvio päättyi lasten toivomuksesta ja siirryttiin normaaliin vuoroviikkoiluun. Lapset eivät tykänneet, että vanhempi tuli kotiin kuin hotelliin, ettei lapset päässeet osalliseksi vanhemman omasta elämästä, ja heitä harmitti, kun koko loppuviikko vanhempi vain siivosi. 

Vierailija
20/340 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen täysin samaa mieltä, vaikka olenkin itse lapseton. 

Jos ei pysty hyväksymään toisen aikaisemmasta suhteesta olevia lapsia, kannattaa miettiä, että miksi on sellaisen ihmisen kanssa suhteessa. 

Lapset kuuluu perheeseen ja päinvastoin joku muu olisi vaan iloinen, että erosta huolimatta toinen haluaa olla osana lapsen elämää, vaikka vanhemmat keskenään ei enää mitään ystäviä olisikaan.