Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Puolison jatkuva pettäminen

Vierailija
13.07.2025 |

20 vuotta yhdessä, yhteiset lapset ja koti. Annoin yhden pitkään jatkuneen pettämisen anteeksi, mutta nyt selvisi, että hänellä on ollut uusi salakumppani. Tämä toinen kertoi asiasta viestillä, kun olivat lopettaneet suhteensa. Puolisoni ei tiedä, että tiedän. Miten mä voin olla näin heikko, etten saa revittyä itseäni tästä liitosta irti? Miksi mä olen se, joka ajattelee lapsia oman hyvinvoinnin kustannuksella. Viimeksi puoliso sanoi, että minä teen päätöksen, eroanko vai annanko anteeksi. Nyt on vuorossa sama, jos kerron hänelle. 

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole yhtä oikeaa rakkautta. Jokaisella ihmisellä on omanlaisensa tapa rakastaa.

Vierailija
42/61 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helou helou helou. Sun miehes on soittanut mulle eilen kolme kertaa. Voin soittaa sulle huomenna.

Pidä huivista kiinni Tatjaana, Naadja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten lastesi hyvinvointia lisää se, että näkevät äitinsä tuollaisen jämäukon kynnysmattona?

Tämä. Itse kasvoin kotona siihen, että en luota täysin miehiin, enkä ole uskaltautunut itse naimisiin koskaan. 

Vierailija
44/61 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit onnellinen! Sulla on jännä mies, joka kelpaa myös muille. Jokaisen naisen unelma.😎

Vierailija
45/61 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kertois että tiedän. Hoitaisin asiat kuntoon rahat yms ka sitte vaan häipyisin

Vierailija
46/61 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myönnän olevani joissain asioissa todella mustavalkoisesti ajatteleva ihminen ja uskottomuus on yksi niistä. Minulle tuossa olisi tasan yksi vaihtoehto: mies liuskaan heti. Toki olisin eronnut jo ensimmäisen salasuhteen tultua ilmi.

Yhteiselle asuntolainalle käy niin, että jompikumpi teistä lunastaa toisen kämpästä ulos. Jollei kumpikaan pysty/halua, laitatte asunnon myyntiin ja jaatte rahat, jos lainan poismaksun jälkeen jotain jaettavaa jää.

En tiedä, missä maailmassa sinä elät, jos kuvittelet, että lapset voivat hyvin silloin, kun vanhempien parisuhde on pelkkää kustapaskaa. Eivät voi ja jos jäät tuohon, se kostautuu viimeistään, kun lapset ovat aikuisia ja jioksevat terapiassa ja/tai toistavat sinun virheesi omissa parisuhteissaan.

Vierailija
47/61 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen samaa; miten voit olla noin heikko? Mies rikkoo luottamuksesi yhä uudestaan, pitää sinua itsestäänselvyytenä. Seksuaalisesti hän ei selvästikään arvosta sinua yhtään; jo tuo saisi minut kauhistumaan - elää nyt ihmisen kanssa joka halveksuu ja alentaa minua tuolla tavoin! Mies pettää, koska ei välitä sinusta ihmisenä paskan vertaa - olet toki varmasti mahtava lastenhoitaja ja arjen mahdollistaja. Ja sen jälkeen hän vielä antaa sinun _päättää_. Voi hyvä ihminen: lähde nyt jo! Oletko sinä nainen vaiko kynnysmatto?

Ei pidä paikkaansa, ei pettäminen mitenkään välttämättä tarkoita sitä ettei välitä tai ei arvosta. Pettää voi myös, vaikka rakastaisi puolisoaan, kaipaa vain jännitystä tai vaikkapa parempaa seksiä. 

Sanoo pettäjäpaska. Pettäminen tarkoittaa ihan aina sitä, ettei kunnioita puolisoaan, eikä piittaa pätkääkään hänen tunteistaan. 

Vierailija
48/61 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myönnän olevani joissain asioissa todella mustavalkoisesti ajatteleva ihminen ja uskottomuus on yksi niistä. Minulle tuossa olisi tasan yksi vaihtoehto: mies liuskaan heti. Toki olisin eronnut jo ensimmäisen salasuhteen tultua ilmi.

Se on kylläkin luiska, eikä liuska.

Vierailija
49/61 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko miehesi paneskwllut sinuakin? Siis tullut kotiin sen toisen luota ja sitten sinun vuoro? Käy testeissä varalta,

Vierailija
50/61 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua erota koska miehellä  suuret tulot. 

Joutuisin hakemaan toimeentulotukea varmaankin jos yksin asuisin jossain.

Vierailija
51/61 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen samaa; miten voit olla noin heikko? Mies rikkoo luottamuksesi yhä uudestaan, pitää sinua itsestäänselvyytenä. Seksuaalisesti hän ei selvästikään arvosta sinua yhtään; jo tuo saisi minut kauhistumaan - elää nyt ihmisen kanssa joka halveksuu ja alentaa minua tuolla tavoin! Mies pettää, koska ei välitä sinusta ihmisenä paskan vertaa - olet toki varmasti mahtava lastenhoitaja ja arjen mahdollistaja. Ja sen jälkeen hän vielä antaa sinun _päättää_. Voi hyvä ihminen: lähde nyt jo! Oletko sinä nainen vaiko kynnysmatto?

Ei pidä paikkaansa, ei pettäminen mitenkään välttämättä tarkoita sitä ettei välitä tai ei arvosta. Pettää voi myös, vaikka rakastaisi puolisoaan, kaipaa vain jännitystä tai vaikkapa parempaa seksiä. 

Tai ylipäänsä seksiä, jos sitä ei ole kotona.

Vierailija
52/61 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai ylipäänsä seksiä, jos sitä ei ole kotona.

Tämähän se on todennäköisin syy. Mies menee ja mies tulee reissuistaan ja kertoo, että se on pihtaajan valinta, ottaako eron.

Vierailija
53/61 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella pahoillani sun puolesta. Kuten varmaan oot päässyt jyvälle, että siellä etsitään jo uutta suhdetta. Sillä tulee olemaan jatkuvasti sivusuhde, kun on nyt tiettävästi ainakin kaksi ollut. 

Mun kaveri jäi suhteeseen, jossa miehellä on sutinaa jatkuvasti. Hänelle ei ollut suhdetta, mutta aina oli haku päällä ja panoja riitti.

Kaveri pitää kaksi viikkoa mykkäkoulua ja sitten se mies hankkii kivoja lahjoja ja kohta taas alkaa kiva elämä. Heillä on kolme lasta, jotka havaitsee mykkäkoulut ja toteavat, että iskä on tehnyt jotain väärin. Siinä se. :( vanhemmiten kyllä tajuavat.

Toivottavasti sä löydät voimia lähteä. Kerää voimia ja itsetuntos. Tää ei ole sun häpeä, vaan mies tekee vääriin toistuvasti.

Vierailija
54/61 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea tilanne, mutta vain yksi helppo ratkaisu: ero. 

Vierailija
55/61 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahaa 

Vierailija
56/61 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vttu minulla käy hermoon tämä toistuva ilmiö palstalla: aloittaja kirjoittaa PUOLISOSTA ja KODISTA, ja joku kaikkitietävä tulee ja tietää, että kyseessä on aviopuoliso ja talo, vaikka yhtään mitään sellaista ei ole missään kirjoitettu. 🙄 

Vierailija
57/61 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukot pettää AINA.

Vierailija
58/61 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo viimeinen lause särähtää korvaani. Itse tyhmänä annoin useamma pettämisen tavallaan anteeksi, kun ei mies ei myöntänyt ja todisteita ei minulla ollut. Seksiä oli yllinkyllin meilläkin.

Vastuuvapauslauseke. Itse päätät jäätkö. Tällä mies oikeuttaa pettämisen. Sehän valitsi jäädä. Ei pettäjä ymmärrä että toinen jää rakkaudesta. Ja hommahan jatkui entistä törkeämpänä. Viimeisen kerran suutuin niin että huusin miehelle että en pysty enää koskemaan sinuun, kun tekee niin pahaa. Sinnehän se kipitti uusimman hoitonsa luokse ja sille tielle jäi. Kieltäen kaiken viimeiseen asti. Lähti kuulemma siksi kun olen niin rajoittava ja minun kanssani täytyy kokoajan miettiä mitä sanoo. No niinpä. Olis puhunu totta, niin ei tarvis... (Newsflash: ihmisestä tulee hermoheikko kun tälle valehtelee jatkuvasti).

Olen ihan palasina edelleenkin ja uusi naikkonen päivittää somea kuin viimeistä päivää kuinka he ovat toisensa löytäneet. (Tiedän, ei pitäisi stalkata). Järki sanoo että en minä mitään menettänyt, mutta kaipaan silti... Yritän hoitaa läheisriippuvuuttani omahoito-ohjelmalla ettei enää IKINÄ kävisi niin että jään kun pitäisi juosta. Tsemppiä aloittajalle. 

Vierailija
59/61 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, oletko linjoilla. Mitä kuuluu? Jäit jotenkin mielenpäälle, vaikka en sinua tunnekaan. Ehkä siksi, kun tilanne niin hyvin muistissa ja tunteet edelleen vellovat. Terveisin edellisen viestin kirjoittaja

Vierailija
60/61 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoo pettäjäpaska. Pettäminen tarkoittaa ihan aina sitä, et

Noin jos ajatellaan niin on aika monta muutakin asiaa jotka kertoo siitä että ei välitä toisen tunteista eikä rakasta sitä toista.