Puolison jatkuva pettäminen
20 vuotta yhdessä, yhteiset lapset ja koti. Annoin yhden pitkään jatkuneen pettämisen anteeksi, mutta nyt selvisi, että hänellä on ollut uusi salakumppani. Tämä toinen kertoi asiasta viestillä, kun olivat lopettaneet suhteensa. Puolisoni ei tiedä, että tiedän. Miten mä voin olla näin heikko, etten saa revittyä itseäni tästä liitosta irti? Miksi mä olen se, joka ajattelee lapsia oman hyvinvoinnin kustannuksella. Viimeksi puoliso sanoi, että minä teen päätöksen, eroanko vai annanko anteeksi. Nyt on vuorossa sama, jos kerron hänelle.
Kommentit (61)
Niin, nyt tulisi ajatellla ajatuksen kanssa, eikä tunteillä. Ja mikä ratkaisu on kaiken hyödullisin sinulle ja lapsille. Minä teksin niin, että en sanoisi mitään, rupeaisin laittamaan raha sivuun, johdonukaisesti, kaiken, mika saisin irti mieheltäkin. Vaikka käteisenä. Ja laskisin aivan tarkkaan, milloin ja miten on oikea aika erota. Lisaksi laskisin, et nyt olen siis vapaa nainen. Vapaa rakastumaan tai vaikka sivusuhteseen, ei mitään tunnontuskia. Jokaisella on oikeys yhteen virheseen, miehesi on jo ohittanut sen - siis olet nyt vapaa tekemään mitä sinä haluat.
Pulleat rintalihakset, karvainen rinta, leveät hartiat, hoikka, pitkät paksut vaaleat latvoista luonnonkiharat hiukset, litteähkö masu, lihaksikkaat käsivarret, lihakset näkyvät ihon alta. Naisten päät kääntyvät kun liikun kaupungilla kireässä paidassa. Joo ihan tyytyväinen ulkonäkööni olen.
Mutta työtä se on vaatinut ihan älyttömästi, kymmeniä tunteja liikuntaa viikossa. Enkä ole ulkonäön vuoksi liikkunut vaan terveyden, kaunis kroppa tulee sivutuotteena.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen samaa; miten voit olla noin heikko? Mies rikkoo luottamuksesi yhä uudestaan, pitää sinua itsestäänselvyytenä. Seksuaalisesti hän ei selvästikään arvosta sinua yhtään; jo tuo saisi minut kauhistumaan - elää nyt ihmisen kanssa joka halveksuu ja alentaa minua tuolla tavoin! Mies pettää, koska ei välitä sinusta ihmisenä paskan vertaa - olet toki varmasti mahtava lastenhoitaja ja arjen mahdollistaja. Ja sen jälkeen hän vielä antaa sinun _päättää_. Voi hyvä ihminen: lähde nyt jo! Oletko sinä nainen vaiko kynnysmatto?
Ei pidä paikkaansa, ei pettäminen mitenkään välttämättä tarkoita sitä ettei välitä tai ei arvosta. Pettää voi myös, vaikka rakastaisi puolisoaan, kaipaa vain jännitystä tai vaikkapa parempaa seksiä.
Vierailija kirjoitti:
Entäpä jos ajattelisit asiaa eri kantilta? Miehesi mukaan valinta erosta olisi sinun päätöksesi. Mutta onko se kuitenkaan ihan niin? Eiköhän mies ole päätöksen tehnyt siinä kohtaa, kun lähti rikkomaan teidän yhteisen parisuhteen sääntöjä ja sinun rajojasi. Eikä kerran, vaan kahdesti.
Tuontyyppisellä miehellä on taatusti ollut liuta salarakkaita sivussa, on nyt vain näistä kahdesta jäänyt kiinni. Eikä olisi tuosta toisestakaan jäänyt kiinni, ellei salarakas olisi infonnut vaimoa suhteen päättymisen jälkeen.
Veikkaan, että ap:ta on petetty paljon enemmän ja naisia on paljon enemmän kuin kaksi. Ap tietää vain jäävuoren huipun.
Vierailija kirjoitti:
Pulleat rintalihakset, karvainen rinta, leveät hartiat, hoikka, pitkät paksut vaaleat latvoista luonnonkiharat hiukset, litteähkö masu, lihaksikkaat käsivarret, lihakset näkyvät ihon alta. Naisten päät kääntyvät kun liikun kaupungilla kireässä paidassa. Joo ihan tyytyväinen ulkonäkööni olen.
Mutta työtä se on vaatinut ihan älyttömästi, kymmeniä tunteja liikuntaa viikossa. Enkä ole ulkonäön vuoksi liikkunut vaan terveyden, kaunis kroppa tulee sivutuotteena.
Ok. Tais tulla nyt pikkusen väärään ketjuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen samaa; miten voit olla noin heikko? Mies rikkoo luottamuksesi yhä uudestaan, pitää sinua itsestäänselvyytenä. Seksuaalisesti hän ei selvästikään arvosta sinua yhtään; jo tuo saisi minut kauhistumaan - elää nyt ihmisen kanssa joka halveksuu ja alentaa minua tuolla tavoin! Mies pettää, koska ei välitä sinusta ihmisenä paskan vertaa - olet toki varmasti mahtava lastenhoitaja ja arjen mahdollistaja. Ja sen jälkeen hän vielä antaa sinun _päättää_. Voi hyvä ihminen: lähde nyt jo! Oletko sinä nainen vaiko kynnysmatto?
Ei pidä paikkaansa, ei pettäminen mitenkään välttämättä tarkoita sitä ettei välitä tai ei arvosta. Pettää voi myös, vaikka rakastaisi puolisoaan, kaipaa vain jännitystä tai vaikkapa parempaa seksiä.
Täyttä paskaa toi sun vastauksesi. Et näköjään tiedä yhtään, mitä on oikea rakkaus.
Läheisriippuvuus on vakava sairaus ja hoito sairauden näin pitkälle edenneessä vaiheessa tulisi olla jokahetkistä. Siihen et onneksi miestäsi tarvitse. Jos häntä sellaiseksi voi kutsua.
Tsemppiä!
Pettäminen on elämän suola, mutta pettämisestä ei pitäisi ikinä kertoa. Koskee kaikkia osapyolia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sun pitää ymmärtää että 85% kaikista lapsista on ns. käenpoikasia.
No ei todellakaan ole, haloo nyt. Naiset eivät jaa tuolla ympäriinsä itseään, ihan harhakuvitelmaa. Kyllä ne lapset tehdään yleisimmin ihan vakiintuneeseen parisuhteeseen, jossa ei naiskennella ympäriinsä.
Olet valitettavasti väärässä.
Täyttä paskaa toi sun vastauksesi. Et näköjään tiedä yhtään, mitä on oikea rakkaus.
--
Naiset eivät rakasta miestä vaan jotain mitä mies heille tarjoaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entäpä jos ajattelisit asiaa eri kantilta? Miehesi mukaan valinta erosta olisi sinun päätöksesi. Mutta onko se kuitenkaan ihan niin? Eiköhän mies ole päätöksen tehnyt siinä kohtaa, kun lähti rikkomaan teidän yhteisen parisuhteen sääntöjä ja sinun rajojasi. Eikä kerran, vaan kahdesti.
Tuontyyppisellä miehellä on taatusti ollut liuta salarakkaita sivussa, on nyt vain näistä kahdesta jäänyt kiinni. Eikä olisi tuosta toisestakaan jäänyt kiinni, ellei salarakas olisi infonnut vaimoa suhteen päättymisen jälkeen.
Veikkaan, että ap:ta on petetty paljon enemmän ja naisia on paljon enemmän kuin kaksi. Ap tietää vain jäävuoren huipun.
Näin se on, mutta naiset ovat yllättävän sinisilmäisiä ja uskovat kaiken lööperin mitä heille kerrotaan. Tai jätetään sanomatta.
Mä taas olen monen naisen vastakohta. Tiedän, miten paljon miehet pettävät, ihan on kokemusta. Itseäni on petetty, kaikkien kavereideni isät ovat pettäneet, kavereita on petetty.
En ole yhtään sinisilmäinen enkä usko satuja. Noh, mun kanssa miehet jäävätkin kiinni muiden naisten pyörittämisestä, sillä en ole idiootti.
Teksisin niin kuin joku tuossa ehdotti. En kertoisi miehelle mitään vaan suunnittelisin säästöt, asunnon ja lähdön valmiiksi, kesti se sitten kuinka kauan tahansa. Ei se mies mitään tietoa kaipaa ennen kuin lähdet, eihän hänkään kerro sinulle mitään omasta elämästään vaan toimii selän takana.
Miehesi haluaa eron. Miksi et eroa. Hän on velvollisuudesta siinä, ei rakkaudesta.
Mies käyttä sua hyväkseen, siinä kaikki mitä sun pitää ymmärtää, lisäksi miten neuvoisin ystäväsi joka olis sun tilanteessa?
Miehesi on jo tottunut menemään halujensa perässä.Jos ajattelisi perhettänne saati sinua ,ei olisi ottanut uutta salasuhdetta.
Jos olette olleet 20 vuotta yhdessä, tuskin ne lapset enää kovin pieniä ovat? Isommat lapset varmasti jo ymmärtävät eron ja varsinkin, jos tietävät syyn.
Vierailija kirjoitti:
Jos olette olleet 20 vuotta yhdessä, tuskin ne lapset enää kovin pieniä ovat? Isommat lapset varmasti jo ymmärtävät eron ja varsinkin, jos tietävät syyn.
20 vuotta yhdessä olleilla on keskimäärin teini-ikäisiä lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Miehesi on jo tottunut menemään halujensa perässä.Jos ajattelisi perhettänne saati sinua ,ei olisi ottanut uutta salasuhdetta.
Johtuu siitä miten on kasvatettu eli ettei ole kasvatettu oikeisiin elämänarvoihin. Ei ole ollut hyvää miehen mallia tai ei ole oppinut itsekontrollia. Ap:n pitää tehdä niinkuin hänestä itsestä tuntuu oikealta. Neuvoja voi aina kysellä mutta päätös kuuluu kysyjälle. Neuvot voivat vinkata jotain, vaikka pohtia onko paras kysyä kumpi henkilölle on tärkeämpi puoliso ja perhe vai vapaus ja miten sen asian esittää.
Sitä parisuhdetta, jossa olet ollut, ei ole ollut olemassakaan siinä muodossa, kuten olit kuvitellut. Miehesi on johtanut sinua harhaan, vaarantanut perheenne yhdessä pysymisen ja asettanut myös sinun henkisen ja fyysisen terveyden riskien eteen omilla valinnoillaan.
Rakastahan itseäsi enemmän ap, olet sen ansainnut. Halauksia ja voimia, kyllä kävelet tästä vahvempana ulos.