Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko totta vai pelkkä myytti, että 60-vuotiaat ja sitä vanhemmat ihmiset eivät liho?

Vierailija
13.07.2025 |

Jostakin muistan lukeneeni jotakin tuollaista. Se tuntui erikoiselta, mutta toisaalta helpottavalta, että eläkeikäisenä on edes jokin ilo elämässä: voi syödä niin paljon kuin haluaa lihomatta. Liittynee jotenkin aineenvaihdunnan muuttumiseen.

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleistä eläkeikää ei enää ole, vaan eläkeikä määräytyy syntymävuoden mukaan. Vuonna 1960 syntyneillä alin vanhuuseläkeikä on 64 vuotta ja 6 kuukautta. Vuonna 1961 syntyneillä se on 64 vuotta ja 9 kuukautta, ja vuosina 1962-1964 syntyneillä 65 vuotta. Tätä nuorempien eläkeikä vahvistetaan myöhemmin elinaikaodotusten mukaan.

Vierailija
42/49 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on v.1958 tai sitä ennen syntynyt niin eläkeikä on 64 vuotta. Turha täällä on sitä alapeukuttaa. Se on fakta.

Eli 2022 jälkeen on eläkeikä ollut korkeampi, ja nykyiset 64 v ovat töissä

Minä esim. olen 64v ja eläkkeellä. Pääsin huhtikuun alussa, koska olen syyskuussa syntynyt.

Onhan niitä 16-vuotiaita eläkeläisiäkin, mutta nyt puhuttiin yleisestä eläkeiästä. Se on enemmän kuin 64. 

Ne henkilöt, jotka ovat nyt 64-vuotiaita ovat kaikki päässeet eläkkeelle niin halutessaan. Jos on esim. 1960 vuoden joulukuussa syntynyt, niin on päässyt 1.7 eläkkeelle.

Väärin. Eläkeikä nousi 2022. Ei ole enää 64v. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siihen olikin syynä juuri tuo, että ruokahalut alkavat kadota kuudenkympin hujakoilla. Minun 60+ mummoni taannoin sanoi, että ei vaan ruoka enää maistu. Hän on laihtunut 10 kg parissa vuodessa - ja on siis 64-vuotias. Mutta on yhä virkeä, tekee kävelylenkkejä, pyöräilee, puuhastelee puutarhassa. Kaikenlaista krempaa on, mutta nuppi toimii edelleen.

Ihme ikärasistinen kommentti. Syytä on ollakin virkeä kun tuon ikäiset ovat nykyään vielä täyttä päätä töissäkin! 

Suurin osa 64-vuotiaista EI ole enää työelämässä. 

Minun ikäluokkani eläkeikä on 67 v. Voi olla, että sitä vielä nostetaan lisää, ennen kuin pääsen siihen ikään.

N54

Vierailija
44/49 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siihen olikin syynä juuri tuo, että ruokahalut alkavat kadota kuudenkympin hujakoilla. Minun 60+ mummoni taannoin sanoi, että ei vaan ruoka enää maistu. Hän on laihtunut 10 kg parissa vuodessa - ja on siis 64-vuotias. Mutta on yhä virkeä, tekee kävelylenkkejä, pyöräilee, puuhastelee puutarhassa. Kaikenlaista krempaa on, mutta nuppi toimii edelleen.

Ihme ikärasistinen kommentti. Syytä on ollakin virkeä kun tuon ikäiset ovat nykyään vielä täyttä päätä töissäkin! 

Suurin osa 64-vuotiaista EI ole enää työelämässä. 

Minun ikäluokkani eläkeikä on 67 v. Voi olla, että sitä vielä nostetaan lisää, ennen kuin pääsen siihen ikään.

N54

Minun ikäluokallani ei taida olla eläkeikää ollenkaan :D

N31

Vierailija
45/49 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minun lihomiseni ainakaan pysähtynyt siihen kun tuli 60 vuotta täyteen. Ehkä sitten olen vain tässäkin suhteessa niin nuorekas...

Vierailija
46/49 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei minun lihomiseni ainakaan pysähtynyt siihen kun tuli 60 vuotta täyteen. Ehkä sitten olen vain tässäkin suhteessa niin nuorekas...

Ei minunkaan. 

Vierailija
47/49 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini on 70-vuotias ja reilusti ylipainoinen. Ainakaan häneen ei päde tuo väite, koska hän oli vielä viitisen vuotta sitten normaalipainoinen. 

Vierailija
48/49 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on v.1958 tai sitä ennen syntynyt niin eläkeikä on 64 vuotta. Turha täällä on sitä alapeukuttaa. Se on fakta.

Minä esim. olen 64v ja eläkkeellä. Pääsin huhtikuun alussa, koska olen syyskuussa syntynyt.

Onhan niitä 16-vuotiaita eläkeläisiäkin, mutta nyt puhuttiin yleisestä eläkeiästä. Se on enemmän kuin 64. 

Ne henkilöt, jotka ovat nyt 64-vuotiaita ovat kaikki päässeet eläkkeelle niin halutessaan. Jos on esim. 1960 vuoden joulukuussa syntynyt, niin on päässyt 1.7 eläkkeelle.

Moni nykyinen eläkeläinen on päässyt eläkkeelle 58-vuotiaana. Sen takia Suomi om konkurssissa, kun kolmasosa väestä elää vuosikymmeniä muiden rahoittamalla eläkkeellä = sosiaaliturvalla. Ja siksi eläkeikää nostetaan koko ajan, nuoret eivät varmaan pääse eläkkeelle ollenkaan ennen kuolemaansa. Minun eläkeikäni on 67 ja nyt on jo parantumaton syöpä, eli en pääse eläkkeelle koskaan. Sain vain maksaa suurten ikäluokkien 30 vuotta kestävää lomailua muiden piikkiin eläkkeelle. 

Vierailija
49/49 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni nykyinen el

Ei se konkurssi eläkkeistä johdu, vaan liiallisesta velanotosta ja rahan syytämisestä ulkomaille. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kolme