Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko totta vai pelkkä myytti, että 60-vuotiaat ja sitä vanhemmat ihmiset eivät liho?

Vierailija
13.07.2025 |

Jostakin muistan lukeneeni jotakin tuollaista. Se tuntui erikoiselta, mutta toisaalta helpottavalta, että eläkeikäisenä on edes jokin ilo elämässä: voi syödä niin paljon kuin haluaa lihomatta. Liittynee jotenkin aineenvaihdunnan muuttumiseen.

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on sitten hyvä, että vanhana voi herkutella huoletta. Tarkoitan sitten 75+ jos siihen asti elää.

En vielä ihan noin "vanha", mutta ei vaan ruoka maistu. Syön toki joka päivä aamiaisen, lounaan ja päivällisen, lisäksi välipaloja, mutta ei paino nouse. Laskee vaan. Ei mitään sairauksia eikä lääkityksiä. Kai se on yksilöllistä, miten kenenkin kropaa reagoi.

Vierailija
22/49 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siihen olikin syynä juuri tuo, että ruokahalut alkavat kadota kuudenkympin hujakoilla. Minun 60+ mummoni taannoin sanoi, että ei vaan ruoka enää maistu. Hän on laihtunut 10 kg parissa vuodessa - ja on siis 64-vuotias. Mutta on yhä virkeä, tekee kävelylenkkejä, pyöräilee, puuhastelee puutarhassa. Kaikenlaista krempaa on, mutta nuppi toimii edelleen.

Taidat olla hyvin nuori itse kun kirjoitat 64 vuotiaasta mummostasi ikäänkuin hän olisi 84 vuotias. Mummosi on edelleenkin ihan työikäinen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä yli 60 v. lihovat ja monilla heistä on ylipainoa niin, että siitä on terveydelle paljonlin haittaa. Minä pudotin painoa vielä 65 vuotiaana ja ihan terveydellisistä syistä ja koska en halunnut alkaa syödä mitään 2-tyypin dibetes- ja kolestrolilääken lääkkeitä. Moni yli 60 v. myös harrastaa ihan liian vähän tai ei harrasta ollenkaan mitään liikuntaa ja tämä voi olla myös syy lihomiselle ja liikkua pitäisi myös lihaskunnon takia.

Vierailija
24/49 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siihen olikin syynä juuri tuo, että ruokahalut alkavat kadota kuudenkympin hujakoilla. Minun 60+ mummoni taannoin sanoi, että ei vaan ruoka enää maistu. Hän on laihtunut 10 kg parissa vuodessa - ja on siis 64-vuotias. Mutta on yhä virkeä, tekee kävelylenkkejä, pyöräilee, puuhastelee puutarhassa. Kaikenlaista krempaa on, mutta nuppi toimii edelleen.

Taidat olla hyvin nuori itse kun kirjoitat 64 vuotiaasta mummostasi ikäänkuin hän olisi 84 vuotias. Mummosi on edelleenkin ihan työikäinen. 

Nykyiset 64-vuotiaat ovat jo kaikki päässeet eläkkeelle.

Vierailija
25/49 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei varmasti ole eläkkeellä vielä 64-vuotiaina. Käypä tarkistamassa minkä ikäisenä pääsee vanhuuseläkkeelle. Esim. minun eläkeikäni on 67 vuotta.

Vierailija
26/49 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on v.1958 tai sitä ennen syntynyt niin eläkeikä on 64 vuotta. Turha täällä on sitä alapeukuttaa. Se on fakta.

Vierailija
27/49 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on sitten hyvä, että vanhana voi herkutella huoletta. Tarkoitan sitten 75+ jos siihen asti elää.

En vielä ihan noin "vanha", mutta ei vaan ruoka maistu. Syön toki joka päivä aamiaisen, lounaan ja päivällisen, lisäksi välipaloja, mutta ei paino nouse. Laskee vaan. Ei mitään sairauksia eikä lääkityksiä. Kai se on yksilöllistä, miten kenenkin kropaa reagoi.

Syöt jatkuvasti, mutta ruoka ei maistu? 

Vierailija
28/49 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Syön jottei paino laske liikaa. BMI on 18.

Vierailija
29/49 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on v.1958 tai sitä ennen syntynyt niin eläkeikä on 64 vuotta. Turha täällä on sitä alapeukuttaa. Se on fakta.

Jos on syntynyt vuonna 1958 tai sitä ennen, ei ole  64-vuotias. 

Vierailija
30/49 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli 2022 jälkeen on eläkeikä ollut korkeampi, ja nykyiset 64 v ovat töissä

Vierailija
31/49 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Syön jottei paino laske liikaa. BMI on 18.

Kyllähän se ruoka silloin maistuu, jos jatkuvasti pystyy syömään. Jos ruoka ei maistu, ei pysty syömään. 

Vierailija
32/49 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä esim. olen 64v ja eläkkeellä. Pääsin huhtikuun alussa, koska olen syyskuussa syntynyt.

Vierailija
33/49 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrätkö tahallasi väärin?

Vierailija
34/49 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä esim. olen 64v ja eläkkeellä. Pääsin huhtikuun alussa, koska olen syyskuussa syntynyt.

Onhan niitä 16-vuotiaita eläkeläisiäkin, mutta nyt puhuttiin yleisestä eläkeiästä. Se on enemmän kuin 64. 

Vierailija
35/49 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pötyä. Kiloja tulee paljon helpommin kuin nuorena ja koko ajan tarkkailen mitä syön ettei paino nouse. N61

Vierailija
36/49 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläke-ikä on noussut muutama vuosi sitten. On aivan sama oletko syntynyt v.1960 tai 1984. Eläkkeelle pääset vasta aikaisintaan 67-vuotiaana. Esim. 1960-syntyneet pääsevät kolmen vuoden kuluttua eläkkeelle.Miten tämä on niin vaikea ymmärtää?

Vierailija
37/49 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrätkö tahallasi väärin?

Ei kukaan sinua väärin ymmärrä. Sinä vain et tajua, että puhutaan NYKYISISTÄ 64-vuotiaista. Ei niistä, jotka olivat 64-vuotiaita 3 vuotta sitten tai sitä aiemmin.

t. eri

Vierailija
38/49 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isän oli vaikea pitää paino edes 40 kilon yläpuolella, kun oli satavuotias. Kävelevä ja muisti pelasi ja söi hyvin. 

Jotenkin vissiin vaan ei kroppa enää ottanut kunnolla vastaan. 

Tosin hän oli koko elämänsä hyvin hoikka, mikä oli hänen pitkän elämänsä salaisuus, kun muut hänen suvussaan kuoli sydänkohtaukseen melkein kaikki. Nuorimmat jo alle viiskymppisinä. 

Vierailija
39/49 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan niitä 16-vuotiaita eläkeläisiäkin, mutta nyt puhuttiin yleisestä eläkeiästä. Se on enemmän kuin 64. 

Ne henkilöt, jotka ovat nyt 64-vuotiaita ovat kaikki päässeet eläkkeelle niin halutessaan. Jos on esim. 1960 vuoden joulukuussa syntynyt, niin on päässyt 1.7 eläkkeelle.

Vierailija
40/49 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivätkä ole. 1960 syntynyt veli sai työeläkkeen 64,5-vuotiaana. 1961 kesällä syntynyt veli ei saa vielä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kuusi