Työttömällä tutulle menee 500€/kk ruokakauppaan, minulla keskituloisella ei ole varaa kuin 200€/kk käyttää ruokaan!
Kommentit (168)
Työttömällä tutullani menee 12 000€ ruokakauppaa joka kuukausi. Kaviaari on kallista.
-Ap
Vierailija kirjoitti:
Työtön tuttu? Miten olet saanut tietää miten paljo rahaa jollain tutulla menee kauppaan?
Ja kerros mulle parhaat vinkkisi miten pitää ruokakustannukset noin vähänä?
Mitä syöt?
Ehkä se on pankissa töissä, missä näkee ihmisten tilit.
"Eläkkeiden indeksikorotukset nostivat vanhempien ikäluokkien säästöjä.
Mutta 18-24 - vuotiaiden asiakkaiden säästötilien mediaanisaldo kutistui. Myös 25-34-vuotiaat joutuivat inflaation takia käyttämään erityisesti säästötilien varoja."
Vierailija kirjoitti:
Työttömällä tutullani menee 12 000€ ruokakauppaa joka kuukausi. Kaviaari on kallista.
-Ap
Eihän tuo ole edes paljon. Minulla menee ainakin miljoona.
Hallitus lisää Kelan tiedonsaantioikeuksia, sillä säästetään 5 miljoonaa euroa väärinkäytöksiä.
Eli kohta Kelassakin nähdään ihmisten tilit. Paljonko tilille tulee eläkettä tai palkkaa ja mihin se käytetään.
Vierailija kirjoitti:
Hallitus lisää Kelan tiedonsaantioikeuksia, sillä säästetään 5 miljoonaa euroa väärinkäytöksiä.
Eli kohta Kelassakin nähdään ihmisten tilit. Paljonko tilille tulee eläkettä tai palkkaa ja mihin se käytetään.
-Alko 40, 00 €
- kesämökin tiemaksu 200 €
- kahvila 12 €
Vierailija kirjoitti:
Kelan päätöksentekoa pitäisi automatisoida. Siellä on kymmeniä tuhansia ihmisiä tekemässä päätöksiä. Myös Kelan omia lääkäreitä.
Ei työttömyys tarkoita etteikö olisi rahaa. Itse olin aikoinaan vuoden työttömänä ja siltä ajalta tulot olivat 80.000€. Ansiosidonnainen ja pääomatulot.
Hoitajien on ihan turha valehdella palkasta, koska pankkivirkailija näkee paljonko palkkaa tulee tilille ja myös veronpalautukset.
Vierailija kirjoitti:
Ei työttömyys tarkoita etteikö olisi rahaa. Itse olin aikoinaan vuoden työttömänä ja siltä ajalta tulot olivat 80.000€. Ansiosidonnainen ja pääomatulot.
Työmarkkinatukeen ja uuteen yleistukeen pääomatulot vaikuttavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulla on liikaa asuntovelkaa.
Ei ole asuntovelkaa koska pankki ei myönnä lainaa, vuokralla olen.
ap
Silloin saat asumistukea ja toimeentulotukea palkkasi ollessa pieni eli saman rahan kuin työtön ystäväsi.
Palkkani 4000€/kk, en saa mitään tukia todellakaan!
ap
Onpas outoa ettet saa asuntolainaa tuolla tulolla? Eli on paljon sellasta mikä vaikuttaa. Minä olisin saanut puolta pienemmällä eläketulolla asuntolainan vuosia sitten.
Vierailija kirjoitti:
Hoitajien on ihan turha valehdella palkasta, koska pankkivirkailija näkee paljonko palkkaa tulee tilille ja myös veronpalautukset.
Niin? Kukaan pankkivirkailija ei saa mennä huvikseen tutkimaan muiden tilitietoja.
Ps. Mitä jos tulisit tälle vuosituhannelle..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin? Kukaan pankkivirkailija ei saa mennä huvikseen tutkimaan muiden tilitietoja.
Ps. Mitä jos tulisit tälle vuosituhannelle..
Kyllä niitä asioita hoitaessa saa katsoa.
Pankeissa nähdään se, että hallitus leikkaa niiltä kenellä on vähän tilille rahaa ja antaa indeksikorotuksia niille ja veronalennuksia kenellä on tilillä paljon rahaa.
Täysin hullua politiikkaa.
Jos ihmiset ei pysty maksamaan lainojaan pankeille, kun tulee potkulaki ja tuet in on leikattu ja pankkeja kaatuu, niin rahat saa pitää talletussuojaan asti ja loput menettää.
Ei kannata kadehtia ihmisiä, joilla ulkoisesti näyttää menevän hyvin. Kun ohi ajaa joku Porschella, niin sillä saattaa olla Porschesta, talosta ym. niin paljon pankille ja rahoitus yhtiöille velkaa, että kun hän on ne kuukausittaiset lainan lyhennykset maksanut, niin hänelle ei välttämättä jää tilille sen enempää rahaa kuin työttömällä tai pienituloisella jää pakollisten jälkeen. Ei se ole välttämättä sitä mitä voisi ulkoisista puitteista luulla, että joo, tolla on koko ajan päällä puoli miljoonaa löysää rahaa, josta voi heitellä milloin mihinkin. Ei. Sillä saattaa olla yhtä vähän ylimääräistä kuin pienituloisella, koska rahat menee elämäntyylin ylläpitämiseen. Suuret tulot on joo, mutta kun se menee suurimmaksi osaksi muiden taskuihin, koska on vähän sitä sun tätä velkaa maksettavana. Velka ei ole pääomaa.
Jos olisin työtön niin jäisi asumiskulujen jälkeen ruokaan ja lääkkeisiin yms alle 100€/kk. Katsopas kun kaikki työttömät ei saa tukia (oikeen monikossa) vaan pelkän työmarkkinatuen josta maksetaan myös vastike ja laina.
Vierailija kirjoitti:
Työtön tuttu? Miten olet saanut tietää miten paljo rahaa jollain tutulla menee kauppaan?
Mitä syöt?
No, jos hän on lahtelainen, joka on udellut sen tuttunsa elämästä ja asioista ihan kaiken sinnikkäästi jankuttamalla. Nyt sitten kokee velvollisuudekseen kailottaa asiasta somessa. Se on siellä päin tapana. Joku yksityisyys pitäisi ihmisellä olla, ilman että hänen asioistaan, aina syömisiä myöten, raportoidaan tutuille ja tuntemattomille. Somessa ja juoruina kaduilla ympäri pitäjää. Tiiäts ku sillä menee niin ja niin paljon rahaa syömisiin.😳
Sen sijaan, että kunnioitettaisi toisten yksityisyyttä, niin koetaan velvollisuudeksi selvittää kaikki muiden asiat ja kailottaa ne ympäriinsä, että varmasti koko maailma tietää. Sitten on hyvä olo, kun tuntee, että nyt minä olen oman osani tehnyt plus vielä vähän päälle. No, se on sellaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ApEihän tuo ole edes paljon. Minulla menee ainakin miljoona.
Ja mulla menee pari. Eiku eiku kyl se on yli kolme, parhaimmillaan neljäkin miljoonaa. Tulee köyhä oli, jos ei vähintään sen verran mene.
Mitä syöt?