Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tietääkö nykyinen puolisosi kuka on elämäsi suurin rakkaus?

Vierailija
13.07.2025 |

Se, josta et ikinä pääse yli 

Kommentit (74)

Vierailija
21/74 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Outo.

Ei ole sinut itsensä kanssa, jos ei ole selvittänyt tuollaista.

Ne on aikalailla mielikuvitusta. Olisitpa sen mukamas-rakkauden kanssa vaikka kuukauden, niin huomaisit vaikka mitä.

Sellaisissa mielikuvissa on tietty hauska elellä, kun ei tarvinottaa vastuuta tästä hetkestä.

Jos se rakkaus on sinun tai sen toisen vuoksi päättynyt, nikn se on. Kuka haluaisi olla sellaisen kanssa, joka ei hänen kanssaan halua olla?

En minä ainakaan.

Luepa Raisa Cacciatore Seksuaalisuuden portaat. Nuo kaukokaipuut (vastuunpakoilijat) on jämähtäneet jollekin idolitasolle.

Täysin samaa mieltä. Ollaan ihastuttu ajatukseen ja mielikuvaan, jolle kukaan oikea ihminen ei tietenkään pysty kilpailemaan. Kypsymättömiä ihmisenpuolikkaita sellaiset, jotka eivät saa asiaa käsiteltyä ja menevät siitä

Jaa. Minä taas uskon, että näin ylimielinen tuntemattomien ihmisten sielunelämän arvostelu osoittaa paljon laaja-alaisempaa keskeneräisyyttä ja kypsymättömyyttä kuin mikään yksittäisen elämänalueen ongelmallinen toimintamalli.

Vierailija
22/74 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tiedä, enkä tule sitä hänelle milloinkaan kertomaan. Hän on tyttö jolle menetin poikuuteni ja hän minulle neitsyytensä. Suhteemme kesti 4 vuotta, kunnes hän muutti stipendiaatiksi USA:an. Hän jäi sille tielle ja on siellä vaimo ja kahden lapsen äiti. Minä otin korvikkeen ja olemme olleet nyt 14 vuotta naimisissa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/74 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Outo.

Ne on aikalailla mielikuvitusta. Olisitpa sen mukamas-rakkauden kanssa vaikka kuukauden, niin huomaisit vaikka mitä.

Sellaisissa mielikuvissa on tietty hauska elellä, kun ei tarvinottaa vastuuta tästä hetkestä.

Jos se rakkaus on sinun tai sen toisen vuoksi päättynyt, nikn se on. Kuka haluaisi olla sellaisen kanssa, joka ei hänen kanssaan halua olla?

En minä ainakaan.

Luepa Raisa Cacciatore Seksuaalisuuden portaat. Nuo kaukokaipuut (vastuunpakoilijat) on jämähtäneet jollekin idolitasolle.

En tajunnut vittuakaan tästä tarinasta, mutta ilmeisesti olet siis melko pakkomielteinen exää kohtaan.

-AP

Olen pahoillani, jos et ymmärrä.

Sinä se et ymmärrä. Jankutat jotain vi tun kirjaa ja vetelet omia johtopäätöksiäsi. Itse en ole rakastanut ikinä ketään, eikä ole aloituksesta omakohtaista kokemusta muuten kuin kohteena.

Vierailija
24/74 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä oon kaikista rakkauksistani päässyt yli, tosin ei mulla näin vanhaksi ihmiseksi ole niitä montaa ollut. Nykyinen on nykyinen, hullu olisin jos haikailisin menneiden perään.

Vierailija
25/74 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietää, se on hän itse.

Minä myös elämäni rakkauden kanssa.

En tiedä millainen sadisti pitäisi muutenkaan olla, että kertoisi puolisolleen, jos näin ei olisi. Että jossain on joku, josta ei ikinä pääse yli. Hyi hitto. 

"Tykkään susta kyllä, mutta jos Lehtisen Jorma lukiosta tulee minua hakemaan, niin se on menoa."

Juuei, saa olla harvinaisen paha persoonallisuushäiriö, jos tuollaista sanoo toiselle. 

Mun mielestä on ylipäänsä väärin alkaa jonkun kanssa suhteeseen, jos haikailee vielä jotain muuta. Mutta jos näin tekee, niin suoraselkäisempää se minusta oli sanoa ja antaa toisen itse valita haluaako olla tällainen ikuinen kakkosvaihtoehto. Mieluiten riittävän aikaisessa vaiheessa suhdetta. Toki siinä on se riski, että jää yksin, kun ei kukaan halua olla laastari. Mutta näin se menee.

Vierailija
26/74 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tietää, se on hän :)

Vierailija
27/74 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kunpa ei toisaakta olisi ollut sellaista aikaisempaa kokemusta ihmisestä, jota on vaikea unohtaa. Tietenkään se ihminen ei ole vastaus mihinkään, mutta kyllä tuollaisessa voi oikeasti olla paljon työstämistä henkisesti. Tuollaista saattaa kokea molemminpäin elämässä. 

Vierailija
28/74 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Outo.

En minä ainakaan.

Täysin samaa mieltä. Ollaan ihastuttu ajatukseen ja mielikuvaan, jolle kukaan oikea ihminen ei tietenkään pysty kilpailemaan. Kypsymättömiä ihmisenpuolikkaita sellaiset, jot

No usko pois. Se ei kumoa minun uskomustani siitä, että on väärin ottaa itselleen puoliso johonkin tarpeeseen, jos on yhä rakastunut toiseen. 

Vierailija
29/74 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli vaimoni kuuntelee minua vähänkin, niin kyllä hän tietää. Kerron vaimolleni tuosta suuresta rakkaudestani joka päivä.

Vierailija
30/74 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Outo.

En minä ainakaan.

Sinä se et ymmärrä. Jankutat jotain vi tun kirjaa ja vetelet omia johtopäätöksiäsi. Itse en ole rakastanut ikinä ketään, eikä ole aloituksesta omakohtaista kokemusta muuten kuin kohteena.

Minä luulen, ettei tämä henkilö ole edes kunnolla ymmärtänyt niitä Raisan kirjoituksia. Uskispiireistä kuulin joskus käsitteen "lyödä raamatulla päähän". Eli käyttää raamatun tekstejä lyömäaseena, omaan pätemiseen ja muiden ihmisten alentamiseen. Tämä henkilö näyttäisi käyttävän samaan tarkoitukseen sinänsä fiksun kirjoittajan tekstejä, joita hän ei todellakaan ole kyllä tällaiseen käyttöön tarkoittanut.

Vierailija
31/74 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksen olisi elämäni rakkauden kanssa?

Vierailija
32/74 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halunnut alkaa suhteeseen, joka olisi luultavasti päättynyt jossakin vaiheessa.  Halusin vakaan, kestävän suhteen ja perhe-elämän. Mielestäni jälkimmäinen kertoo enemmän rakkaudesta.

Vierailija
33/74 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksen olisi elämäni rakkauden kanssa?

No, minä en ole sellaisista Romeo & Julia -tyyppisistä syistä. Liian paljon ylittämättömiä ja vastaansanomattomia esteitä, joten se siitä.  Koin kuitenkin sellaista yhteyttä sen ihmisen kanssa, että ikäänkuin ei olisi ollut olemassa mitään niitä raja-aitoja. Oli kuitenkin täysin oma päätökseni luopua hänestä. 

Vierailija
34/74 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan jokaisella on "se joka pääsi karkuun" -nykyistä puolisoa edeltävä suhde joka päättyi vaikka ei olisi ehkä halunnut. Ehkä kauniimpi tai komeampi, tai joku joka viettää jännempää elämää tai on vaikka aatelinen. 

Mutta siinä kohtaa kun minä löysin nykyisen vaimoni olin sinkku, peruuttamattomasti, ja päätin yrittää tätä. Puoliso ei enää ole se sama hyvännäköinen kolmikymppinen, joku reppu tai kilo on tullut lisää mutta myös monet kriisit ja onnen hetket on yhdessä koettu ja lapsia on tullut nuo pari, tiettävästi maailman parasta lasta.

En siksi voisi olla onnellisempi kuin nyxän kanssa. Joskus vaan miettii muitakin menetettyjä mahdollisuuksia, tai ainakin että mitä niille kuuluu. Joskus olen googlannutkin niitä kivoimpa. Useimmat  eivät löydy tyttönimillään. Ne jotka löytyvät ovat ikääntyneet. Yksi erityisen sympaattinen ihminen on kuntoillut älyttömästi ja on varmaan hoikempi kuin silloin mutta ankara ulkoilmaelämä todella näkyy naamasta. Se on hyvö muistaa että nekään ei enää ole pari-, kolmenymppisiä.

Vierailija
35/74 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin, kun yks kirjastonhoitaja rakasti Rauli badding somerjokea. 

Jossain baarissa se sitten istui samaan pöytään ja he seurustelivatkin hetken (epävakaasti)

Sen jälkeen tuo nainen on vain unelmoinut tuosta "elämänsä rakkaudesta". Elänyt sinkkuna koko elämänsä.

Oli joskus lehtijuttu Aamulehdessä. Saattoi olla nokialainen nainen. 

Vierailija
36/74 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aidon rakkauden voi kokea vain kerran elämässä ja senkin kokee vain promillen murto-osa. Olen tuollainen "onnekas". Miksi lainausmerkeissä? Koska ei olla yhdessä.

Vierailija
37/74 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän ei varman tiedä olevansa se. Hän sanoi minulle heti alkuun, että minä olen se hänelle. Nyt kun olemme olleet 12 vuotta yhdessä ja 10 vuotta naimisissa tiedän, että hän on sitä myös minulle. Toisella kierroksella tunnustusten tekemisen tuhteen on varovaisempi.

Vierailija
38/74 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä seurustelin sellaisen ihmisen kanssa, joka kovasti kaipasi ensirakkauttaan, jonka kanssa ei ollut koskaan ollut yhtään mitään. Kun minä lopetin suhteen, se mies alkoi stalkata minua. Miehelläni oli jonkin verran ystävyyden kautta heränneitä tunteita yhtä naista kohtaan. Se nainen piiritti miestäni vielä kun olimme menneet naimisiin. He eivät olleet koskaan seurustelleet. Itselläni oli myös ollut yksi vanha ystävä, johon tosin en ollut enää koskaan missään yhteydessä. Lisäksi yksi ihminen, jota en koskaan unohda, mutta jonka kanssa en halunnut suhdetta. Eli on näitä (valitettavasti) ollut, mutta kaikesta on päästy irti joko topakasti kieltäytymällä tai muuten. 

Vierailija
39/74 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietää. Yhteinen kissaherramme  😍

Vierailija
40/74 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Outo.

En minä ainakaan.

Kakkatoren kirjoja seksistä vaan luetaan. Kuinka nolo voi olla?