Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ihmisen ei kuulu olla lihava, terveellinen hoikkuus tai normaali paino on tavoiteltavaa

Vierailija
13.07.2025 |

Olen yli 50-vuotias pitä, hoikka nainen,- synnyttänyt kolme lasta,-  ja koko ikäni pysynyt samassa hoikassa painossa.

Haluan  kommentoida tätä nykyistä ylipainon lisääntymistä, joka ei ole enää normaalia.  Nuoruudessani vain erittäin harva ihminen oli ylipainoinen, tai sairaalloisen lihava, joten ihmisten itsehillinnässä ruokien ja syömisen suhteen on tapahtunut kielteinen muutos.

On totta, että monissa ruokatuotteissa on nykyään liian tiheä rasva/ sokeri/ teollinen koostumus, mutta miksi ihmiset eivät

silti pysty hillitsemään itseään ?  Itse terveellisten ruokien ystävänä en voisi syödä jatkuvasti liian rasvaisia, sokerisia tai muuten epäterveellisiä ruokia, sillä minulle on oma terveys kaikkein tärkeintä.  

On outoa että ihmiset eivät ole huolissaan omista kiloistaan, ulkonäöstään,- vaan paisuvat muodottomiksi,- ja tästä johtuen on keksitty kehopositiivisuus`` sana, jonka turvissa voi syödä holtittomasti.

Lihavuutta ikäänkuin normalisoidaan, vaikka se ei todellakaan ole ihmisen normaalitila. Ihmisellä kuuluu olla ensinnäkin vyötärö näkyvissä, oli hän sitten mies tai nainen.  

Nykyinen laihuuspuhe on myös käsitetty väärin :  ei pidä pyrkiä sairaalloiseen laihuuteen, vaan hoikkuuteen tai normaalipainoon, joka on hyväksyttävää. Kumpikin ääripää pn vahingollinen : sairaalloinen laihuus voi pysäyttää sydämen, ja sairaalloinen lihavuus voi aiheuttaa sydänkohtauksen ja aivohalvauksen.

Hoikkuuden tavoittelussa ei ole mitään väärää, sillä ihmisen keho on luotu hoikaksi tai normaalipainoiseksi.

Lihavuus on sairauksien lisääntymisen lisäksi erittäin epämiellyttävän näköistä, joten ihmettelen myös puheita, joissa ihmetellään, miksi hoikistunut ihminen saa positiivista huomiota,- itsestään selvä asia,- hoikka vartalo koetaan esteetiisesti miellyttävämmän näköiseksi,- tämän voi täysin sanoa ääneen !

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epämiellytävä teksti, myötähäpeää kokee tommosesta jorinasta.

Jokainen on kuin on, ei kuulu sulle eikä muille.

Oikeesti tosi noloa

Vierailija
2/45 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän ei viitsi pitkästi vastata kun poistuu kuitenkin mutta olen samaa mieltä, normaalipainoon tulee jokaisen pyrkiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluatko mitallin? 🥇

Vierailija
4/45 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silti pitää olla ne terveelliset vaihtoehdot kaupassa. Myös raha jolla ostaa ne. Jos ei ole ihmiset ottavat mitä on saatavilla mieluummin, kuin nälkiintyvät ja osa laihdutti liian rajusti.

Vierailija
5/45 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kirjoitus.. kaikenmailman kehopositiivisuus valheet pilaa ihmisten elämiä

Vierailija
6/45 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ylipainoinen, mutta lihaksikas mies. 185/95. Jos ylipaino koostuukin lihaksesta, polvet on silti kipeänä juoksulenkkien aikana. Itselläni polvikipu alkoi tihentymään ylittäessäni 86kg, mikä merkitsee ylipainorajaa tälle pituusmitalle. Lihaksesta ei liene merkittävää hyötyä nivelille. 

Vierailija
7/45 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaat itse omaan kysymykseesi.

"sillä minulle on oma terveys kaikkein tärkeintä"

Kaikille ei ole. Joillekin on tärkeämpää esim. työ, perhe tai emotionaalinen hyvinvointi, joka voi johtaa tunnesyömiseen, stressisyömiseen, jne.

Vierailija
8/45 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ylipainoinen, mutta lihaksikas mies. 185/95. Jos ylipaino koostuukin lihaksesta, polvet on silti kipeänä juoksulenkkien aikana. Itselläni polvikipu alkoi tihentymään ylittäessäni 86kg, mikä merkitsee ylipainorajaa tälle pituusmitalle. Lihaksesta ei liene merkittävää hyötyä nivelille. 

On siitä tuen muodossa. Mutta tosiaan rajansa kaikella. Voisin kyl silti melkein veikata että juoksu tekniikka virhe

Vierailija
9/45 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, oletko ns läpipasko, ruokasi ei imeydy ?

Vierailija
10/45 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lihavat ihmiset ärsyttää, valittakaa luolamiehille.

Sieltä ajoista asti rasvaa keräämättömät ihmiset on kuolleet nälkään ja tukevat ihmiset pärjänneet laihoina aikoina.

Nykyään ei vaan ole laihoja aikoja.

Vierailija
11/45 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alottaja ottaa nyt liikaa harteilleen kun kirjoittaa et ihmisen ei kuulu olla lihava.

Oletkos sä kateellinen kun kropassa ei ole muotoja.Opettele hyväksymään se.

Vierailija
12/45 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä aloittajan kanssa. Kamalan lihavia ihmisiä nykyään katukuvassa, lyllertävät läskiensa kanssa, ruman näköistä. Ulkomailla ei näe tällaista, ainakaan Euroopassa. 

Nainen 55-vuotta, liikunta ja terveellinen ruokavalio jokapäiväisessä elämässä, näytän itseasiassa paremmalta kuin moni minua nuorempi ihminen ja vieläpä ilman meikkiä. Ihoni on upeassa kunnossa. Säälittää miehet, joiden naiset ovat järkyttäviä laardivalaita. 

Vierailija
13/45 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, oletko ns läpipasko, ruokasi ei imeydy ?

Tämän kirjoittaja  on 100% varmuudella lihava ihminen,heiltä tulee juuri tuollaisia kommentteja.

Vierailija
14/45 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipaino ei ole ongelma, lihavuus on.

Vierailija
15/45 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen samaa mieltä aloittajan kanssa. Kamalan lihavia ihmisiä nykyään katukuvassa, lyllertävät läskiensa kanssa, ruman näköistä. Ulkomailla ei näe tällaista, ainakaan Euroopassa. 

Nainen 55-vuotta, liikunta ja terveellinen ruokavalio jokapäiväisessä elämässä, näytän itseasiassa paremmalta kuin moni minua nuorempi ihminen ja vieläpä ilman meikkiä. Ihoni on upeassa kunnossa. Säälittää miehet, joiden naiset ovat järkyttäviä laardivalaita. 

Höpö höpö, koko ihmiskunta lihoo tällä hetkellä, sitä ei voi olla näkemättä missään.

Vierailija
16/45 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hys hys nyt kun runsasmuotoisille kehopositiivareille tulee paha mieli ;D

Vierailija
17/45 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miks sua säälittää toisten parisuhteet?

Vierailija
18/45 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesä paljastaa armottomasti vartalot ja liikakilot, kun ei voi vuorautua toppatakin suojiin.

Vierailija
19/45 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylipaino ei ole ongelma, lihavuus on.

Lihavat tuppaavat olemaan ylipainoisia.

Vierailija
20/45 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä minäkään ymmärrä miksi jotkut valitsevat lihavuuden. Olen entinen sairaalloisen lihava ihminen..

Muutin vähän ruokailutottumuksia. Laihduin, aloin treenata salilla. Käydä juoksemassa ym..  

Ero elämään tyytyväisyyteen on valtava. Olen pirteä, en oikeastaan ikinä enää kipeä. Lisääntynyt lihasmassa saa minut näyttämään todella hyvältä.  Lihasmassa luo pohjaa terveelliseen vanhuuteen..

Yleisesti ihmiset kohtelevat minua eri tavalla kuin ollessani lihava..