Säälin osattomia, jotka eivät tällaisilla käristyshelteilläkään pääse oman mökin järveen uimaan ja saunomaan
Meillä.on asiat paremmin. Velaton mökki järven rannalla, jossa voimme vilvoitella ja nauttia luonnosta.
Kommentit (334)
Itse asun tässä meren rannalla. Kohta tuota rantabulevardia pitkin ulkoilemaan ja kahvila Kampelaan ajattelin mennä lohikeitolle. Ja kyllä. Suomessakin on rantabulevardi ainakin tässä Vuosaaressa. Kyllä tuo useamman kilometrin on. Aurinkolahden suuntaan tänään. Toisessa suunnassa on Kallahden uimaranta ja Kallahdenniemi.
Elämäni parhaita päätöksiä pari vuotta sitten muuttaa tänne.
N53
Jos haluan mökille niin vuokraan mökin. Omaa mökkiä en halua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Säälin osattomia, jotka joutuvat kärsimään kesäänsä jossain kämäisessä pikkumökissä lammen rannalla.'
Meillä on 300 neliön huvila "mökkinä" 10ha kiinteistöllä järven rannalla sisältäen hevostallit navetat jne ulkorakennukset. Oma lähde ym.
Säälin todella sinua jos noissa talleissa ja navetoissa on vielä elikoita jotka on hoidettava. Vai onko teillä palveluskuntaa. Kuulostaa ahdistavalta kompleksilta eli mielummin osaton kaikesta tuollaisesta.
Eläimiä ei enää ole, koska ei niitä jaksaa hoitaa. Kyseessä ei ole vakituinen asuinpaikka(se on Etelä-Helsingissä kerrostalossa), vaan nimenomaan kesähuvila.
Mitä sitä uimaan ja saunomaan kun kurkkua voi kostuttaa alakerran baarinterassilla yötä myöten. Ihant lämpimät yöt ja iloiset ihmiset. Pitkään nukkuminen ilmastoisussa yksiössä. Kuka kaipaa muualle?
Juu viihtyisin mökillä tasan muutaman päivän. Mies ei sitäkään. Ainaista puljuuta ees taas kamppeitten kanssa ja huolehtimista kahdesta paikasta. Vuokramökki kahdeksi yöksi riittäisi. Mieluummin olen kotona ja teen päivän reissuja eri maisemiin.
Tässä on monta rantaa 5 min pyörämatkan päässä eikä siellä tarvitse siivota, rempata ja hoitaa pihaa.
Vierailija kirjoitti:
Visukinttu Helga kirjoitti:
Säälin tuollaista mökkihöperoä. Itse vilvoittelen kalliissa luxustason kylpylähotellissa. Kohta palvelijapoika tuo vuosikertaviiniä ja sitten menen jalkahoitoon
Minullakin on pieni penis.
2. yksinkertainen palstamies
Hyi , no et todellakaan kelpaisi minulle
Asutaan kerrostalossa järven rannalla, lähellä avantouintipaikkaa, joten järvessä (ja saunassa) pääsee käymään aina kun haluaa. Läpi vuoden. Ja mehän käydään! Näin kesällä riittää matkavarusteiksi uikkarit, pyyhe ja sandaalit.
No jos säälittää niin miksikä et kutsuisi köyhiä mökillesi? Vai aatteletko vain omaa napaasi? Mua säälittää tollaset ihmiset.
Toimeentulotukea lasten ruokiin ei saa, jos omistaa kesämökin.
"Irtisanomissuojan heikkeneminen on uhkana myös naisvaltaisilla julkisilla aloilla, kuten esimerkiksi lähi- ja lastenhoitajilla."
Varokaa niitä hyttysiä mistä oli eilen netissä, että voi aiheuttaa 5 vuoden nivelkivut ja kuumeen. Sairaus on asiallinen syy irtisanoa ensi vuonna, työkyvyn alenema.
"Kesämökki esti toimeentulotuen saamisen." https://www.is.fi/kotimaa/art-2000001951186.html
Hyttysiä pitäisi tulla paljon tällä viikolla, kun alkoi helteet.
Vierailija kirjoitti:
Kaksi päivää ollut oikeasti lämmin ja puhutaan jo käristyshelteistä. Toisekseen mökittömyys ei ole osattomuutta. Iso osa meistä ei vain halua käyttää rahojansa typerään työleiriin, kun sinne uimaan pääsee ihan ilman mökkiäkin.
Mökkirannat on yleensä huonoja, jos ei laita isoa rahaa rannan kaivamiseen.
Ja Suomessa nousee meren rannoilla toi maan pinta koko ajan eli pakko kaivaa rantoja.
Vierailija kirjoitti:
Henkilökohtainen painajainen olis omistusmökki. Rahareika ja työleiri. Mökin voi myös vuokrata, jos semmoiselle välttämättä haluaa.
Me ollaan mökillä vähintään 5 kk vuodessa + joulu-uusivuosi.
"Kaikki eivät tällä hetkellä omista oman merenrantatonttinsa rantaviivaa, eivätkä he välttämättä tiedä sitä."
https://www.sttinfo.fi/tiedote/70810710/kaikki-eivat-omistakaan-mokkins…
Vierailija kirjoitti:
"Kaikki eivät tällä hetkellä omista oman merenrantatonttinsa rantaviivaa, eivätkä he välttämättä tiedä sitä."
https://www.sttinfo.fi/tiedote/70810710/kaikki-eivat-omistakaan-mokkins…
Jos joku ostaa sun rantaviivan niin sulla on jatkossa kuivan maan mökki. Sun pitää ehtiä ostaa ranta eka.
Mökkiin järvenrannalla ei nyt edes tarvitse olla mitenkään varakas. Kaikenmaailman ananaslonkero paljukansa crokseineen omistaakin niitä. Mikä on hyvä niin pysyvät pois täältä meren ääreltä
Vihaan kesämökkejä. Ei ole mun juttu. Sori. En ole katteelline. Jos omistaisin, myisin pois.
Menee sun sääli hukkaan ainakin mun kohdalla 🤭 Mulla en ole tarvetta päästä järveen uimaan ja vaikka olisi niin pitkä matka ei rantaan ole ja mulle se olisi se ja sama onko ranta oma vai ei. Saunon mukavasti omassa kodissa :)