Säälin osattomia, jotka eivät tällaisilla käristyshelteilläkään pääse oman mökin järveen uimaan ja saunomaan
Meillä.on asiat paremmin. Velaton mökki järven rannalla, jossa voimme vilvoitella ja nauttia luonnosta.
Kommentit (334)
Se on kiva, kun on ötököitä vuokra-asunnossa, ei ole niin yksinäistä.
Ötököiden lisäksi on hämähäkki. Kysyin hämähäkiltä, että jos keitettäisiin kahvit.
Vierailija kirjoitti:
Se on kiva, kun on ötököitä vuokra-asunnossa, ei ole niin yksinäistä.
Ötököiden lisäksi on hämähäkki. Kysyin hämähäkiltä, että jos keitettäisiin kahvit.
Ehkä voisin askarrella hämähäkille oman pienen kahvikupin.
Naapuri kysyi, kun vein roskat, että oliko meillä joku kylässä, kun kuului puhetta. Sanoin, että ei juttelin hämähäkille. Luin hämähäkille vauvapalstaa ääneen.
Luetteko te kotona vauvapalstaa ääneen hämähäkille? Kerroin hämähäkille myös, että ulkona on ollut Suomessa paha myrsky.
Samea vesi, limaiset kivet ja rantakasvit yök...pohjaan ei näe. Sinilevää lähes kaikkialla https://www.jarviwiki.fi/wiki/Sinilev%C3%A4tilanne .Lapsuuden mökeillä paarmat, ampiaiset, hyttyset yöh....
Ei tarvitse mökkiä eikä sinilevän saastuttamaa järveä, kun on mukava koti maaseudulla ja iso uima-allas pihassa...
Vierailija kirjoitti:
Luetteko te kotona vauvapalstaa ääneen hämähäkille? Kerroin hämähäkille myös, että ulkona on ollut Suomessa paha myrsky.
Sanoin hämähäkille, että oltiin tosi onnekkaita, kun oltiin myrskyn aikana täällä sisällä. Vaikka eihän me ulkona käydä edes ollenkaan.
Kiitos myötätunnostasi mutta luulen, että monikaan ei sitä tässä asiassa kaipaa. Mökkeilyn suosio oli laskussa jo ennen pandemiaa ja se suunta palasi jo vuonna 2022.
Itse esimerkiksi en käy mökeillä kuin pakon edessä kohteliaisuudesta. Mistään hinnasta en ottaisi omaa. Ötökkämäärä on hirveä, pelkään käärmeitä, huussi on kaikin puolin karmea ratkaisu, en halua uida luonnonvesissä ja saunonkin mieluiten miellyttävämmässä ympäristössä. Harvalla mökillä myöskään on minkäänlaista ilmastointia. Lisäksi mökeille menevät tiet ovat kapeita ja mutkaisia ja osa vastaan tulevista ajaa kuin hullut kaahaten väärällä puolella tietä. Onnettomuuksia on tapahtunut niillä tieosuuksilla, joita olen joutunut käyttämään. Toivon, että ei osuisi omalle kohdalle ja käyn niin harvoin kuin kehtaan vaikka kuinka pyydettäisiin. Mieluiten en kävisi koskaan. Voisi väittää, että en ole lainkaan mökkeilyihminen.
Säälin ap:ta, joutuu köyhäilemään jonkun kuppaisen järven rannalla. Onneksi itsellä on mahdollisuus mökkeillä meren rannalla. Esteetön näkymä auringonlaskuun on suosikkiasiani merenrantamökillä.
iSnne on tosi mukava mennä, kun naapurin teinit saadaan mökille vain hankkimalla äänenvaimenniton mopo ja vesiskootteri. Voi sitä luonnonrauhaa.
Pistin merenrantamökkini pitkäaikaisvuokralle, koska tympi tuijottaa aina samaa maisemaa. Ostin pienen ja ketterän asuntoauton ja nyt voin ajella kaikkien tämän maan järvien rannoille. Sen lisäksi lähes kaikkien Euroopan järvien rannoille. Vuoristoihin hellettä pakoon. Merelle. Samassa ajassa kun ap ajaa tuijottamaan vuodesta toiseen sitä yhtä ja samaa maisemaa.
Asun omakotitalossa, sekin on vuokralla silloin kun itse olen poissa. Kivaa ja helppoa elämää.
Ei sulla asiat nyt kovin hyvin ole, jos käristyt helteessä. Oletko HK:n sininen grillissä, vai mikä mättää?
Ei ole rahaa lemmikkiin. Noi ötökät voi olla lemmikeitä, niitä ei tarvitse viedä kalliiseen eläinlääkäriin.