Säälin osattomia, jotka eivät tällaisilla käristyshelteilläkään pääse oman mökin järveen uimaan ja saunomaan
Meillä.on asiat paremmin. Velaton mökki järven rannalla, jossa voimme vilvoitella ja nauttia luonnosta.
Kommentit (334)
Siellä hyttysten keskelläkö on kivaa? Saaristomerellä niitä ei ole riesaksi asti ja vesikin kirkkaampaa.
Mä olen täällä saarimökillä meren rannalla, mutta ei täällä mitään hellettä ole. Vesi on niin kylmää, etten oo koko kesänä vielä käynyt uimassa. Odotan yli +20 asteen lämpötiloja.
Kaupungissa on kuuleman mukaan nyt kuuma.
Kaksi päivää ollut oikeasti lämmin ja puhutaan jo käristyshelteistä. Toisekseen mökittömyys ei ole osattomuutta. Iso osa meistä ei vain halua käyttää rahojansa typerään työleiriin, kun sinne uimaan pääsee ihan ilman mökkiäkin.
Näin me ollaan erilaisia. Eli sääli ei kannata. Yks nauttii saunomisesta helteellä, toinen kylpylässä jossa joku koko ajan häiritsee, kolmas meren äärellä lokkien paskonnassa ja hyökkäilyssä, neljäs metsässä itikoiden syötävänä, kuudes omassa kodissa rauhasta ja häiriötyömyydestä jne. Jne. Teidän paratiisi olisi helvetti jollekin toiselle ja toisin päin.
Kiitos kiitos. Mukava, että ehdit meitäkin miettimään. Hyviä löylyjä.
Ihanaa asua lähellä merta. Merituuli, viileä vesi, ranta pelit ja vesipallo.
Uh, sinilevää ja hyttysiä - ei kiitos!
Terveisiä etelänkodin lämmöstä.
Säälin osattomia, jotka joutuvat kärsimään kesäänsä jossain kämäisessä pikkumökissä lammen rannalla.'
Meillä on 300 neliön huvila "mökkinä" 10ha kiinteistöllä järven rannalla sisältäen hevostallit navetat jne ulkorakennukset. Oma lähde ym.
Tulin just mökiltä pois, ei siellä jaksa näillä helteillä. Ihanaa kun kotona on ilmalämpöpumppu ja viilennystoiminto kosteudenpoistolla.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on lampi, koska se on parempi kuin järvi :)
Velallisen omista vielä vähemmän. Huvittaa kun porukan tällainenkin asia pitää mainita joka ei liity ketjuun mitenkään.
Mitkä käristyshelteet? Ilmankosteus lähes sata. Nythän riittää, että menee pihalle, niin voi uida, mutta ei kiitos, pidän ennemmin olostani kuivana sisällä kosteutta poistavan ilmanlämpöpumpun äärellä.
Mua ei tarvitse sääliä vaikka olen köyhä, kaikki sanovat aina tosi kauniiksi ja asun uimarannan vieressä.
-78
Ei käy kateeksi. Itse lepäilen sohvalla ilmalämpöpumpun alla. Sisälämpötila on tällä hetkellä 22 astetta. Eipä ole tarvetta vilvoitella.
Vierailija kirjoitti:
Säälin osattomia, jotka joutuvat kärsimään kesäänsä jossain kämäisessä pikkumökissä lammen rannalla.'
Meillä on 300 neliön huvila "mökkinä" 10ha kiinteistöllä järven rannalla sisältäen hevostallit navetat jne ulkorakennukset. Oma lähde ym.
No mitä lesoat? Ethän sinä ole siis mökitön. Turhaa leuhkimista.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa onneksi on jokaiselle lähellä luontoa jos uimaan haluaa 👍
No ei ole enää. Pitkillä pyörälenkeillä sen huomaa: vaikka olisi järviä kuinka paljon tai reitti kulkisi saaristossa, sellaista vapaata helposti tavoitettavaa rantaa, jonne voisi poiketa huilaamaan ja uimaan, ei ole kuin harvoissa paikoissa jos ollenkaan. Taajamien ulkopuolella ei ole kovin paljon yleisiä uimarantojakaan. Kesämökit ovat tunkeutuneet kaikkiin vähänkin hyviin paikkoihin.
Me vuokraamme mökin tarvittaessa.
Vierailija kirjoitti:
Säälin todella sinua jos noissa talleissa ja navetoissa on vielä elikoita jotka on hoidettava. Vai onko teillä palveluskuntaa. Kuulostaa ahdistavalta kompleksilta eli mielummin osaton kaikesta tuollaisesta.
Ap on likainen sisältä. Siinä ei järvi auta.