Kirkko menettää joka vuosi noin 55 tuhatta jäsentä
Kirkon alasajo on vääjäämätön tosiasia. Joka ainoa vuosi noin Porvoon asukasluvun verran häviää kirkon jäsenmäärä, eli noin 55 tuhatta jäsentä. Alle 10 vuoden päästä kirkkoon kuuluu alle puolet kansasta.
Kommentit (223)
Vierailija kirjoitti:
Mutta tiedä se, että viimeisinä päivinä on tuleva vaikeita aikoja. Sillä ihmiset ovat silloin itserakkaita, rahanahneita, kerskailijoita, ylpeitä, herjaajia, vanhemmilleen tottelemattomia, kiittämättömiä, epähurskaita, rakkaudettomia, epäsopuisia, panettelijoita, hillittömiä, raakoja, hyvän vihamiehiä, pettureita, väkivaltaisia, pöyhkeitä, hekumaa enemmän kuin Jumalaa rakastavia; heissä on jumalisuuden ulkokuori, mutta he kieltävät sen voiman. Senkaltaisia karta.
Minä sanon teille: hän toimittaa heille oikeuden pian. Kuitenkin, kun Ihmisen Poika tulee, löytäneekö hän uskoa maan päältä?
Kuka siis on se uskollinen ja ymmärtäväinen huoneenhaltija, jonka hänen herransa asettaa pitämään huolta hänen palvelusväestään, antamaan heille ajallaan heidän ruokaosansa?
Todella itserakasta ja rahanahnetta pitää ja käyttää itse itse ansaitsemansa rahat ja olla luovuttamatta niitä (raha kirstuun kilahtaa sielu taivaaseen vilahtaa anekauppa-aneina pyhempi-kuin-sinä vapaamatkustajaeksyttäjille) pohjattoman iki-itserakkaalle ja rahanahneelle kirkolle.
Vierailija kirjoitti:
Kuulun kirkkoon koska olen uskossa ja tykkään käydä kirkossa.
Se että on uskossa ja tykkää käydä kirkossa on ihan ok, mutta siihen uskoon ei tarvita instituuttia.
Satuihin uskovien aikuisten määrä vähenee. Minusta ihan hyvää kehitystä.
Vierailija kirjoitti:
Miyä tarjottavaa kirkolla on? Kykeneekö täyttämään ihmisten hengellistä tarvetta? Pysyykö kirkko mukana ajassa?
KIrkko tarjoaa ihmiselle sosialistisesta yhteiskunnastamme puuttuvaa yhteisöllisyyttä. Kirkko tarjoaa erilaisia palveluja, kuten lapsille kesäleirejä, katujengityötä, sosiaalipalveluja, rahallista apua, ruoka-apua, kulttuuritapahtumia, kirkkokahvit ja niin edelleen. Kirkko toimii yhteisömme sisällä jotta auttaisimme toisiamme.
Kirkollisveronmaksaja
Vierailija kirjoitti:
Ei haittaa koska aito uskovainen on se kirkko, ei mikään rakennus. Jeesus tulee pian!! olkaa valmiina
Juu...hää on ollut tuloillaan jo jonkin aikaa. Ettei vaan olisi unohtanut koko homman? Pitäiskö sille soittaa?
Kirkko ei noudata enää Raamatun oppeja, joten ihan turhaa siellä roikkua ja maksella kirkollisveroa keksityistä uusista "tulkinnoista".
Vierailija kirjoitti:
Ja koko ajan liittyy kuitenkin uusia jäseniä.
PAKKOLIITETÄÄN vastoin ilman tietoa liitettävän tahdosta.
Vain häviävän pieni murto-osa liittyy omaehtoisesti.
Tämä pakkoliittäminen pitäisi kieltää lailla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miyä tarjottavaa kirkolla on? Kykeneekö täyttämään ihmisten hengellistä tarvetta? Pysyykö kirkko mukana ajassa?
KIrkko tarjoaa ihmiselle sosialistisesta yhteiskunnastamme puuttuvaa yhteisöllisyyttä. Kirkko tarjoaa erilaisia palveluja, kuten lapsille kesäleirejä, katujengityötä, sosiaalipalveluja, rahallista apua, ruoka-apua, kulttuuritapahtumia, kirkkokahvit ja niin edelleen. Kirkko toimii yhteisömme sisällä jotta auttaisimme toisiamme.
Kirkollisveronmaksaja
Voi olla. Eikö sinua häiritse se että opin ydin ei ole totta?
Vierailija kirjoitti:
Raamatussahan kerrotaankin, että aikojen lopussa on hävityksen kauhistus.
Niinhän siellä seisoo. Ei taida liittyä keskustelun aiheeseen mitenkään.
Puolueiden yhteenlaskettu jäsenmäärä on murto-osa kirkon jäsenmäärästä, mutta kyseenalaista niiden yhteiskunnallista vaikutusvaltaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja koko ajan liittyy kuitenkin uusia jäseniä.
Puolet kirkkoon liittyneistä eroaa vuoden kuluessa liittymisestä. Kyse on näistä on jo eronneita jotka liittyvät kirkkohäiden yms takia.
Tämä on typerää. Miksi halutaan kirkkohäät, kun ei edes uskota.
Ihmiset tekevät typeriä asioita perinteen, tavan ja mielikuviensa vuoksi.
On siinäkin Jumala, jos pitää jäsenmaksuja maksaa. Sama kuin jenkkien miljonäärisaarnaajat - antakaa rahaa niin pelastutte!! Ja samalla itse ostellaan kartanoita ja lentokoneita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirkollisveronmaksaja
Liian kova hinta lapsenuskoa vaativasta ulkokultaisesta satukirjafiktiohihhulismista, jonka varjolla maalliset kirkkohengaajat vapaamatkustavat ja rahastavat massat kuiviin.
Itse erosin kirkosta jo lähes 20 vuotta sitten, mutta on tullut ajatus että liityn uudestaan kun taloudellinen tilanteeni paranee.
En halua, että muslimeista tulee Suomen suurin uskonto ja kristinusko jää alakynteen. Haluan myös tukea kirkkoja kiinteistökuluissa, koska kirkot on yleensä paikkojen kauneimpia rakennuksia ja tällä hetkellä monia kirkkoja ei lämmitetä ollenkaan talvella säästösyistä. Olen huolissani mitä niille käy tulevaisuudessa.
Itse erosin kirkosta sen jälkeen kun kirkko hyysäsi ja suojeli laittomia maahan muuttajia ja hyysäävät vieläkin
Vierailija kirjoitti:
Itse erosin kirkosta jo lähes 20 vuotta sitten, mutta on tullut ajatus että liityn uudestaan kun taloudellinen tilanteeni paranee.
En halua, että muslimeista tulee Suomen suurin uskonto ja kristinusko jää alakynteen. Haluan myös tukea kirkkoja kiinteistökuluissa, koska kirkot on yleensä paikkojen kauneimpia rakennuksia ja tällä hetkellä monia kirkkoja ei lämmitetä ollenkaan talvella säästösyistä. Olen huolissani mitä niille käy tulevaisuudessa.
Tämän vuoksi uskonto on erotettava täysin yhteiskunnan päätöksenteosta tai meillä on kohta huntupakko uskonnottomillakin naisilla.
Vierailija kirjoitti:
. Jeesus tulee pian!! olkaa valmiina
No ei kyllä tule kun jeesusta ei ole ollut olemassakaan! Oot vaan tuhlannut aikaasi moiseen soopaan
Raamatussahan kerrotaankin, että aikojen lopussa on hävityksen kauhistus.